Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nový Renault Fluence: Po 40 měsících o 35 tisíc levnější

celkovy.jpgRenault považuje Českou republiku za důležitý trh. Vždyť tady prodá dvě procenta své celosvětové produkce, vloni si uzmul 4 procenta mezi všemi prodejci a Fluence se prodalo 3814 kusů. Co si od inovované verze Francouzi slibují?

"Chceme letos prodat asi 1500 vozů a rádi bychom, aby alespoň 500 kusů skončilo u fleetových zákazník," prohlásil odhodlaně ředitel českého Renaultu Eric Basset. Plány jsou to odvážné, protože v minulosti si Fluence z 95 procent kuponali nepodnikatelé.

inter.jpgRenaultů Fluence se za necelého tři a půl roku prodalo ve světě čtvrt milionu. Na úspěch by měl navázat i Fluence roku 2013. Čím si chce získat zákazníky? Kromě exteriéru, který se především v přední masce sladil s ostatním i inovovanými modely jako je Clio, Laguna i Mégane, lze nejvíc čekat od nových motorů, hlavně dieselové 1.6. Výrobce udává slušnou průměrnou spotřebu 4,6 litru/100 km, vylepšená 1.5 l ještě o deci méně. Cenová nabídka 264 900 Kč (je akční a zaváděcí, jinak 289 900 Kč) je u nejlevnějšího modelu je dána základním benzinovým motorem 1.6 16V se 110 k.

 obr-cislo-5.jpgVětší zájem ale asi bude, podobně jako u starší generace, právě o benzinové agregáty - čeští zákazníci je u tohoto modelu chtěli ze 76 procent.

Dalším lákadlem se může stát nové multimediální centrum, už ne pouhá navigace. Renault ho nazval Renault R-link a vedle klasické navigace (tradičně od TomTom) se můžete propojit s internetem, sledovat své maily, můžete si navolit jiný zvuk motoru, než jaký máte pod kapotou, můžete sledovat dokonce televizi (to vám ale auto povolí jen při zastavení). Řadu aplikací uzpůsobenou pro použití v autě, lze stáhnout přímo ve voze, nebo přes účet My Renault. Fluence je dalším z vorů na trhu, který je přímo napojen na internet - co na to asi řeknou dopravní předpisy, až budeme bourat?obr-k-slidu-7.jpg

Fluence se momentálně vyrábí už v pěti továrnách na celém světě, do Česka poputuje z turecké výroby, kde se před čtyřmi lety produkce původně rozbíhala. Nedá se říci, že by vylepšěná verze přinesla něco převratného, to asi v současnosti žádný vůz. Jenže po karosářské stránce se Fluence povedl už na začátku, tak proč to výrazně měnit - nový Fluence vypadá ale opravdu lépe. Je však opět o něco více "nabitý" technologickými vylepšeními jak v základu, tak za příplatek, která se v podobných vozech před třemi pěti lety ještě nevyskytovaly. To je asi jeho největší přidaná hodnota. Za relativně malý peníz nabízí dostatek pohodlí a techniky, která může dát cestujícím pocit cestování v autě o pár korun dražších... Pokud si pořídíte Fluence v té nejvyšší a nejvyšperkovanější výbavě, nepojedete sice v mercedesu S-klasse, ale ostudu si taky neutrhnete.

Základní technické údaje:

Délka: 4 622 mm, výška: 1 479 mm, šířka (včetně zrcátek): 2 037 mm, zavazadlový prostor: 530 litrů.

Nabídka motorů: benzinový 1.6 l 16 V 110 koní, dieselové 1.5 l 90 a 110 koní, 1.6 l 110 a 130 koní.