Video
Příspěvky
Nová Dacia Duster: Uvnitř pořád "smrdí", ale v terénu je špičková!
Už před třemi lety jsem na uměle zabahněném miniokruhu na Slapech (cca 100 metrů) uznale přiznal vynikající jízdní vlastnosti tehdejší novinky mezi vozy SUV. Ve hluboce vyjetých kolejích, do kterých bych se sám pěšky nevydal, si terénní Dacia rochnila a ani náznakem nedala najevo, že by pro ni byl marast něčím nepřekonatelným. S novými motory a s novou tváři i vylepšeným interiérem se nový Duster opět hlásí o svou přízeň. Jaké jsou první dojmy? Vyzkoušel jsem vůz na známém polygonu Hummer centrum na kraji Prahy a co se jízdních vlastností týká, nebyl jsem zklamán...
Jak zaparkovat malé auto
Malá auto toho moc neodvezou, ale kdo není stěhovavý typ, tomu stačí i mini auto. Malý Smart se dá zaparkovat kolmo k chodníku i tam, kde jiní stojí podélně (viz VIDEO). České předpisy při podobném parkování vodorovně s chodníkem to sice nepovolují, ale kdžy jezdíte půl hodiny po celé čtvrti bez naděje odstavit auto, co byste za takového mrňouse dali, že? Dva smarty se vejdou tam co jeden vůz střední, nebo vyšší střední třídy. Jen si musí majitel miniauta dát pozor, aby mu nějaký "šikovný" řidič, či řidička při vyjíždění z řady nepomlátila plechy na dveřích.
Fisker Karma - elektrický ďábel za 3 miliony
Léta se o něm mluvilo, od loňského roku se rozbíhala výroba (zkonstruovali ho v USA, vyrábějí ve Finsku), letos si ho lze už koupit. Je k mání za 2,5 až 3 miliony korun a první exemplář si do garáže usadil Leonardo DiCaprio. Tzv. plug-in hybrid má jeden elektromotor a jeden dvoulitrový benzinový motor, ten ale nepohání kola, ale zase jen agregát na výrobu elektřiny pro elektromotor. Stovku zvládne za necelých 6 vteřin a čistě na baterie ujede 80 až 90 kilometrů. Na střeše má fotovoltaiku, která pohání rádio, klimatizaci, světla a vůbec všechno, co se v autě pohybuje díky elektřině. Na všechny přímé i nepříme elektropohony najednou zvládne necelých 500 kilometrů.
Nabíjí se kolem 12 až 14 hodin a pokud se vám podaří zaparkovat v dostatečné vzdálenosti od okna kanceláře, stačí vyhodit prodlužovačku (viz video) a auto přes den, kdy pracujete, nabíjet a pak jet zase v tichu a čistotě domů. Průměrná spotřeba se prý pohybuje do 2,5 litru benzinu.
Range Rover 2012: 4. generace ve stylu „light“
Britský výrobce luxusních „terénních“ vozů vsadil u čtvrté generace na odtučňovací kúru. Bude to, vedle touhy po luxusu, zřejmě jedním ze silných argumentů, proč po vozech sáhnout jak ti, kteří s nimi už mají zkušenost, tak ti, kteří po nich zatím jen z povzdálí uctivě pokukovali.
Google Street Views fotí Prahu v Opelu Astra
Pokud máte štěstí, narazíte v ulicích vělkých českých měst na vůz, který má na střeše zvláštní nástavbu. Optický přístroj zaznamenává snímky ulic, které pak můžete najít na mapách Google jako Street View.
Autem na cestách: Vzhůru dolů do Rakouska-Uherska
Že jsme byli jeden stát, si uvědomíte ve východním Rakousku víc než citelně. Oblast jezer s neobvyklým výskytem nejrůznějšího vodního ptactva, chráněnými oblastmi i příjemnými (a luxusními) hotely typu spa, se zde přelévá ze země do země, a když trochu polevíte v pozornosti, nevšimnete si, že jste překonali hranice.
Evoque jen s předním pohonem: V Česku do 5 procent
V zemích kolem Alp a ve střední Evropě vůbec se "terénní" vozidla ve variantě jen s náhonem na přední nápravu prodávají minimálně. Land Rover má zkušenost, že prodeje Range Roveru Freelanderu nepřekročí 5 procent, podobná čísla čekají i u Range Roverru Evoque v tomto provedení.