Azzeroth
Blackfathom Deeps (BFD)
Lokace: Kalimdor, Ashenvale – Contested teritory
Level: 20 -
Ruiny Blackfathom Deeps se nachází na pláži Zoram Strand v Ashenvale. Dříve se zde nacházel rozlehlý nádherný chrám, který postavili Noční Elfové pro svoji měsíční bohyni Elune. Při rozdělení světa vlivem výbuchu Sluneční studny se chrám rozpadl a ponořil hluboko do vln Veiled Sea. Zde zůstal naprosto nedotčen, dokud se nagové z hlubin moře nerozhodli chrám prozkoumat a odhalit jeho tajemství. Legendy vypráví o prastarém monstru zvaném Aku'mai, které se v ruinách zabydlelo. Aku'mai byl dříve mazlíčkem Starých Bohů, takže je možné, že má určitou magickou moc. Proto se do Blackfathom Deeps vydal i klan Twilight's Hammer, jehož členové uctívají Staré Bohy. Členové klanu se spolčili s místními nagy a nyní pátrají po tajemství ruin společně.
Blackrock Depths (BRD)
Lokace: Eastern Kingdoms, Blackrock Mountain – Contested teritory
Level: 55 -
Kdysi hlavní město temných trpaslíků (Dark Iron dwarfes), slouží nyní tento vulkanický labyrint jako mocné sídlo pro Ragnarose Firelorda (Ohnivého pána). Ragnaros odkryl tajemství tvoření života z kamene a plánuje vybudovat armádu nezastavitelných golemů na pomoc k dobytí celé hory Blackrock. Posedlý poražením Nefariana a jeho dračích služebníků, Ragnaros půjde do jakéhokoliv extrému, aby dosáhl konečného vítězství.
Blackrock Spire (BRS)
Level: 58 -
Mocná pevnost vytesená v ohnivém srdci hory Blackrock byla vyprojektována trpasličím kameníkem Franclornem Forgewrightem. Zamýšlená jako symbol moci temných trpaslíku (Dark Iron power), byla pevnost držena hrozivými trpaslíky celá staletí. Avšak Nefarian – prohnaný syn dračího aspekta Deadwinga – měl s pevností jiné plány. On a jeho dračí služebníci převzali kontrolu nad horní částí vrcholku a zaútočili na trpasličí državy ve vulkanických hlubinách hory. Uvědomující si, že trpaslíci byli vedeni mocným ohnivým elementálem Ragnarosem – Nefarian slíbil, že rozdrtí své nepřátele a zabere celou horu Blackrock pro sebe.
Blackwing Lair (BWL)
Lokace: Eastern Kingdoms, Blackrock Mountain – Contested teritory
Level: 60 -
Blackwing Lair (Doupě Nefarina) se nachází na samotném vrcholku hory Blackrock. Je to tady, v temných hlubinách horského vrcholu, kde Nefarian začal odkrývat poslední části svého plánu na zničení Ragnarose jednou provždy, aby mohl vést svojí armádu k neoddiskutovatelné nadvládě nad všemi rasami Azerothu.
Caverns of Time (CoT)
Od doby, kdy byl svět ještě mladý, střežila bronzová dračí letka větrný labyrint, dohlížející na plynoucí časové linie, aby se ujistili, že choulostivá rovnováha času je zachována.
Ale nyní byl prastarý dračí aspekt probuzen nebezpečnou hrozbou pro své milované jeskyně: temní, zlověstní agenti infiltrovali linie času, vysláni na tajné mise, aby změnili směr minulosti, současnosti i budoucnosti.
Lokace: Kalimdor, Tanaris – Contested teritory
Reputace – Keepers of Time
Hero – Key of Time, prodává Alurmi, Caverns of Time
1) Old Hillsbrad Foothills (66) (Durn, OH, DH)
Level: 66 -
Útěk mladého Thralla z pevnosti Durnholde, první krok na jeho cestě k vzestupu jako největší náčelníka, kterého orkové kdy měli.
