Marcos Mantula
MANTULA je posledním typem stavěným na podvozku Ford Cortina s přední lichoběžníkovou a zadní tuhou nápravou. Tvarování oblouků předních blatníků je ještě bez rozšíření, jako u starších typů 1800 až 3-Litre GT. Motory však jsou již osmiválce Rover, které tvořily základ nabídky po poměrně dlouhé období od r. 1984 až 2001. Pro "staromilce" je MANTULA posledním pravým Marcosem. K novějším úpravám karosérie s rozšířenými blatníky jsou kritičtí. Pojetí karosérie je tradiční a nezaměnitelné. Zatímco příď je aerodynamická a odpovídá době svého vzniku v šedesátých letech, záď se svažuje a vypadá jako ze třicátých let. Právě tato kombinace starého a nového dává vozům MARCOS onen ojedinělý styl.
Mantula 3.5 V8 Coupe
Mantula 3.5 V8 Spyder
Mantula 4.0 V8 Coupe
Vozy MARCOS měly pevně vestavěná sedadla. Přizpůsobení postavě řidiče umožňovala elektricky posuvná pedálová skupina a seříditelná poloha volantu.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ PARAMETRY
MARCOS MANTULA (1992)
Typ vozu: dvoumístný sportovní automobil klasické koncepce
Motor: Rover V8-4.0-Litre
zdvihový objem: 3948 cm3
vrtání x zdvih: 94 x 71,12 mm
rozvod: OHV, dva ventily na válec
komprese: 8,1:1
max. výkon: 133 kW, tj. 178 bhp (181 k)/4550 ot*min-1
max. točivý moment: 308 Nm, tj. 227 lb-ft/3250 ot*min-1
Spojka: suchá, jednokotoučová, ovládaná hydraulicky
Převodovka: pětistupňová, mechanická
Podvozek: prostorový trubkový rám ze čtyřhranných profilů,
přední kola zavěšena nezávisle na lichoběžníkových závěsech Triumph TR6,
vzadu tuhá náprava z Fordu Capri 3.0 Litre,
pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči,
brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové, dvouokruhové s posilovačem,
kola: 6Jx14" vpředu i vzadu, pneu: 195/60 R14 vpředu a 205/60 R14 vzadu
Karosérie: dvoudveřová, dvoumístná, sklolaminátová, coupé nebo roadster s odklopnou přídí,
Rozměry: 4153 x 1590 x 1080 mm
rozvor: 2273 mm, rozchod: 1283 mm vpředu a 1378 mm vzadu
pohotovostní hmotnost: 890 kg
Výkony: maximální rychlost: 230 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s
Sestaveno podle zahraničních materiálů