Splinter Cell
Základem pro úspěch je pohybovat se ve stínu, nejlépe v úplné tmě. Toto vám indikuje ukazatel v pravém spodním rohu. Pokud je ryska v prvním dílku zleva, nepřítel vás nemá šanci vidět. Zmerčí vás jen tehdy, pokud o vás doslova zakopne. Zde si dávejte pozor, protože jakmile vás nepřítel zmerčí, bude po vás pálit celkem přesně, a to i když jste v absolutní tmě.
Pokud není na blízku žádné tmavé místo, je třeba si jej „vyrobit“. Mějte na paměti, že většina světel (žárovky, zářivky, pouliční lampy atd.) se dá rozstřelit, což sice občas přiláká nepřítele, ale díky tmě ho pak můžeme snadno zlikvidovat. V místnostech se dá navíc zhasnout klasicky pomocí vypínače.
Důležité je také zůstat neslyšen. Pokud se chcete zezadu připlížit k nepříteli, musíte být skrčeni a pohybovat se nejmenší rychlostí. Naopak osvětlená prostranství je většinou nutné přebíhat co nejrychleji. Na vaši hlučnost má vliv i druh povrchu (šotolina, tráva, vrzající trámy, střepy atd.). Na druhou stranu se dá díky vaší hlučnosti i cíleně přilákat nepřítele. Prostě se schováte do tmy, pak párkrát poskočíte, což upoutá pozornost.
Co se týče likvidace nepřátel, tak máte opravdu na výběr. Někteří strážní se dají neslyšně obejít. Nebo můžete použít plechovku či láhev a jejím hozením je odlákat. Pokud je to možné, je vhodné se k nepříteli zezadu připlížit a omráčit jej. Tento způsob pacifikace je nehlučný a v některých misích bohužel také jediný možný. Někdy je však potřeba nepřítele fyzicky odstranit.
Zpočátku se musíme spokojit s devítkou s tlumičem. Od čtvrté mise však získáme SC20K, což je naprosto neuvěřitelná zbraň. Její jedinečnost spočívá ve velkém množství alternativních módů. Sticky Shocker uštědří nepříteli ránu elektrickým impulsem a ten se pak za doprovodu pěkné animace skácí k zemi. Sticky Camera slouží pro obhlídku okolí. Prostě ji někam vystřelíte a můžete šmírovat, co tam děje. Jde přepnout na noktovizor i termovizi. Tuto vychytávku však moc často nevyužijete. Zajímavější je však Diversion Camera. Užívá se v případě potřeby zlikvidovat více nepřátel naráz. Po jejím vystřelení začne vydávat zvuky, které přilákají nepřátele a jakmile budou blízkou, vypustí se obláček plynu a nepřátelé pokojně usnou. Pro omráčení slouží také Ring Airfoil Round. Nepřítel je po zásahu otřesen a chvíli se kymácí - pak stačí jen k němu doběhnout a ranou pěstí jej uspat definitivně. Pokud někoho trefíte do hlavy, skácí se hned.
Velmi využívaný bude u SC20K sniper-mód, který se aktivuje kolečkem. Pokud je nepřítel ve střední vzdálenosti a dále, bude normální střelba téměř nepoužitelná. Ve sniper-módu funguje pravé tlačítko pro zadržení dechu. Tím dosáhnete téměř stabilní mušky a můžete tak v pohodě zamířit. Sniper mód se však příliš nehodí pro boj s více nepřáteli, zde je lepší mířit normálně a snažit se trefit hlavu.
Ve vaší výbavě je také paklíč na otevírání zamčených dveří (občas najdete i jednorázový destrukční), dále optický kabel (na zjištění situace za dveřmi) a později narazíte i na další vychytávku typu Camera Jammer (rušička kamer) či nástěnné miny. Samozřejmě nesmí chybět lékárnička, a to pro případ, že bude váš agentský život viset na vlásku.
Training
Po shlédnutí animace, ve které jste se poprvé seznámili s hlavním hrdinou hry - Samem Fisherem a také s jeho nadřízeným, se ocitáte ve tréninkové hale. Hra vám po celou dobu tréninku vždy řekne, kterou klávesu máte v dané situaci použít - bohužel s tím souvisí i jedna chybka. Pokud se vám z nějakého důvodu nelíbilo defaultní nastavení a změnili jste si jej, hra to nebude brát v potaz a v tréninku bude vesele nabízet defaultní klávesy. Není to sice nic hrozného, ale je dobré na to upozornit.
Po nezbytné zkoušce mikrofonu máte za úkol se podívat na červená světla - nejdřív vlevo od vás, pak vpravo, nahoře a dole. Po tomto náročném úkolu již můžete vaši postavu plně ovládat. Doběhněte ke zdi před vámi a vyskočte na ni, přeručkujte doprostřed a přelezte na druhou stranu. Vyšplhejte po žebříku napravo, nahoře se zavěste na lano a sjeďte dolů. Podplazte se pod drátem, za rohem si vyzkoušejte další Samovu vychytávku a po trubce přeručkujte dále. Přelezte přes plot, protáhněte se úzkou skulinou dále, vyzkoušejte si šplh a sjezd po žebříku dolů. Dostat se přes bránu také není těžké. Po stavte se čelem ke žluté šipce, zmáčkněte skok a jakmile bude Sam co nejvýš, zmáčkněte skok znovu - Sam se odrazí od zdi a vy se v pohodě dostanete přes bránu. Tento skok je dobré mít dobře zvládnutý, bude se v průběhu hraní hodit. Přistupte k železným vratům a pokračujte dále.
Další část tréninku je už zajímavější. Pozorně poslouchejte a čtěte rady, které jsou vám nabízeny. Za rohem otevřete dveře pomocí paklíče. Po jeho aktivaci se na obrazovce objeví zámkový mechanismus. Nyní stačí pomocí směrových kláves „šťourat“ v zámku tak dlouho, až se otevře. V další místnosti se zezadu skrčeni přibližte k oné osobě a požádejte ji o kód ke dveřím. Všimněte si ikonky notýsku nad ukazatelem vaší „neviditelnosti“ - vždy, když zjistíte nějaký kód ke dveřím či zajímavou informaci, je tato zapsána do notýsku, který je přístupný z menu. Pomocí kódu si otevřete dveře. V další místnosti použijte stejný způsob a osobu dovlečte k očnímu skeneru. Poděkujte za spolupráci.
V další části se naučíte, jak obelstít elektronické nepřátele - kamery. Rozstřelte všechny světla, zapněte si noktovizor a jděte dále. Další kameru rozstřelte a kolem třetí v pravý čas proběhněte. Připližte se ke strážnému a pošlete jej k zemi. Seberte jeho tělo a odneste jej za roh do stínu, kde počkejte až přejde další strážný. Poslední místností musíte projít naprosto v tichosti. Není to tak těžké - jen pozor na řetězy a střepy. Shlédněte další animaci a trénink máme za sebou. Vzhůru do první akce.
1. Police Station
Po shlédnutí animací se konečně ocitáme v první misi. Vydejte se vpravo a vylezte po žebříku. Na střeše si otevřete poklop a skočte dolů, plazte se dál a po trubce nalevo vylezte nahoru. Po laně sjeďte až do budovy. Na chodbě se dejte vlevo a přes kancelář obejděte požár. Na konci chodby seskočte dolů po schodech a dejte se vpravo. Za pomoci trubky přeručkujte dále, dejte se vlevo a pak dveřmi doprava. Projděte místnost a opatrně po schodech nahoru. V místnosti vlevo si pokecejte s osobou, která je bohužel zavalena troskami. Sdělí vám užitečné informace. Projděte dveřmi do místnosti naproti. Je však plná kouře, proto rozstřelte střešní okna a počkejte, až se kouř odsaje ven. Vejděte dovnitř a dalšími dveřmi pokračujte do druhé části mise.
Projděte dveřmi a objevíte se na pavlači. Skrčte se a dostaňte se k místu, kde se dá přeskočit na druhý pavlač. Počkejte, až odejde civilista dole a s rozběhem přeskočte na druhou stranu. Dejte se vpravo. Chlápka vlevo si nevšímejte, proplazte se květenou až pod pravé okno, které se dá otevřít. V bytě je ještě jeden chlap. Za chvíli však půjde ven ohlásit situaci a v té chvíli vlezte oknem dovnitř. Jděte až na konec bytu - jsou zde jednak dveře, které chrání elektronický zámek, ale co je důležitější, za obrazem se nachází počítač. Vytáhněte si z něj potřebné informace, otevřete si dveře (kód je zaznamenán v notýsku) a vejděte na balkón.
