Jdi na obsah Jdi na menu
 


Plavba Hamburg - ostrov Kalimnos

13. 7. 2009

Plavba HAMBURG ostrov KALIMNOS v Egejském moři .

21.3.-26.4.2009

21.3.2009 - sobota

Ostrov Kalimnos se nachází v blízkosti ostrova Kos zhruba na 37. rovnoběžce a 27,5 poledníku vzdálenost od Hamburgu je přibližně 4000 km .V sobotu 21.3.2009 v 01 hod odjíždí z Mezirolí pět členů posádky :Jaroslav Zástěra –majitel , Jiří Činčera – kuchař a kapitán , Jaroslav Sandtner –výborný kormidelník a šikula na vše rozbité, Láďa Porazil –překladatel ,Tomáš Bařtipán – majitel auta W TRANSPORTER bez kterého by nebylo možné přepravit věci potřebné i nepotřebné. Auto bylo naložené až po strop . Láďa se ujal navigace ,jeli jsme nám cestou neznámou a také jsme v Německu , než jsme dojeli na dálnici ,bloudili . Kontrolovala nás i německá policie , dobře to dopadlo . Navigace GPS nás dovedla až do mariny Hat DSV Delphin Hamburg , kde na nás čekala loď . Je to Cruiser , asi pro 10 lidí,délka 8m, šířka 2,65m .Místa by bylo dost ,ale uprostřed trůní motor SAAB – dvouválec , diesl , obsah 1500ccm , výkon 19Hp ,upluto 1266 motohodin. Na hodně tekoucí vodu je to málo , o čemž jsme se přesvědčili , když jsme dopluli do Rýna . To ale předbíhám .V 8,30hod přišli původní majitelé a začalo předávání a instrukce . Vše probíhalo velice zodpovědně . Až později jsme zjistili , že nakoupili nádobí , které nepoužili ! Po seznámení se s lodí začalo naloďování . Krom zásob , vody , paliva , jsme vezli dvě kola , že na nich budeme jezdit na nákupy. Samozřejmě nám překáželi , několikrát změnili místo , až skončili na střeše . Počasí bylo slunečné ,trochu chladno . V 11,15hod opouštíme i s původními majiteli molo mateřského přístavu a vyplouváme na dalekou cestu do neznáma . Probíhá praktická instruktáž k plavbě . Loď nemá reversní skříň , má natáčecí lopatky dvoulistého lodního šroubu . I při neutrálu se šroub stále točí a víří mírně vodu . Ovládání se dělá jednou pákou na palubní desce vedle kormidla . Měli jsme s tímto systémem potíže , ale naučili jsme se to ovládat .Po 15min plavbě v klidné vodě plavebního kanálu připlouváme k první komoře . Nemusíme čekat ,v 11,30hod vplouváme do komory , tam nás zvednou o 0,5m a v11,45hod jsme z komory venku . Plujeme po stojaté vodě rychlostí 9km/hod při 1100 ot/min . Sluníčko svítí , ale je zima . Loď má naftové topení ,ale je nás tady sedm členů posádky , máme staženou střechu aby všichni viděli , tak trpíme . Původní majitelé jsou viditelně smutní .Ve 12,10hod jsme na 616km Labe , proti proudu se rychlost zmenšila , zvyšujeme trochu otáčky . Labe je rozvodněné a naše rychlost postupně klesá . V 16,30hod jsme u komory na 587 km . Čekáme dlouho , proto vysazujeme přebytečné členy posádky na břeh . Jsou to oba původní majitelé a Láďa s Tomášem . Němci je svezou do mariny odkud jsme vypluli , kluci jedou domů , budou nás střídat asi za tři týdny v Regensburgu – to byla představa . Najednou bylo na lodi místa dost , zatáhli jsme střechu , zatopili a čekali . V 18,30hod vyplouváme z komory ve které nás zvedli o 1m . Hledáme místo ke kotvení , nacházíme molo pro sportovní lodě a v 18,45 hod jsme vyvázaný u mola . Převážnou část dnešní plavby odkormidlovali oba Jardové , já jim za to uvařil k zasloužené večeři těstoviny s hovězím a tomatový salát . Popili jsme trochu červeného a ve 21hod .jsme se všichni tři uložili ke spánku v příďové kajutě. Noc byla klidná , až na chrápání Sandtnera , což se nelíbilo Zástěrovi .

