Návštěva v Liptovském Mikuláši

28. 10. 2012

Dle našeho plánu se ve dnech 11. - 13.10.2012  uskutečnilo setkání  v Liptovském Mikuláši.

Za naši družební organizaci jely všechny tři Marty.  Vyjely jsme brzy ráno a na  vlakovém nádraží na nás čekala nová vedouci klubu Venuša Inka.  Odjely jsme do jejich klubové místnosti v kulturním domě, kde už nás čekala  děvčata  s kávou a snídaní. Po seznámení a prodiskutování programu na celé dva dny  jsme se vydaly na  procházku  centrem Liptovského Mikuláše. Sluníčko krásně svítilo a procházka byla velmi příjemná. Zastavily jsme se i v muzeu a galerii ,kde byly vystavovány krásné obrazy a hlavně výrobky tělesně postižených, ať už to byla keramika, dřevovýroba, výrobky ze slámy , háčkovaní, výšivky atd. Velmi se nám to líbilo a máme spoustu fotek.

Potom jsme spolu s děvčaty šly na oběd do restaurace a Inka nás zavezla k sobě domů do Bobrovce. Ubytovaly jsme se a po kávě jsme jely do Lázní Lúčky , kde už na nás čekala členka klubu  Helenka, kterou známe z její návštěvy u nás v Havířově Čekalo na nás překvapení, termální bazén, který jsme si patřičně užily a procházka k vodopádu  a večeře u Helenky doma , kde jsme se seznámily i s její  rodinou, maminkou, bratrem a švagrovou. Potom jsme odjížděly  zpět do Bobrovce. Byl to nádherný den, který jsme si  opravdu užily.

Další den jsme  se setkaly opět v jejich klubu, kdy  probíhala  jejich pravidelná akce Den jablek, které jsme se také aktivně zúčastnily. Chodily jsme společně po Liptovském Mikuláši a zdarma nabízely jablíčka a informační letáky o prevenci nádorových onemocnění veřejnosti. Já jsem chodila s Helenkou, akce se mi moc líbila, často jsme s lidmi  hovořily i o naši organizaci v Havířově i o naši činnosti. Byla to super akce , takové poděkování za to že , veřejnost  má zájem o prevenci a také, že přispívají finančně  při Dni narcisů / u nás máme Český den proti rakovině - květinkový den/.  Po obědě jsme jely na salaš kousek za  Bobrovec a stavili jsme se na takové výletní místo Bejvoč, kde je vodní nádrž, v létě koupání, může se tam grilovat atd. V Pastierke salaši jsme ochutnaly  žinčicu - mimochodem je vynikající a nakoupily jsme sýry, brynzu a korbáčiky. Potom jsme šly do lesa  a sbíraly jsme houby. Na večeři jsme jely do hotelu Manderlák, kde jsme si daly  pizzu. Večer jsme probraly u Inky možné i nemožné a třetí den po snídani jsme odjely domů.

Inka  i děvčata se nám po celou dobu maximálně věnovaly , tak všem patří velký dík. Domluvily jsme se na společné akci někde  mimo naše bydliště, třeba na rekondičním pobytu. Fotky na http://martajedna.rajce.net