Death Knight (part2/3)
Tank
Defense Cap
Defense cap je 540, pokud jej nedosáhnete, nemá smysl tankovat. Co to znamená defense cap? Pokud máte defense cap, tedy hodnotu defense 540, boss vás nemůže critnout. Pokud by vás critl, je velká šance, že dostanete IK.
Sockety a Enchanty
Socketovat budeme pouze parry/stam. Do modrých Stamina, do červených parry do ostatních parry/stam. Proč ne dodge, ale parry ? Zaprvé, kvůli debuffu z ICC, zadruhé v bloodu je talent, který snižuje spell damage procentuálně z parry. Navíc, ze strenght dostáváte parry. Dokud nebudete mít 40% parry, nesocketujte samotnou staminu. Je hezké mít hodně HP, ale musíte mít alepoň 40% parry.
Enchanty:
Head +37 Stamina and 20 Defense Rating
Back +22 Agility
Chest +10 All Stats
Wrist +40 Stamina
Hands +2% Threat and +10 Parry Rating
Legs +55 Stamina and +22 Agility
Feet +22 Stamina
U Two-Handy Rune of Stoneskin Gargoyle, u One-Hand Rune of Nerubian Carapace. Zvyšují staminu a defense. V podstatě 2x Nerubian Carapace = 1x Stoneskin Gargoyle.
Frost
Tento spec byl můj první tankovací, je hodně dobrý pro ty, jenž ještě nemají kvalitní equip. Frost je velice dobrý na výdrž a vytočíte v něm také na tanka poměrně vysoké DPS, o to ale nejde. Rozhodně nejlepším tankem je třeba na Kelesetha, protože v tomto specu vytáhnete největší resisty a pokud vám uteče jeden nebo více Vortexů, tak neschytáte Shadow Lancem IKčko. U Lady Deathwhisper budete dostávat minimální damage Frostbolty. Aggro se drží luxusně. Další z důvodů proč je tento spec dobrý pro začátky tankování je, že na Two-Hand zbrani nemáte defense, parry nebo dodge rating. U One-Hand jsou, takže taky dosáhnete rychleji defense capu.
Talenty: 19/47/5
Blade Barrier - Pokud máte cooldown na obě blood runách, sepne se tento talent a po dobu 10 sekund dostáváte o 5% menší damage.
Scent of Blood - Máte 15% šanci po dodge, parry nebo obdržení přímé damage do vás na přidání 3 stacků effectu Scent of Blood, který vám při hitu přidá 10 runic power.
Bladed Armory - Na každých 180 armoru dostanete 5 attack power.
Death Rune Mastery - Při hitu Obliterate nebo Death Strike je zde 100% šance, že jedna z unholy nebo frost runy se promění v death runu. Velice výhodné, jelikož Heart Strike potřebuje pouze blood runu a tímto můžete v podstatě velice často spamovat tuto abilitu.
Spell Deflection - Tento talent je ten, o kterém jsem psal u socketů, proč socketovat parry a ne dodge. Tento talent způsobuje, že vaše parry šance = šance, že spell damage do vás vám dá o 45% menší damage. Uvedu příklad - máte 40% parry, boss do vás castí spell, který vám dá za 10000, máte v tomto případě 40% šanci, že vám místo 10000 damage udělí jen 5500 damage.
Improved Icy Touch - Icy Touchem dáte o 15% větší damage, a target potihnutý vaším Frost Feverem zvýší meele a ranged rychlost o 6% navíc k 20%.
Runic Power Mastery - zvýší maximální runic power ze 100 na 130. Určitě se vyplatí, protože si hezky nabijete runic power a můžete v podstatě damagovat i když máte cooldown na runách.
Toughness - Zvýší armor o 10% a snižuje trvání snare effectů o 30%.
Icy Talons - > Improved Icy Talons - Zvýší rychlost meele útoků celému raidu o 20% vám o 25%.
Nerves of Cold Steel - Zvyšuje šanci hitu o 3% a damage off-handy o 20%, proto dávejte lepší zbraň do off-handu.
Black Ice - Zvýší frost a shadow damage o 10%, velice důležitý talent, v podstatě všechny útoky máte tímto zvýšené o 10%.