Po napjatém laně sjeďte na střechu a potichu seskočte. Vejděte do dveří a po výtahovém lanu sjeďte dolů. Otevřete poklop a prolezte do přízemí. Dostanete nové instrukce. Pomocí šperháku si otevřete a jděte dále. Nechoďte po schodech, ale seskočte dolů hned na kraji. Nyní se můžete pokusit pomocí plechovky, která je u kontejneru, odlákat strážné a pak se v tichosti proplížit. Mě se však osvědčila násilnější metoda - zabití. Připližte se co nejblíže a ranou do hlavy je zabijte. Zřejmě přiběhne ještě jeden strážný, tak ho taktéž zastřelte. Těla uklidněte třeba ke kontejneru nebo dolů pod schody. Držte se ve stínu a na konci ulice vyjděte po schodech.
Ocitáte se na větším prostranství. Pozor si dávejte především na civilistu v okně. Pokud vás spatří, hned to za tepla nabonzuje a vy pak budete mít problémy s další hlídkou. Na opačném konci se v křoví nachází šachta, do které se nepozorovaně dostaňte. V místnosti seberte náboje, dvě lékárničky a nezapomeňte použít počítač. Vraťte se šachtou zpět a jakmile bude strážný na opačném konci náměstí, projděte otevřenou branou a schovejte se někam do stínu.
Nyní se dejte doleva a postupujte dále ulicí. Jako velmi užitečné se mi jevilo rozstřelování lamp. Sice vzbudíte trochu pozornost - především u civilisty - ale za to se krásně vyhnete strážím, které pak není třeba ani zabíjet. Na horním konci ulice, zahněte vpravo, skrčte a přibližte se co nejblíže ke strážnému, kterého jednou ranou zabijte. Tělo ukliďte. Dejte se vlevo, na konci vyskočte na kontejner a pak známým odrazem od zdi vyskočte nahoru.
Přeběhněte dvorek a dejte se po schodech dolů. Podívejte se do notýsku na číselný kód a otevřete si dveře. Opatrně vejděte a rozstřelte první zářivku - zůstanete tak v úplné tmě. Strážný by se měl otočit a jít směrem k vám. Ranou do hlavy jej zabijte. Pokud si ničeho nevšiml a šel dál, tak nevadí, stačí počkat, za chvilku se vydá na obchůzku znova. Tělo ukliďte na vrátnici mezi regály a použijte počítač. Jděte dále chodbou a dveřmi vlevo se dostanete do márnice. Na chlapíka použijte donucovací prostředek a dostaňte z něj pár informací. Pak ho omračte a běžte do vedlejší místnosti, kde nejprve zničte kameru. Prohlédněte si dvě mrtvoly agentů a ohlaste to centrále.
Vyjděte z márnice a dejte se vlevo. Pak po schodech nahoru, kde počkejte, až přijde civilista k okýnku. Pak vejděte do vrátnice, zhasněte světlo a ranou do hlavy zabijte policistu. Použijte počítač a ze zdi si vezměte lékárničku. Pak jděte směrem k mřížím, projděte dveřmi a po schodech velmi opatrně nahoru. Chlapíky u počítačů můžete zlikvidovat nebo se kolem nich proplížit. Určitě ale běžte do druhých dveří po pravé straně a za závěsem překvapte policistu. Vyzvedněte data z počítače, vydejte se zpět o patro níže a velkými dveřmi vyjděte ven z budovy. Zamiřte si to k dodávce a mise je splněna.
2. Defense Ministry
Vaším úkolem je dostat se do východního křídla a následně vymlátit s řidiče nějaké informace. Začínáte na střeše. Seskočte na balkónek pod vámi, pak na trubku a sjeďte po ní dolů k dalšímu balkónu, na který vyskočte. Projděte dveřmi a rychle zaběhněte za regály vpravo. Za chvíli přijde stráž, kterou zneškodněte. Totéž udělejte i s kamerou u dveří. Použijte počítač, zhasněte světlo a opusťte místnost. Na chodbě se držte ve stínu a až k vám budou strážní zády, proklouzněte do dveří na levé straně. Vyjděte nahoru a seberte lékárničku a speciální jednorázový šperhák. Pak jděte po schodech dolů. Cestu hlídají kamery, takže je likvidujte. Nebo můžete ničit žárovky a kolem kamer pak v pohodě projít.
V garážích se nachází dvě kamery, ale není nutné je ničit, stačí se držte po levé straně ve stínu. Dojděte až nakonec garáží. Řidič bude právě vykonávat potřebu, takže ho zezadu překvapte a získejte od něj informace. Pak ho omračte a schovejte někam do stínu. Vraťte se zpět ke schodům, kde zlikvidujte nebo odlákejte dalšího strážného. Vyjděte po schodech nahoru. Strážného sejměte zezadu a někam ho ukliďte. Vejděte do dveří napravo. Přímo nad nimi se nachází kamera, kterou zničte. Prozkoumejte oba počítače a pomocí paklíče se dostanete dalšími dveřmi dále.
Vyskočte na okap nad vámi a ručkujte směrem k oknu, kde v animaci stál kuchař. Opatrně proskočte do kuchyně. Shlédněte pěknou situaci a jakmile strážný odejde, vhoďte flašku do mrazírny nalevo. Kuchaři se tam půjdou mrknout a vy můžete nepozorovaně opustit kuchyň. V další místnosti se rychle skrčte za pult vpravo. Strážný přijde rozsvítit. Až odejde pryč, dojděte k vypínači a zhasněte. Přijde se podívat, kdo to byl a vy ho tak můžete zneškodnit. Tělo ukliďte za pult. Pak se dejte po schodech dolů. Zde opět přepadněte strážného a odvlečte ho do tmavého koutu vlevo. Vyskočte na zábradlí a potichu seskočte dolů. Omračte strážného u počítače a tělo ukliďte ke sloupům - je tu velká tma. Stejným způsobem se zbavte i posledního strážného. Použijte počítač a schovejte se. Za chvíli přijde Colonel a jakmile usedne k počítači, připližte se a známým chvatem jej přinuťte ke spolupráci. Dotáhněte jej k očnímu skeneru a jakmile se dveře otevřou, omračte jej a někam schovejte. Za rohem zničte kameru a dveřmi jděte dále.
Ocitáte se na dvoře. Vyslechněte instrukce a rychle vytáhněte z inventáře laserový mikrofon. Stiskněte klávesu Use/Equip a namiřte mikrofon na skleněný výtah. Sledujte jej až nahoru. Jakmile bude hotovo, zamiřte si to vpravo a schovejte se u živého plotu. Na dvůr přijdou tři strážní, které můžete buď postupně zlikvidovat nebo se snažit kolem nich proběhnout. Musíte se dostat na opačnou stranu dvora, kde se napravo dá vylézt po popínavých rostlinách nahoru. Vyšplhejte nahoru a přeručkujte do prostředního okna. Skočte dovnitř.
Výtahem jedou dolů dva vojáci. Poté, co se otevřou dveře, je můžete překvapit ranou do hlavy. Poté jejich těla odkliďte do místnosti nalevo od výtahu a zhasněte zde. Nebo se schovejte do tmy a nechte je v poklidu jít svou cestou. Vlezte do výtahu a vyjeďte do sedmého patra. Kamery vpravo si nevšímejte. Vydejte se rychle doleva. Pokud jste si předtím vzali jednorázový destrukční šperhák, teď je ten pravý čas jej použít. Dalšími dveřmi totiž přijde strážný a při použití klasického šperháku je to jen tak tak a strážný v lepším případě uvidí zavírající se dveře, v tom horším uvidí vás a pak jej budete muset zlikvidovat. Použijte PC, vylezte na stůl a vyskočte do šachty. Seskočte do chodby, dejte se vlevo, zničte kameru a vejděte do levých dveří, kde vylezte po žebříku nahoru na střechu. Zde se zahákněte za komínek a slaňte dolů. Vojáka zlikvidujte ranou do hlavy a proskočte dovnitř. Nyní máte dvě možnosti.
První možnost: seberte jeho tělo a běžte s ním úplně na kraj okna, otočte se směrem do místnosti a zmáčkněte klávesu Use/Equip, Sam shodí vojáka ze zad a ten skončí až někde dole na zemi. Použijte počítač a předejte data centrále. Rychle běžte k oknu a zachyťte se zde. Do místnosti naběhnou tři vojáci, ale jelikož zde nikoho nenajdou, odejdou pryč. Pak vylezte zpět do místnosti a dokončete přenos z počítače. Vyběhněte ven, dejte se dveřmi doleva, po schodech dolů na další střechu, kde ve výtahové šachtě sjeďte po trubce až do garáží, kde už na vás čeká odvoz.
