Jdi na obsah Jdi na menu
 


Scout - uvedení na trh, základní info

18. 3. 2020

OCTAVIA SCOUT: UNIVERZÁL PRO VŠECHNY CESTY

Octavia SCOUT: univerzál pro všechny cestyÚspěch allroadů, uproadů, offroadů a dalších jim podobným nenechává ani domácí značku v klidu spát. Po dlouhém čekání tak na scénu přichází obrněná verze Octavie Combi 4x4, aby přivedla do prodejen Škoda ty zákazníky, kteří nakupují u Audi nebo Subaru. Nové je image i jméno.

Výprava Škodovky do segmentu SUV byla v současné době možná pouze s jediným modelem a tím je Škoda Octavia Combi 4x4. Celý projekt má pochopitelně svá technická i nákladová omezení daná konstrukcí vozu a očekávanými objemy prodeje. První pokus o auto pro volný čas po několika letech se tedy jmenuje Octavia Scout. Poslední jemu podobný výstřelek byla žlutá Škoda Pickup Fun z druhé poloviny devadesátých let.

Škoda Octavia Combi 4x4 prošla stylistickým a technickým přepracováním s jediným cílem: přiblížit se designem rivalům, kteří za své Outbacky, Crosswagony, XC70 a Allroady chtějí prakticky vždy hodně přes milion korun.

Škoda použila známý recept. Kolem celého vozu jsou robustní plastové díly chránící plechy před poškozením, ale častěji dodávající vozu a jeho majiteli sebevědomí v dosahování nelehkých cílů a překračování hranic všedních dnů. Mohutný styling podporuje také nadměrná velikost sedmnáctipalcových kol z lehkých slitin a pneumatiky s pravděpodobně největším obvodem, jaké kdy do Octavie byly standardně dodávány.

Octavia Scout je přibližně o 1 cm delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Světlá výška byla díky úpravám na odpružení a velikosti kol resp. pneumatik zvětšena na 179 mm, tzn. ve srovnání s clasickým modelem má Scout světlou výšku větší o 40 mm, oproti Octavii 4x4 o 16 mm.

Mezi nové díly patří přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání velký nájezdový kryt. Vzadu je Octavia Scout odlišena označením modelu a patřičná očekávání má navodit leštěná koncovka výfuku.

Interiér je mnohem méně odvázaný než exteriér, přesto změny budou znát. Standardem bude kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy, na přání se budou montovat pedály z ušlechtilé oceli s protiskluzovou úpravou. Pod přední loketní opěrkou se nalézá praktický a objemný Jumbo Box, speciálně pro Octavii Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.

Motorová nabídka se skládá ze dvou čtyřválců o objemu 2,0 l, které jsou běžně k dispozici pro Octavii Combi 4x4. Benzinový motor 2,0 FSI má výkon 110 kW a největší točivý moment 200 Nm při 3500/min, turbodiesel 2,0 TDI PD disponuje 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min.

Pohon všech kol je vyřešen standardní cestou s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, která rozděluje točivý moment na nápravy v závislosti na aktuálních adhezních podmínkách.

Škoda Octavia Scout bude mít světovou premiéru na pařížském autosalonu na přelomu září a října, uvedení na trh se plánuje na 1. čtvrtletí roku 2007.