Annihilation - Další jeden z nejdůležitějších talentů pro frosta, zvýší šanci na kritický zásah frost abilit o 3%, ale také, při použití ability Obliterate je 100% šance, že disease na targetu zůstanou. Normálně bez tohoto talentu při použití obliterate vaše disease z targetu zmizí.
Endless Winter - Zvyší strenght o 4%.
Frigid Deadplate - Snižije šanci, že budete zasáhnuti meele útokem o 3%.
Merciless Combat - Pokud má boss pod 35% hp, váš damage Obliterate, Frost Strike, Howling Blast a Icy Touch je zvýšený o 12%.
Threat of Thassarian - Bez tohoto talentu byste mohli mlátit leda tak two-handou. Díky tomuto talentu máte 100% šanci, že při všech abilitách damagujete jak main, tak i off handou.
Acclimation - Pokud jste zasaženi spellem, máte 30% šanci, že se vám zvýší resist pro daný spell na 18 sekund, stackuje se 3x.
Guilde of Gorefiend - Zvyšuje damage bonus kritického zásahu Blood Strike, Obliterate, Frost Strike a Obliterate o 45% a trvání Icebound Fortitude o 6 vteřin. To znamená, pokud critnete bez tohoto talentu za 10 000, s tímto talentem critnete za 14500.
Unbreakable Armor - Při zapnutí zvýší váš armor o 25% a strenght o 20%.
Anticipation - Zvýší dodge o 5%.
Talenty na Frost Tanka můžou být různé, je X možností, záleží na tom, co vám chybí, talenty jsou od toho aby jste jima doplnili nedostatky. Ovšem tento spec je asi nejuniverzálnější.
Glyphy
Glyph of Unbreakable Armor - Navýší armor při zapnutí ability Unbreakable Armor o 30%.
Glyph of Pestilence - Nadotkujete jednou a pak už jen dáváte Pestilenci, čímž obnovíte diseasy na targetu a nemusíte ztrácat čas dotkováním.
Glyph of Obliterate - Zvýší damage done ability Obliterate o 25%.
Rotace
Začneme tím, že nadotkujeme, takže Plague Strike a Icy Touch, poté jen spaujeme Obliterate a Rune Strike, a když nám zbývají nějaké 3 sekundy do vypršení diseasů, použijeme Pestilenci, která nám refreshne dotky a my pokračujeme s Obliterate a Rune Strike. Pokud nám teče do bot a potřebujeme se dohealovat, hodíme si Death Strike. Jakmile budete mít problémy, nebojte se použít Icebound Fortitude. Anti-Magic Shell používejte často, ne jen když umíráte, používejte ho spíše jako prevenci, než záchranu.
Blood
Lépe se mi za nic netankovalo, a to jsem tankoval za všechny classy. V čem je blood tank tak unikátní? Pokud máte vysoké staty, 40% parry a dodge +-, a zbytek vyhonít na stamině , věřte mi, že o vás jako tanka se healeři nemusí starat, když tankuji, drbu healery ať nehealují mě, ale raid, já to nepotřebuji. Výdrž má tento spec hodně dobrou, jak proti meele, tak proti spell bossům. Největší chloubou jsou healy. Pokud máte nadotkovaný target, stačí udeřit 3x Death Strike a máte plná HP. Dále máe plno záchran, které vás podrží při životě i když jste téměř mrtví. Dokonce lze healovat raid, nejednou jsem zachránil umírajícího spoluhráče v raidu. Sólování bossu také není tabu v tomto specu, s kamarádem jsme se hecovali, kdo více vydrží. Za DK jsem vydržel si hrát sám s Lordem Marrowgarem cca 15 minut, než mne to přestalo bavit. Pokud vám raid wipne na 1 miliónu HP, Blood DK je schopno si bosse dosólovat, neříkám že všechny, ale většinu ano.
Talenty: 60/5/6
Blade Barrier - Pokud máte cooldown na obě blood runách, sepne se tento talent a po dobu 10 sekund dostáváte o 5% menší damage.
Anticipation - Zvýší dodge o 5%.
Epidemic 1/2 - Zvyšuje trvání vašich diseasů o 3 sekundy.
Toughness - Zvýší armor o 10% a snižuje trvání snare effectů o 30%.
