Ferrari 599 GTB Fiorano
Ferrari 599 GTB Fiorano
Ferrari 599 GTB Fiorano | |
---|---|
Výrobce | Ferrari |
Koncern | Fiat Group |
Rok výroby | 2006 - ? |
Předchozí model | Ferrari 575M Maranello |
Třída | Grand Tourismo |
Karoserie | 2dv coupé |
Motory | 6.0 L Tipo F133F V12 |
Převodovka | 6st manual 6st F1 sekvenční |
Rozvor | 2750mm |
Délka | 4665mm |
Šířka | 1962mm |
Výška | 1336mm |
Hmotnost | 1690kg |
Podobná auta | Ferrari 612 Scaglietti |
Konkurenční auta | Lamborghini Murciélago Aston Martin Vanquish |
Designér | Frank Stephenson |
|
Motor
Tipo F133F V12 o objemu 6 litrů a o výkonu 612 k (456 kW), což je nejvyšší výkon ze všech osobních aut Ferrari. Točivý moment 608 Nm je nejvyšší ze všech GT Ferrari. Motor je upravená verze motoru z Enzo Ferrari. Nejvyšší rychlost je 330 km/h, zrychlení 0–100 km/h je za 3,7 s a zrychlení 0–200 km/h je za 11,0 s.
Jméno motoru | Objem | Výkon | Točivý moment |
---|---|---|---|
Tipo F133F V12 | 6.0 L (5999 cm³) | 612k (456kw) při 7600 ot/min | 608 nm při 5600 ot/min |
Technické detaily
Používají se 2 typy převodovek: šestistupňová manuální a šestistupňová sekvenční F1 s pádly pod volantem. Aktivní diferenciál z Ferrari F430 zde není, ale koncepce Manettino, která spatřila světlo světa ve Ferrari F430 599 GTB obsahuje. 599 GTB Fiorano je první osobní Ferrari, které má nový systém kontroly trakce nazvaný F1-Trac, který pomáhal vyvíjet Michael Schumacher.
umístění motoru | typ motoru | materiál motoru | vrtání/hřídel | kompresní poměr | počet ventilů | červené pole otáčkoměu | výkon na hmotnost | nádrž |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
vpředu podélně | V12 5999 cm³, benzín | hliník | 95 mm/75,2 mm | 11,2:1 | 4 na válec, celkem 48 | 8400 ot/min | 362 koní na tunu | 105 l |
Spotřeba
Město | Dálnice | Kombinovaná spotřeba |
---|---|---|
21 l / 100 km | 16 l / 100 km | 21,3 l / 100 km |
599XX
Ferrari 599 XX je upravená okruhová verze Ferari 599 GTB Fiorano. Má zlehčený motor, sportovnější design, výkon 700 k, mohutné křídlo na víku kufru a malá křidélka na bocích zadních sloupků, systém, který dovoluje přeřazení za pouhých 60ms, systém, který informuje řidiče o stavu jednotlivých komponentů vozu prostřednictvím displeje a adaptivní podvozek SCM. Přítlak je 280 kg při rychlosti 200 km/h a 630 kg při rychlosti 300 km/h