2) The Black Morass (70) – musíte mít splněný prequest (BM)
Level: 70
Otevření původního Temného portálu šíleným čarodějem Medivhem – čin, který vyústil v První válku a uvedl mocné orky do světa Azerothu.
3) Hyjal Summit (70), raid pro 25 lidí – musíte mít splněný prequest (HS)
Level: 70
Pamětihodná Bitva o horu Hyjal, kde Jaina, Thrall, Tyrande a Malfurion uspěli v zastavení náporu strašlivého démona Archimonda.
Dire Maul (DM)
Lokace: Kalimdor, Feralas – Contested teritory
Level: 24 -
Postaveno před dvěma tisíci lety tajnou sektou čarodějů nočních elfů, sloužilo prastaré město Eldre’Thalas k ochraně nejcenějších tajemství královny Azshary. Ačkoliv bylo zničeno Velkým rozdělením (roztržení kontinentů), mnoho z obdivuhodného města zůstalo zachováno jako impozantní Dire Maul. Ruiny tří odlišných oblastí byli zaplaveny všemi druhy potvor – obzvláště duchy urozených, nečistými satyry a brutálními ogry. Pouze ta nejodvážnější družina dobrodruhů může vstoupit do města a postavit se starověkému zlo uzavřeném v prastarých kobkách.
Gnomeregan(Gnome, Gnomer, GR)
Lokace: Eastern Kingdoms, Dun Morogh – Alliance teritory
Level: 24 -
Dun Moroghský technický zázrak, známý jako Gnomeregan, byl po generace hlavním městem gnomů. Nedávno nepřátelská rasa mutantů, troggové, zamořila několik oblastí Dun Moroghu – zahrnujíc také velké gnomské město. V zoufalém pokusu o zničení útočících troggů nařídil Nejvyšší řemeslník Mekkatorque nouzové vypuštění městských nádrží radioaktivního odpadu. Jednotlivý gnomové hledali úkryt před vzduchem se šířícím znečištěním stejně jako čekali jestli troggové zemřou nebo uprchnou. Naneštěstí, ačkoliv se troggové stali ozářenými z toxického útoku – jejich obléhání pokračovalo v plné síle. Ti gnomové, kteří nebyli zabiti zhoubným zářením, byli přinuceni uprchnout do blízkého trpasličího města Ironforge. Tady se Nejvyšší řemeslník Mekkatorque vydal naverbovat statečné duše, aby pomohli získat jeho lidu zpět jejich milované město. Říká se, že Mekkatorqův kdysi důvěryhodný rádce, Mekgineer Thermaplugg, zradil svůj lid, když umožnil invazi troggů. Nyní se svojí roztříštěnou příčetností přebývá v Gnomereganu – podporující své temné plány a jednající jako nový techno-vladař města.
Karazhan (KZ)
Raid pro 10 lidí – musíte mít splněný prequest
Lokace: Eastern Kingdoms, Deadwind Pass – Contested teritory
Level: 70
Karazhan je prastará opuštěná věž, která stojí na jihu Dedwind Pass. Stala se známou hlavně proto, že v ní dlouhou dobu žil Medivh, poslední Strážce Řádu Tirisfal. Ten byl však během První války zabit skupinkou Stormwindských bojovníků a Medivhovým bývalým učedníkem Khadgarem. Od té doby je věž opuštěná. Ve věži však zůstali různé vize, vzpomínky, oživlé mrtvoly bývalých návštěvníků věže a i další anomálie. Karazhan, nazývaný také Slonovinová věž, je ohromný. Uvnitř se nachízí ohromné jídelny, příjímací sály či pokoje pro hosty, stejně jako kuchyně, knihovna či pracovna na úplném vrcholku věže.
Magisters' Terrace (MgT, MsT, MrT, MT,QD5)
Lokace: Eastern Kingdoms, Isle of Quel'Danas – Contested teritory
Level: 70
Hero: Musíte mít projitý dungeon na normální obtížnost a zabít hlavního bosse.