Scent of Blood - Máte 15% šanci po dodge, parry nebo obdržení přímé damage do vás na přidání 3 stacků effectu Scent of Blood, který vám při hitu přidá 10 runic power.
Two-Handed Weapon Specialization - Zvýší damage vaší two-hand zbraně o 4%.
Bladed Armory - Na každých 180 armoru dostanete 5 attack power.
Rune Tap -> Improved Rune Tap - Při použití spellu Rune Tap vás healne o 20% a má cooldown 30 sekund, stojí 1 blood runu. S glyphem healujete sebe o 30% a všechny spoluhráče v partě o 10%
Dark Conviction - Zvýší šanci na kritický zásah o 5% všemi útoky.
Death Rune Mastery - Při hitu Obliterate nebo Death Strike je zde 100% šance, že jedna z unholy nebo frost runy se promění v death runu. Velice výhodné, jelikož Heart Strike potřebuje pouze blood runu a tímto můžete v podstatě velice často spamovat tuto abilitu.
Bloody Strikes - Zvyšuje damage Blood Strike o 15%, Heart Striku o 45% a Blood Boilu o 30%.
Veteran of the Third War - Zvyšuje strenght o 6%, staminu o 3% a expertise o hodnotu 6.
Bloody Vengeance - Po každém kritickém zásahu do targetu se spustí tento talent, který vám na 30 sekund zvýší fyzický damage o 3%, stackuje se až na třikrát, to znamená, že můžete tento útok zvýšit až o 9%.
Abomination's Might - Zvýší attack power o 10% celému raidu, plus vám přidá 2% strenght.7
Hysteria - Velice šikovný buff, můžet ho hodit na sebe nebo na přátelskou jednotku. Buff trvá 30 sekund a po tuto dobu zvyšuje fyzickou damage o 20%. Nevýhoda je, že každou sekundu ztrácíte 1% hp, čili za tu půlminutu ztratíte 30% hp.
Improved Blood Presence - Pokud jste v Unholy nebo Frost presenci, tak díky tomuto talentu máte stále zachováno
Improved Death Strike - Zvyšuje damage Death Strike o 30%, šanci na kritický zásah o 6% a healování o 50%.
Mark of Blood - Target, na který hodíte tuto marku na 20 sekund healne každého o 4% hp s každým hitem. Příklad - boss vám dá damage, healne vás to o 4%. Hodně pomáhá například při Bonestormu u Lorda Marrowgara nebo Air-Phase u Blood Queen.
Vampiric Blood - Při použití zvýší HP o 15% a healing done na vás o 35%. Stojí 1 blood runu, má cooldown 1 minutu a trvá 10 sekund, dá se zvýšit trvání buffu o 5 sekund glyphem.
Will of the Necropolis - Damage, který vás stáhne pod 35% nebo pokud jste na 35% HP je snížen o 15%
Might of Mograine - Zvyšuje damage kritických zásahů Blood Boilem, Blood Strike, Death Strike a Heart Strike o 45%.
Blood Gorged - Pokud máte nad 75% HP, všechne váš damage je zvýšen o 10% a dále ignorujete za všech okolnotí protivníkův armor o 10%.
Glyphy
Glyph of Rune Tap - Zvyšuje účinky rune tapu - healuje partu o 10% hp.
Glyph of Vampiric Blood - Zvyšuje trvání buffu Vampiric Blood o 5 sekund.
Glyph of Pestilence - Nadotkujete jednou a pak už jen dáváte Pestilenci, čímž obnovíte diseasy na targetu a nemusíte ztrácat čas dotkováním.
Rotace
Opět jako u ostatních rotací se nemůžete držet rotace, ale chovat se podle dané situace. Každopádně, držíme si disease na targetu, damagujeme Heart Strikem, v případě potřeby Death Strike na dohealování. Můžete doplnit Rune Tapem, pokud vám teče do bot, absolutní záchrna je Vampiric Blood, Rune Tap, Death Pact. Po tomto postupu není možné abyste neměli plné HP. Je to v podstatě to samé jako u Blood DPS specu, akorát se v případě potřeby do Death Strikujete, nebo jinak doplníte. Budu se zase opakovat, ale na toto vám rotaci těžko poradím, protože rotace se odvíjí od situace.
