MOTOR:
Typ | Simson M 541/9KF |
Druh | Benzinový, dvoudobý jednoválec |
Chlazení | Vzduchem |
Uspořádání válce | Nakloněn 30° dopředu |
Rozvod | Pístem |
Mazání | Směs palivo-olej 50:1
(během prvních 500 km 33:1) |
Spouštění motoru | Nožní, roztáčecím pedálem |
Celkový objem | 49,8 ccm |
Vrtání válce | 38 mm |
Zdvih pístu | 44 mm |
Max výkon / při otáčkách | 2,72 kW (3,7k) / 5500 min-1 |
Max kroutící moment / při otáčkách | 5,0 Nm / 4800 min-1 |
Kompresní poměr | 9,5:1 |
Počet převodových stupňů | 4 |
Hmotnost motoru | 15 kg bez oleje |
Materiál válce | Hliníková slitina s vložkou z šedé litiny |
Materiál hlavy válce | Tlaková hliníková slitina (AlSi9Cu1) |
Materiál pístu | Kokilová slitina (AlSi20CuNi) |
Počet pístních kroužků | 2 kusy |
Utěsnění válec/hlava | Kov / kov |
Typ karburátoru | BVF 16N3-4 |
Druh karburátoru | Posuvný s jehlovou tryskou |
Průměr difuzoru | 16 mm |
Typ jehly | 2B511 |
Počet otáček naprázdno | 1250± 150 min-1 |
Čistič vzduchu | Mokrý FLP62/1 s vláknitou náplní |
Převodovka | Mechanická klínová převodovka ve společném bloku s motorem |
Řazení | Nožním pedálem na levé straně (1 je dolu) |
Spojka | 4-kotoučová-lamelová spojka v olejové lázni |
Primární převod | Čelní šikmo ozubená kola |
Sekundární převod | Plně zakrytý válečkový řetěz |