Jdi na obsah Jdi na menu
 


Robert Asprin - Nástup Mýtu, aneb prima dárek pro Aazhe

9. 1. 2011

nastup-mytu--aneb-prima-darek-pro-aazhe.jpg

Třetí kniha z řady mýtu pojednává o velkém Mači na dimenzi Mač a o trofeji, která má sloužit jako dárek pro Aazhe k narozeninám. A ten mají obstarat Tanda a Skeeve, jenže, to by nebylo jen tak, aby se něco nezvrtlo. Ve chvíli, kdy se Tanda a Skeeve chystají ukrást trofej, zjistí, že jim byla ukradena přímo před nosem. Ukradli ji Veygussané, což je jeden ze dvou národů, žijících na Mači. Ten druhý jsou Mocarlané. Tanda je zajatá a Skeeve se vrací na Tulp, svou domovskou dimenzi, aby Aazhovi řekl, co se stalo. Společně se vydávají Tandu zachránit, ale nakonec se z toho vyvyne Mač versus Veygus i Mocarlo, protože Aazh se dozví, že trofej má být dárek pro něj k narozeninám.
Aby Aazh a Skeeve sehnali tým, vydávají se na Bazar na Paklu, kde se dá najít všechno. A tak se k nim přidávají obr a gargoyl. Společně se vrací na Tulp, kde si chtějí vypůjčit dospělého draka, jenže ten usnul a nehodlá se hned tak probudit. A tak nakonec přiberou do týmu ještě BAdexeho, což je generál obrany v Posiltském království a Skeevova draka Glípa, protože v týmu musí být jedna jízdní potvora.
Po třiceti dnech tréninku se vrací na Mač, kde se odehrává mač. Hra je dosti brutální a nakonec to dopadá tak, že se náš tým rozdělí na tři. Každý má půlku míče, kterí předtím Badexe přetne a dají gol. No, dvě půlky dají gol, protože ta třetí je ve skutečnosti právě ta slavná trofej, kvůli které to celé začalo a která byla ceou dobu zakopaná pod hřištěm. A celé dobrodružství dopadá dobře, protože všichni bezpečně utečou zpět do dimenze Tulp.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář