Komentáře
Komentáře
Přehled komentářů
když vám tady vespolek to školení poradců tak leží v žaludku, zkuste se přihlásit, třeba zjistíte, že není tak úplně od věci
http://profesionalizacenrp.cz/content/%C3%BA%C4%8Dastn%C3%ADci
a pokud řešíte financování ANR, z fondů ESF je financováno hodně věcí více či méně přínosných, někde jsou to cesty politiků (i komunálních) po světě a tady se zafinancovalo školení .....
Re: školení v anr
(Martin Pich martin.pich@tiscali.cz, 10. 11. 2011 22:58)Mně by ani trošku nevadilo školení poradců, dokonce by mi nevadilo ani školení poradců pro poradce, kdyby byl v PP nastaven funkční systém, jehož produktem by nebyla dost dlouhá řada psychicky odrovnaných, utahaných a ekonomicky zničených lidí, kteří mají odpovědnost za výchovu svěřených dětí. A těm bohužel vyškolení poradci nepomohou. Nemají totiž jak. Těm by pomohla změna systému. Pokud se ale systém začne měnit tím, že se vyškolí poradce, ocitáme se v poněkud začarovaném kruhu. Jelikož bych já osobně chtěl změnit systém tak, aby přestal pěstouny zneužívat, obávám se, že školení poradců by nebylo zrovna tou pravou cestou jak začít.
Re: školení v anr
(Vladimír, 11. 11. 2011 6:53)
Ani ten nejlépe vyškolený poradce za mne nezaplatí dětem učebnice,autobusy do školy nebo školama různé akce,které se se zdravou kůží nedají odmítnout.
Mimochodem,několikrát jsem poukazoval na jednu skutečnost.Pěstouni jsou,vcelku logicky,podrobováni různými vyšetřeními a psychotesty.Kdo a jak vyšetřuje ty,kteří jsou státní správou pověřeni o pěstounech a jim svěřeným dětem psát různé zprávy a posudky.Učitel může mít spoustu důvodů k pořádání různých akcí placených rodiči.Výuka tam může být až tím posledním důvodem.Pokud nezaplatím,nandá mi to ve zprávě pro sociálku.
Další problémem je absence právní ochrany při vymáhání pohledávek za svěřené děti.My např.stále nemáme odpuštěny poplatky za likvidaci komunálního odpadu během pobytu dětí v kojeneckém ústavu.Psal jsem žádost o prominutí.Ještě se nám neozvali.Pokud nám je neprominou,v nejlepším případě zaplatíme 1500,-Kč.Pokud město už postoupilo pohledávku nějaké vymahačské firmě,může to být i několikrát tolik.
Těch nedostatků v legislativě je celá řada.A náprava spousty z nich by stát nestála ani korunu.Přesto se na MPSV domnívají,že pěstouni nejvíce potřebují školení.
Re: školení v anr
(VV, 11. 11. 2011 7:27)Řekla bych, že Beáta už se přihlásila a na této diskuzi názorně předvedla výstup, ze školení, které není od věci.
Re: školení v anr
(Děkuji za tip,, 11. 11. 2011 8:03)
ale raději se budu věnovat dětem ,než někde marnit čas děláním kouře mašince a tak podobně. Divím se, kde na to vůbec někteří berou čas ? A máte pravdu v tom, že pro nás normální pěstouny je toto školení asi od věci.
Re: Re: školení v anr
(Alena E., 11. 11. 2011 13:02)vidíte, všechno je jen věcí názoru :-) Několik let jako rodina spolupracujeme se Sdružením pěstounských rodin v Brně a konkrétně letos jsem u nich jako pěstounka absolvovala 3 akreditované semináře... a nemůžu si je vynachválit... první byl Rehabilitace dětí (se zaměřením na možnosti a různé varianty terapií), druhý Výchova dětí s problémy (ADHD, autismem, následky ústavní péče - kde se konkrétně probíraly problémy přítomných pěstounů s dětmi) a posledním byl seminář p. Jůna z APLY o dětech a dospělých s autismem (také se konkrétně věnoval problémům rodičů, kteří vychovávají bio nebo pěstouně, s touto diagnozou). Pokud vím, probíhal potom ještě např. kurz ČČK Poskytování první pomoci a další... sama absolvování a vůbec existenci těchto kurzů vidím jako výbornou příležitost si rozšířit znalosti a setkat se s výbornými lidmi (většinou se také jedná o mnohonásobné pěstouny... a vždycky žasnu, s jakou pokorou, rozvahou a životní moudrostí překonávají výstřelky a problémy svých dětí... někdy si říkám, jestli my bychom to vydržely).
Re: Re: Re: školení v anr
(Martin Pich martin.pich@tiscali.cz, 11. 11. 2011 13:43)Všechny příklady školení které uvádíte považuji za velmi užitečné. Jediné, kde si nejsem jistý je v případě terapií, kde se dnes za terapii vydává kdeco a k zhodnocení bych musel vědět kdo školení vedl a o čem bylo. Ostatní uvedená školení jsou pro lidi, starající se o autistické, s ADHD, následky ústavní péče a další podobně postižené děti, naprosto nezbytná a měla by být povinná. Kvalitní školení o první pomoci je pro laika rovněž velmi užitečné. Velmi důležité ale je, zda školení vede skutečný odborník v oboru a jestli umí přednášet a taky jestli bylo školení organizováno proto, aby se frekventanti něco použitelného dozvěděli nebo kvůli tomu, aby pořadatel školení mohl vykázat činnost. Diskuze tady je ale podle mého názoru vedena o typech školení, která by se asi dala v stávající situaci označit jako zbytečná.
