High Elves
Elfové jsou nejstarší a nejcivilizovanější rasou známého světa. Místo jejich původu, ostrovní říše Ulthuanu, má zaznamenanou historii 8.000 let zpátky. Jejich lodě dominují pobřeží od Starého Světa až do Cathaye a jejich armády si získali respekt i u největších nepřátel.
Elfové jsou bledí s jemnými, esteticky krásnými rysy a vlasy hebkými jako len. Jsou vysocí a hrdě vzpřímení a přestože jsou štíhlí jsou na svou velikost překvapivě silní a obratní. Elfové žijí dlouho, někteří říkají, že jsou nesmrtelní. Také jsou odolnější vůči nemocem víc než lidé. Jejich pohyby jsou půvabné a kontrolované, jejich mysl je rychlá a bystrá s intensitou a hlubokým jasnozřením, které je činí podivným pro jiné rasy. Víc než jednou bojovali Pánové Ulthuanu mezi sebou nebo proti jiným rasám, ať už ze správného důvodů nebo ze smyšleného. Přesto, že jsou vznešenými lidmi, mohou být Vznešení Elfové chladní a nadutí, rychle se rozčílit a pomalu zapomínat.
Elfové se učí ovládání zbraní od ranného věku a rychle se naučí bojovat mečem a používat luk a kopí. Ti se vznešeným původem se učí jezdit a používat výstroj Stříbrných Helem, úžasných Elfých rytířů, kteří bojují v předvoji Elfí armády.
Všechny Elfí zbraně a zbroje jsou perfektně vyrobené. Meče se často předávají s otce na syna a mohou být nesmírně starobylým rodiným dědictvím, které vidělo krev tisíce bitev. Zbroj je vyrobena z myriády malých kovových šupin, díky čemuž je zbroj lehká a velmi pružná a přesto pevnější než ocel. Jejich vysoké helmy jsou složitě tvarovány a často mají vsazeny drahé kameny, protože Elfové milujé drahokamy a používají je jako dekoraci zbraní a zbrojí.
Vznešení Elfové rozvinuly magii daleko za hranice schopností jakékoliv jiné rasy. Byli první, kteří studovali magii a zůstávají jejímy největšími mistry známého světa. Síly magie byly spoutány, aby chránili země Ulthuanu, protože bez kouzel Vznešených Elfů by se celý ostrov navždy potopil do moře. Mágové Vznešených Elfů jsou mocní kouzelníci a jejich neskutečná moc vyhrála mnoho bitev. Byli to Elfí Mágové, kteří v letech minulých učili lidi ovládat magii. Přesto Elfí Mágové daleko přesahují lidské kouzelníky Starého Světa svýmy schopnostmi i znalostmi.
ZEMĚ ULTHUANU
Ostrovní kontinent leží ve Velkém Západním Oceánu mezi Starým a Novým Světem. Je tvořen dutým kruhem země, obklopeným ostrůvky. Kruh je přerušen jen v jeho nejjižnější části Ulthuanskou Úžinou. Tato úžina je jedinou vodní cestou mezi Vnitřním Mořem a oceánem.
Vnitřní Království leží na pobřeží Vnitřního Moře a Vnější Království leží na divokých pobřežích oceánu a řetěze ostrovů. Tady leží severní Království Cothique a horská říše Chrace. Na východ a na západ leží úrodná, ale málo obydlená království Tiranoc a Yvresse. Na jihu leží Eataine se svým opevněným městem Lothern blyštícím se jako drahokam v obřím prstenu. Masív obrovských, mraky trhajících hor, známý jako Annulii, odděluje Vnitřní a Vnější Království. Nejvyšší údolí a plata tohoto regionu mizí v podivné, třpitící se mlze surové magie tak silné, že se stává viditelnou i těm bez kouzelnického vidění.
V této říší se věci snů a nočních můr mohou zhmotnin jen ze vzduchu. Slunce není nikdy vidět; je zde věčné šero. Čas zde plyne podivně a poutníci se ztrácí na léta, přestože si myslí, že šli jen hodiny. I používání magie je nejisté v těchto horách. Tento nestabilní region Ulthuanu má podivnou kvalitu jiného světa, bližší říším Chasou, než zemím smrtelníků.
Hory jsou rozpolceny magií, protože samotný Ulthuan slouží jako ohnisko pro větry magické energie, která vane známým světem ze Severních Pustin. Tyto energie jsou taženy do Ulthuanu, jako voda do víru a formují vír magie. Takto Ulthuan vysává magickou energii ze známého světa a zabraňuje tak aby příval magie pohltil vše a změnil to v říši Chaosu. Vytvoření tohoto víru bylo prvním a největším činem mágů Vznešených Elfů Ulthuanu.
Annulii není možno překročit, vyjma několika průsmyků a tunelů chráněných masivními, opevněnými bránami. Mnoho divokých a temných nestvůr zmutuje v horách nebo přiletí na větrech magie. Většina z nich je zničena stejným kouzlem, které vytváří vír, ale některým se podaří proniknout do nižších zemí a tam začít drancovat. Grifoni, chiméry a jiná monstra nacházejí cestu do zázemí Vnitřních Království, kde jsou lovena pro sport nebo chytána jako váleční oři Vznešenými Elfy.
Jen málokdy se povede projít prakticky neprůchodné hory, takže většina komunikace mezi Vnitřními a Vnějšími Královstvími probíhá po moři. Proto jsou Vnitřní Království většinou neporušenou divočinou, pokrytou obrovskými starověkými pralesy nebo táhlými travnatými pláněmi, bez známky osídlení.
V kontrastu s bouřemi bičovanýmy Vnějšímy Královstvímy a šerým Annulii, Vnitřní Království se topí v neustálém létě. Vnitřní Království jsou plná exotických rostlin a podivných zvířat neznámých v jiných zemích. Ani poblíž Elfích usedlostí není země poznamenána pluhem, protože Elfí zemědělství je magicky podporováno a jejich strava je doplňována lovem a rybařením. Vznešení Elfové velmi respektují svoji zemi a svá města proto budují v harmonii s přírodou jak moc to jen jde. Použitím magických konstručních technik budují mocná města bílích věží, která splývají s okolní přírodou jako porost obrvských bledých stromů.
Síť velkých menhyrů křižuje ostrov Ulthuanu od pobřeží k pobřeží a soustřeďuje sílu víru ještě víc do centra. Každý stojící kámen soustřeďuje hrubou magii a ta pak plyne k jeho víc vnitřnímu sousedu. Mnoho mágů buduje svá obydlí podél těchto kanálů a mnoho míst síly se objevuje na jejich křižovatkách. Elfové jsou známí pohřbíváním svých mrtvých právě na takovýchto místech ve vysokých mohylách. Tyto křižovatky magických proudů udrží duši mrtvých na místě, nechávaje duchy strážit zemi kterou milují a chráně tak jeich duše od zneužití Bohy Chaosu.
Všechna magie je nebezpečná a titanické síly tažené do říše Ulthuanu jsou nebezpečnější než jakékoliv jiné. Pokud by byla sí» menhirů poškozena, jemná rovnováha energií by zkolabovala do sebe a pohltila Ulthuan v holocaustu čisté síly. Tím by se Ulthuan stal další Říší Chaosu, kterou by nakonec Temní Elfové získali pro své Bohy Chaosu.