Maraudon (MARA)
Lokace: Kalimdor, Desolace – Contested teritory
Level: 43 -
Chráněn krutými loupeživými kentaury (Maraudine centaur), je Maraudon jedním z nejposvátnějších míst v Desolace. Velký chrám/jeskyně je pohřebním místem Zaetara, jednoho z dvou nesmrtelných synů narozených polobohu Cenariovi. Legendy předpokládají, že Zaetar a princezna elementu země Theradras, zplodili nemanželskou rasu kentaurů. Říká se, že při jejich vzniku se kentauři obrátili proti svému otci a zabili ho. Někteří věří, že Theradras ve svém zármutku zachytila Zaetarovu duši uvnitř větrných jeskyní – používajíc její energii pro nějaký zlovolný účel. Podzemní tunely jsou obydleny zlými, dlouho mrtvými duchy Kentaur chánů stejně, jako Theradrasinými vlastními bouřlivými, elementárními
služebníky.
Molten Core (MC)
Raid pro 40 lidí.
Lokace: Eastern Kingdoms, Blackrock Mountain – Contested teritory
Level: 60 -
Molten Core je místo, kde vládne strašlivý pán ohně, Ragnaros. Naplněná spoustou Ragnarových přisluhovačů je tato hlubina smrtícím místem, kam se odváží vstoupit jen ti nejodvážnější.
Ragefire Chasm (RFC)
Lokace: Kalimdor, Ogrimar – Horde teritory
Level: 13 -
Ragefire Chasm se sestává z sítě vulkanických jeskyní, které leží pod orčím novým hlavním městem, Orgrimmarem. Jsou zvěsti, že se v žáru propasti nedávno usídlil kult loajální démonické Radě stínu (Shadow Council). Tento kult známý jako Burning blade ( Planoucí ostří) ohrožuje samotnou suverenitu Durotaru. Mnozí věří, že orkský náčelník, Thrall, si je vědom existence kultu a nezničil ho v naději, že jeho členové ho mohou zavést přímo k Radě stínu. Na druhé straně mohou temné síly vycházející z Ragefire Chasm zničit vše, za co orkové bojovali a získali.
Razorfen Downs (RFD)
Lokace: Kalimdor, Barrens – Horde Teritory
Level: 33 -
Vytvořeno z těch samých mocných trnových úponků jako Razorfen Kraul, je Razorfen Downs starobylým hlavním městem rasy ostnatců. Rozlehlý trny osázený labyrint hostí opravdovou armádu loajálních ostnatců, stejně tak jako jejich nejvyšší kněze – kmen Smrtihlav (Death’s Head). Nedávno však padl rýsující se stín na toto primitivní doupě. Agenti nemrtvé Pohromy – vedeni lichem Amnennarem Coldbringerem – převzali kontrolu nad rasou ostnatců a přeměnili trnové bludiště do bašty moci nemrtvých. Nyní ostnatci zoufale bojují, aby získali zpět své milované město, předtím než Amnennar rozšíří svojí moc napříč Barrensem.
Razorfen Kraul (RFK)
Lokace: Kalimdor, Barrens – Horde Teritory
Level: 25 -
Před deseti tisíci lety – během Války prastarých, mocný polobůh Agamaggan vyšel, aby bojoval s Plamenou legií. Ačkoliv kolosální kanec padl v boji, jeho akce pomohla zachránit Azeroth od zničení. Za čas, na místech kam dopadla jeho krev, vyrašili ze země silné trny osázené šlahouny. Ostnatci (humanoidní prasata) – považováni za smrtelné potomky mocného boha, přišli obsadit tyto oblasti a udržet je posvátnými. Srdce těchto trnových kolonií bylo známo jako Razorfen. Velká část byla obsazena starou babiznou Charlgou Razorflank. Pod její vládou, šamani ostnatců dělají útoky jak na konkurenční kmeny, tak na vesnice Hordy. Někteří spekulují, že Charlga dokonce jednala s agenty Pohromy – spojujíc její nic netušící kmen s řadami Nemrtvých z nějakého zákeřného úmyslu.
