Ischia - ostrov nedaleko Neapole 1996

Jeden z nejkrásnějších  italských ostrovů

Ostrov Ischia leží na severozápadě Neapolského zálivu,poblíž bájného ostrova Capri.Ostrov je obklopen teplým a tyrkysově průzračným mořem a plážemi s jemným pískem.Je to kus krásné země,kterému se přezdívá " ostrov lásky a věčné zeleně.¨Velké množství bazenů s léčivou teplou vodou a termální prameny nabízí místo k odpočinku i na uzdravení.Ve středu ostrova je již po staletí vyhaslá sopka Monte Epomeo ,jejíž vrchol nabízí krásný výhled na celý ostrov.Na pobřeží v zálivech Maronti,Sorgeto a Cartaromana z podzemí a jeskyní vyvěrají horké léčivé prameny.

Nejvíce navštěvované jsou termální parky - nejkrásnější a nevětší jsou Poseidonovy zahrady ve Foriu,Castiglione v Casamicciole,Afroditiny a Apolonovy zahrady v Sant Angelu a Negombo v Lacco Amenu.

A právě na tento ostrov Ischia a do Lacco Amena jsme se vypravili na dovolenou v roce 1996. .Jeli jsme autobusem.Byl to celkem luxusní autobus s občerstvením.Řidiči nám při každé přestávce / po 4 hodinách ve dne,v noci jsme spali,nestavěli tak často /nabízeli kávu,limo i pivo.Cesta probíhala celkem v klidu a v pohodě ,až na spolucestující co seděli před námi.¨Byly to dvě bezohledné ženy,které si  večer položily sedačky až nám do klína a bylo jim celkem jedno jestli se můžeme hýbat.Když jsem je poprosila,aby se jenom trošku přizvedly.tak mi nehezky odsekly,že si musí lehnou ,protože je bolí záda.Chvíli jim trvalo,než se uskromnily a pak už to šlo.

Cesta trvala 24 hodin a v přístavu v Neapoli jsme byli ráno v 8.00 hod a trajekt odjížděl v 10.00 hod.Po dlouhé cestě jsme byli rádi,že se projdeme a šli jsme si prohlédnout tržistě.Ceny ovoce a zeleniny jsou výrazně jiné než na ostrově.Vrátili jsme do přístavu a pozorovali šum a ruch při nalodění.Viděli jsme to poprvé a je to doslova "blázinec".Nakonec nás pohltil dav a vrhli jsme se na lod.Usadili jsme se na palubě,aby nám nic neuniklo.¨Plavba trvala skoro dvě hodiny,moře bylo klidné - prostě nádhera.V přístavu  na Ischii na nás čekali Italové s mikrobusy a nastal chaos.Naházeli jsme kufry dovnitř ,nasedli jsme a poručili duši pánu Bohu.Ital s námi jel jako k ohni.V jedné ruce telefon a druhou rukou zdravil známé / i policisty/ a volant moc nedržel.V každé zatáčce houkají,aby o sobě dali vědět,že jedou.Rychlost v žádném případě nesníží.Uličky jsou úzké a když potkáte autobus ,tak jenom zavřete oči a čekáte co bude.Nikdy jsme žádnou bouračku neviděli,jen trochu odřené blatníky nebo dveře.

Bylo horko a už jsme se všichni těšili až se ubytujeme.Náš hotel, La pace,byl tak 1 km od moře a do hrozného kopce. Výhled nádherný.Stáli jsme před hotelem s kufry začínalo se zatahovat a bylo dusno.Průvodkyně nám sdělila,že jsou komplikace s ubytováním ,protože italská cestovka to prodala současně  německé i české cestovní kanceláři.Přednostně vzali německé turisty a některé lidi z našeho zájezdu.Nás a dalších 10 lidí nasadili do mikrobusu a odvezli do náhradního hotelu jěště dál od pláže.

To už začínalo pršet a byla bouřka.My už jsme začínali být nervozní,hladoví a  celkově utahaní.Odvedli nás do pokojů a to byla hrůza.Chtěla jsme rozsvítit a dostala jsem ránu  - místo vypínače byly jenom dráty.Opřela jsem se o pelest u postele a ta skoro spadla.Výhled  - dvorek se slepicemi.To už jsme rozlíceni běželi do recepce hotelu.Nejen my,ale sešli jsme se zde všichni a průvodkyně dostal asi prvně v životě vynadáno.Odmítli jsme pokoje převzít.Po dlouhém telefonování a přemlouvání nás nakonec ubytovali ve vilové čtvrti.Sice to nebylo nijak blízko moře,ale bylo to super.Viděli jsme z balkonu na moře a bazen jsme měli přímo u vilky.Na jídlo a do termálního teplého bazénu jsme museli chodit do hotelu  La Pace,ale nevadilo nám to.Ti co bydleli v hotelu,měli ty nejhorší pokoje /které němcům ani nenabídli /a dívali se do svahu s rákosím.