Upluto za den Labe 35km

 

22.3.2009 – neděle

Vstáváme v 6,15hod a bez snídaně v 6,45hod odrážíme od mola . Je zima a mlha . Od kormidla je špatný výhled , příď lodě je vysoko . Musíme přeložit část nákladu na příď , aby se loď vyrovnala . Drobně prší , pomalu se plavíme proti proudu , vítr fouká zezadu .Labe hodně teče , je mírně rozvodněné . Motor točí 1200 ot/min , plujeme 5 km /hod . V 9hod – ř. km 573 , jsme těsně před odbočkou do Seitenkanalu . Mlha se rozplynula , sem tam je vidět sluníčko .Po vplutí do kanálu rychlost okamžitě stoupla na 10 km/hod . Dělám snídani , i ta nám zlepšila náladu . Při vplutí do kanálu jsme byli na 114 km . V 10hod připlouváme ke zdviži na 104,5 km .Po chvilce manévrování vplouváme do ohromné vany ,která visí na 400 lanech . Výška zdvihu byla 38 m směrem nahoru . 10,25hod opouštíme zdviž . Při pohledu zpátky vidíme velkou díru . K našemu údivu a nelibosti loď pluje rychlostí 7,5 km/hod .Zda jsou na kanálech proudy nevíme , ale s tímto jsme se potýkali celou plavbu . Většinou při vyplutí z komory loď nejela . Plujeme směrem na jih z boku fouká silný západní vítr . Ve 12,30hod jsme na 98 km . Ve 14,30hod jsme na 74 km . Sluníčko se schovalo , ale radost nám udělala další komora SCHLEUSE-UELZEN II na 60 km, kam jsme dopluli v 16,05hod . Čekáme , čekáme ,nic se neděje , lehce povečeříme , aby se nám nechtělo spát . Protože máme termín , kdy máme být v Regensburgu , a to jsme po zkušenostech s rychlostí vyhodnotili jako nedostatečné , rozhodli jsme se plout v noci . Až v 19hod vplouváme do velké komory , asi 150m dlouhé . Máme plout co nejvíc dopředu , za námi budou další lodě , na které čekáme. Hledáme čeho se přidržet , až objevujeme posuvná pacholata . To je pohodlí , nemusíme přendávat lana . V 19,25hod začíná napouštění komory , jdeme o 25 m nahoru . V 19,40 vyplouváme z komory , je tma ,není nic vidět a proto se vyvazujeme u mola . Loď , která byla s námi v komoře , dělá totéž . Čekali jsme dlouho na komoru , protože jsme neměli vysílačku a na mnoha místech nejsou telefony pro domluvu s obsluhou komor .Tady nás obsluha sice viděla , ale protože jsme se nehlásili , nechali nás stát . Bylo to ojedinělé , většinou nás po chvilce čekání vpustili do komory . Provoz komor je pravděpodobně od 6hod do 21hod . Po dobré večeři , podávala se čočka , uzené , bulí oko , smažená cibulka , křen a pivo , si Jarda Zástěra ustlal na zádi , aby ho Jarda Sandtner nerušil ze spaní . Asi se to osvědčilo a my dva jsme měli spoustu místa .

Upluto 35 km

Upluto Labe 13 km

Upluto kanál 54 km

Upluto celkem 102 km

 

23.3.2009 – pondělí

5,45hod odrážíme od mola – právě se rozednívá . K naší radosti jedeme rychleji než včera -1300 ot/min , rychlost 10,5 km/hod . V 8hod jsme na 36 km , drobně ale vytrvale prší , vítr fouká západní .Jsme překvapeni množstvím sportovních přístavů , někde i s restaurací . .Nemáme ale na taková lákadla čas , protože ve středu 25. 3. máme být na Rýnu , kde se máme setkat s lodí , která nás má vytáhnout asi 350 km proti proudu na MAIN . zatím žijeme v domnění , že to je stojatá voda na kanálu . Je čas na snídani , připravuji párky s křenem , čaj, a osvědčený domácí chleba z Dolního Rychnova . V 11,37hod jsme na konci SEITENKANALU , který je dlouhý 114 km . Točíme doprava a na 233km vplouváme do MITTELLAND kanálu . Stále drobně prší , fouká silný západní vítr , ale my plujeme stejnou rychlostí k Hannoveru . V místě spojení kanálů je možnost kotvení . Mezi km 223 až 219 je velká průmyslová zóna . Na jejím konci jsme ve 13,10hod , stále prší ,máme zapnuté topení , nic nám neschází . 17,45hod – 175 km jsme u komory v Hannoveru . Čekáme , a v18hod vplouváme do komory , kde jsme spuštěni poprvé o 18 m dolů . Po vyplutí z komory se vyvazujeme v 18,45hod u mola na 174 km . K večeři je podáváno vepřo –knedlo – zélo , samozřejmě pivo zvané ZVÍŘE neboli Zubr . Spokojeně jdeme spát ve 21,30hod .

