Osoblažsko,jesenicko

24. 6. 2010

Mini cykloakce pro dvě osoby na jednu noc do zapadlého severního cípu Moravy.Unikátem je zde úzkorozchodná železnice z Třemešné do Osoblahy v délce 20km a rozchodu 760mm.

Ráno  3.4. 2010 nakonec vyjíždíme o něco dříve,protože  přes den má být okolo 30°C.V 9:00h vystupujeme z rychlíku spolu s koly ve stanici Krnov-Cvilín.Vjíždíme až na náměstí a zastavujeme v cukrárně načerpat energii na další kilometry.Obhlédneme město,školu kterou jem pět let navštěvoval a posléze se napojujeme na silnici směr Třemešná ve Slezsku.Je zde poměrně provoz a proto využíváme i vedlejší cyklotrasy.Projíždíme kolem linhartovského zámku.Mineme Město Albrechtice a blížíme se k Třemešné ve Slezsku.Již zdálky vidíme dým nad obcí a proto šlápneme do pedálů.Dojedeme až k vlakovému nadraží odkud právě odjíždí vlak do Osoblahy tažený parní lokomotivou.Z Třemešné šlapeme do Osoblahy.Je to stále nahoru a dolů.Projíždíme vesničkami,některé spíše připomínají osady.Příjíždíme do Osoblahy,je už poměrně vedro.Sjedeme k vlakovému nádraží,vlak s parní lokomotivou dorazí co nevidět.Vlak přijíždí,spolu s dalšími lidmi fotím.Do lokomotivy se dobírá uhlí.Obejdu si ještě nádraží,byl jsem tu naposledy v roce 1992.Je čas oběda a proto jdeme najít nějakou hospodu.Na náměstí je jediná,vaří se tu slušně.Hodinu posedíme a pak pokračujeme směrem k Jindřichovu.Je po poledni,ve stínu téměř 30°C.V Jindřichově jsme poměrně brzy,proto sedáme v nově otevřené hospůdce.Je zajímavé pozorovat zdejší obyvatelstvo.Po opuštění hospůdky hledáme náš penzion a ubytováváme se.Dáme si večeři  a po ní si uděláme ještě krátkou procházku po obci.Druhý den vstáváme brzo a v sedum hodin už opět šlapeme.Cestou hledáme nějaké potraviny,abychom si koupili snídani.Cesta je prakticky furt do kopce.Přes Janov a Petrovice stále stoupáme.Nahoře nad Heřmanovicemi se otevírá pěkný pohled na Praděd.Projedeme vesnicí a pokračujeme směrem do Vrbna pod Pradědem.Z hlavní cesty nakonec uhýbáme doprava a sjíždíme do tábořiště Drakov.Jel jsem přes něj v roce 2008,ale opačným směrem.My pokračujeme do Vrbna pod Pradědem.Ani zde neuspějeme s potravinami.Daří se nám až v Ludvíkově a snidáme zákusky a presso v cukrárně.Odtud pokračujeme do Karlovy Studánky.Cesta je tu rozkopaná,ale my s koly projedeme.Plníme láhve kyselkou,omrkneme vodpád a jedeme dále.Na Hvězdě uhýbáme doleva.Naše cesta pokračuje  přes Světlou Horu,Staré Město(kde si dáváme oběd)do Bruntálu.Trochu se podíváme po městě a pak sjíždíme na vlak na nádraží.Naše cestování je téměř u konce.Suma sumárum 150km,teplo a malý provoz na silnicích.Co si víc přát.Tak zase příště něco zopakovat.