Unholy
Jednoznačně doporučuji unholy, nejlepší spec do arén, BGček pokud chcete jet na damage done.
Pokud vstoupíte do combatu, nebo než do něj vstoupíte, snažte se nevyplývat cooldown na Death Grip, ten se většinou hodí až v průběhu combatu, proto zbytečně target hned nepřitahujte, je to zbytečné plýtvání.
Klasicky, jako v PvE target nadotkujeme, čili Icy Touch, Plague Strike. Pokud jsou v okolí další nepřátelské jednotky, hoďte tam Pestilenci. Takže pravidlo číslo jedna - držet dotky na všech targetech, ne jen z důvodu, že dávají vysoký damage, ale proto, že mnoho abilit a spellů mají zvýšený damage, pokud jsou na targetu diesase.
Pokud máme nadotkováno, damagujeme abilitou Scourge Strike a Death Coile, pokud možno střídavě, kvůli cooldownu na runách.
Pokud vám target utíká, šoupněte mu Chains of Ice, které jej spomalí.
Je to o praxi, musíte se zkrátka naučit a vycítit, kdy co dát a opravdu není v mých silách vám popsat všechny situace, kombinace a zážitky za tu dobu co DK hraji.
Talenty: 0/18/53
Improved Icy Touch - Icy Touchem dáte o 15% větší damage, a target potihnutý vaším Frost Feverem zvýší meele a ranged rychlost o 6% navíc k 20%.
Runic Power Mastery - zvýší maximální runic power ze 100 na 130. Určitě se vyplatí, protože si hezky nabijete runic power a můžete v podstatě damagovat i když máte cooldown na runách.
Black Ice - Zvýší frost a shadow damage o 10%, velice důležitý talent, v podstatě všechny útoky máte tímto zvýšené o 10%.
Icy Talons - Pokud na target nahodíte Frost Fever, váš autoattack se zrychlí o 20% na 20 sekund.
Lichborn - Tento buff si můžete kdykoliv nahodit, po nahození ho na sobě máte 10 sekund a po tuto dobu jste imunní proti všem Sleep, Charm a Fear efectů. Pokud dostanete nějaký Fear, Sleep nebo Charm effect, můžete si při něm Lichborne nahodit také.
Endless Winter - Zvyší strenght o 4% a vaše abilita Mind Freeze nestojí žádnž runic power.
Vicious Strikes - Zvyšuje šanci na kritický zásah o 6% a zvyšuje damage při kritickém zásahu o 30&, vztahuje se na abilitu Plague Strike a Scourge Strike.
Virulence - Zvyšuje šanci na zásah spelly o 3% a target, pokud se snaží díky cure effectu shodit vaše disease, je 30% šance, že se mu to nepodaří.
Epidemic - Zvyšuje trvání vašich diseasů o 6 sekund.
Ravenous Dead - Zvyšuje váš strenght o 3% a přidává vašemu ghoulovi strenght a staminu 60% z vašich statů.
Necrosis - Při každém auto-attack hitu dáte 20% shadow damage z daného úderu.
Morbidity - Zvyšuje damage a heal Death Coilu o 15% a snižuje cooldown Death and Decay o 15 sekund.
Outbreak - Zvyšuje damage Plague Strike o 30% a Scorgue Strike o 30%.
Blood-Caked Blade - S každým auto-attackem máte 30% šanci na procnutí tohoto talentu, který udeří za 25% z damage zbraně a 12.5% z každého disease.
Impurity - Ke všem spell útokům a diseasům přidá 20% damage z auto-attacku.
Dirge - Produkuje o 5 runic poweru víc při každém hitu Scourge Strike, Death Strike, či Plague Strike.
Unholy Blight - Pokud hitnete target death coilem, nahodí na něj debuff na 10 sekund, který zamezuje cleansnutí či dispelnutí diseasů a dává jako disease 10% damage z death coilu na 10 sekund. Uvedu příklad, hitnete target Death Coilem za 5000, dostane debuff a disease, která bude tikat každou sekundu po dobu 10 sekund za 50 damage. Není důležitý damage z debuffu, ale to, že z targetu nejde dispelnout ani cleansout disease.