Upluto 102 km

SEITENKANAL 60 km

MITTELLAND kanál 59 km

Upluto celkem 221 km

 

24.3.2009 – úterý

Vstáváme v 5,30hod , teple se oblékáme . V 6 hod odplouváme od mola , prší a padá sníh , fouká silný protivítr. Na vylepšení plavebních podmínek si zapínáme topení .Asi po dvou kilometrech je na pravoboku sportovní přístav . Možností kotvení je na této trase opravdu dostatek . Proplouváme Hannoverem , je to 20km průmyslová zóna , obytných domů a něco hezkého tady chybí . K naší malé radosti plujeme pomalu . Motor je vytočený na 1300 ot/min,rychlost je pouze 8 km/hod . Asi proti proud a vítr , nic jiného jsme nezjistili . 9,05hod jsme na 145 km , přestalo pršet , je zataženo . V 10,20hod jsme na 139 km , svítí sluníčko . Na 135 km je sportovní přístav uzavřený plovoucí kládou . Takových přístavů je tady víc . Ve 12 hod jsme na 125 km , prší , sněží , padají kroupy , je tma jako večer . Běsnění ustalo ve 12,45 hod , ve 13,30 vysvitlo sluníčko . Ve 14,55 hod jsme na 102 km a proplouváme nad MINDEN kanálem , který je hluboko pod námi . Svítí sluníčko , ale je zima . Dostali jsme zprávu , že k našemu setkání na Rýnu dojde až v pátek ráno . To máme naději stihnout . V 18,45hod kotvíme na 73 km v těsné blízkosti vesnice Sommer. Je to zatím nejhezčí místo kde jsme nocovali , zároveň nejhorší na počasí . Ještě před vyvázáním se u mola k nočnímu kotvení , jsme provedli zkoušku plavby v opačném směru . Rychlost zůstala stejná . Záhada , proč loď jede nebo nejede zůstává neobjasněna . Po večeři popíjíme trochu červeného a za svitu hvězd jdeme spát .

Upluto 221 km

MITTELLAND kanál 101 km

Upluto celkem 322 km

 

5.3.2009 – středa

Vstáváme v 5hod , myjeme nádobí a v 5,50hod odplouváme za sněžení a deště od mola na 73 km . Plujeme rychlostí 9 – 9,5 km / hod při 1300 ot /min . Spěcháme , aby jsme stihli loď na Rýnu . Míjíme dostatečné množství míst vhodných ke kotvení . Buď jsou to přístavy , nebo různá úvaziště . Ve 12hod jsme na 17 km , přestalo pršet a sněžit , stále je zataženo . Ve 13,55 hod jsme na nultém kilometru Mittelland kanálu . Vplouváme do kanálu DEK ve 14hod přibližně na 107 km . Přímo na křižovatce se na nás tlačí velká loď , uhýbáme i když místa je dostatek . Počasí je střídavé , chvíli sluníčko , chvíli déšť .Kanál se vyznačuje dlouhými rovinami s cestou po obou březích pro pěší . V 18hod připlouváme ke komoře na 73 km . Vyvazujeme se u mola , hledáme telefon a zjišťujeme že zde žádný není . Připlouváme blíž ke komoře a pomocí kapitána remorkéru dáváme o sobě vědět . Jsme bez funkční vysílačky a začíná to být potíž . V 19hod vplouváme do komory, kde nás zvedli o 6 m . V 19,30hod vyplouváme z komory , strašně prší . Je tma a proto vplouváme do mariny asi 500 m od komory . Krásná marina , osvětlená , pěkný trávník , nikdo zde není , nikdo nepřišel . Využili jsme příležitost a dotankovali si vodu .

