Novinky aut
Seat Alhambra 4x4 se ukázal v Ženevě
Seat na autosalonu v Ženevě představil verzi svého MPV Alhambra s pohonem obou náprav. Stane se tak jedním z mála MPV vybavených touto praktickou vlastností.
Seat Alhambra využívá elektronicky řízeného pohonu všech kol. Přední nápravu propojuje se zadní hřídel s lamelovou spojkou ponořenou v olejové lázni, která je umístěna až u zadních kol pro lepší rozložení hmotnosti.
Sepnutí má na starosti elektronika, pokud zaznamená prokluz předních kol. Hydraulický mechanismus sepne spojku a pohon je přenášen na obě nápravy. Jde o nám dobře známý systém Haldex, který využívá i Škoda.
O pohon se stará čtyřválcový dvoulitr TDI. Dieselový motor dostahuje výkonu 140 koní. Spotřeba je na velký vůz s pohonem obou náprav nízká, 6 l/100 km, podíl na tom má i úsporná technologie stop-start a dalšími spořícími detaily
Společnost Mansory představuje svou úpravu BMW X6 M. To je teprve druhým zástupcem mnichovské automobilky, kterému švýcarští tuneři věnují pozornost.
Prvním BMW v historii společnosti Mansory se před časem stalo SUV X5 M. Nyní Švýcaři na svou prvotinu celkem logicky navazují úpravou sesterského modelu X6 M a slibují, že se již brzdy dočkáme jejich kreace na základě řady 7.
Stejně jako v případě X5 M i u X6 M v Mansory zapracovali na zásadní proměně designu karoserie. Vpředu je nový nárazník s rozměrnými vstupy vzduchu. Nová kapota motoru je vyrobena z uhlíkových vláken a vybavena výdechy, které zlepšují odvod teplého vzduchu z motorového prostoru.
U Mansory pro BMW navrhli i nové blatníky, které jsou vpředu širší o 70 mm a vzadu o 80 mm. K novým karosářským dílům patří i nástavce prahů, zadní nárazník s integrovaným difuzorem a spoiler nad zadním oknem. Všechny nové aerodynamické komponenty na karoserii BMW jsou vyrobeny z karbonu.
Přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru již ve své sériové podobě disponuje více než dostatečným výkonem 555 koní (408 k) a točivým momentem 680 Nm dostupným od 1500 do 5650 min-1. To ovšem Mansory nijak nebraní v použití nového softwaru řídící jednotky a sportovního výfukového systému. Výsledkem je výkon 670 koní (493 kW) a točivý moment 950 Nm při 5900 min-1.
S takovými hodnotami zvládne upravené BMW akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. Standardní X6 M zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 s a maximální rychlost má elektronicky omezenou na 250 km/h, resp. za příplatek na 275 km/h.
Mansory má pro X6 M připraven i výkonnější brzdový systém s většími kotouči a sportovní podvozek. Ten je vybaven novými sportovními pružinami, snižujícími světlou výšku o 40 mm na přední i zadní nápravě. Nejen na vzhled mají mít vliv nová 23palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 315/25 R23.
Lamborghini Aventador LP700-4
Na aventadoru jsme se s foťákem opravdu vyřádili. A na rozdíl od fotografů ze Sant´ Agaty jsme nezapomněli ani na zadní partie. ;-)
O novém LP700–4 alias Lamborghini Aventador už jsme toho v posledních dnech a týdnech napsali tolik, že už snad ani není co probírat. Je to rozhodně jedna z největších novinek letošní Ženevy a podle toho vypadal i hrozen zvědavců, jenž kolem stánku Lamba visel téměř celý den, takže jsme se k němu dostali až pozdě odpoledne.
Jak už bylo řečeno v úvodu, včera večer už byl aventador oficiálně představen a protože jsme veškeré technické informace věděli už v polovině prosince, chyběl skutečně už jen poslední krůček ke kompletnímu odhalení – v oficiálních tiskových materiálech se totiž nějak zapomnělo na snímky zádě a zadoboku.
Ty ovšem nechybí v naší galerii, kde si také můžete prohlédnout bezpočet detailů a kde nechybí různé úhly pohledu, které by vás sand ani nenapadly. Tak snad se vám aventador bude líbit stejně tak, jako nám. Jasně, není to žádná revoluce, ale Lamborghini se očividně designově našlo a tak jim teď tenhle styl určitě ještě pár (desítek) let vydrží.