Virtuální realita vnímaná člověkem
Virtuální realita přibližuje počítačové prostředí skutečnosti tak, jak jí zachycují naše smysly:
Oči: Naše oči zachycují plynulý pohyb díky 3D prostorovému kvalitnímu obrazu, který je reálný a pohyblivý. Vyšší frekvence znamená zvýšení kvality obrazu. Lidské oko je schopno zaregistrovat jednotlivé obrázky na hranici frekvence okolo 20 obr./s, ale skutečně přirozený dojem vzniká až při použití frekvence kolem 50obr./s. Pokud je obraz prostorový, pro každý oko je v jisté míře odlišný.
Hmat : Aby se dokázal vytvořit dojem, že prostředí, které vidíme a slyšíme také cítíme, používáme zařízení, které se jmenuje datový oblek. Kvalitní datový oblek musí splňovat dvě funkce. Jedna podává informaci počítači o tom, že se uživatel ve virtuálním prostoru pohybuje a druhá zároveň poskytuje uživateli zpětnou vazbu ve formě hmatové a silové informace o vlastnostech prostoru.