Upluto 322 km

MITTELLAND kanál 73 km

DEK kanál 36 km

Upluto celkem 431 km

 

26.3.2009 – čtvrtek

Z přístavu na 71 km odplouváme v 5,50hod .Loď zase nemá rychlost , 1300 ot/min rychlost 8 km/hod . Rozednívá se , proplouváme městem a průmyslovou zónou ,vylézá i sluníčko . Mezi 39 a 30 km probíhali stavební práce na rozšiřování kanálu ,které nás zdrželi – nebylo kudy projet . Fouká studený protivítr , občas i prší . Ve 12,10hod na 22 km potkáváme rychlostní kajak , pádlař v něm byl prý Sýkora . Ve 12,30hod jsme na křižovatce tvaru T na 21 km . Přímo v křižovatce jsou dvě pumpy s palivem , ale pouze pro velké lodě . Točíme doleva o 90° , čerpadlo pro nás je asi 1 km po směru plavby . Propásli jsme nejen čerpadlo , ale i změnu značení km . Ve 13,35 hod jsme na 42 km nového značení km . Ve 14,10hod stojíme před komorou HENEKEN – OST na 36 km . Ve 14,30hod vplouváme do komory a jsme spuštěni o 14 m . V 15hod vyplouváme z komory , prší a loď zase nemá rychlost , 1500 ot/min , rychlost 7,5 km/hod . V 15,45 připlouváme ke komoře WANNENN – EINSKEL na 31 km . Po chvilce čekání vplouváme do komory , jsme spuštěni o 12 m dolu . V 16,25hod vyplouváme z komory , prší .Tady je komora za komorou , což nás zdržuje . Nedá se nic dělat, horší je naše rychlost , která klesla na 6,5 km/hod při 1500 ot/min . V 17,25hod jsme u komory GELSENKIRCHEN na 24 km . Čekáme do 18,35hod , kdy vplouváme do komory a jsme spuštěni o 6 m . V 18,50 vyplouváme z komory a vyvazujeme se na konci velice ošklivého mola . Je tma a my jsme pěkně mokří . Myslíme , že máme nejhorší za sebou a zítra bez problému stihneme domluvenou loď , s tím usínáme .

Upluto 431 km

Upluto dnes 79 km

Upluto celkem 510 km

 