Druhá možnost: od mrtvého vojáka si vezměte granát, použijte počítač a když přijdou výše zmínění tři vojáci, hoďte jim na uvítanou granát. Dodělejte přeživší a znovu použijte počítač. Další postup už je stejný jako u první možnosti. Nevýhoda této varianty je v tom, že po dobu úniku vás budou pořád otravovat nějací vojáci a vy tak budete mít o starost navíc. Výhoda je v tom, že si konečně aspoň trošku zastřílíte.
3. Oil Rafinery
Poté, co se přestanete kochat tou úžasnou grafickou podívanou, se otočte a vylezte po žebříku nahoru. Zleva obejděte ostnatý drát a pokračujte po potrubí dále. Další ostnatou překážku překonáte seskočením na trubku pod vámi. Podplazte se po vzpěrami a vyskočte zpět na potrubí. Ručkujte doprava kam až to půjde. Uslyšíte hlášku, že most je zaminovaný. Tím se ale netrapte. Vylezte zpět na potrubí a na plošince napravo sjeďte po laně dolů. Podplazte se pod potrubím a po trubce vyšplhejte nahoru. Seskočte na potrubí a vlezte do díry v ropovodu. Pokračujte dále až na samotný konec.
Vylezte po malém žebříku, otevřete si poklop a vylezte na čerstvý vzduch. Vydejte se po jednom z žebříků úplně nahoru. Zde vylezte na bednu a vyskočte na trubku nad vámi. Musíte se chytit i nohama. Ručkujte až na konec. Jakmile se pod vámi objeví voják, seskočte dolů a omračte jej. Jděte po schodech nahoru. Před vámi uvidíte vojáka, ke kterému se opatrně přibližte a zlikvidujte jej. Zahněte doleva, pak doprava a postupujte velmi opatrně dále. Po nikom zatím nestřílejte. Počkejte, až technik vstoupí dovnitř a pak zmáčkněte páčku na nádrži z vodou. Stráž se přijde mrknout, co se stalo. Bez milosti je zastřelte. Vstupte do místnosti, kam vešel technik a rychle se schovejte u dřezu. Za chvíli kolem vás projde eskorta s technikem, opatrně je následujte. Změna plánu.
Na konci kuchyně si vezměte lékárničku a vyjděte dveřmi ven. Dejte se vlevo. Pozor na plameny. Po pravé straně vylezte na čerpadlo a vyskočte nahoru na trubku, díky níž se dostanete dále. Shlédněte animaci a seskočte dolů. Zabijte vojáka a v rohu si vezměte dvě lékárničky. Vyjděte z místnosti a po schodech nahoru. Shlédněte pěknou sekvenci. Buďte však ve střehu, budou vás hned obtěžovat vojáci. Jeden zprava a další zleva. Běžte rovně a sejděte po schodech dolů. Zabijte dalšího vojáka a vejděte do místnosti. Dojděte ke dveřím a zkuste je otevřít. Dojde k výbuchu, který pro vás však neznamená žádnou hrozbu. Paklíčem otevřete dveře a pokračujte dále. Projděte dveřmi napravo, za rohem opět doprava a měli byste vidět utíkajícího technika. Pronásledujte jej. Nezabíjet! Jakmile doběhne k molu, zjistí, že odsud asi neodjede a vzdá se. Chyťte jej proto pod krkem a zjistěte, co ví. Pak seberte kufřík a mise je hotova.
4. CIA HQ
Jakmile si vyslechnete instrukce od vašeho nadřízeného, nasaďte si noktovizor a vydejte se směrem vlevo. Časový limit je opravdu velký a úkol se dá splnit doslova za několik sekund. Běžte směrem k hlavnímu vchodu. Nalevo se nachází trubka, po které vyšplhejte nahoru a přeskočte na střechu. Nyní už je vidět ventilační otvor, kterým prolezte. Otevřete si poklop a seskočte dolů.
Po levé straně přeběhněte místnost a na konci potichu přelezte přes pult za strážným. Vyndejte termovizi a podívejte se skrz dveře, počkejte až bude strážný zády ke dveřím a vejděte dovnitř. Ve správném okamžiku kolem něj proklouzněte dveřmi zpět na chodbu. Můžete si pomoct zhasnutím světla, strážného to na chvíli zabaví. Vejděte rychle do dveří naproti. Seberte lékárničku a mrkněte se i do počítače. Vraťte se zpět na chodbu - pozor na strážného naproti - a dejte se vpravo přes detektor kovu až do další místnosti. Zde počkejte, až chlápek zajde do výtahu a dejte se vlevo, kde se u sloupu nachází plechovka. Držte se ve stínu a přibližte se co nejblíže k výtahu. Nyní odlákejte plechovkou strážného a přivolejte si výtah. Chvíli trvá, než výtah přijede, tak s tím počítejte.
Postupujte chodbou dále. Počkejte, až pracovník zajde do dveří a vejděte do těch, kterými vyšel. Uvnitř získejte z počítače kód. Pokud v místnosti zhasnete a počkáte venku, za chvíli se sem přijde podívat patrolující strážný. Omračte jej a tělo schovejte někam do tmy. Na křižovatce se dejte vlevo a v místnosti si paklíčem otevřete dveře do malé komůrky, kde se nachází nějaké to nádobíčko. Strážného ignorujte. Vraťte se zpět na křižovatku a skrčeni pokračujte dále. Na konci chodby uvidíte chlapíka, který pendluje mezi dveřmi s číselným kódem a malou komůrkou. Jakmile zajde do komůrky, omračte jej. Vezměte si jednorázový šperhák a zhasněte zde. Nyní potřebujte z chlápka v místnosti vlevo dostat číselný kód. Až se otočí zády, připližte se k němu, chyťte jej pod krkem a odtáhněte na chodbu, kde ho omračte. Vezměte si od něj číselný kód. Tělo pak schovejte někam do tmy. Otevřete si dveře a jdeme dál.
Oba strážné postupně omračte a těla schovejte vlevo za skříň se spisy. Zhasněte světlo a jděte dál. Použijte počítač - získáte tak přístupový kód ke dveřím. Ty tedy otevřete. Sejděte po schodech dolů a počkejte až se ti dva vykecají. Pak je postupně omračte a těla ukryjte do stínu. Při odchodu z místnosti nezapomeňte zhasnout. Vyjděte po schodech nahoru a v regálu před vámi na vás čekají užitečné pomůcky - především SC20K.
Vyjděte na chodbu a postupujte dále. Chlápka, co telefonuje, omračte a ukliďte tělo. Vezměte si ze stolu plechovku a dejte se vlevo. Strážného, který kontroluje vchod do vestibulu, nalákejte do chodby plechovkou a omračte jej. Plechovku musíte upustit, nikoliv hodit. Proběhněte rovně a schovejte se do stínu. Za chvíli půjde okolo druhý strážný, taktéž jej omračte. Pokud chcete, můžete prozkoumat počítače, ale nic zajímavého neskýtají.
Projděte skleněnými dveřmi, které vedou k centrálnímu serveru. Můžete si vybrat, zda půjdete vlevo či vpravo. Vpravo je to o něco snazší. Sejděte po schodech a počkejte, až přijde strážný, kterého uspěte. Totéž učiňte i s dalším strážným a těla důkladně schovejte. Použijte centrální počítač a pošlete data centrále. Obdržíte nové instrukce.
Vyjděte zpět nahoru a pryč ze servrovny. Vezměte si nějakou plechovku. Běžte doleva a u skleněné kukaně se zastavte. V ní je strážný, kolem kterého se nedá projít a i kdyby, stejně by vás prozradily detektory kovu. Hoďte proto plechovku směrem k detektorům. Strážný se půjde podívat, co se to děje. Proskočte tedy do kukaně, vyjděte dveřmi a projděte do vestibulu, kde se schovejte a počkejte, až strážný zaleze zpět. Zkontrolujte pozici kamer u stropu a po pravé straně přeběhněte přes vestibul. Strážného, který přijde ze schodů, můžete omráčit, ale dá se kolem něj i prosmýknout. Za rohem počkejte, až se chlápek otočí zády a jděte dál. Po schodech dolů a naťukejte číselný kód - pozor na kameru.
