Kouzla
KOUZLA
Accio
Toto kouzlo je používáno k pohybu věcí směrem k vám,kdekoli se nacházejí.Čím dále se předmět nachází a čím je větší,tím je těžší jej přivolat.
Alohomora
Zaklínadlem Alohomora se dají odemknout dveře a další předměty,když jsou zamčeny.Kouzlo také odemkne většinu dveří a předmětů uzamčených kouzlem.
Anapneo
Použitím tohoto zaklínadla se zbavíte nepříjemného zaskočení a můžete opět volně dýchat.
Aparecium
Zviditelňuje neviditelný inkoust.
Apparate
Způsobí to,že předmět zmizí z nějakého místa a objeví se na jiném.
Avada Kedavra
Jedna z nejhorších kleteb,která vraždí.Mnoha kouzelníky je považována za naprosto,nejhorší,protože zabije cokoli nebo kohokoli.Také se stala jednou z Kleteb,které se nepromíjejí,kleteb,jejichž použití je ilegální a stanete se pro něj jedním z Azkabanských vězňů.
Avis
Používáme ke zkoumání hůlky,mohu z ní vylétnout malí ptáčci,kteří ukazují na pracovní kondici.
Balit
Zabalí vám věci,a když ho umíte opravdu dobře,samy se srovnají a ponožky se dokonce stočí do oněch známých klubíček.
Bombarda
Toto kouzlo má stejný účinek,jako kdyby vaše hůlka vystřelila menší dělovou kouli...
Brachium Emendo
Srůst zlomených kostí během několika vteřin.Hodně však záleží na správnémšvihu hůlkou,aby nemělo kouzlo opačný účinek.
Colloportus
Užívá se k uzamčení dveří nebo věcí,které mohou být uzamčeny.Kouzlo ale snadno otevře zaklínadlo Alohomora,takže jeho použití je účinné jen proti mudlům,motákům,nebo může sloužit k pozastavení kouzelníka(asi tak na vteřinu).
Crucio
Kletba Cruciatus způsobuje krutou bolest komukoli,kdo je vystaven jejímu působení.Při působením delším než 1 minuta může způsobit trvalé poškození mozku.Snad právě proto je další ze třech Kleteb,které se nepromíjejí.
Deletrius
Po použití tohoto kouzla předmět zmizí.Pokud je kouzlo provedeno nesprávně,může postupně blednout nebo také zmizet jeho část.
Densaugeo
Zapřičiňuje,že zuby postižené osoby rychle vyrostou do nepřirozeně velkých rozměrů.Kouzlo může být zrušeno sevřením zasažených zubů.
Diffindo
Toto zaklínadlo donutí předmět,aby se rozdělil nebo rozbil.
Dissendium
Kouzlo otevírá tajné vchody a chodby.
Engorgio
Po použití tohoto kouzla se tvor zvětší asi na dvojnásobek své původní velikosti.
Ennervate
Používáno pro oživení osob,které byly uvedeny do bezvědomí kouzlem Mdloby na tebe.Pokud je někdo tímto zaklínadlem oživen,otevřou se mu oči a jsou oslepené.Smysly se ale rychle vrátí.
Episkey
Léčí zlomeniny a krvácení.
Evanesco
S pomocí tohoto kouzla mohou věci zmizet.
Everte Stati
Nepřítel ztratí rovnováhu a upadne.
Expecto Patronum
Zaklínadlo Patronus je vysoce pokročilá magie,která se učí až po zkouškách NKÚ a odráží útok mozkomorů.Když ho použijete,kouzlo vytvoří Patrona,který vás ochrání proti mozkomorům.Podoba Patrona je u každého kouzelníka jiná,protože odráží osobnost svého tvůrce.Pro jeho vytvoření musíte vyřknout zaklínadlo a soustředit se přitom na nějakou vaši šťastnou vzpomínku,čím bude vzpomínka šťastnějí,tím mocnějšího Patrona vykouzlíte.Ochranu proti mozkomorům vám toto kouzlo zajistí díky tomu,že pro jeho vytvoření využijete to,čím se mozkomoři živí-šťestí,naději a přání zůstat naživu.
Expelliarmus
Odzbrojující zaklínadlo se používá pro něčí odzbrojení,nejběžněji při soubojích.I když je to jednoduché kouzlo,může kouzelníkům a čarodějkám dostat se z vypjatých situací a nepříjemných setkání.
Feraverto
Změní jakékoli zvíře v pohár odpovídající velikosti.
Ferula
Toto kouzlo vytvoří dlahy a obvazy a provizorně zafixuje poraněnou nebo zlomenou končetinu.
Finite Incantatem
Zruší účinky právě probíhajícího kouzla.