27.3.2009- pátek

Odvazujeme se od mola na 23. km v 5,15hod . Je tma , vidíme pouze obrysy , motor točí 1300 ot/min , rychlost máme 9,5 km/hod . V 5,50hod proplouváme přístavem ESSEN , je trochu vidět . V 6hod jsme na 14 . km . V 7hod jsme u komory OBERHAUSEN na 6. km . Tady to jde rychle , bez potíží . Spouštějí nás o 5,5 m a v 7,20hod vyplouváme z komory . Měla to být poslední komora před vplutím do Rýna . Mapa , kterou jsme mněli , žádnou další komoru neměla . Spěcháme , plujeme rychlostí 10,5 km/hod , potřebujeme být v 8,30hod na Rýnu . Zbývá 6 km , to stihneme . Překvapila nás další komora DUISBURG , asi dva kilometry před vplutím do Rýna . V 7,55hod stojíme u mola pro sportovní lodě a pomocí mobilního telefonu Jarda domlouvá vplutí do komory . Štěstí , že tady byla cedule s telefonními čísli pro domluvu s obsluhou komory . V 8,10hod jsme v komoře, kde jsme spuštěni o 4,5 m . Jsme spuštěni o 4,5 m a v 8,30 hod vyplouváme z komory , motor točí 1400 ot/min , rychlost 11 km/hod . Po telefonickém rozhovoru s lodí , která nás měla vytáhnout na MAIN , se dovídáme , že nemohou čekat , čas jsou peníze .V 8,45hod vplouváme do Rýna na 780 km , točíme do leva , silný protiproud nás skoro zastavuje , 2 km/hod . Je vysoký stav vody a to náš motor nezvládá. O patnáct minut jsme nestihli loď , která nás měla táhnout . Nálada poklesla . Pomalu se vlečeme proti proudu a zkoušíme u dvou zakotvených lodí zda by nás nevytáhli proti proudu . Silný proud značně ztěžuje přistání u zakotvených lodí . Naše loď při těchto manévrech utrpěla menší odřeniny . Zkoušeli jsme to i během plavby , ale nikdo nás nevzal . Ne , že by se to nesmělo , ale báli se , že přijdou o práci .Neprší , fouká vítr , občas vysvitne sluníčko . V 9,45hod nás dojíždí policejní člun , ptají se co máme za problém a navigují nás asi 500 m proti proudu do malé zátoky , kde se dá zakotvit . Stojí zde větší loď , k té se přivazují policisté a my k nim . Probíhá kontrola dokladů , vše v pořádku . Dávají nám rady a ukazují , kde je sportovní přístav . Jarda Zástěra je rád , že nás kontrolovali . Ujistil se , že jsou veškeré papíry správně vyřízeny . V 10,30hod jsme propuštěni . Plujeme proti proudu na 777 km , kde odbočujeme do leva a plujeme na konec kanálu , kde je sportovní přístav . Jsme v DUISBURGU uprostřed města . Je 11,10hod, máme štěstí , je tu i správce . V tuto roční dobu je většina sportovních přístavů mimo provoz . Kupujeme 122,31 l nafty za 160,23 EURO . Neměli jsme originál kanystry , pumpařovi a správci v jedné osobě se to nelíbilo . Protože jsme dneska ještě nejedli , připravuji oběd . Odpoledne jdeme do města koupit průvodce po Rýnu . Je to podrobná mapa v provedení velké knihy za velké peníze - 44 EURO . Jdeme se podívat do staré části města , kde jsou stará přístavní zařízení a pozůstatky války v původním stavu . Počasí je příjemné , svítí sluníčko , konečně trochu teplo . Vracíme se po 16 . hod , využíváme sociální zařízení . Je to poprvé co se během plavby dostáváme k teplé vodě . Na vylepšení nálady popíjíme červené a já připravuji časově náročnou a dobrou večeři , čočku s uzeným , vejcem a cibulkou . Zítra zkusíme plavbu na dva motory . Máme ještě závěsný motor o výkonu 10 HP . Benzinu máme asi 20 l , správce a pumpař se už neobjevil , uvidíme kam doplujeme . Ve 20hod se ukládáme ke spánku a doufáme , že nám druhý motor pomůže .