Vejděte dveřmi a počkejte, až strážný dotelefonuje. Poté vyjde ven. Omračte jej a tělo schovejte. Vejděte dalšími dveřmi, podívejte se do PC a vezměte si dvě světlice, které můžete hned vedle vyzkoušet. Kulomet je vybaven tepelným zaměřovačem, který překvapivě reaguje na tepelné zdroje. Hoďte světlici a uvidíte. Až vás to přestane bavit, šperhákem otevřete dveře a vejděte do výtahu, kterým vyjeďte nahoru.
Dejte se doprava. V místnosti jsou tři strážní, ale dají se obejít. V tichosti prolezte úzkou mezerou mezi stolem a zdí. U dveří počkejte, až strážný přejde a následujte jej. Přímo naproti vám jsou dveře č. 508, do kterých vejděte a použijte počítač. Dostanete další instrukce od centrály. Můžete ještě prošmejdit ostatní počítače. Pokračujte chodbou doprava. Držte se levé strany a vejděte do prvních dveří, které půjdou otevřít. Ocitáte se v promítací místnosti. Prostřední uličkou přejděte na druhou stranu. Chvíli počkejte, stráž u dveří za chvíli odejde. Použijte paklíč (třeba i jednorázový) a vyjděte ven.
Počkejte, až váš cíl - tedy Dougherty - vyjde z místnosti napravo a opatrně jej sledujte. Před dveřmi do kuřácké místnosti jej chyťte pod krkem a omračte jej. Vyjděte ven na střechu a zbavte se strážného. Vraťte se pro Doughertyho, hoďte si jej na záda a vyjděte na střechu. Absolvujte delší cestu po schodech dolů a po ochozu. Dostanete hlášku, že je potřeba se zbavit ještě pár strážných. Projděte dveřmi a po schodech dolů. Prvního chlápka omračte a na stráž použijte Sticky Shocker. Venku se zbavte dalšího strážného a vraťte se k Doughertymu. Sejděte s ním po schodech dolů.
Nyní máte dvě možnosti. Buďto můžete jít hned k žebříku nalevo a nebohého Doughertyho shodit dolů (skoro se divím, že to přežije). Pak slézt po žebříku také, sejmout stráž a odevzdat Doughertyho vašim parťákům. Nebo můžete jít vpravo, zpacifikovat další stráž a sejít pohodlně po schodech. Každopádně u auta mise úspěšně končí.
5. Kalinatek
Promluvte si s Wilkesem a poté pokračujte rovně. Ze dveří vyběhnou dva chlápci, které bez milosti zastřelte. V této části mise doporučuji nepřátele rovnou zabíjet střelbou do hlavy. Je to nejrychlejší postup a jejich zabití nevyvolá žádný alarm. Příjemné zpestření po předchozí misi, co říkáte? Pokud ovšem chcete, nic vám nebrání v odlákávání či obcházení stráží. Po likvidaci dvou zmíněných chlápků, seberte ve vrátnici lékárničku a zamiřte po schodech nahoru.
Nalevo se nachází lékárnička. Prvního maníka můžete omráčit. Jakmile se skácí k zemi, vypadnou z něj nějaké informace - a to doslova. Na dalších dvou doporučuji procvičit si rychlou střelbu s pistole. Vylezte do okna napravo a přeskočte na velkou bednu, která zavěšena na jeřábu. Musíte být skrčení a běžet co nejrychleji. Vyskočte na rameno jeřábu, je tam trubka, na kterou vyskočte. Po chvíli ručkování Sam zbytek cestu dojede. Otočte se a vyskočte do patra před vámi. Zahákněte se za malý sloupek a slaňujte pomalu dolů.
Vyslechněte zajímavý rozhovor dvou chlápků a po vzoru akčních filmů je přes sklo ranou do hlavy zabijte. Odrazte se od zdi a slaňte až dolů. Z dveří napravo vyjde další maník, kterého také pošlete k zemi. Má u sebe číselný kód, nezapomeňte si jej vzít. Projděte skleněnými dveřmi a pomocí kódu si otevřete dveře vpravo. Pokud máte chuť, můžete si zde zahrát basketball a procvičit si střelbu na koš (smečovat Sam bohužel neumí). Až vás to přestane bavit, pokračujte dveřmi dále do temné místnosti.
Zde pro snazší postup doporučuji vlézt do šachty napravo. Pokud půjdete dveřmi, budete muset zlikvidovat dva chlápky. Prolezte tedy šachtou a na jejím konci vyskočte. Shlédněte hezkou animaci. Poté v místnosti zhasněte světlo - jeden z chlápků se přijde podívat, kdo to byl a vy ho tak můžete v klidu zneškodnit. Naleznete u něj nástěnnou minu, pěknou to věcičku.
Vyjděte na chodbu. Zhruba uprostřed je vlevo na zdi vypínač, kterým zhasněte světlo. Za chvíli přijde první strážný - zabijte jej. Pak se sem vydá i druhý. Rovněž jej zabijte a těla ukliďte do kumbálku nalevo, kde rozstřelte světlo. Pokud chcete, můžete ještě zneškodnit nástěnnou minu. Připližte se k ní a v momentě, kdy bude svítit zelené tlačítko, zmáčkněte tlačítko pro interakci. Poté dojděte na konec chodby a vejděte do výtahu.
Vyslechněte si nové pokyny a vylezte z výtahu. Schovejte se pod cedulí s nápisem Kalinatek. Ve vedlejší místnosti se za chvíli rozsvítí, naběhnou tam dva chlápci a budou po všem pálit. Vezměte si na pomoc SC20K a zapněte si termovizi. Jakmile se objeví ve vašem zaměřovači, zneškodněte je. Těla ukliďte třeba k sedačkám a u automatu zhasněte. Běžte chodbou dále a pokochejte se pěknou podívanou. Nelelkujte však dlouho, chodbou proti vám jdou dva chlápci. Zneškodněte je. V místnosti vlevo jsou hledaní programátoři.
Promluvte si s nimi a známým způsobem odstraňte obě miny. Jeden z nich má pro vás dobrou zprávu - zná kód ke dveřím. Bohužel má pro vás i špatnou - v archiváři se nachází bomba a je potřeba ji zneškodnit. Od této chvíle vám běží časový limit. Ničím se nezdržujte, vyběhněte ven a dejte se vlevo. Kolem nástěnných min doporučuji v podřepu probíhat a následně skákat a krýt se za překážkami - je to pak větší zábava, jelikož vám bouchají těsně za zadkem. Pokud jste mírnější povahy, můžete se pod každou minou podplazit - časový limit je poměrně velký. Dveře do archiváře jsou zamknuté, musíte tedy použít paklíč. Uvnitř vyskočte na skříň uprostřed a dojděte k bombě, kterou deaktivujte. Dostanete další úkol.
Vyjděte z archiváře a dejte se vlevo. Omračte stráž ve skleněné kukani nalevo a další pod schody. Běžte do k plátnu a obejděte jej zprava. Pověste se za okraj - přehraje se animace. Vytáhněte se zpět a zamiřte zbraní na schody. Po chvíli se po nich budou snažit vyběhnout tři chlápci. Postupně je všechny zlikvidujte. Seskočte dolů a vejděte do sklepa. Na konci se u stolu nachází náboje a lékárnička. Na zdi vpravo přehoďte páčku a nahoďte pojistky. Vraťte se zpět do sálu a zlikvidujte zde další dva maníky. U jednoho najdete číselný kód ke dveřím vpravo nahoře. Běžte jej hned vyzkoušet.
Opatrně vyjděte po schodech nahoru, kde u stolku seberte granát. Pokračujte po ochozu a přesnými ranami z SC20K zlikvidujte dva strážné napravo. Ve druhých dveřích nalevo je programátor, ale moc vám toho nepoví. Jděte dál a schovejte se v místnosti první pomoci, kde seberte lékárničky. Za chvíli půjde okolo stráž, kterou zneškodněte. Dostaňte se až do servrovny, kde omračte chlápka u počítače. Použitím počítače si otevřete cestu dále.
Vyjděte po schodech nahoru a otevřete si dveře. V místnosti jsou dva chlápci. Zlikvidujte je. Můžete i vyzkoušet granát. Vejděte do dveří napravo a vlezte do šachty. Na záchodcích konečně najdete Ivana. Hlídá ho sice jeden chlápek, ale ten pro nás nepředstavuje žádný větší problém. Po jeho likvidaci si promluvte s Ivanem, dá vám vše, co potřebujte. Vyslechněte si instrukce od centrály, vyjděte dveřmi ven a vlezte do výtahu. Vyjeďte nahoru.