Dolů do města jsme moc nechodili.Vyfunět ten táhlý kopec v tom horku se nám pokaždé nechtělo.Jednou jsme si najali rykšu, protože jsme se zatoulali daleko do města a nestíhali bychom oběd / měli jsme plnou penzi /.Ty 3 kilometry svezení nám přišli na 15 marek.

Den mých narozenin jsme se rozhodli oslavit netradičně.Domluvili jsme se s manželem,že vynecháme oběd,koupíme si celodenní jízdenku na autobus / dalo se kdekoliv vystoupit a nastoupit /a podnikneme cestu kolem celého ostrova. První naše prohlídka začal ve Foriu.Tady jsou největší termální bazény - Poseidonovy zahrady a také kostel na pobřeží známý s filmu "Nebožtíci přejí lásce".Pokračovali jsme dále a nejvíce nás zaujalo městečko Sant Angelo.Tam byla naměřena největší vlhkost z celého ostrova a také tak bylo jako ve skleníku.Bylo zataženo a dusno.Prohlédli jsme si přístav,městečko a pláž.Začínali jsme mít hlad,tak jsme se poohlédli po restauraci.Byla nad mořem na útesu .Seděli jsme a v němém úžasu pozorovali moře,ale i pizzu kterou zde pekli.Ta byla veliká jako" kolo od vozu".Tak jsme si nechali přinést jednu pizzu a dva talíře.Bylo jim to trochu divné,ale přesto vyhověli našemu přání.Po vynikajícím obědě jsme pokračovali v dramatické projíždce autobusem.Po poledni se vyjasnilo,tak byl autobus přeplněn.Stáli jsme na jedné noze a v zatáčkách ,kdy se houkající autobus řítil dolů "kosmickou rychlostí",jsme ani nedýchali.Do hotelu jsme dorazili večer s nezapomenutelnými zážitky a štastni,že jsme si mohli ostrov prohlédnout.

Ti co měli  zaplacené zájezdy - na Capri ,Pompeje a Vesuv ,si moc neužili.V den ,když vyrazili na Pompeje lilo jako z konve.Z Vesuvu nebylo nic vidět a prohlídka Pompejí se konala ve spěchu.Přijeli všichni zklamaní a promoklí.Výlet na ostrov Capri se naopak docela vydařil.Plavba tam trvá 50 min.Lanovka vás vyveze až na Anacapri,odkud je krásný výhled na moře a okolní ostrůvky a při trošce štěstí / pokud je hodně jasno / je vidět i Vesuv.Pokračuje se prohlídkou Modré jeskyně -proplouvá se na lodičkách. Je to nádherné.

Den před odjezdem jsme jěště jednou vyrazili do Foria.Tak se nám líbilo nejvíce.Foukal silný vítr a zvedali se dost vysoké vlny.Když jsem si je chtěla vyfotit,postříkala mě jedna z nich a raději jsem se stáhla a fotila z dálky.Jenom jsme měli obavu,až druhý den poplujeme na pevninu,aby moře nebylo rozbouřené.Ráno jsme vstali do krásného slunného dne a moře bylo jako rybník.Řekli nám v hotelu,že máme nechat kufry venku před apartmány Sváželi je mikrobusem k hotelu La Pace,kde jsme si měli vyzvednout.Tak jsme si vzali doklady ,peníze a pár osobních věcí , rozloučili se s našimi kufry a šli na snídani.Kupodivu se nikomu nic neztratilo a zorganizováno to měli fakt dobře.

Poslední pohled na ostrov Ischia a okolní ostrůvky a čekala nás cesta domů.Trajekt nás dopravil do Neapole,kde měl být přistaven autobus a vyspalí řidiči.Opak byl pravdou.Autobus tam sice byl ,ale řidiči místo odpočinku opravovali celou noc a jěstě dvě hodiny trvalo,než byli hotovi.Cestou zpět se střídali za jízdy a byli velice unaveni.Doháněli zpoždění ,ale i přes to byli velice příjemní a milí.Chtěli nám cestu zpříjemnit,tak nám v Rakousku pustili kazety s Miroslavem Donutilem.Zavděčili se kupodivu všem,mladým i " dříve narozeným ".Měli kazet asi 6 - už ani nevím,ale velice dobře si pamatuji,že náš "rozesmátý autobus " projížděl přes Rakousko a Čechy a všichni se za námi dívali a kroutili nevěřícně hlavou a přemýšleli,kdo nás to tak dobře baví.Bylo teplo a měli jsme otevřená okénka,tak byly slyšet  výbuchy smíchu a hlasitý chechot,který nebyl k zastavení.  Cesta nám tak ubíhala rychleji a ani jsme se nenadáli a byli v Plzni.Přijeli jsme sice se zpožděním,ale i přes některé malé problémy to byla krásná dovolená.