Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vítáme Vás na webu pro oldtimery FIAT

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

FIAT

 

 

 

Fabbrica Italiana Automobili Torino

 

 

 

 

 

 

 

První dílny byly založeny  v červnu 1899 na Corso Dante v Turíně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Od samého počátku se automobily FIAT účastnily automobilových závodů .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V roce 1906 FIAT Red Thunderbold dosáhl na dráze v USA rychlosti 206 km/hod

 

 

 

 

 

 

 

Historie automobilky FIAT

 

Jedna z nejstarších světových automobilek a největší italská automobilová společnost se sídlem v Turíně, F.I.A.T. - Fabbrica Italiana di Automobili Torino, byla založena 11. června 1899 skupinou podnikatelů a finančníků v čele s Giovannim Agnellim. Od počátku se firma orientovala na sériovou výrobu, byť první sérii představovalo jen 8 vozů vyrobených v roce založení. První typ 3 1/2 HP Vis-a-vis (tváří v tvář - sedadla proti sobě) byl v dnešní terminologii kabriolet 2+2, poháněný vzadu umístěným motorem Benz o výkonu 2,6 kW  (3,5 k). Výroba se velmi úspěšně rozvíjela a počet zaměstnanců továrny na Corso Dante vzrostl z původních padesáti na 2500 v roce 1906.
První světová válka přispěla k dalšímu rozvoji firmy a v roce 1919 již přesáhl počet zaměstnanců 40 000.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

První automobil FIAT  v roce 1899 První automobil FIAT, 1899 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Speciál pro Grand Prix - FIAT S-74 Corsa, 1909   Special pro Grand Prix -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na rozdíl od předválečných typů označovaných čísly, Tipo 1, Tipo 2 atd., kde nejslavnější byl FIAT Zero (Tipo 0), kterého bylo vyrobeno téměř 2000 ks, dostaly poválečné typy do označení skupinu 500 a hned první byl velmi úspěšný typ 501. V roce 1923 byl postaven na okraji centra Turína závod inspirovaný metodami americké automobilky Ford a ojedinělý svou zkušební dráhou s klopenými zatáčkami na střeše budovy. Nejúspěšnějším z nové generace byl typ 509 z roku 1928 s litrovým motorem OHC či později větší typ 514.

    Závod Torino-Lingotto        Výrobní závod Torino -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V roce 1932 byl představen neobyčejně úspěšný typ 508, jehož postupný vývoj skončil až v šedesátých letech typem 1100R. Původní typ 508 dostal i slovní označení Balilla a byl v licenci vyráběn v řadě evropských zemí, u nás továrnou Walter v Jinonicích jako typ Junior. Jeho sportovní, dvoumístná verze slavila v třicátých letech úspěchy na soutěžích i závodech.FIAT vždy vyráběl především automobily pro nejširší vrstvy a tak není divu, že v roce 1936 se zrodila jeho další legenda, FIAT 500 Topolino (myška), malý dvoumístný automobil se čtyřválcovým motorem obsahu 500 cm3 a pohonem zadních kol. Tento automobil byl vyráběn i ve Francii jako SIMCA 5; ve výrobě se udržel až do poloviny padesátých let.

    Torino-Mirafiori  Výrobní závod Torino Mirafiori

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V roce 1939 byl do provozu uveden nový závod v turínské vilové čtvrti Mirafiori, zaměstnávající 22 000 lidí. Prvním zde vyráběným typem se stal FIAT 1100, pokračovatel tradice původní Balilly - malý rodinný automobil, jehož konstrukční prvky (zejména motor) využila prostřednictvím italské konstrukční kanceláře Pellegati i boleslavská škodovka pro své typy vyráběné koncem 30. let a po II. sv. válce (Popular, Rapid, Tudor atd.). Velkým typem značky byl pokrokový aerodynamický šestiválec FIAT 1500. V té době již FIAT zcela naplňoval své heslo "Terra, mare, cielo - Země, moře, nebe" a vyráběl vedle osobních i nákladní automobily, železniční vozidla, traktory, lodě i letadla. Intenzivně byly rozvíjeny také zbrojní programy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