Nejprve rozstřelte zářivku nalevo na zdi. Poté se přibližte ke třem chlápkům a hoďte po nich granát. Pokud jste dobře trefili, dojde ještě navíc k výbuchu benzínu, který dodělá případné přeživší. Projděte dále a vyskákejte po krabicích nahoru a seskočte vlevo dolů. Ze dveří naproti přijdou dva chlápci, které zlikvidujte. Nezapomeňte si zde vzít náboje a lékárničku. Rychle doběhněte k dalším dveřím. U dveří naproti už asi bude stát voják, rychle tam hoďte granát a pak ještě jeden - přiběhnou totiž ještě další dva. Vylezte po žebříku napravo, seberte dvě lékárničky. Vyjděte po schůdkách nahoru a připravte se na tři nepřátele. Jeden se objeví v prostoru před vámi, druhý je v místnosti nahoře a třetí bude zřejmě útočit zleva. Vhodnou pomůckou je termovize. Pozor si dejte především na granáty. Po jejich likvidaci se dejte vlevo a vyjděte po schodech.
Jděte dále místnostmi, seberte náboje a na konci chodby si prohlédněte tři nepřátele. Postupte trochu do chodby a pošlete jim na uvítanou granát. Případné přeživší dodělejte SC20K. Jděte na konec chodby, kde se za rohem zbavte dalšího chlápka. Dejte si pozor na nástěnné miny. Za mřížemi si vezměte lékárničku a náboje. Dejte se pak dveřmi vpravo a po schodech nahoru, kde vyřaďte tři vojáky. Seskočte zpět na dolů. Pokračujte dále a shlédněte animaci, která rozhodně není z kategorie příjemných. Pak seskočte dolů a na lešení vpravo zlikvidujte poslední dva vojáky. Dobře se kryjte, jsou velmi přesní. Po jejich likvidaci vylezte po lešení až úplně nahoru a dojděte k helikoptéře.
6. Chinese Embassy
Po vyslechnutí instrukcí od centrály ještě prohoďte pár slov s vaší novou parťačkou a dejte se malou uličkou vpravo. Vylezte na kontejner a dostaňte se přes zeď. Potichu se připližte ke strážnému před vámi a zalezte za kontejner. Jakmile další strážný zahne doprava, připližte se k prvnímu, vezměte ho pod krkem a někde ve stínu jej omračte. Totéž proveďte i s druhým strážným. Dejte se doleva a u hořící popelnice vylezte po žebříku nahoru.
Zde opatrně dojděte k dalšímu žebříku a vylezte výše. Dojděte až na konec prkna a vyskočte na napnuté lano. Přeručkujte na druhou stranu. U této operace je důležité zkontrolovat pozici strážných pod vámi. Na druhé straně seberte lékárničku a dejte se po ochozu doleva. Nyní se co nejrychleji rozběhněte a skočte na střechu před vámi. Pak seskočte ještě na další stříšku a podívejte se rovně, kde se nachází osvětlený kanál, do kterého se musíte dostat. Vpravo klábosí tři strážní. Na nic nečekejte a rychle proběhněte směrem k plotu. Pokud si vás všimnou, schovejte se do stínu a chvíli počkejte. Ve vhodné chvíli pak vlezte do kanálu.
Dejte se vlevo a z bezpečné vzdálenosti sledujte strážné. Zpočátku to jde hladce. Po chvíli přijdou k osvětlenému místu. Poslechněte si jejich humorné povídání a nechte je odejít. Za chvilku se jeden z nich vrátí - omračte jej. Pokračujte stokou dále. Vojáků vzadu si nevšímejte a u první odbočky doprava vyskočte na žebřík nad vámi a vylezte po něm na čerstvý vzduch.
Při výlezu bohužel hodně záleží na štěstí. Voják vpravo u kanálu problém nepředstavuje. Horší to může být s vojákem, který patroluje na levé straně. Jakmile se otočí zády, vylezte z kanálu a rychle na žebřík vlevo od vás. Nahoře přeručkujte po trubce a vlezte do vymláceného okna. Vylezte po trubce nahoru a ve dveří stojí váš kontakt. Promluvte si s ním, sdělí vám další informace o vaší misi. Pak seberte lékárničku a náboje. Vyjděte na ochoz, zahákněte se o komínek a slaňte dolů.
Ze dveří napravo po chvíli vyjde strážný. Počíhejte si na něj a omračte ho. Tělo ukliďte do stínu. Na dalším prostranství opět omračte dalšího strážného a schovejte. Držte se podél plotu na levé straně a postupujte dále. Dalšího strážného tak krásně obejdete. První možnou odbočkou se dejte vlevo. Dostanete nové instrukce. Na strážného, který se objeví, si počkejte u druhého žebříku za rohem a omračte jej.
Všimněte si projíždějícího náklaďáku, díky kterému se dostanete do ambasády. Na velkém prostranství se držte ve stínu a běžte směrem k náklaďáku, kde se propližte doleva za budku. Tak a jsme na půdě ambasády. Nejdříve se postaráme o strážného vpravo, jakmile bude zády, přeběhněte plácek a vyčkejte na vhodnou chvíli k omráčení. Tělo schovejte. Nyní přijde na řadu trochu těžší oříšek.
Na levé straně patroluje strážný, který má u sebe psa. A to psa zatraceně dobrého. Pokud se budete snažit kolem pravé zdi prosmýknout, pes bezpečně zachytí vaši stopu a neomylně vás bude sledovat. Nepomůže ani přeběhnutí skrz vodu. Jediné rozumné řešení pro tuto situaci je použití diverzní kamery. Vystřelte ji směrem k oknům, poté zvukem (klávesa pro interakci) přilákejte vojáka i psa a pak na ně vypusťte plyn (alternativní střelba). Pokud máte štěstí, zabijete dvě mouchy jednou ranou. Důležité však je, abyste otrávili hlavně vojáka, psa můžete klidně zastřelit.
Zahněte za roh a ukryjte se uprostřed v trávě. Musíte vidět na levé horní okno nad hlavním vchodem do ambasády. Jakmile se přehraje animace, rychle vytáhněte laserový mikrofon a namiřte jej na zmíněné okno. Nahrajte první část rozhovoru. Poslechněte si, co na to váš nadřízený. Před ambasádu poté přijede limuzína, zůstaňte v klidu tam, kde jste. Kong Feirong nasedne do limuzíny, která zastaví před bránou. Namiřte na okno u zadních dveří a odposlechněte zbylou část rozhovoru.
Nyní se musíte dostat pryč z ambasády. Je to celkem snadné. Na dva patrolující vojáky použijte Sticky Shocker a běžte směrem ke vrátnici, kde je na zdi trubka, po které vylezte. Přehoupněte se přes zeď, promluvte si s vaší parťačkou a mise je úspěšně za námi.
7. Abattoir
Ocitáte se na jakémsi dvorku a v postupu dále vám brání tři vojáci. Nejjednodušší způsob, jak kolem nich projít, je jejich fyzická likvidace. Headshotem zabijte vojáka před vámi a tělo ukliďte. Jakmile budou další dva vojáci zády k vám, připližte se a schovejte se za sudy nalevo. Jakmile se přiblíží, přesnými ranami do hlavy je vyřiďte. Nezapomeňte uklidit těla. Pokračujte dveřmi dále, kde seberte lékárničku a prozkoumejte počítač.
Pokud jste mírnější povahy, strážní se dají i obejít. Hned na začátku přelezte přes plot a až budou vojáci zády, přeběhněte směrem ke zmíněným sudům, kde se kousek vedle nachází kolo, které otevře propadla na dvoře. Až budou vojáci zády, vlezte dovnitř. Tímto stylem pohodlně projdete přes celý dvůr. Na konci vylezte a vejděte do dveří.
Zde je nutno jednat rychle. Na balkóně vpravo nahoře rychle zastřelte vojáka - je to vhodné kvůli dalšímu postupu. To zřejmě neunikne dalšímu vojáku, který k vám přiběhne - rovněž jej zastřelte. Celý dvůr je zaminován, ale nebojte se, miny lze odhalit za použití termovize. Důležité také je, aby vás nezmerčily reflektory, vyvolalo by to totiž poplach, který by sice neznamenal konec mise, ale lépe je zůstat skrytý.