Re: Re: Re: školení v anr
(VV, 11. 11. 2011 14:10)
Řekla bych, že pěstouni Brno už jsou docela zaběhlá organizace a opravdu se snaží dělat užitečná školení. Odhadla bych, že jsou 1-3 denní a stojí cca. 900 Kč za účastníka.
Poradila bych vám přečíst si diskuzi na www.adopce.com - dopis panu Macelovi, kde většina diskutujících neodmítá školení obecně, ale je jim líto, že peníze, které by mohly jít dětem se dávají na právě ta školení od věci.
Re: Re: Re: Re: školení v anr
(Alena E., 11. 11. 2011 14:48)za 8 hodinový kurz jsem platila 300kč, což se mi zdá více než přijatelná částka (za kurz u ACORU o domácím násilí jsem si jako soukromá osoba připlatila o 500 Kč více... a ani těchto peněz nelituji). Stránky adopce.com samozřejmě také navštěvuji... přesto nerada odsuzuji něco, co jsem sama nevyzkoušela (ANR)...
Re: Re: Re: Re: Re: školení v anr
(Martin Pich martin.pich@tiscali.cz, 11. 11. 2011 15:21)Na základě vlastních zkušeností inteligentní člověk dokáže zpravidla oddělit špatné od dobrého a užitečné od neužitečného. Pokud by tomu tak nebylo, nedokázal by získávat pro něj užitečné informace, neboť by mohl donekonečna čerpat z nekvalitních zdrojů a jeho další vzdělávání a profesní růst by se stal v podstatě otázkou náhody.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: školení v anr
(Alena E., 11. 11. 2011 15:33)naprosto s vámi souhlasím :-)
Re: Re: Re: Re: Re: školení v anr
(Kamila, 12. 11. 2011 9:30)Že jste zaplatila osobně 300 kč za školení neznamená, že toto školení stojí 300 kč. To znamená, že nějaká dotovaná cena pro pěstouna je 300 kč včetně oběda. Ale vůbec to neříká, kolik skutečně pořádající organizace zaplatila přednášejícímu. Může to být tak, že přednášející kurz vedl zdarma, v rámci charity, ale také to , že organizace zaplatila 100kč stejně jako že kurz stál 20 .000 kč za den a byl organizací zaplacen z dotace.Proti kurzům tak jak je zde uvádíte vůbec nic nemám, také se účastním, jen jak je to fakticky s tou cenou.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: školení v anr
(Alena E., 12. 11. 2011 18:59)je to tak, jak uvádíte, kurzy u těchto organizací jsou pro pěstouny dotované. Pokud vím- např. pokud si objednáte pro svou organizaci jako přednášejícího pana Jůna z APLY, účtuje si 1000 Kč/h (jestli si to dobře pamatuji)... jinak oběd si musíte dovést :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: školení v anr
(kamila, 13. 11. 2011 15:49)u nás to bylo i s obědem za 300 kč :) , ale seminář od jiné organizace podporující pěstouny než , kterou uvádíte.
Re: Re: Re: Re: Re: školení v anr
(pěstounka, 5. 12. 2011 22:31)ráda bych se uvedených školení zůčastnila, ale čas, vzdálenost, děti a finance mi to nedovolí :(
Re: Re: Re: Re: Re: Re: školení v anr
(:-), 6. 12. 2011 22:05)A možná právě tady je příležitost pro poradce ANR. Mají být po celé ČR a mají to být lidé co vám porozumí, co mají podobný život i zkušenosti. Jen budou vědět co a jak...
Re: Školení pořádané SPR Brno
(Aša, 11. 11. 2011 15:15)
Já také neodsuzuji školení, které pořádá SPR Brno. Tady je vidět, že kdo má skutečný zájem, tak si školení zaplatí a hlavně si vybere sám téma, které ho zajímá a může ho nějak obohatit.
Sama jsem se na jedno chtěla přihlásit, ale na jaře už bylo plno.
Re: Re: Školení pořádané SPR Brno
(Alena E., 11. 11. 2011 15:42)Určitě možnost školení využijte, výborné jsou i společné akce pětounských rodin, které jsou taktéž dotované... my se třeba těšíme do lanového centra http://www.junglepark.cz/. Letos jsme kvůli velikosti dětí ještě neriskovali, ale příští rok si to nenecháme ujít (ikdyž to máme 1,5h cesty) :-)
Re: Re: Školení pořádané SPR Brno
(Hanka, 12. 11. 2011 11:09)Kdyby dali pěstounům příspěvek na vzdělávání, aby si mohli kurz sami vybrat a přiměřeně zaplatit a aby to nebylo povinné a na nic, s tím bych pak souhlasila.
školení v anr
(Romana P. , 10. 11. 2011 18:50)