            Střední tank M14 41, produkce Ansaldo a FIAT, 1942  Ansaldo - FIAT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po druhé světové válce se FIAT opět soustředil na malé rodinné automobily a Topolino nahradil hned dvěma typy, v roce 1955 větším čtyřmístným typem 600 a o dva roky později menším spíše jen dvoumístným (2+2) typem 500, v obou případech s motory vzadu. Typ 600 byl také první FIAT bezrámové koncepce s motorem vzadu, tj. se samonosnou karoserií. Oba typy se staly základem celé řady užitkových či sportovních verzí, případně jen karosářských kreací italských mistrů automobilového designu. Pozoruhodný byl především šestimístný typ 600 Multipla, či verze kombi 500 Giardiniera. Vývoj většího předválečného typu 1100 pokračoval v 50. letech výrobou svižného čtyřdveřového vozu shodného typového označení, známého též jako "Nuova Millecento".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


FIAT 600, 1955         FIAT 600  rok výroby 1955              

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V roce 1960 byl typ 600 modernizován jako 600 D a objem jeho čtyřválcového motoru vzrostl ze 633 cm3 na 767 cm3 a výkon dosáhl již 20 kW (27 k). Zvětšením "šestistovky" a přizpůsobením novým bezpečnostním předpisům vznikl v roce 1964 typ 850 Berlina, doplněný později o sportovní kupé 850 Coupé a Sport Coupé a elegantní dvoumístný roadster 850 Spider a Sport Spider. V užitkové verzi byl nabízen velmi zajímavý typ 850 T Familiare.

FIAT 1300   FIAT 1300         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Střední a vyšší třídu reprezentovaly ve výrobním programu typy 1300/1500 (1961) a 1800/2100/2300 (1959). Poté následovaly typy nové řady označované číselným kódem projektu, 124 a 125 z roku 1966, které v roce 1974 vystřídaly typy 131 Mirafiori a 132, vyráběné do počátku osmdesátých let. Malé typy 500, 600, 850 a 1100 byly nahrazeny typy 126, 127 (1971) a 128 (1969), které představovaly další revoluční změnu v koncepci automobilů FIAT. FIAT 128, vyráběný později s mírně upravenou karoserií v bývalé Jugoslavii jako Zastava 1100 (101) byl první FIAT s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, byť tato koncepce již byla odzkoušena v rámci koncernu FIAT jako Autobianchi A111. V té době již do koncernu patřily další italské automobilky jako např. Abarth, Autobianchi, Itala, O.M., později k nim přibyly i takové značky jako Alfa Romeo, Lancia a dokonce i legenda velkých cen, Ferrari.

FIAT 124, Auto roku 1966 - COFY  FIAT 124 automobil roku 1966       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FIAT slavil úspěchy i na světovém trhu a právě ve zdařilé kombinaci progresivní techniky, nezaměnitelného designu a příznivé ceny je nutno chápat i zisk prvních prestižních titulů COFY (Car Of The Year) - Automobil roku, typy 124 (1964), 128 (1969) a 127 (1971). Na sportovním poli byly úspěšné zejména typy 124 Sport Coupé, 124 Abarth, 128 Rally a 128 Sport Coupé. Poslední zmíněný typ doslova udělal automobilový sport v normalizovaném Československu, kdy na okruzích a v závodech do vrchu porážel speciály z boleslavské škodovky.
    FIAT 131 Mirafiori, 1974     FIAT Mirafiori  rok výroby 1974

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koncern FIAT byl v sedmdesátých letech zásadně reorganizován tak, že dnes představuje holding samostatných ekonomických subjektů. Výrobou osobních a lehkých dodávkových automobilů se zabývá společnost FIAT Auto. Výroba nákladních a ostatních užitkových automobilů byla v roce 1975 převedena do nově vytvořené společnosti IVECO - Industrial Vehicle Corporation s výrobními závody po celé Evropě. K zakládajícím značkám FIAT Veicoli Industriali, Lancia Veicoli Speciali, O.M. (Oficcine Mechanice), UNIC (Francie) a Magirus (Německo) byly později přikoupeny i společnosti Ford Trucks (Anglie), Pegaso (Španělsko) a Seddon-Atkinson (Anglie).         