Jakmile bude čisto, přeběhněte k prvnímu kontejneru. Zde zamiřte na balkón před vámi a ve sniper-módu zabijte dalšího vojáka. Dostat se přes dvůr není tak těžké. Důležité je sledovat reflektory. Od prvního kontejneru se dejte vpravo. Před vámi jsou dvě miny - tudy to nepůjde. Dejte se vlevo a obejděte další bednu. Podél plotu doběhněte k dalšímu kontejneru, kde se schovejte za paletu. Ve vhodnou chvíli přeběhněte plácek a skrčte se za kontejner vedle bílého kvádru. Až to bude možné, přeběhněte po něm a skrčte se za bednou před vámi. Ve vhodné chvíli ji přelezte a máme to za sebou.
Dejte se doprava, kde u kontejneru seberte lékárničku. Vylezte na kontejner a vyskočte nahoru do šachty. Musíte se trošku rozběhnout po kontejneru a pak použít známý skok odrazem od pravé zdi. Prolezte šachtou a opatrně vyjděte na střechu, kde se střídavě rozsvěcuje světlo. V žádném případě se nepokoušejte přejít střechu po plechu, nepřátelé by vás zmerčili. Když bude tma, vydejte se po betonovém kvádru dále. Zde je nutno opatrně seskočit na plech a přelézt na další beton - v tomto místě vás nikdo neuslyší. Pak pokračujte jedinou možnou trasou a vyskočte na trubku, po které přeručkujte až ke zdi. Přelezte plot a vypněte anténu. Shlédněte animaci.
Vydejte se směrem ke dveřím. Vyběhne z nich voják, kterého zlikvidujte. Za chvíli vyjde ještě jeden, se kterým udělejte totéž. Dveře otevřete paklíčem a sejděte dolů po schodech. Doplazte se k nástěnné mině a deaktivujte ji. Poberte další věci, použijte počítač a vraťte se po schodech nahoru, kde vstupte do druhých dveří. Sejděte dolů a vstupte do dveří. Přeskočte přes sudy a dojděte na konec ochozu. Tímto pohybem upoutáte pozornost vojáka dole, zapněte si termovizi a jakmile bude na mušce, zastřelte jej. Na místo se ještě přijdou podívat další dva vojáci, které taktéž zlikvidujte.
Seskočte dolů, seberte lékárničku a použijte počítač. Dejte se vlevo a po chvíli zjistíte nemilou informace - poprava se uskuteční i přes zničenou anténu. Dojděte až na konec chodby, kde vejděte do malé místnosti a chyťte pod krk vojáka. Dostaňte z něj informaci, kde jsou schovaní američtí vojáci. Poberte munici, použijte počítač a na chodbě venku vlezte do šachty. Na konci vyšplhejte po trubce a vlezte do dalšího prostoru. Jděte po kládách až k výlezu. Termovizí zkontrolujte pozici tří vojáků pod vámi a vhoďte jim na uvítanou granát. Pokud někdo přežije, dodělejte jej. Seskočte dolů a vydejte se do mrazírny.
Zde je bohužel neprostupná mlha, takže orientace bude probíhat pomocí termovize. Zastavte se u zídky. Přijde sem voják, kterého zastřelte. Zřejmě přiběhne ještě jeden - taktéž zabít. Na konci místnosti se v rohu nachází kulomet. Běžte k levé zdi a držte se jí. Těsně před kulometem je skříň, na kterou vylezte a seskočte ke kulometu. Použijte počítač a kulomet deaktivujte. V další místnosti postupně zlikvidujte další tři vojáky.
V další místnosti se hned u vchodu nachází další kulomet. Jakmile bude hlaveň na opačné straně, rychle kolem proběhněte. Na stole se nachází lékárnička. Přeskočte přes lavičku a projděte přes závěsy dále. Před vchodem se zastavte, zkontrolujte situaci a odstraňte tři vojáky. Nalevo za strojem se nachází šachta, do které vlezte. Projděte až na konec a vylezte ven. Lékárničky si nevšímejte, je to past. Sejděte dolů a zabijte vojáka. Napravo si otevřete vstup do kanálu a vlezte do něj.
Postupujte až na konec a zabijte vojáka. Za chvíli sem přijde další. Taky ho zlikvidujte. Vpravo je v polici světlice, bude se hodit. Na chodbě zahněte doprava. Na konci se zastavte a počkejte na příchod strážného, kterého zabijte. Vpravo od vás je kulomet. Odlákejte jej světlicí a vypněte jej. Jděte vlevo a pak zahněte doprava, kde na konci chodby uvidíte dva vojáky. Buďto je můžete hned zastřelit nebo si s nimi trošku zalaškovat. Zahněte do stáje vlevo a vrchem přelezte do další stáje, kde u kulometů zapněte IFF. Strážné přilákejte a pochvalte kulomety za dobře odvedenou práci. Nezapomeňte je pak ale vypnout.
Kolem dalšího kulometu doporučuji proběhnout. Postupujte chodbou dále a jakmile uvidíte přicházet dva vojáky, rychle se schovejte do výklenku vlevo. Přijdou až k vám, kde se zastaví a začnou si vykládat. Dvě rychlé rány z pistole jejich povídání ukončí. Pokračujte dále, až se dostanete do velké místnosti se stájemi. Na konci jsou dvoje dveře a také dva kulomety. U levého zapněte IFF a pravý vypněte úplně. Do obou chodeb, které vedou k oněm dveřím, nastražte nástěnné miny. Jakmile bude vše hotovo, běžte do pravých dveří a promluvte si s Číňanem.
Jakmile se vykecá, přiběhnou vojáci. Na první vlnu by měly stačit nástěnné miny a navíc levou stranu hlídá kulomet. Pozor si dejte zejména na další dva vojáky, kteří se budou snažit hodit dovnitř granát, čímž by pro vás mise skončila - zabili by totiž nějakého vojáka či Číňana. Na jejich likvidaci není špatné použití Sticky Shockeru, který oběť okamžitě zpacifikuje, aniž se ta o něco pokusí. V průběhu boje dostanete zprávu, že vás přijde navštívit i samotný Grinko. Poznáte ho snadno, má červené oblečení a nejspíš bude pobíhat u třech vchodů do místnosti. Jakmile ho zabijete, mise úspěšně končí.
8. Chinese Embassy
Vyslechněte si informace od centrály. Dostanete povolení pro užití hrubé síly. Což jinými slovy znamená, že můžete zabít kohokoliv, koho potkáte. Nesmíte ovšem zabít Konga Feroinga, jeho smrt znamená neúspěch. Promluvte si ještě s vaší parťačkou a vydejte se k hlavnímu vchodu do restaurace. Je osvětlen červenými lucernami. Vejděte dovnitř.
Vyslechněte rozhovor dvou vojáku u stolu. Pak se k nim připližte a ranou do hlavy je zlikvidujte. Těla ukliďte do rohu vedle stolu, kde seděli - je tam slušná tma. Pokračujte do kuchyně. Kuchaře si nevšímejte a vylezte vlevo po žebříku nahoru. Dalším žebříkem se dostanete na střechu. Zde při výlezu pozor na chlápka, který patroluje v budově nalevo. Jakmile se otočí zády, zastřelte jej. Přelezte přes desky, schovejte tělo vojáka a dojděte k balkónu.
Po trubce vyšplhejte nahoru, chyťte se napnutého lana a sjeďte na římsu naproti, kde se Sam zachytí. Teď je potřeba se dostat do samotné budovy ambasády. Ručkujte směrem vlevo. Zapněte termovizi a zkontrolujte pozici vojáka, který se prochází v patře pod vámi. Při ručkování by vás totiž viděl skrz okna. Jakmile bude zády, ručkujte dále, kde opět počkejte na vhodnou chvíli. Zahněte za roh a na konci seskočte dolů. Po trubce vyšplhejte do šachty a seskočte otvorem dolů.
Vyslechněte si informace a vejděte do kumbálu za rohem. Seberte lékárničku a vlezte do otvoru napravo. Přitiskněte se ke zdi a projděte až na konec. Skočte na trubku a sjeďte dolů. Opět se přilepte ke zdi a jděte dál. V místnosti za zídkou uslyšíte střelbu. To vojáci střílejí po počítačích a likvidují tak důkazy. Počítače v první místnosti (tedy tam, kde jsou nyní vojáci) nejsou důležité a nic v nich není. Tudíž je nechte klidně rozstřílet na kousky. Důležitý je počítač v další místnosti. Ten NESMÍ být zničen.
