mex.II.-podzim - 2012 Metztitlán

6.září,včera ráno jsem si přivstal,(z okna pokoje jsem vysledoval,že po půl osmé ráno odjíždějí dva autobusy směr jih,takže byla možnost,že jeden pojede do asi 40km vzdáleného Metztitlánu,bohužel,oba jely do Pachucy) abych stihnul autobus,nakonec jsem zvolil taxík,počkali jsme až bude plný (tři lidi vepředu a vzadu kolik se vleze) a vyrazili jsme ..Zajeli jsme si kousek za odbočku na Metztilán,tam jsme vyložili pár lidí,já udělal pár fotek Los Venados-mostu a stejnojmenné říčky,naložili další pasažéry..vyfotil jsem taky taxikáře,který byl obrovský srandista a ochotně pózoval a vyrazili k Metztitlánu.Tam jsme se podělili o cenu,a protože jme zastavili na stanovišti autobusů i taxíků,tak jsem se ještě zeptal obvyklou frází na hotel a tak mně tam (cca 1km) ještě grátis taxikář odvezl.V kapse jsem mněl ještě dva bombony,tak jsem mu je dal jako "regalos para los niňos" (dárek pro děti) a když jsem viděl,jak se na ně smutně dívá,tak sem se zeptal ,kolik má dětí.Když mně s rozzářenýma očima sdělil,že "můůůůcho",tak jsem z baťohu vydoloval ještě přídavek....

Hotel za 195 peso,hotelové wi-fi,poukaz na snídani,klimatizace,za tu cenu skvělý..Jinak ho najdete na hlavní ulici  ve směru   příjezdu od Los Venados,je patrový,natřený na oranžovo,když si vzpomenu,jak se jmenuje,dodám to tu.

Protože je ještě pomněrně brzo vyrážím  fotit.Z náměstíčka to beru na sever,k nějakému klášteru,nebo tvrzi,je to do kopce,procházím kolem hřbitova (na jeho obvodové stěně roste trs místní mammillárie,který ráno nekvetl a odpoledne už jo),procházím kolem posledních domků a na prvním příhodném místě se nořím do skalního porostu.Objevuju nějakou stezku po které pokračuju asi 5-6 km.Vede traverzovitě směrem na západ,míjím nějakou rozpadlou kapličku,kupodivu studánku (je u ní živo,v jinak vyprahlých skalách-čekal jsem tu na kolibříka,marně).Kaktusovité-echinofos.,tři mammilárky,z toho jedna háčkovitá,F.glauescens a možná i něco jiného,je to na fotkách.Zpátky si chci cestu zkrátit,ale po předchozích skušenostech jdu raději tama okud jsem přšel...Pozdě odpoledne ještě navštěvuju internet,kde  dolaďuju zítřek...

Druhý den vyrážím směrem na Venados,abych prošmejdil začátek skalního masivu,který se táhne na jih kolem příjezdové cesty do Metztitlánu.No nic nového,jenom pár nových epifitů a hrozná "džungle"a nepřekonatelný svah.Fotím co tu je,pak slézám dolů k cestě,s tím,že tuto skálu obejdu .Vrátil jsem se asi 1 km zpět a zabočil kolem kukuřičného pole a zavlažovacího kanálu,bohužel,z této strany byly skály tak strmé,že na nějaký výstup nebylo ani pomyšlení,tak jsem to vzdal a vrátil se zpět.Zbytek odpoledne jsem na internetu (kousek od hotelu) plánoval zítřejší cestu dál na západ,k nějaké přehradě nebo co,ale nakonec jsem to zamítl,s tím že tady asi nic převratného "neobjevím"....