Před bitvou
Postav Gobliny v řadě vedle sebe tak, aby se dotýkali podstavci a hleděli stejným směrem. Modely nyní tvoří ucelenou formaci, tedy jednotku. Jednotka může být tvořena minimálně 5 vojáky. S touto jednotkou se nyní bude hýbat, střílet i bojovat jako s jedním modelem. Nyní utvoř jednotku i z Elfů. Jednotku Elfů umísti 12 palců od Goblinů. Přitom by obě jednotky měly stát čelem k sobě.
Bitva
Bitva je rozdělena na tahy. Přitom na tahu je vždy jedna strana (střídá se tedy tah Goblinů a Elfů). Každý tah je rozdělen na 4 fáze: Pohyb, Magie, Střelba, Boj muže proti muži. Řekněme, že první tah náleží Elfům.
Elf 1: Posuňte celou jednotku Elfů o 5 palců směrem ke Goblinům. Elfové nemají luky, tudíž nemohou střílet a jejich tah končí.
Goblin 1: Na řadě jsou Goblini. Ti se rozhodli nehýbat se a raději budou střílet na postupující Elfy. Elfové jsou 7 palců vzdáleni, a proto jsou v dostřelu. Vezmi 10 kostek (každá kostka pro 1 Goblina, který střílí - pokud nemáš dost kostek můžeš házet postupně) a najednou je vrhni. Každá kostka, na které jsi hodil 4 a více znamená, že Goblin Elfa zasáhl. Nyní hoď znovu, ale jen kostkami, které znamenaly zásah. Každá kostka, na které jsi hodil 4 a více znamená, že Elf je zabit (zde se bere v úvahu síla zbraně a její účinek). Pokud by Elf neměl brnění a štít, pak by to skutečně znamenalo jeho smrt. Ale protože Elfové brnění i štít mají, hoď 1 kostkou za každého "téměř zabitého" Elfa (pokud za Elfy hraje někdo jiný, pak je to jeho práce) a pokud hodíš 5 a více, pak je Elf zachráněn - střela nepronikla jeho brněním nebo štítem. Odstraň všechny Elfy, které se nepodařilo takto zachránit a jsou tudíž mrtví.
Například: pokud Goblini zasáhli 5 Elfů, pak házej pěti kostkami, abys zjistil kolik jich je zabito. Pokud po tomto hodu budou 2 Elfové zabití, pak házej dvěma kostkami, abys zjistil zda je zachrání jejich zbroj. Zachráníš pouze jednoho, druhý je zabit a jeho model odstraň. Ztráty jsou vždy odstraňovány z konce linie jednotky (ne z prostředku), takže jednotka tvoří stále jeden celek.
Elf 2: Elfové jsou nyní vzdáleni pouze 7 palců od Goblinů, což jim umožňuje zaútočit. Elfové se normálně pohybují maximálně o 5 palců, ale při útoku se maximální dosah zdvojnásobí - to v případě Elfů činí 10 palců. Elfové tedy útočí. Přemísti jednotku Elfů ke Goblinům tak, aby se jejich podstavce dotýkaly. Elfové nemohou střílet, a proto přichází na řadu boj.
V boji muže proti muži mohou bojovat vždy obě strany (jak útočník, tak i obránce). Elfové ale útočí, a proto rozdávají rány jako první (Elfové mají větší iniciativu a tudíž i rychlejší reakce, a proto by vždy boj s Gobliny zahajovali oni). Hoď kostkou za každého Elfa, který bojuje a pokud hodíš 3 a více, pak to znamená, že Elf zasáhl svůj cíl. Hoď znovu kostkou za každý zásah a pokud hodíš 4 a více pak to znamená, že Goblin je zabit (zde se bere v úvahu síla Elfů). Goblini nemají žádné brnění, proto takto zabitým již není pomoci a musíš je odstranit z jednotky. Zabité Gobliny umísti za jednotku, aby sis pamatoval, kolik jich v tomto boji padlo. Padlé vojáky opět odstraň z konce linie, aby jednotka tvořila celek. Ve skutečné bitvě to probíhá tak, že na místo padlého vojáka se přesune jeho spolubojovník, který však v tomto kole nemůže bojovat (nemůže se bránit, pouze zaplnil mezeru v linii).
Goblini se nyní mohou bránit. Na tahu jsou stále Elfové, ale v boji muže proti muži bojují vždy obě strany. Hoď kostkou za každého Goblina, který přežil útok (nejde tedy o vojáky, kteří se přesunuli na místo padlých druhů) a jehož podstavec se dotýká podstavce některého z Elfů. Aby Goblini zasáhli své nepřátele, musíš hodit 4 a více. Každou kostkou, která znamenala zásah, hoď znovu, a pokud hodíš 4 a více, Elf je zabit. Ale nezapomeň, Elfové mají brnění a štít a tudíž mohou být ještě zachráněni. Hoď kostkou za každého takto postiženého Elfa a pokud hodíš 5 nebo 6, tak je Elf zachráněn. Všechny zabité Elfy odstraň a umísti je za jejich jednotku.
Obě strany nyní bojovaly a ty musíš určit, kdo v boji muže proti muži zvítězil. Strana, která způsobila té druhé větší ztráty, zvítězila. Pokud jsou ztráty na obou stranách stejné, pak je to remíza. V tomto případě odstraň padlé bojovníky zpoza jejich jednotek z hracího pole a pokračuje další tah. Pokud však jedna strana zvítězila, pak ta druhá musí podstoupit tzv. break test. Pokud poražená jednotka projde tímto testem, může zůstat a dále bojovat. Pokud však v testu propadne, pak to znamená, že vojáci porážku neunesli a utíkají co nejdál od nepřítele.
Předpokládejme, že Goblini v boji prohráli (Elfové zabili 4 Gobliny a ti jen 2 Elfy. Goblinů bylo sice víc, a proto získávají 1 bod, ale výsledné skóre je 4:3 ve prospěch Elfů). Hoď dvěma kostkami a hozená čísla sečti. Nyní k tomuto číslu přičti rozdíl mezi ztrátami a dalšími modifikátory - zde 1. Pokud je výsledná hodnota větší než 5 (Leadership Goblinů), tak Goblini propadli v Break testu a utíkají pryč.