Pokud si chcete zastřílet, můžete hned zpočátku zabít vojáka, který stojí u výlezu z úzké chodbičky a pak zlikvidovat zbylé dva. Zřejmě vás ale zraní, a proto je lepší použít následující způsob jejich likvidace. Nechte je, ať rozstřílí všechny počítače a zůstaňte schovaní. Jakmile budou opouštět místnost, připravte si granát a když poslední voják projde dveřmi, hoďte jim tam tento malý dáreček. Měl by zabít tři mouchy jednou ranou. Pokud ne, zbytek dodělejte samopalem. Dojděte k počítači a použijte jej. Při odchodu ještě ukliďte těla (stačí rozstřelit zářivky a je to).
V kumbálu napravo si vezměte dvě lékárničky. Pokračujte dalšími dveřmi a po schodech nahoru, kde zády k vám stojí voják. Bohužel v místnosti patroluje ještě jeden. Až se tento vydá doprava, připližte se ke stojícímu vojáku, vezměte ho pod krkem a odtáhněte na schody, kde ho omračte. Patrolující voják si zřejmě všimne něco podezřelého a vydá se směrem ke schodům, kde pro vás představuje až příliš snadný cíl. U schodů zhasněte a po vstupu do místnosti rozstřelte světlo vpravo od vás. Na sloupu před vámi je totiž kamera, která by způsobila poplach. Dejte se tedy vpravo a vstupte do prvních dveří.
V místnosti se dvěma chrápajícími vojáky seberte lékárničku a pak ony spáče zastřelte. V místnosti vedle rozstřelte světlo a otevřete dveře na chodbu. U dveří stojí dva vojáci. V žádném případě je nezabijte dřív, než jeden z nich vyťuká kombinaci a otevře dveře. Až dveře otevřou, nechte je klidně projít. Nyní si vychutnejte trik s termovizí. Ten spočívá v tom, že přijdete ke klávesnici a díky tepelné stopě, kterou zanechaly prsty vojáka, zjistíte kód. Logicky je třeba mačkat tlačítka v pořadí od nejchladnějšího (modrá barva) až po nejteplejší (oranžová). Pro kontrolu pořadí - kód je 1436.
Otevřete tedy a zůstaňte stát hned na prahu. Vpravo je totiž voják a hlavně automatický kulomet. Vyskočte tedy vpravo nad dveře a vytáhněte se nahoru. Nyní se musíte přitisknout ke zdi a projít za vázami. Vojáka zlikvidujte skokem dolů a dobře mířenou ranou pěstí. Nastavte na kulometu IFF a rozstřelte světlo vpravo. To by mělo přilákat dalšího vojáka, o kterého se postará kulomet. Ten pak vypněte a ukliďte těla do stínu. Vylezte zpět na polici s vázami a v místě, kde jste skočili na vojáka vylezte nahoru do patra.
Zapněte u kulometu IFF a počkejte na dva příchozí vojáky. Pochvalte kulomet za pěknou práci a vypněte jej. Ve dveřích vlevo se můžete pokochat úžasnými grafickými efekty a žasnout nad tím, co engine dokáže. Vraťte se zpět ke kulometu a vyskočte na trubku a ručkujte za vlajkami dále. Z dveří uvidíte přicházet dva vojáky. Jeden z nich použije oční skener a otevře dveře. Až bude druhý voják vevnitř přeručkujte nad prvního a tiše seskočte za něj. Použijte donucovací prostředek a dotáhněte jej k očnímu skeneru. Teď doporučuji vtáhnout ho dovnitř a vlevo u knih ho omráčit. To sice vzbudí pozornost u vojáka, který něco hledá v počítači, ale na něj pak stačí jedna kulka a je po problémech. Otevřete okno a vyskočte ven.
Nyní bude opět následovat scéna se psem. Jakmile se přiblížíte ke vchodu vpravo, pes vás s největší pravděpodobností zmerčí a neomylně po vás půjde. Doporučuji zničit obě lampy a počkat na jeho příchod. Pak jej zastřelte. Přiběhnou dva vojáci, které ale pod rouškou tmy v pohodě zlikvidujete. Od altánku před vámi přiběhne ještě třetí voják, kterého rovněž zabijte. Na opačném konci zahrady se vpravo nachází branka, kterou projděte.
Projděte ven a zastřelte vojáka nalevo. Zlikvidujte světlo u kamery a nalevo od vás a projděte dveřmi dále. Vlevo je na zdi lékárnička. Další dveřmi a po schodech dolů. Pližte se skrz regály. Na druhé straně uvidíte vojáka. Počkejte až naťuká kód a vejde dovnitř. Rychle přiběhněte ke klávesnici a pomocí termovize vyťukejte kód. V místnosti poberte náboje a lékárničku. Před dalšími dveřmi stojí voják, kterého vezměte pod krk a odtáhněte zpět. Omračte jej a v místnosti zhasněte.
Způsobů, jak se dostat přes následující halu je několik. Mě se osvědčil tento. Přímo nade dveřmi je kamera. Jakmile bude patrolující voják odcházet, opatrně vyjděte za dveří a na kameru použijte Camera Jammer. Schovejte se za bedny před vámi. Zde vás kamera nezachytí. Sledujte její pozici a ve vhodnou chvíli se připližte ke stojícímu vojáku před vámi a odtáhněte jej za bedny, kde jej omračte. Nyní zhasněte světlo vypínačem pod kamerou.
Tato akce přiláká patrolujícího vojáka. Musíte jej však zneškodnit naprosto tiše, jinak další voják vyvolá alarm. Až přijde k vypínači omračte jej pomocí Ring Airfoilu a dodělejte dobře mířeným úderem vaši pěsti. Schovejte tělo. Kameru můžete nyní klidně zničit. Likvidaci posledního vojáka už nechám na vás. Jděte do opačného rohu haly, než je vchod a zničte kameru. Za pomoci malé bedničky vyskočte nahoru a pokračujte po ochozu.
Po animaci rychle utíkejte po ochozu dále a jakmile to bude možné, střelte do stojanu s naftou mezi náklaďáky a vychutnejte si explozi. Seběhněte dolů po schodech a vlezte do šachty, kde zlikvidujte vojáka. Postupujte dále. Jakmile uvidíte přicházet vojáka, schovejte se rychle do výklenku. V žádném případě jej nesmíte zabít. Za chvíli dostane voják zprávu, že se generál chce zastřelit ve své kanceláři. Voják se tedy rozběhne do kanceláře.
Musíte jej sledovat, on jediný totiž zná přístupové kódy ke dveřím. Počkejte až zmizí za dveřmi za rohem a pomocí termovize zjistěte kód. Přivolejte si výtah a vyjeďte. Pokračujte doprava, kde opět vyťukejte kód a jděte dále. Nyní vás čekají ještě jedny dveře a za chvíli budete v samotné kanceláři. Po animaci vytáhněte SC20K a pomocí Ring Airfoilu omračte generála. Rychle k němu zezadu přistupte a užijte známý chvat. Trošku si s ním povykládejte a pak ho donuťte použít počítač. Generál se pak sám od sebe sesune k zemi.
Vydejte se směrem k velkým dveřím. Nelekněte se výbuchu. Projděte na chodbu a běžte do dalších dveří. Proskočte mezi plameny a rychle doprava na schodiště. Seběhněte kousek dolů a otevřete okno. Vyskočte ven a doběhněte k vrtulníku. Mise je úspěšně za námi.
9. Presidential Palace
Vítejte opět v Gruzii. Nejdřív si užijeme trochu akrobacie. Popojděte doprava a odrazem od zdi vyskočte nahoru na pilíř. Na druhé straně seskákejte dolů. Kousek popojděte a vylezte na další výstupek. Odrazte se od zdi před vámi a skočte na trubku. Vyšplhejte nahoru a přeskočte na další pilíř. Přeručkujte po trubce na další pilíř. Po další trubce ručkujte dále a na konci seskočte a zachyťte se na římse.
Ručkujte až za roh, kde přeskočte na pilíř. Rozběhněte se a skočte na další pilíř a pak ještě dál. Pověste se dolů a ručkujte doprava. Vytáhněte se nahoru a vyšplhejte po trubce. Nahoře zůstaňte ještě chvíli na trubce a zmapujte situaci. Největší problém budou opět představovat psi, jelikož vás téměř vždy zmerčí a budou vás neomylně sledovat .