Upluto 510 km

Dnes na kanálu 23 km

Rýn 3 km

Kanál v DUISBURGU 2 km

Upluto celkem 538 km

28.3.2009 – sobota

Vstáváme v 5,30hod , využíváme sociální zařízení a v 6,30hod odplouváme od mola . Venkovní teplota je 13°C . ještě při plavbě kanálem zkoušíme závěsný motor . Při vplouvání do Rýna dáváme přednost velké lodi , provádíme obrat , proplouváme za její zádí a míříme k levému břehu . Točíme proti proudu , rychlost klesá na 5 až 7 km/hod . V 7hod jsme na 776 km, v 8,05 hod na 770 km , to jsme měli představu , že poplujeme rychleji . Přišli místa , kde jsme měli rychlost 2 až 3 km/hod . Drobně prší , loď máme uzavřenou , máme zapnuté topení . Jak se řeka kroutí , přejíždíme z jedné strany na druhou , aby jsme byli uvnitř zatáčky,je tam menší proud . Plují tak i velké lodě . Lépe tak zvládají při plavbě po proudu venkovním obloukem zatáčku . Tento způsob plavby je zakreslen i v průvodci Rýnem . Jsou tam i přístavy , zátoky a všechno důležité pro plavbu . V 10hod jsme na 762 km u YACH CLUBU CREFELDER . Potřebujeme benzín , proto připlouváme k molu . Provádějí jarní úklid a přípravu na sezonu . Snaží se nám pomoct , ale mají pouze 10 l benzinu . Čerpací stanice je 40 km vzdálená . Bereme co je a po půl hodině odplouváme . Motor točí 1500 ot/min , rychlost 3 – 4 km /hod . Ve 12,20hod jsme u přívozu těsně před DUSSELDORFEM. Proud je tak silný , že plujeme rychlostí 1 km/hod . Na začátku města nás zase doprovází policie . Ptají se kam plujeme , odpovídáme že do přístavu . Chvíli s námi plují , protože se vlečeme ,odplouvají . V 16,30 na 743 km zajíždíme do členité zátoky , kde je sportovní přístav . Proplouváme celou zátoku , až na zpáteční cestě objevujeme přístav , byl hned nalevo když jsme vpluli do zátoky . Sotva jsme se vyvázali u mola , připlula policie . Zase nepříjemnosti . Hlavně se jim nelíbilo, že je na lodi nápis HAMBURG , který nešel sundat bez použití horkovzdušné pistole , kterou jsme neměli . Stálo to 20 EURO . Pokutu nešlo zaplatit penězi , muselo se platit kartou . Byli nekompromisní , ale tvářili se přátelsky . V 18,15hod přemisťujeme loď na jiné stání , s tím , že ji zde necháme , dojedeme pro silnější motor a budeme pokračovat . Stále nás tlačil čas , protože někteří členové střídajících posádek mněli zajištěny letenky z Řecka domů . Nálada byla špatná . Upluli jsme 36 km ,spotřebovali 30 l nafty a 30 l benzinu .Udělal jsem aspoň dobrou večeři – knedlo , vepřo , zélo . Jarda mezi tím zajistil , aby pro nás přijel Tomáš . Najít by nás měl lehce, kotvili jsme přímo pod televizní věží . Na závěr jsme popili trochu červeného . Jdeme spát ve 22hod s tím , že ráno odjedeme domů . Vše je jinak . Ještě jsem pořádně nespal a Jarda Zástěra nás ve 22,30hod budí , že máme odtah . Loď zařídila jeho žena na nějakém večírku . Protože máme na střeše dvě jízdní kola , která jsme ještě nepoužili , rozhodujeme zanechat je v přístavu . S koly na střeše jsme vypadali jako cikáni a také si myslíme že, jsme tím přitahovali policii . Hlavní důvod byl ten , že kola zakrývali reflektor , který jsme potřebovali na noční plavbu . Ve 23hod odplouváme z přístavu , kde necháváme jízdní kola a zaplacenou zálohu za kotvení . Město nám svítí na cestu , horní reflektor je k ničemu . Jarda Sandtner sedí na přídí a halogenovou svítilnou hledá cestu . Jarda Zástěra kormidluje , já předávám informace . Zdá se , že plujeme rychle , ale je to 5 km /hod . Ve 24hod přesně jsme na 738 km, jak bylo domluveno . Loď EXELSIOR je těsně za námi .

Upluto 538 km

Upluto dnes kanál 2 km

Upluto dnes Rýn 34 km

Upluto celkem 574 km

29.3.2009 – neděle

V 0,10hod připlouváme k pravoboku lodi EXCELSIOR , jak bylo domluveno předem . Toto je rovný úsek mezi dvěma mosty , kde je třeba uskutečnit přivázání se k tažné lodi . Na druhý pokus se podařilo chytit hozené silné lano , které jsme přivázali na naší příď . Druhé lano šlo snáze a za chvíli byla loď vyvázána k boku EXELZIORU , ten zvýšil rychlost , naše loď se naklonila silně na levý bok . Okamžitě jsme byli na palubě . Musela se snížit rychlost a zkoušet vyvázat loď jiným způsobem . Už to vypadalo , že to nepůjde a vrátíme se odkud jsme připluli . Asi po půl hodině se podařilo udělat délku lan takovou , aby se loď nenakláněla

