Madonna naplnila halu a splnila naše očekávání.
Dlouho vytoužený příjezd primadonny Madonny do Česka provázelo velké napětí a radost všech fanoušků. Již samotný stav vyprodanosti lístků sotva hodinu a půl po uvolnění do prodeje na terminálech Sazky donutil pořadatele - Interkoncerts - jednat s proslulou zpěvačkou o přidání druhého koncertu. Fanouškům tím zajistili větší šanci prožít koncert naživo, nám zajistili víc práce a zmatků. Přesto byly tyto koncerty v mnohém velmi poučné.
Včera o deváté hodině propukla velká show, která rozbouřila hladinu adrenalinu všech šťastných držitelů platných vstupenek. Při pohledu shora byla kapacita haly plně využita, tak můžeme bez nadsázky považovat čísla, pohybující se mezi sedmnácti a osmnácti tisíci diváky za zcela střízlivá a uvěřitelná. Nakonec samotná síla odezvy fanoušků na impozantní "ántré" zpěvačky, je toho dostatečným důkazem. Za zvuku úvodní hudby se vynořila Madonna z velké sklíčkové diskotékové koule a od této chvíle běžela velkolepá podívaná světového střihu a formátu. To bylo snad ale jediné pozitivum celého koncertu. Plus navíc některé technické pomůcky, které sloužili tanečníkům - spíš občas téměř gymnastům a akrobatům - k jejich kreacím. Ač byly velmi profesionálně předvedené (ostatně Madonna má jistě z čeho vybírat) povětšinou mi jejich vstupy připadaly úplně mimo logiku postavené show, takže působily patřičně nepatřičně. Takže tady zřejmě zaspala nejen choreografie, ale i celková kompozice vystoupení. Přesto nemohu nepochválit naprosto fascinující vstupy, při kterém dotyční tancovali break dance, vrcholící dokonalou piruetou na hlavě jednoho z nich.
Krátce po úvodu se nám rozhýbala i zpěvačka, která do svých tanečních prvků zařadila i spoustu erotických náznaků "směšných pohybů", tanec u tyče a k tomu stylizovanou podívanou krocení divé zvěře, či koňů (soudě alespoň podle promítaných doprovodných snímků), která ovšem v jejím podání vyzněla jako totální sado-maso. A Madonna v roli dominy! V pohybových kreacích ovšem zaslouží jednu velkou chválu, v jejím věku by už člověk neočekával tolik pružnosti a pohyblivosti. To jí ovšem trochu ubralo právě na zpěvu, který bych u koncertů zpěvaček sledoval až v první řadě. Podepsal se na řadě intonačních nepřesností. Je znatelně vidět, jak některým zpěvákům je lépe ve studiu, kde se vše dá opravit, vyretušovat a uvést do dokonalosti, než při živém vystoupení. Nejvíc se toto základní technické vychýlení od dokonalého zpěvu projevilo ve dvou pomalých písních, kdy všechna nedokonalost vyplula na povrch jako kal všedních dní.
Pokud šel někdo na Madonnu s pocitem - uvidím Madonnu - vyplnilo se mu to dokonale. Pokud si ji chtěl poslechnout, vyšel z toho poněkud hůře. Moje konečná rekapitulace pocitů vyznívá asi takto: Dobrá provinční diskotéka s hudbou typu DUC - DUC, kombinovaná s erotickým Ein Kessel Buntes. Nepomohla jí ani velmi diskutovaná "odvážná" scéna s křížem. Vyzněla mi celkově trapně a bezúčelně. Jako pouhý trik ke získání větší pozornosti. Nakonec taková je i celá koncepce její kariéry již od mladých začátků. Nic z toho ale nebránilo divákům mít na to zcela odlišný názor a vychutnávali si svou "božskou kurvu" (ukřižovanou jako Kristus, která vstala z mrtvých, aby mohla dál provádět svým tělem kopulační pohyby pro potěchu davů) až do úplného závěru, ve kterém se na lidičky, omdlévající blahem po "Bonitní Isle", pojaté v poněkud spartakiádním duchu, začal snášet déšť zlatých balónků.
...........................................................................................................
Nakonec jsem pro vás zjistil správným dotazem na správném místě počet diváků - ve středu jich bylo 17 798 a ve čtvrtek o téměř tisíc více - 18628. Problémy falešných vstupenek bude mít ještě policejní dohru. A co říct na zprávy Blesku a jiných periodik, že Madonna urazila naši reprezentaci, protože si nechala ztrhat v šatně obložení, že jí naši chlapci smrdí? Ač jsem se nebyl podívat na konkrétní místo, kde Madonně přebudovávali šatnu pro její vkus, rozhodně to nemohla být šatna naší reprezentace, protože ta se při těchto akcích vůbec nepronajímá a navíc ji dnes vlastní náš domácí tým HC Slávie a velmi pochybuji, že by se "Růža" posíral z nějaké Madonny a přepouštěl jí svou šatnu. Takže musela být umístěna v jedné z ostatních místností v zázemí,které byly pro účel hokejistů použity poprvé a naposledy při mistrovsví světa, jinak se nejčastěji využívají pro její kolegy - umělce.
Nevěřte nikomu, ani Madonně - recenze Petra Hlouška, docela korespondující s mým názorem.
08.09.2006 04:19