Vylezte tedy nahoru a dejte se směrem doprava. Zábradlí zatím nepřelézejte. Za chvíli do vašich míst přijde strážný i se psem, který vás zřejmě už zmerčil. Obě je dobře mířenou ranou pošlete pod kytky. Strážný má u sebe důležitý kód k bráně v zahradě. Nezapomeňte si jej vzít. Pomocí sniper-módu zastřelte i vojáka vlevo na věži. Jakmile bude patrolující strážný na opačné straně rychle se vydejte podél plotu směrem k živým plotům, které tvoří jakési malé bludiště. Při přebíhání pozor na reflektor. Téměř jistě si vás všimne pes a začne vás sledovat. V závěsu za ním půjde i patrolující strážný. V bludišti je však naštěstí úplná tma, takže jejich likvidace by neměla činit problémy. Prostředkem bludiště vede cesta dále.
U východu z bludiště je strážný, kterého omračte a odtáhněte do tmy. Za bránou patroluje další voják. Jakmile se zastaví, sejměte jej. Doběhněte k bráně a vyťukejte kód. Seberte tělo strážného a schovejte jej do stínu - nejlépe do bludiště. Dejte se vlevo a u dveří vedoucích do věže, se na pravé straně nachází dvířka, která odsuňte. Seskočte dovnitř a na zdi u schodů seberte lékárničku. Vyjděte po schodech nahoru.
Na stole vpravo můžete sebrat další lékárničku. Vstupte do velké místnosti s uměleckými předměty. Postupujte středem dále. Po chvíli ze dveří vpravo tři vyjdou vojáci. Schovejte se na konci místnosti vpravo za sloup. Jeden z nich se po vrátí zpět a dva zůstanou a budou patrolovat. Ve vhodnou chvíli je zastřelte a těla ukliďte do místnosti za dveřmi na konci místnosti. Je třeba je nejdřív otevřít paklíčem. Uvnitř na stole seberte jednorázový šperhák. Vraťte se zpět a dveřmi uprostřed pokračujte dále.
Schody jsou hlídány pomocí laserových paprsků. Zjistit se dají pomocí termovize. U schodů vyskočte na topení a odsud nahoru na římsu, po které přeručkujte až k zábradlí a pak dále přes první lasery. Za nimi seskočte na schody. Další lasery obejdeme jednoduše přelezením zábradlí napravo. Vejděte do dveří a rychle se schovejte do výklenku vpravo. V tomto prostoru jsou čtyři vojáci a nejlepším způsobem pro další postup je jejich fyzická likvidace.
Až bude naproti vám odcházet, rychle přeběhněte do podloubí. To upoutá pozornost jednoho ze strážných dole, který se přijde podívat, co se děje. Rychle ho zastřelte. Teď záleží na tom, kdo k tělu doběhne dřív - buď další strážný ze zdola nebo již zmíněný voják. Každopádně ale oba vyřiďte. Pokud jste dost rychlý, ani vám nemusí ublížit. Projděte podloubím a proběhněte směrem k lavičce. Odtud zlikvidujte vojáka nahoře. Všechny čtyři těla schovejte do stínu a nezapomeňte si od vojáka nahoře vzít kód ke dveřím.
Naťukejte kód a pomocí optického kabelu zkontrolujte situaci za dveřmi. Jakmile budou vojáci odcházet, vejděte dovnitř a schovejte se vpravo u radiátoru. Až voják nalevo zajde do chodby, následujte jej a ranou do hlavy jej pošlete k zemi. Otočte se a sejměte vojáka v pravé chodbě. Těla schovejte na koncích chodeb, je tam slušná tma. V tuto chvíli by se měli vracet dva patrolující vojáci, takže se dobře schovejte. Až se opět otočí, vydejte se za nimi a pak zahněte do chodby nalevo, kde se přitiskněte ke zdi. Na stropě je kamera, která se otáčí o 360 stupňů. Ve vhodnou chvíli kolem ní projděte až ke dveřím, které otevřete paklíčem.
V dalším postupu nám brání lasery. Skrčte se a jakmile spodní řada zhasne, proběhněte dále. Až druhý laser od zdola zhasne proskočte směrem k akváriu. Nyní se rychle vydejte vlevo a kolem regálu s knihami a odstraňte strážného dřív, než stihne rozsvítit. Na stole se nachází počítač, který použijte a vyslechněte si nové instrukce. Dveřmi vstupte do další místnosti, kde na stole seberte lékárničku. Nyní se musíte vrátit zpět na chodbu. Stejným stylem překonejte lasery a obejděte i kameru.
Jakmile budou patrolující vojáci na opačné straně, dejte se vlevo a projděte dveřmi, které předtím nešly otevřít. Schovejte se do stínu. U stropu je totiž kamera. Jakmile bude v příhodné pozici dojděte k dalším dveřím.
Postupujte chodbou dále a u dveří do knihovny naťukejte kód. Napravo seberte náboje a lékárničku. Schovejte se za sloupem. V místnosti před vámi jsou tři vojáci. Dva chodí okolo výtahu a třetí stojí napravo. Až bude příhodná pozice, dejte se tedy vpravo a schovejte se za sloup. Připližte se zezadu ke stojícímu vojáku a odtáhněte jej do rohu, kde jej omračte. Teď udělejte nějaký hluk (třeba poskočte), což by mělo přilákat jednoho vojáka, kterého zastřelte. Pak přiběhne i poslední - rovněž zlikvidovat. Nastupte do výtahu a sjeďte dolů.
Cestou dolů doporučuji uložit hru a hlavně nabít SC20K. Obojí budete potřebovat. Jakmile sjedete dolů, budete odhalen a začne litý boj. Vyjděte z výtahu a rychle se schovejte za knihovnu vlevo. Postupně k vám přiběhnou tři vojáci, se kterými si musíte poradit. Poslední na vás bude pálit zřejmě od schodů, takže buďte ve střehu. Vhodné je kontrolovat pozici vojáků pomocí termovize. Po jejich likvidace sejděte jedním ze vchodů pod schody dolů.
Ocitáte se ve sklepě, kde už na vás čeká samotný Nikoladze. Běžte směrem k němu a v klidu se nejdříve podívejte do počítače. Nebojte se, Nikoladze je celkem posera a pryč vám neuteče. Jen někam poodběhne. Připližte se k němu a chyťte jej pod krkem. Vyzpovídejte jej a pak jej dotáhněte k očnímu senzoru.
Nastává drobná změna situace. Snad jste si nemysleli, že to bude tak lehké. Stůjte naprosto klidně a vychutnávejte si atmosféru. Jen můžete přepnout z pistole na samopal. Jakmile dva vojáci odejdou s Nikoladzem, uložte si hru. Poté, co začne voják odpočítávat pět vteřin, se připravte. Téměř záhy zhasne světlo. Nasaďte termovizi a bleskově zlikvidujte vojáka před vámi. Pak se schovejte vpravo za bedny. Zlikvidujte další dva přiběhnuvší vojáky. Dalšího dostanete snadno střelbou skrz bedny a poslední čeká na kulku do hlavy u východu.
Po jejich likvidaci se vraťte zpět nahoru do knihovny. Cestou dostanete od Lamberta nový úkol - zabít Nikoladze. Jděte směrem k otevřeným dveřím vlevo. Shlédněte krátkou animaci. Chvíli počkejte a pak vyjděte na dvůr a vylezte po trubce nalevo do horního patra. Zde zabijte vojáka a pokračujte ke dveřím, které paklíčem otevřete. Po přehrání další animace projděte dveřmi vpravo na protější balkón, kde zlikvidujte vojáka. Zamiřte do okna vpravo nahoře a zastřelte Nikoladze. Máte jen jeden pokus, tak miřte dobře. Po jeho likvidace už jen zbývá dostat se odsud.
Vraťte se dveřmi a zabijte příchozího vojáka. Běžte dveřmi napravo a po schodech dolů. Na druhé straně jídelny vejdou dveřmi dva vojáci. Počkejte si na ně u schodů a zlikvidujte je. Pokud chcete, můžete za jídelnou pomocí optického kabelu prošmírovat, co za překvapení čeká za dveřmi. Jinak jděte ke skříni na konci jídelny, vylezte na ni a vyskočte na zábradlí. Zřejmě se objeví další dva vojáci, které budete muset zlikvidovat.
Projděte skleněnými dveřmi dále. Pod schody na vás čekají poslední čtyři vojáci, které jste si mohli prohlédnout optickým kabelem. Jestli vám zbyl nějaký granát hoďte jej dolů. Přeživší vojáci se rozběhnou po schodech nahoru za vámi a vy je můžete jednoho po druhém bez problému zlikvidovat. Poté doběhněte k velkým dveřím pod schody a … to je vlastně vše. Shlédněte akční sekvenci, poté zprávy a nakonec i úplně závěrečnou animaci, která nám dá velkou naději na případné pokračování.