North American B-25 Mitchel
B-25A se odlišoval samotěsnícími nádržemi a lepším pancéřováním. Bylo jich vyrobeno 40 ks.
Na B-25B bylo montováno prosklení přídě z plexiskla a umístěny revolverové hřbetní i břišní systémy. Zbytkové zbraně byly odstraněny. Bylo vyrobeno 119 ks.
B-25C měl autopilota, závěsníky pro 250 liber bomb nebo jedno torpédo pod trupem. Některé z B-25C se též vyrábějí s 4.x 12,7 mm kulomety na obou stranách trupu pod pilotní kabinou.
B-25D jsou podobné s B-25C.
B-25G je vybaven zatahovací střeleckou věží na spodku trupu a jedním 75 mm kanónem v přídi. Bylo jich vyrobeno 40 ks s touto modifikací.
B-25H měl mezi 14.-18. kulomety 12,7 mm v různých pozicích. Dále byla odstraněna spodní věž a do přídě byl osazen 75 mm kanón. Motory byly Wright R-2600-13 nebo R-2600-29. Bylo vyrobeno 1000 ks.
AT-25, TB-25, PBJ byly přeškolovací a tréninkové stroje.
North American B-25 Mitchel je rovněž známý náletem na Tokio v dubnu 1942, kdy B-25 vzlétly z paluby letadlové lodi a bombardovaly cíle v Tokiu. Poté se měli pokusit přistát v Čině. Mnohým posádkám se to však díky ubývajícímu palivu nepovedlo a padly do zajetí.
Technické údaje North American B-25 Mitchell:
Maximální rychlost: | 438 km/h |
Stoupavost: | 508m/min |
Dostup: | 7375 m |
Délka: | 16,13 m |
Šířka: | 20,59 m |
Výška: | 4,80 m |
Prázdná hmotnost: | 9208 kg |
Motor: | 2x Wright Cyclone R-2600-19 vduchem chlazené pístové motory po 1700 hp. |