Rodičům 1.6.2012
25. května 2012
Milí rodiče,
Co už umíme:
ČJ – trénovali jsme psaní skupin bě, pě, vě, mě
- sloh – pozdravy - v učebnici nás pobavil popleta Lojzík, který na návštěvě u lékaře pletl pozdravy, následně i poslech lekce slušného chování v podání Spejbla a Hurvínka a jejich originálních pozdravů
- čtení - přečetli jsme další příběh o Ostružinkovi a pohádku z knížky Stonožka Klotylda (při čtení jsme sledovali, jak se mění náš postoj k hlavním postavám, lišce a vlkovi)
M – zkoušelo se násobení a dělení třemi (někteří už zvládají jako po másle, někomu to ještě drhne) a začali jsme nacvičovat násobky čtyř
- k nácviku násobků i příkladů vřele doporučuji počítačové programy uvedené v odkazech na webových stránkách třídy (Nábosilka s Pipi a zejména skolakov.webnode.cz) – děti s nimi pracovaly i o přestávkách a mnoho násobilkových spojů si snadno zapamatovaly
- řešili jsme také několik slovních úloh na násobení, některé i samostatně
- při tělocviku jsme měřili délku hodu tenisovým míčkem
Prv – v pondělí jsme se zabývali většími vodními živočichy, než které jsme ulovili minulý týden v potoce, a to vydrou a bobrem, snažili jsme se zjistit, čím je příroda vybavila pro život ve vodě a metodou Vennových diagramů jsme hledali, co mají tito dva živočichové společného a čím se od sebe naopak liší
- ve čtvrtek byla naším tématem zdravá a nezdravá strava, téma děti velmi bavilo, živě diskutovaly a samostatně zdůvodňovaly, proč jsou podle nich uvedené potraviny zdravé nebo nezdravé; většina potravin by u nich neprošla (např. krabicové džusy „Je to samá chemie.“, sýry „Jsou hrozně moc tučné.“, brambůrky „V polských brambůrkách je sůl ze silnice.“, párky „Může v nich být i zkažené maso.“, rýže „Vždyť je to z Číny!“ apod. J), děti se projevily jako spotřebitelé s velmi vysokými nároky na kvalitu potravin, tak si nejsem jistá, zda budou ve školní jídelně ještě něco jíst J
AJ – naučili jsme se vyjádřit, že něco máme (zkrácený tvar I´ve got …), pouštěli jsme si k tomu volně dostupnou lekci angličtiny pro děti s dráčkem Gogo (možné najít přes Gogole, hledaný výraz: gogo 14), děti moc potěšilo, že příběhu rozuměly
- při tom jsme si také zvládli opakovat slovíčka za celý školní rok
Co nás čeká příští týden:
ČJ – párové souhlásky na konci slov (proč se píše LEV a ne LEF?)
M – násobení a dělení čtyřmi
Prv – semena rostlin
AJ – vyjádření I´ve got… (Mám…), otázka Have you got …?
Další informace:
- upozorňuji na opětovný výskyt vší, před školou v přírodě prosím důkladně kontrolujte a vybírejte … L
- obědy jsou po dobu školy v přírodě odhlášeny od 15.6. do 22.6. včetně (pokud by měl někdo o oběd v den odjezdu nebo příjezdu zájem, je potřeba se individuálně domluvit v jídelně)