Dovolená v Itálii-Rosolina Mare-červenec 2008

Dovolená Itálie -Rosolina Mare

červenec 2008

Jak je v naší rodině poslední dobou zvykem,hledáme zájezdy na poslední chvíli.Tak jsme se  s manželem a dětmi v červnu rozhodli,že vyrazíme na zahraniční dovolenou .V roce 2004 jsme  byli v Bibione s Míšou a Terezka byla na cestě.Chtěli jsme i jí dopřát pohled na moře a tak vyhrála zase Itálie.Znova na Bibi se nám nechtělo o po prostudování katalogů jsme vybrali níže položené Rosolina Mare. V sobotu úderem druhé hodiny ranní jsme vyrazili směr Rozvadov.Po dálnici cesta rychle utíkala,že děti i já jsme usnuly.Kolem 6.00hod.nás přepadl první hlad a tak jsme baštili v Německu na parkovišti.Po vydatné snídani a malém protažení jsme pokračovali na rakouské Brennero.Je tam krásná příroda a když je po dešti tak tečou ze skal vodopády.Poplatek za dálnici je 8 euro.Benzin super se pohybuje kolem 1,449-1,512 euro/litr.Děti si cestou hrály a koukaly na pohádky na dvd,takže i jim to uteklo.Za dálnici v Itálii se ještě platí poplatek 18,80 euro.Pak už nás vítala Rosolina Mare .

Před agenturu jsme přijeli ve 12,30 hod.Hned si nás vyzvedla paní delegátka a zavedla nás k naší chalupě. Jmenovala se vila Daniela a bylo v ní 6 apartmánů.V přízemí 3 a další 3 v prvním patře.Menší,ale útulné.I když jsme byli po cestě trochu unavení,tak nám zvědavost nedala a šli jsme omrknout vodu a pláž.Večer za chládku jsme pak byli zjistit co prodávají v krámkách za chalupou.Většinou v nich seženete plážové věcičky-plavky,osušky,nafukovací potvůrky a hlavne plážové boty za 5euro-typické vietnamské gumové pantofle.Druhý den jsme zjistili,že je celá vila plná Čechů.

V neděli si nás paní delegátka pozvala do agentury,kde jsme zaplatili vratnou kauci a dostali jsme plánek Rosoliny.Vysvětlila nám,kde se dá co koupit a mohli jsme si zaplatit výlety např.do Benátek-cca 30euro,San Marina-20euro nebo do zábavního parku Mirabilandia-17 euro +vlastní vstup.Ceny jsou orientační.Po vyřízení nutných formalit nám také zajistila plážový servis,protože měla slevu na slunečníky. Bylo velké horko a tak jsme se vrátili do vily,popadli jsme sváču a hurá k vodě.Na pláži jsme dostali potvrzení o zaplacení slunečníku a dvou lehátek a plavčík nás dovedl na místo.Po příchodu domů jsme se dozvěděli,že se v Rosolině konají skoro každý den trhy.V pondělí a čtrvtek jsou to dopolední 9-13 hod.,so,ne,út,a st jsou večerní 19-24 ho. na jediné hlavní třídě ve městě.Prodávají tam snad úplně všechno.Od bot přes kabelky,plavky,nádherné velké osušky,různé kožené pásky,věci ze dřeva,hračky,kuchyňské potřeby,bižuterii a nebo si zde můžete nechat udělat afro účes.Nechybí tu ani již zniňovaní vietnamci s hadříky.

Nedaleko Rosoliny,asi 7 km,je obchodní dům Lando.Jsou to velké potraviny,ale ceny jsou lepší než v menších supermarketech u pláže.Dostanete tu i plzeňský Prazdroj.Po nákupu jsme šli zase k moři. Děti se můžou vyřádit už na pláži,protože než jsme došli ke slunečníku tak musí prolézt všechny prolézačky a houpačky,které jsou tam.Po pláži jezdí prodavač s čerstvým kokosem,se zmrzlinou,dále pojízdný second hand a chodí tu pořád dokola různí prodejci.Ti také prodávají osušky,ale pozor na ně,mají je dražší než na trhách.Pak si můžete nechat udělat thajskou masáž, tetování henou nebo i na pláži dělají afro účesy.

Od naší vily to bylo do centra asi 2 km,to se nám šlapat nechtělo,ale kousek za naší chalupou měl zastávku místní vláček,který spojoval centrum a vilovou část města,tak jsme jeli.Ve městě na hlavní třídě je dětský park.Jsou tam různé atrakce-něco jako na pouti.U hlavní pokladny si vyměníte eura za žetony a může začít ta pravá sranda.Některé kolotoče byly na 0,50euro.Děti se vyřídily a při zpáteční cestě mašinkou už skoro usínaly.

Další den jsme dostali tip na výlet do 20 km vzdáleného městečka Chioggia.Je to bezcelní zona.Prý se tam dá levněji nakoupit.Po příjezdu nás to nahnalo na hlavní třídu,kde vládl totální chaos v dopravě,asi jako v Číně.Všude spousta aut,mezi ně se cpaly motorky,místní kolisti a ještě pěšáci.No děs.Když se nám povedlo zaparkovat, tak jsme oběhli hlavní třídu a přilehlou ulici s krámky.Také jsme prošli rybí trh,kde prodávají nejrůznější potvory.Chioggia má i velký přístav.Ten se nám líbil,ale zbytek města nic moc.

Italové mají moc dobrou zmrzlinu .Každý den jsme chodili do stejné zmrzlinárny,kde měli velký výběr a dávali velké porce.Jeden kopeček v Itálii byl to samé jako 2-3 u nás.Všem doporučuji ochutnat.

Dovolená se nám vydařila,bylo celý týden horko. Děti se vyřádily jak na pláži tak v moři,že se jim ani nechtělo jet domů.V sobotu při odjezdu ukazoval teploměr v 9.00hod.ráno už krásných 36 st. a my přijeli do Čech,kde bylo krásných 15 st.