Desecration - Při každém Plague Strike nebo Scourge Strike vytvoří na zemi vidielmý, žlutý kruhy na 20 sekund, který zpomalí všechny nepřátelské jednotky, které se v něm nachází o 50%. Velicé výhodné, pokud vám healer sloupuje.
Night of the Dead - Snižuje cooldown Raise Dead o 90 sekund.
Master of Ghouls - Snižuje cooldown Raise Dead o dalších 60 sekund, tudíž máte na Raise Dead cooldown jen 30 sekund. Dále talent zajišťuje, že peta můžete ovládat a nemá duration, to znamená, že po chvilce nezmizí.
Crypt Fever - Pokud aplikujete na target disease, aplikujete také effect Crypt Fever, který zvyšuje damage done všech diseasů na targetu o 30%. Vhodný do raidu, protože tímto bootnete i ostatní hráče, kteří používájí disease.
Wandering Plague - Při každék tiku jakékoliv disease na targetu je šance, že v daném tiku kdy tento talent procl je tik disease zvýšený o 100% damage a zasáhne všechny nepřátelské jednotky v okolí 8 yardů.
Ebon Plaguebringer - Váš Crypt Fever se stane Ebon Plague, který damage done diseasů na targetu zvýší ještě o 13% a zvýší šanci na kritický zásah o 3%.
Scourge Strike - Abilita, která dává instantní damage.
Rage of Rivendare - Zvyšuje damage o 10% všech vašich útoků, pokud je na targetu Blood Plague a zvyšuje expertise o hodnotu 5.
Summon Gargoyle - Při použití tohoto spellu vyvoláte Gargoyla, který target po dobu 30 sekund ničí pomocí shadow damage. Na tohoto peta stejně jako Ghoula funguje Shackle Undead nebo Turn Evil. Má cooldown tři minuty, takže si ho šetřete na vhodnou chvíli
Tyto talenty mi vyhovují, existují samozřejmě i jiné, například bych se nebál dát talenty do Death Gripu na snížení cooldownu, či Bone Shieldu. Záleží jen a jen na vás, a taky podle toho jaké combo chodíte. Na čem prohráváte, co vám chybí nebo máte dostatek.
Glyphy
Glyph of Plague Strike - Zvýší damage ability Plague Strike o 20%.
Glyph of Ghoul - Zvýší strenght a staminu ghoula z vašich statů o 60%.
Glyph of Dark Death - Zvýší damage a healing Death Coilu o 15%
Warlock - Proti tomuto snad jediné - nenechat ho castit, hned ze začátku na něj nahodit silence. Po tu dobu než mu silence vyprší by měl být dole. Insignii použijte na Death Coil, na Fear Lichborne. Pokud si udělá portál, postavte se na jeho portál a Death Gripněte ho.
Shadow Priest - Nenechat vycastit Vampiric Touch a to za žádnou cenu. Jinak Dotkovat, damagovat, silencovat. Tady moc na výběr nemáte.
Disco Priest - Disco priesty se poměrně jednoduše zabíjí, stačí se hezky trefit do castu, když bude castit Flash Heal. Čím dříve se mu do castu trefíte, tím lépe, protože se nestihne "nabublinkovat". Rozhodně si nevyčerpejte všechny cooldowny. Oťukávajne si ho a donuťte ho použít Pain Supression, a až mu vyprší poté sepněte všechny cooldowny a priest je dole.
Warriror - Tyto duely jsou často vyrovnané. Důležité je si držet HP na alespoň 75%, pokud máte méně, Death Strikujte, pokud máte 75%+, Scourge Strike a tak dále. Dávejte si pozor ať vám nedá Spell Reflect na jeden z vašich spellů. Jakmile si dá Retal, okamžitě přestaňte damagovat, je možné,že přitom hodí take Bladestorm, v tu chvíli si ho Death Gripněte a zapněte Icebound Fortitude. Dávejte si pozor, pokud máte vyvolaného Ghoula, aby vám ho nezabil a tak vám neznemožnil Death Pact.