Ruins of Ahn'Qiraj (RQ, RAQ, AQ 20)
Raid pro 20 lidí.
Lokace: Kalimdor, Silithus – Contested teritory
Level: 60 -
Během rozhodujících hodin Války pohyblivých písků spojené síly nočních elfů a čtyř dračích letek přesunuli bitvu do samotného srdce qirajské říše, do opevněného města Ahn’Qiraj. Avšak u městských bran se armády Kalimdoru střetli s takovým množstvím válečných trubců, jako nikdy předtím. Nakonec však byli silithidi a jejich qirajští mistři pouze uvězněni unitř magické bariéry, zatímco válka zanechala prokleté město v ruinách. Tisíc let uplynulo od té doby, ale qirajské síly nezůstali v nečinosti. Nová strašlivá armáda byla zplozena z úlů a ruiny Ahn’Qiraj se znovu hemží rojícími se masami silithidů a qirajů. Tato hrozba musí být eliminována, nebo všechno na Azerothu může padnout před strašlivou mocí nové qirajské armády.
Scarlet Monastery (SM)
Lokace: Eastern Kingdoms, Tirisfal Glades – Horde teritory
Level: 34 -
Klášter byl kdysi hrdou baštou Lordareonského kněžstva – centrum učení a osvícení. Spolu se vzestupem nemrtvé Pohromy během Třetí války byl mírumilovný klášter přestavěn na pevnost fanatického Scarlet Crusade (Šarlatové křížové tažení). Křižáci netolerují žádnou nelidskou rasu bez ohledu na frakci nebo vztahy. Věří, že jeden každý z nezasvěcenců tam venku je potencionální přenašeč nemrtvé nákazy – a musí být zničen. Zprávy naznačují, že cestovatelé jsou přinuceni bojovat s velitelem Scarlet Monastery Mograinem – který velí silné posádce fanaticky oddaných válečníků. Avšak pravým vládcem kláštera je Nejvyšší inkvizitorka Whitemane – hrůzostrašná kněžka, která ovládá schopnost oživovat padlé válečníky zpět do boje v jejím jménu.
Scholomance (Scholo)
Lokace: Eastern Kingdoms, Western Plaguelands – Contested teritory
Level: 58 -
Scholomance se nachází v řadě kobek, které leží pod ruinami sídla Caer Darrow. Kdysi ve vlastnictvý šlechtické rodiny Barov, se Caer Darrow proměnil v ruiny během Druhé války. Když kouzelník Kel’Thuzad shromažďoval následovníky pro svůj kult Zatracených (Cult of the Damned), mohl často slíbit nesmrtelnost výměnou za služby králi lichů. Rodina Barov podlehla Kel’Thuzadovu charismatickému vlivu a darovala sídlo i kobky Pohromě. Kultisté poté zavraždili celou rodinu a proměnili starověké krypty ve školu pro nekromanty. Ačkoliv Kel’Thuzad již nepřebývá v kryptách, věrní kultisté a instruktoři stále zůstávají.
Mocný lich Ras Frostwhisper vládne této základně a střeží ji ve jménu Pohromy – zatímco smrtelný nekromancer, temný mistr Gandling, slouží jako zákeřný ředitel školy.
Shadowfang Keep (SFK)
Lokace: Eastern Kingdoms, Silverpine Forest – Horde teritory
Level: 18 -
Během Třetí války bojovali čarodějové z Kirin Tor proti nemrtvým armádám Pohromy. Když čarodějové Dalaranu zemřeli v bitvě, mohli krátce poté povstat – připojíc tak jejich dřívější sílu k rostoucí Pohromě. Frustrován jejich nedostatečnými úspěchy vyvolal arcimág Arugal (navzdory radám svých kolegů) mimodimensionální entity na podporu klesajících dalaranských řad. Arugalovo vyvolávání přivedlo do světa Azerothu hladové worgeny. Brutální vlčí muži pozabíjeli nejen Pohromu, ale rychle se obrátili proti samotným čarodějům. Worgeni začali obléhat pevnost urozeného barona Silverlaina. Postavená nad malou osadou Pyrewood, se pevnost rychle obrátila v ruiny a temnotu. Dohnaný k šílenství svojí vinou, Arugal adoptoval worgeny za svoje děti a navrátil se do pevnosti nyní nazývané Shadowfang Keep(Pevnost stínového tesáku). Říká se, že zde stále sídlí chráněn svým obřím psem Fenrusem – pronásledovaný pomstichtivým duchem barona Silverlaina.
