tramvaje T3SUCS-DVC
T3SUCS-DVC
Náhradu klasických dveří na soupravě vozů T3SUCS ev.č.7226+7227 za dvoukřídlé dveře vyklápěcí, s tlačítkovou předvolbou otevření cestujícími doprovázela v roce 1991 ze strany Dopravního podniku Praha značná mediální kampaň, spolufinancovaná sponzorem této úpravy Českou pojišťovnou. Tehdejší propagační materiály se zmiňovaly o výhodách, které tento systém pro cestující přináší, jako např. zamezení zbytečného otvírání dveří v zimním období a snížení opotřebení dveřních pohonů, včetně zajištění proti sevření cestujícího.
Po provedené modernizaci obdržela souprava vozů T3SUCS ev.č.7226+7227 atypický lak, kdy byla krémová barva v nátěru karoserie nahrazena oranžovou, aby došlo k výraznému odlišení soupravy od jiných s běžným způsobem otevírání dveří. Z tohoto důvodu byly také dveře natřeny bílou barvou. Prostřední dveře vozu byly z vnějších strany doplněny dvojicí log České pojišťovny a bočnice vozu výraznými šipkami v bílé barvě, jejichž cílem bylo navádění cestujících k tlačítkům poptávkového otevírání dveří. V interiéru došlo, kromě samozřejmého doplnění tlačítek poptávkového otevírání dveří na zádržné tyče v jejich blízkosti také k polstrování laminátových sedáků a u vozu ev.č.7226 byla nahrazen ovládací panel na stanovišti řidiče jiným, nepříliš povedeným. V interiéru došlo ještě k náhradězářivkového osvětlení za jiný typ. V provozu s cestujícími se souprava objevila od září 1992, na přelomu let 1994/1995 bylo odstranění polstrování sedáků a v blíže nezjištěném termínu došlo také k navrácení standardního ovládacího panelu vozu ev.č.7226.
V srpnu 2001 prošel vůz ev.č.7226 s vyklápěcími dveřmi opravou laku a obdržel zpět klasickou barevnou kombinaci, do krémové barvy byly nověnatřeny také dveře. V květnu 2002 prošel stejnou omlazovací kůrou vůz ev.č.7227. V roce 2007 byly oba vozy vyřazeny a na jejich technické průkazy byly postaveny vozyT3R.PLF ev.č.8262 a 8259
V roce 1994 byla méně nákladným způsobem na poptávkové otevírání dveří cestujícími upravena souprava vozů T3SUCS ev.č.7250+7251. Obdržela stejnou barevnou kombinaci laku jako souprava T3SUCS ev.č.7226+7227, jen s tím zásadním rozdílem, že na vozech zůstaly zachovány klasické čtyřkřídlé dveře. Zpět do standardního laku byl v červenci 2003 nalakován vůz ev.č.7251, následovaný v říjnu vozem ev.č.7250.
V průběhu roku 1995 byl vyklápěcími dveřmi s tlačítkovou předvolbou cestujícími vybaven ještě vůz T3SUCS ev.č.7265, do provozu s cestujícími s nimi zasáhl naposledy v březnu 1997. Vozu zůstal i po provedené modernizaci standardní pražský lak, dveře však byly provedeny v bílé barvě. Od února 1998 byl vůz odstaven v Ústředních dílnách, kde došlo mimo jiné k demontáži vyklápěcích dveří a jejich nahrazení standardními čtyřkřídlými, se zachováním poptávkového otevírání dveří. Do provozu byl vůz opět zařazen v srpnu 1998.
Vůz T3SUCS ev.č.7224 byl ze všech zatím zmíněných "esůček" upraven na poptávkové otevírání dveří nejjednodušší variantou. Beze změny laku a typu dveří. V podobném duchu pak bylo poptávkové otevírání dveří hromadněji využito u vozů T3M2-DVC. .
V roce 1999 byl do Ústředních dílen přistaven k provedení tzv. vzorové generální opravy vůzT3SUCS ev.č.7090. Dopravní podnik Praha předpokládal, že v rozsahu této generální opravy budou následně opravovány i další tramvaje T3SU a T3SUCS. U tohoto vozu byla provedena celková oprava vozové skříně, oprava původní odporové elektrické výzbroje, výměna kabiny řidiče za větší typu T3R.Pa náhrada stávajících schodů za nerezové a jako u všech ostatních modernizací tramvají z 90. let byla dosazena tlačítková předvolba na otevírání dveří. Jinak vůz zůstal beze změn a další generální opravy tramvají podle této vzorové již nepokračovaly.
Zcela samostatnou kapitolou budiž označování pozice tlačítek na otevírání dveří z vnější strany vozů. U první soupravy ev.č.7226+7227 bylo v počátcích provozu, jak již je v textu uvedeno, využito výrazných, snad až obludně velkých, bílých šipek, směřujících cestující do toho správného bodu karoserie. Následně byl na vozech využíván systém označení tlačítka žlutým kruhem o průměru cca 20 cm, s červeným textem DVEŘE nad tlačítkem a zeleným textem OTEVÍRÁNÍ pod tlačítkem ve žlutém kruhu. Další variantou zvýraznění tlačítka byl již jen žlutý kruh pod tlačítkem o průměru cca 7 cm bez jakéhokoliv textu. Nejnověji se používá samolepka s vykřičníkem a textem POZOR TLAČÍTKO DVEŘÍ, nalepená z vnitřní strany skleněné výplně dveří.