Rozhodli jsme se držet hlídky . Byli jsme pozváni na loď EXCELSIOR . Byla to kontejnerová loď lehce naložená pouze 14-ti kontejnery . Tím byla vysoká a rychlá . Posádka byla až na jednoho kormidelníka česká . Komu loď patřila nevím , ale vypadalo to na Čecha . Dostali jsme čaj , pustili nám pěkný film . Během plavby jsme byli v kormidelně ,odkud bylo vidět na naši loď . Měli jsme domluvenou prohlídku strojovny , ke které nedošlo , protože naše cesta byla předčasně ukončena . Přesto , že na lodi byli jenom samí muži , byl zde vzorný pořádek . Pluli jsme rychlostí 12 km / hod a za noc jsme upluli asi 80 km . Hluk motorů nebylo skoro slyšet . Trochu jsme se prospali a ráno v 7 hod přišel Jarda oznámit , že máme v lodi vodu . Pluli jsme ještě hodinu až na 660 km , kde byl na pravém břehu sportovní přístav . EXCELSIOR spustil kotvu a my za pomoci posádky tažné lodi jsme vyčerpávali vodu a nabíjeli baterky , které byly vybity . Trvalo to hodinu . Rychle jsme se rozloučili , poděkovali a vlastní silou se přesunuli do přístavu u jehož vjezdu jsme stáli . Nikde nikdo , našli jsme volné místo a zakotvili . Motor jsme nechali běhat , aby se dobily baterky , a začali jsme likvidovat škody . Voda do lodi natekla okolo výfuku topení , kde byla velká mezera . Jarda Zástěra volal domů , aby pro nás přijeli . Po snídani přišel správce , Jarda domluvil vše potřebné . Odpoledne , asi v 16 hod , pro nás přijela Jardova žena se synem . Za hodinu odjíždíme , těsně před naší hranicí bloudíme , kolem půlnoci jsem doma .Co bude dál , záleží na Jardovi , co se podaří zajistit .

Upluto 574 km

Upluto vlastní silou 5 km

Upluto ve vleku 78 km

Upluto celkem 657 km

 

 

2.4.2009 – čtvrtek

Mezirolí 00,30 hod odjíždíme ve stejném složení jako při cestě do Hamburku , ale tentokrát jedeme do Mondorfu , kde jsme zanechali loď . Cesta byla bez problémů , v 6,15 hod jsme na místě. Přístaviště je zamčené , ještě že si pamatujeme jak se tam dostat . Spěcháme , bereme jenom nejdůležitější věci , a v 7,10 hod odplouváme po proudu . Autem jede Tomáš s Láďou . Jarda Zástěra , Jarda Sandtner , Jiří Činčera plují do Kolína nad Rýnem , kde je domluvený jeřáb a kam přijede auto , které převeze loď na Dunaj . Plujeme rychle , 31 km zdoláváme za 1 hod 50 min . V 9 hod vplouváme do přístavu na km 691,5 , na ukazateli motohodin je číslo 1343 , natočili jsme 77 motohodin . Docela ošklivé místo , svítí ale sluníčko ,které situaci vylepšuje . Vyvazujeme se k pracovní lodi, odkud nás brzy vykazují . Přemisťujeme se přímo pod jeřáb . Auto přijíždí ve stanovený čas a v 11,30 hod začínáme s nakládkou . Organizuje si ji Tomáš , zrovna tak zajištění lodě na návěsu . Opravdu velice dobře . Ve 14,30 hod jsme hotovi , ještě po sobě uklízíme a v 15 hod odjíždíme směr Frankfurt – Ingolstadt . Zastavujeme na prvním parkovišti na dálnici . Svačíme , asi po hodině opouštíme řidiče s lodí.

Pojede v noci , aby nebyl moc vidět . U Frankfurtu se v 18,30 hod dostáváme do zácpy . Ve 22,15 hod jsme v Ingolstadtu , kde jsme přespali u kamaráda Jardy Zástěry .

Upluto 657 km

Upluto dnes 31 km

Upluto celkem 688 km

 

3.4.2009 – pátek

Vstáváme v 6,45 hod , v 7 hod opouštíme byt , majitel ještě spí . Za hodinu jsme v MARINĚ DONAU CENTER kousek od Regensburgu . Auto s lodí je tady . Svítí sluníčko , čekání na jeřáb nám nevadí . V 9hod je loď na vodě , na Dunaji . Po potížích na Rýnu jsme tomu přestávali věřit . Auto hned odjíždí . Překládáme potřebné i nepotřebné z Tomášovo auta na loď . Tankujeme vodu i palivo . V 11 hod loď s posádkou čtyř mužů odplouvá a poplují až do Černého moře , kde bude část z nich vystřídána . Dunaj je v těchto místech široký asi jako Ohře v K. Varech . Usedám za volant a odjíždím domů . Asi po 20 km jsem v Regensburgu a Dunaj je tady už mohutný . Hoši si určitě při tomto stavu vody užijí . Ve 13,30 hod jsem v Mezirolí a cesta pro mě skončila . Čekají na mě další vzrušující akce na vnitrozemských vodách .

 

Po potížích s počítačem sepsal Jiří Činčera senior