Stratholme (Strat)
Lokace: Eastern Kingdoms, Eastern Plaguelands – Contested teritory
Level: 58 -
Kdysi klenot severního Lordareonu, je město Stratholme místem, kde se Arthas obrátil proti svému mentorovi, Utheru Lightbringerovi, a pozabíjel mnoho ze svých poddaných, o kterých se věřilo, že se nakazili hrůznou nákazou nemrtvých. Arthasův postupný obrat k záhubě a konečné podlehnutí králi lichů brzy následovalo. Zničené město je nyní obýváno nemrtvou Pohromou – vedenou mocným lichem Kel’thuzadem. Kontingent Scarlet crusade (Šarlatový křižáci), vedeni Grand Crusaderem Dathrohanem, také drží část zpustošeného města. Tyto dvě strany jsou uzavřeny v neustálém zuřivém boji. Ti dobrodruzi co jsou dostatečně odvážní (nebo bláhový), aby vstoupili do Stratholmu, budou brzy přinuceni bojovat s oběma frakcemi. Říká se, že město je chráněno třemi masivními strážnými vežmi stejně tak, jako nekromanty, banshee a hnusy (abominations). Byli zde také zprávy o zlomyslném rytíři smrti jezdícím na bezbožném koni – udělujícím smrt bez rozdílu pro všechny, kdo cestují v říši Pohromy.
Sunken Temple (ST)
Lokace: Eastern Kingdoms, Swamp of Sorrows – Contested teritory
Level: 49 -
Před tisíci lety byla mocná říše Gurubashi rozdělena masivní občanskou válkou. Vlivná skupina trolích knězů, známá jako Atal’ai, se pokusila přivést zpět starověkého krvavého boha, nazývaného Hakkar Soulflayer. Přestože kněží byli poraženi a nakonec vyhnáni, samotná říše se zhroutila. Vyhnaní trolové uprchli daleko na sever, do Bažin zármutku (Swamp of Sorrows). Zde postavili velký chrám zasvěcený Hakkarovi – kde se mohli připravovat na jeho příchod do světa živých. Velký dračí aspekt Ysera se dozvěděla o plánech Atal’ai a smetla chrám pod hladinu bažin. Do těchto dnů jsou potopené ruiny chrámu chráněny zelenými draky, kteří zabrání každému dostat se dovnitř nebo ven. Avšak věří se, že někteří z fanatiků Atal’ai mohli přežít Yseřin hněv – a znovu se navrátit do temných služeb Hakkara.
Sunwell Plateau (SWP, QD25)
Raid pro 25 lidí.
Lokace: Eastern Kingdoms, Isle of Quel'Danas – Contested teritory
Level: 70 -
Temple of Ahn'Qiraj (TQ, TAQ, AQ40)
Raid pro 20 lidí.
Lokace: Kalimdor, Silithus – Contested teritory
Level: 60 -
Ve srdci Ahn’Qiraj leží prastarý chrámový komplex. Postavený v čase před zaznamenanou historií, je monumentem nevyslovitelných bohů a obrovskou líhní qirajské armády. Od Války tekoucích písků, ukončené před tisíci lety, jsou dvojčata, dva císaři qirajské říše, uvězněni uvnitř jejich chrámu, stěží se vejdoucím za magickou bariéru vztyčenou bronzovým drakem Anachronosem a nočními elfy. Nyní, když Žezlo tekoucích písků bylo znovu sestaveno a pečeť zlomena, cesta do vnitřní svatyně Ahn’Qiraj je volná. Za plazícími se šílenostmi úlů, pod Chrámem Ahn’Qiraj (Temple of Ahn’Qiraj) se legie qirajů připravují na invazi. Musí být zastaveny za každou cenu, než budou moci vypustit jejich nesmírnou hmyzí armádu znovu na Kalimdor a rozpoutat druhou Válku pohyblivých písků.
