Na "poklad" do Bečova nad Teplou

16. 10. 2014

Někdy v průběhu léta o prázdninách jsme upřesnili termín našeho plánovaného výletu do Bečova, kde jsme chtěli navštívit zámek a hlavně shlédnout "nález století" - relikviář sv. Maura.

Někteří Žabáci poklad již viděli, tak jsme se domluvili, že ti půjdou do muzea hraček a motocyklů nebo si jen tak prohlédnou město s jeho památkami. Začátkem září jsme se dozvěděli, že se v Bečově koná 13. a 14. září již sedmé mezinárodní sympozium a že je taky hezkým zážitkem  navštívit zapomenutou a postupně obnovovanou botanickou zahradu a alpinum.

14. září je dobrým časem pro většinu žabáků a tak jedeme za poučením, zábavou a historií. Sraz byl tedy v neděli v hospodě u náčelníka. A byl celkem "volně" nastaven. Někdo přišel v 7.30, někdo v 8, někdo v 8.30. No, dojeli a přišli jsme, dali rychlou kávu, někdo ne, udělali pár fotek a v rozptýlené koloně vyrazili všemi směry do Bečova. Náčelník s p. Dášou a p. Hlaváčovou vedl své auto přes hory, lesy, pole, nepole. Fanda s Naďou a Jirkou v těsném závěru za ním. Další auto s Péťou, Ivanou, Dášou a Pavlínkou směr Sokolov pro palivo a pak do Bečova a Robert se Soňou a Vojtíkem směr Sokolov do Bečova.

Všichni jsme dorazili - to je zajímavé - téměř současně.

Ukázka uměleckého kovářství byla soustředěna v uličkách pod "hlavní" ulicí a kováři měli rozdělány ohně ve svých výhních již časně, kolem 9. hodiny.

I když nás zastihl mírný déšť, nevadilo to nám, ani pomalu se shromažďujícím návštěvníkům a zájemcům o kovářské řemeslo. Co se dá z "kusu železa" udělat vidíte na fotkách.

Moc hezké a pracné předměty a výrobky.

Část Žabáků se v 11. hodin pod vedením "kulturní" p. Ivany vypravila do zámku na prohlídku unikátu nevyčíslitelné ceny - relikviáře sv. Maura.

Někteří žabáci pod vedením náčelníka navštívili muzeum hraček a motorek. Jistě všichni jsme se před tím museli trošku posilnit kávou, čajem, zákusky.

A před cukrárnou čekal a hlídal místní obrovský bečovský jezevčík, zřejmě vykrmený z těch dobrých dortíků.

Po návštěvě zámku a muzea jsme šli unaveni a uchozeni zkontrolovat jídelní lístek hospody. Plněné knedlíky, obalovaný sýr, bečovské překvapení, to vše nás postavilo na nohy před další prohlídkou kovářských výhní. Soňa, Robert a Vojtík nás před obědem opustili a odjeli směr Šabina. Měli asi doma k obědu dobrý řízeček.

Kováři určitě pokračovali ve zpracování železa do odpoledních hodin, my jsme odjeli kousek za bečovské nádraží, kde se vchází do obnovované botanické zahrady s alpinem.

Botanická zahrada byla zakládána na počátku 20. století po roce 1948 se na ni zapomnělo, postupná obnova začala v  roce 2005. Prohlídku zahrady jsme měli s komentářem paní průvodkyně. Viděli jsme vzácné a v našich oblastech nevídané stromy a keře, spoustu skalniček, obnovované cestičky a stezky, vyhlídková místa, rybník i moderní umělecká díla místních umělců.

Prohlídku zahrady jsme ukončili v místním občerstvení, kde jsme si dali bylinkový čaj a koláč.

Cestu zpět jsme se zastavili na skále u Nové Vsi, kde nám Roman ukázal vzácné rostliny.

A pak - do pěti jsme byli zase všichni doma v Šabině

Ahoj Žabáci!!  A těšíme se na další výlet!