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Typové řady FIAT Auto let osmdesátých byly označovány opět jmény, např. Argenta (132), Regata, Panda, Uno a Tipo. Generaci let devadesátých tvořily, podle velikosti, typové řady Seicento, Punto, Bravo/Brava, Palio, Marea, Marea Weekend, Scudo, Ducato a sportovní Barchetta a Coupé FIAT.
FIAT Tipo, Auto roku 1989 ( COFY)      FIAT Tipo automobil roku 1989

         V současné době jsou již téměř všechny nahrazeny novinkami pro 21. století, Panda (Gingo), Idea, Multipla a Stilo. FIAT Auto patří k nejvýznamnějším světovým výrobcům a v konkurenčním boji nabírá na dynamice svého rozvoje. V rámci globalizace automobilového průmyslu spolupracuje se společností General Motors Co. (USA).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Převzato ze stránek:   fiatklub.praha.sweb.cz/automobilka.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trocha historie modelů malých Fiatů

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fiat 600
1955 – 1969

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  V roce 1955 přišel Fiat s novým, moderně řešeným malým vozem Fiat 600. Představil jej v březnu na jarním autosalónu v Ženevě. Šestistovka dostala dvoudveřovou čtyřmístnou karosérii se čtyřválcovým, kapalinou chlazeným motorem umístěným vzadu. Stala se tak prvním Fiatem s touto tehdy populární koncepcí. Vozu s kompaktními rozměry – délka 329,5 cm, šířka 138,7 cm, výška 140,5 cm a pohotovostní hmotností 615 kg stačil motor se zdvihovým objemem 633 cm3 s výkonem 16 kW (22 k), později zvýšený na 18 kW (24,5 k) při 4600 ot.min-1. Maximální rychlost činila 95 – 100 km/h. Spotřeba se přitom pohybovala pod hranicí 6 l/100 km. Modernizovaný Fiat 600 D dostal v roce 1964 motor s objemem 767 cm3 a výkonem 21,3 kW (29 k) při 4 800 ot.min-1.  Kapalinou chlazený řadový čtyřválec byl opatřen litinovým blokem, hlavou válců z lehkých slitin a třikrát uloženou klikovou hřídelí. Mazací soustava obsahovala čelní olejové čerpadlo a obtokový filtr s papírovou vložkou, Fiat 600 D dostal mazací soustavu s odstředivým filtrem oleje v řemenici. Převodovka byla čtyřstupňová se synchronizací II., III. a IV. rychlostního stupně. Všechna kola byla nezávisle zavěšena, přední na spodním příčném listovém peru, které zároveň tvořilo odpružení, a příčných horních ramenech. Zadní náprava byla úhlová s šikmou osou kývání a odpružena byla vinutými pružinami. Tlumení kmitů zajišťovaly olejové tlumiče.  V květnu 1964 došlo ke změně otevírání dveří u sedanu, Multipla zůstala zachována s původní konstrukcí předních dveří otevíraných „proti větru“. Později v průběhu výroby docházelo k drobným dílčím úpravám, které většinou představovaly přejímání konstrukčních celků z modernějšího modelu 850. Koncem roku 1969 byla výroba v Itálii ukončena. Fiat 600 se vyráběl také mimo Itálii ve Španělsku (Seat 600), Jugoslávii (Zastava 600), NSR (NSU Jagst) i Argentině, kde se vyráběla až do počátku 80. let minulého století verze 600 R s motorem o zdvihovém objemu 800 cm3. Meziverze mezi Multiplou a sedanem pod označením Seat 800, používaná zejména jako taxi, se vyráběla u Seatu, tam také pokračovala výroba modernizované verze 600 E a 600 L až do roku 1973. Do roku 1982 se šestistovka vyráběla v Argentině a jugoslávské automobilce Zastava, avšak od konce 70. let minulého století již s motorem z Fiatu 850. Celkově bylo v mateřském závodě v Turíně vyrobeno 2 612 367 kusů (dle Wikipedie), italské stránky uvádějí 2 695 197 automobilů řady 600. V České republice je přihlášeno k provozu 3 712 Fiatů 600. Ve slušném stavu se Fiat 600 (rok výroby cca 1955) prodává za 5 000 EUR, před rekonstrukcí přibližně za 1 000 EUR. V Monaku proběhla před dvěma roky aukce Fiatu 600 v plážové úpravě, který vlastnil Giannini Agnelli. Vydražil se za 40 000 EUR (v přepočtu za 970 000 Kč). Vozy Fiat Jolly (v Itálii se jim někdy říká La Spiaggina) se vyráběly v letech 1958 až 1966 a měly je v oblibě tehdejší celebrity. Vzniklo přibližně 100 kusů a každý z nich je raritou. Jedním jezdil např. Agnelliův kamarád, jiný průmyslový magnát, Aristotle Onassis. Co vás u Fiatu 600 může překvapit? Jednoznačně brzdy – válečkům a hadicím nesvědčí delší nečinnost a zanedbaná výměna brzdové kapaliny. Dalším nepřítelem je koroze, která hlodá ve všech nejnemožnějších místech, pokud bylo vozidlo provozováno v zimním období a jezdilo v soli. Motor je citlivější na přehřátí, a když se rozsvítí kontrolka, zpravidla již vaří. Termostaty také nepatří k dlouho životným dílům. Často praská struna plynového pedálu, zlobí regulační relé, pozor je třeba dávat na klínové řemeny. Většina šestistovek má opotřebené karburátory a rozdělovače, kdo pravidelně nemaže svislé čepy, tomu se zadřou. Majitelé chválí šestistovku za její jednoduchost, účinné topení a snadný start v zimním období.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Fiat 600 Multipla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1956 – 1969