The Deadmines (VC, DMVC)
Lokace: Eastern Kingdoms, Westfall – Alliance teritory
Level: 15 -
Deadmines(Opuštěné doly), kdysi centrum největší produkce zlata v lidských zemích, bylo opuštěno, když Horda vypálila Stormwind během První války. Nyní se zde usídlilo Defiaské bratrstvo(Defias Brotherhood) a přeměnilo temné tunely v jejich soukromou svatyni. Říká se, že zloději přinutili chytré gobliny, aby pomohli postavit něco strašného ve spodních podlažích dolů – ale co to může být, je nejisté. Je pověst, že cesta do Deadmines leží skrze tichou a skromnou vesnici Moonbrook.
The Stockade (Stocks)
Lokace: Eastern Kingdoms, Stormwind – Alliance teritory
Level: 24 -
Stockades je silně střežený komplex, skrytým pod průplavy města Stormwindu. Řízené Wardenem Thelwaterem jsou Stockades domovem delikventů, politických agitátorů, vrahů a množstvím dalších nejnebezpečnějších kriminálníků v zemi. Nedávno vypuklo mezi vězni povstání, které vyústilo v naprostou anarchii uvnitř Stockades – kde byli stráže vyhnány a odsouzenci vypuštěni na svobodu. Warden Thelwater zvládl opustit zadržovací oblast a v současné době nabírá odvážné dobrodruhy, kteří by pronikli do vězení a zabili hlavní mozek povstání – úskočného zločince, jménem Bazil Thredd.
Uldaman (Uld, Ulda)
Lokace: Eastern Kingdoms, Badlands – Contested teritory
Level: 39 -
Uldaman je starověké sklepení Titánů, které leží pohřbeno hluboko pod zemí od stvoření světa. Trpasličí vykopávky nedávno odkryli toto zapomenuté město, vypustíc však první neúspěšné dílo Titánů: Troggy. Legendy říkají, že Titáni vytvořili Troggy z kamene. Když usoudili, že experiment selhal, uzamkli je a zkusili to znovu – dospěli tak k vytvoření trpasličí rasy. Tajemství trpasličího stvoření je zaznamenáno na bájných Discích Norgannonu – masivním Titánské artefaktu, který leží na úplném dně starověkého města. Nedávno odstartovali temní trpaslíci (Dark Iron dwarves) sérii nájezdů do Uldamanu, doufajíc v získání disků pro jejich ohnivého mistra Ragnarose. Avšak ochranou pohřbeného města je několik strážců – gigantické výtvory z živoucího kamene, které rozdrtí každého nešťastného vetřelce, kterého naleznou. Disky samotné jsou chráněny masivním vnímajícím kameným strážcem (Stonekeeper), nazývaným Archadeas. Některé pověsti dokonce předpokládají, že trpasličí předci s kamenou kůží, eartheni, stále přebývají hluboko v městských zákoutích.
Wailing Caverns (WC)
Lokace: Kalimdor, Barrens – Horde Teritory
Level: 15 -
Nedávno objevil noční elf Naralex síť podzemních jeskyní uprostřed srdce Barrensu. Tyto jeskyně, přezdívané „Wailing Caverns“(Naříkající jeskyně), byli vyplněny prasklinami s unikající párou, která vydávala při unikání dlouhý truchlivý nářek. Naralex věřil, že může použít podzemní prameny k obnovení svěžesti a úrodnosti Barrensu – ale aby to mohlo být provedeno, vyžadovalo to energii legendárního Smaragdového snu. Po připojení ke snu se však druidova vize nějakým způsobem přeměnila na noční můru. Brzy se Wailing Caverns začali měnit – vody se znečistily a kdysi poslušná zvířata se uvnitř proměnila ve zlé, smrtonosné predátory. Říká se, že sám Naralex stále přetrvává uvnitř srdce labyrintu, chycen za hranicemi Smaragdového snu. Dokonce jeho bývalí akolyté byli zkaženi probouzející se mistrovou noční můrou – přeměněni do zkažených Druidů tesáku(Druids of the Fang).