Flagrate
Toto kouzlo vytvoří ohnivé křížky.
Furnunculus
Kletba Furnunculus je příčinou vypučení nepříjemných nežitů.Neměla by se ale kombinovat s kouzlem vyvolávajícím rosolovatění nohou, protože postiženému vypučí po celém obličeji tykadla nebo chapadélka.
Impedimenta
Znahybní nepřítele, ale když se kouzlo metá po zbroji nebo jiným kovovým předmětům, mine se účinkem a neškodně se odrazí.Při zasažení kouzlem osoba "zmrzne', ale po chvíli začne být oběť schopna pohybu.
Imperio
Kletba Imperius se používá pro kontrolu nad chováním osob.Někteří opravdu nadaní kouzelníci se ale účinkům této kletby dokážou bránit a zdaleka nejsou tak povolní jako jiní, je to ale velice pokročilá obrana proti černé magii.Ve stavu zakletí touto kletbou je mudla, kouzelník nebo moták schopen všech věcí, které by normálně nedokázal.Dokáže věci, které by normálně jeho pud sebezáchovy, reflexy nebo láska zavrhli, je schopen zabít své nejbližší nebo sebe, je schopen toho, co by přeze své fobie normálně nedokázal a je v plné moci kouzelníka, jenž kletbu vyslal.Díky tomu je to poslední z Kleteb, které se nepromíjejí.
Immobilis
Zmrazovací kouzlo-znehybní nepřítele.
Incarcerous
Z hůlky vám vyletí provazy a spoutají nepřítele.
Incendio
Kouzlo, které rozdělá oheň.
Klihando
Osobě postižené tímto kouzlem se přilepí jazy na patro, takže nemůže vydat ani hlásku a navíc je to docela nepříjemné.
Legilimens
Používá se pro čtení myšlenek.S jeho pomocí se dá vniknout do cizí mysli a zahlédnout záblesky jeho vzpomínek a snů.
Levicorpus
Toto zaklínadlo je neverbální, takže pro jeho provedení nemusíte formuli vyslovovat nahlas, stačí ji říct jen v duchu.Pokud toto zaklínado použijete, oběť, na kterou jste při jeho provádění mířili, se zvedne do vzduchu a bude viset hlavou dolů, jako by byla za kotník pověšena na neviditelném háku.
Liberacorpus
Zruší účinky kouzla Levicorpus.
Locomottor
Při použití tohoto zaklínadla předmět začne levitovat a poté ho pohybem hůlky dopravíte tam, kam potřebujete.Například když použijete "Locomottor kufry" váš kufr se vznese a vy ho jedním pohybem dopravíte třeba ze schodů.Je to velice praktické zaklínadlo.
Lumos
Je to jedno z nejpoužívanějších a nejjednoduších kouzel, jaká existují.Po vyslovení formule se rozsvítí špička vaší hůlky a poskytne vám příjemný zdroj světla.
Lumos maxima
Toto kouzlo se používá, když je třeba větší objem světla, například k osvícení velké místnosti apod.Špička vaší hůlky se rozsvítí více než u běžného Lumos.
Lumos solem
Ze špičky hůlky vystřelí proud světla.
Mdloby na tebe
Pokud se v sebeobraně kouzelník rozhodne použít toto kouzlo, vyletí z konce jeho hůlky červen světelný proud, který způsobí, že zasažený se dostane do stavu bezvědomí.
Mobili-
Umožňuje pohyb předmtu.(-corpus, -arbustus)
Morsmorde
Zaříkadlo, které vyvolá Znamení zla, symbol lorda Voldemorta.Tohoto symbolu se kouzelníci dlouho obávali, protože se objevovalo nad domy kouzelníků a čarodějek, kteří byli zabiti Voldemortem nebo Smrtijedy.
Nox
Toto kouzlo se používá pro zrušení kouzla Lumos.Zhasne tedy konec hůlky.
Obliviate
Paměťové kouzlo je příčinou toho, že se z paměti kouzelníka,motáka nebo mudly vymaže některá její část.varianta tohoto zaříkadla může být použita pro změny paměti, ale zaříkadlo samotné je mnohem silnější než jeho úprava.I když může existovat kouzlo, které postiženému paměť navrátí, není v kouzelnickém světě moc známé.
Oppungo
Toto kouzlo způsobuje poštvání zvířete na určitou osobu.
Periculo
Vyřknutím tohoto zaklínadla z vaší hůlky vytryskne proud zářivě rudých jisker.
Petrificus Totalus
Dokonale znehybní oběť, takže se nebude moci pohybovat.Paže postiženého se stáhnou k tělu, nohy se k sobě semknou a postižený nemůže mluvit.Pohybovat se mohou jen oči.