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samostatnou zmínku si zaslouží velkoprostorová čtyřdveřová verze Fiatu 600, nazvaná Multipla. Představena byla na Expo 1956 v Bruselu, kde doslova vyvolala senzaci. Jak hlásal dobový prodejní slogan, „Multipla je uvnitř větší než venku“. Začala se vyrábět v roce 1956, jen krátce po zahájení výroby základního modelu. Trambusová koncepce poskytovala prostor šesti cestujícím nebo se dvěma sedadly umožňovala naložit velké množství zavazadel. Variabilitu interiéru usnadňovala dvě sklopná nouzová sedadla. Na délku měří Multipla 353 cm, na šířku 145 cm, na výšku 158 cm, rozvor je prodloužen na 200 cm, pohotovostní hmotnost činí 750 kg, užitečná hmotnost 480 kg. Pohonné ústrojí Multiply bylo převzato ze základního modelu šestistovky a přední náprava z Fiatu 1100 – oproti šestistovce jsou na přední nápravě vinuté pružiny. Lahůdkou je řízení s dvakrát lomenou hřídelí s klouby. Rezerva je umístěna pod krytem z vnitřní strany na čelní stěně, před koleny spolujezdce. Multipla si získala hlavně v Itálii velkou popularitu a byla hojně využívána jako vozidlo taxislužby. Čtyřdveřový, šestimístný automobil dosahoval maximální rychlosti 90-105 km/h při spotřebě 6,7-6,85 l/100km. Vozy z prvních let výroby využívaly motor o objemu 633 cm3, který byl později nahrazen výkonnější jednotkou o objemu 767 cm3, s výkonem 32 k. Modifikace Multipla bylo vyrobeno přibližně 129 994 kusů, v České republice jich je v provozu několik kusů. Fiat Multipla z roku 1966, který vlastní Aleš Titzl, je v současné době nejlépe zrenovovaným exemplářem v ČR, navíc s exotickým původem – první majitel jej zakoupil 27. 9. 1966 za 9 500 tuzexových korun. Vůz byl v tomto roce vystaven na brněnském strojírenském veletrhu a s výrobním číslem karosérie 129 224 se jednalo o jednu z posledních Multipel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Abarth 600

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1955 – 1971

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Již koncem 50. let minulého století na základě modelu Fiat 600 stavěly některé karosárny speciální verze malých sportovních automo

 

 

 

 
 


Poslední fotografie


Fotoalbum


Archiv

Kalendář
<< duben / 2024 >>


Statistiky

Online: 7
Celkem: 850581
Měsíc: 27943
Den: 1429