Zul'Aman (ZA)
Raid pro 10 lidí
Lokace: Eastern Kingdoms, Ghostlands – Horde teritory
Level: 70
V dávných dobách ovládali Lesní Trollové obrovskou část území Lordaeronu. Jejich království se nazývalo Zul'Aman, to území, které dnes známe pod názvem Zul'Aman je jen malou částí jejich impéria, právě toto území bývalo centrem jejich moci. Před mnoha staletími se vznešení elfové a lidé rozhodli ukončit nadvládu Lesních Trollů a dovést je k zániku. Povedlo se jim to, až na to malé území na severu Lordaeronu. Odtud nyní, po mnoha letech žití v postraní, vedou své útoky. Zabíjejí vše živé i nemrtvé v okolí, co není troll, nebo spřízněné lesní stvoření, vykonávají rituály voodoo a vyvolávají zapomenuté lesní bohy.
Zul'Farrak (ZF)
Lokace: Kalimdor, Tanaris – Horde Teritory
Level: 43 -
oto vyprahlé město je domovem písečných (sandfury) trolů, známých pro jejich krutost a temný okultismus. Trolí legendy vyprávějí o mocném meči, zvaném Sul’thraze Lasher, zbrani schopné zasívat strach a slabost i do toho nejhrozivějšího nepřítele. Kdysi dávno byla zbraň zlomena, ale říká se, že obě poloviny mohou být nalezeny za zdmi Zul’Farraku. Zprávy také říkají, že skupina žoldáků opustivší Gadzetan vstoupila do města a byla zde chycena. Jejich osud zůstává neznámý. Ale nejvíce znepokojující jsou tiché zvěsti o prastaré příšeře unitř posvátného jezírka uvnitř města – mocný polobůh, který se stane děsivou zkázou pro každého dobrodruha, když ho bláhově probudí.
Zul'Gurub (ZG)
Raid pro 20 lidí
Lokace: Eastern Kingdoms, Stranglethorn Vale – Contested teritory
Level: 60
Před tisíci lety byla mocná říše Gurubashi rozdělena masivní občanskou válkou. Vlivná skupina trolích knězů, známá jako Ata’lai, se pokusila přivést zpět starověkého krvavého boha, nazývaného Hakkar Soulflayer. Přestože kněží byli poraženi a nakonec vyhnáni, samotná říše se zhroutila. Vyhnaní trolové uprchli daleko na sever, do Bažin zármutku (Swamp of Sorrows). Zde postavili velký chrám zasvěcený Hakkarovi – kde se mohli připravovat na jeho příchod do světa živých.
Po čase kněží Ata’lai zjistili, že Hakkarova fyzická forma může být vyvolána pouze uvnitř prastarého hlavního města Gurubashské říše, Zul’Gurubu. Naneštěstí byli kněží částečně úspěšní ve svém úkolu vyvolat Hakkara – zprávy potvrzují přítomnost obávaného Soulflayera v srdci Gurubashských ruin.
Aby přemohli krvavého boha, trolové této země se spojili a vyslali kontingent veleknězů do prastarého města. Každý kněz byl šampiónem původních bohů – Netopýra, Pantera, Tigra, Pavouka a Hada – nehledě na jejich nejlepší úsilí, všichni padli do vlivu Hakkara. Nyní šampióni a aspekti původních bohů krmí děsivou moc Soulflayera. Dobrodruzi, kteří cestují do těchto zlověstných krajin, musí přemoci nejprve velekněze, jestliže mají mít nějakou naději ve střetnutí s mocným krvavým bohem.