Toyota Picnic 1996 - nový model
Celý článek nově na:
Na letošním pařížském autosalonu měl premiéru také jeden z prvních velkoprostorových automobilů střední třídy na světě.
Toyota vstoupila do kategorie velkoprostorových automobilu již svým modelem Previa, který debutoval na tokijském autosalonu 1989 a od jara následujícího roku se začal vyrábět sériově. Tento model poměrně velkých rozměrů nyní doplnil automobil Picnic shodného charakteru, avšak velikostí odpovídající běžnému osobnímu sedanu či kombi střední třídy. Je kupříkladu o 15 mm kratší než Carina E v provedení kombi a má s tímto vozem shodnou šířku.
Picnic vzešel z dlouholetého výzkumného a vývojového programu NCPS (New Comcept Family Sedan), v jehož rámci se Toyota zabývala problematikou nových rodinných automobilů budoucnosti. Vůz má dvouprostorovou karoserii elegantního vzhledu s výborným součinitelem odporu vzduchu cx = 0,326. Styling přídě a zejména maska chladiče jej řadí k toyotám nové generace. Záď ovšem vyhlíží neotřele a zásluhu na tom mají zejména negativně skloněný střešní sloupek D a jakoby do stran protažené zadní okno.
Picnic poskytuje komfortní přepravu celkem šesti dospělým osobám na samostatných sedadlech ve třech řadách. Všechna místa jsou opatřena bezpečnostními pásy a opěrkami hlavy. Uspořádání kabiny lze samozřejmě podle potřeby změnit například ve prospěch nákladu posunutím, sklopením či vyjmutím posledních dvou řad sedadel. Základní objem zavazadlového prostoru 182 litrů při obsazejí automobilu šesti osobami se tímto způsobem dá zvětšít až na 1841 litrů při dvoumístném uspořádání. Všestrannost využití Picniku v porovnání s běžnými kombi je tím širší. Automobil má celkem pět dveří, vyznačujících se dostatečnými rozměry pro pohodlné nastupování a vystupování.
Pod kapotou Picniku se ukrývá technicky vyspělý zážehový čtyřválec 2,0 l/94 kW se čtyřventilovou technikou, jenž se již běžně montuje do modelů Carina E a RAV4. Zákazník si může vybrat verzi s pětistupňovou mechanickou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Jízdními výkony - největší rychlostí 180 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 10,8 s - si tento velkoprostorový vůz nezadá s běžnými sedany střední třídy. Uživatelé jistě ocení také přijatelnou spotřebu paliva, která v průměru podle nové metodiky ES nepřesahuje 9 litrů bezolovnatého venzinu na 100 km ve verzi s mechanickou převodovkou.
Cena v době testu nebyla známa.