Retri Paladin - Obdobná taktika jako u warriora. Pokud si dá paladin křídla, použijte anti-magic shell a icebound fortitude. Nikdy nepoužívejte na Repentanci Insignii, tím, že vám dá do Repentance damage, vám ji stejně zruší, u Hammeru of Jutice to tak není, tak insignii si šetřete na něj. Tady máme výhodu, že nám paladin nedá redukci healu, takže se Death Strikem healneme rychleji.
Holy Paladin - Upřímně, pokud to holy paladin umí trochu lépe, nemáte moc šancí, ale pokud to není žádná imba skilla, nemá 1400 resilky, tak ho umlátíte, stačí si vše dobře načasovat, pokud se šikovně trefíte do castu a zergnete ho, bude mít co dělat aby se uhealoval.
Resto Druid - Nejhorší co vás může potkat, pokud resto druida v 1v1 nesundáte během pěti vteřin, než se nahotkuje, je to marné. Nemáte šanci. Na Resto Druida platí jen a pouze zerg, když není nahotkovaný.
Doporučená Comba
Unholy + Resto Shaman - Dle mého názoru nejlepší combo pro DK i Resto shamana. Resto shaman vydrží díky mailu a možnosti sloupování proti meele velice hodně a jeho healy jsou obrovské. Co je ale největší boost pro DK, je Purge od shamana, který shazuje buffy a Wind Shear, který přerušuje casty. Takový holadin nemá moc šancí, jelikož resto shaman mu zpurguje buffy, včetně sacred shieldu a to je pak otázka pár vteřin životnosti holadina, protože si také nic nezacastí, takže musí jet přes instanty. Proti spellerům je toto také velice účinné combo, protože díky interupům od DK a Shaman si moc nezacastí. Nevýhodou je, že Opravdu, pokud se tito dva hráči sehrají je těžko konkurovat, protože prakticky nemají proti sobě žádné anticombo. Můj názor ale je, že resto shaman musí být alespoň nadprůměrný a musí ho opravdu ovládat, DK samozřejmě také. Je to těžké combo, ale na druhou stranu, pokud se za něj naučíte, výsledky jsou úžasné.
Unholy + Holy Paladin - Dosti nesmrtelné combo a poměrně jednoduché. Pokud jdete proti combu damage + heal, healera musí DK sundat. Samozřejmě, BOK, Hands of Freedom, Cleanse a Hammer of Justice hodně pomůže. Horší je to v případě 2x spell damage, to holadin healuje horko-těžko, takže je potřeba zapojit mozek a patřičně sloupovat. Pokud chytnete resto druida, je potřeba switchovat damage a to tak, že damagujete toho, kdo není nahotkovaný. Pokud chytnete holadina, tak do toho, kdo na sobě nemá sacred shield.
Unholy + Resto Druid - Také docela nesmrtelné combo, ovšem je potřeba hodně dobře switchovat jak damage, tak druidovy cyclone. Těžké combo, ale hodně dobré, pokud se hráči sehrají. Pokud se rozhodnete hrát toto combo, pořádně se usaďte, je možné, že některé arénky budou dlouhé, s tím musíte počitat, stejně jako u comba s holadinem.
Unholy + Disco Priest - Další skvělé combo. Výhoda, tohoto comba je, že může priest dispellovat, jako shaman purgovat, ale také, pokud to nepůjde touto cestou, může healera vyburnit. Priest může cleansovat i vás. Pokud jde po priestovi nějaký nabušený warrior, zvolil bych taktiku, kdy se snažíte držet warriora od priesta a priest mezi tím vyburní healera. Toto je poměrně velká nevýhoda disco priesta.
Doporučuji macra do PvP na focus, hodí se to, když potřebujete například kontrolovat druhého castera. Toho kterého chceter kontrolovat si dáte do focusu, já to dělám třeba u warlocků. Damagujete jeho parťáka, a jakmile vidíte castit toho, koho máte ve focusu, dáte interupt. Nemusíte měnit target a podobně, což je velká výhoda a neztrácíte tím čas.
Mind Freeze Focus
#showtooltip
/cast [target=focus,harm] [] Mind Freeze
Stranulate Focus
#showtooltip
/cast [target=focus,harm] [] Strangulate
Death Grip Focus
#showtooltip
/cast [target=focus,harm] [] Death Grip
Chains of Ice Focus
#showtooltip
/cast [target=focus,harm] [] Chains of Ice