Informace rodičům 30.11.
30. listopadu 2012
Milí rodiče,
ve čtvrtek jsme se do toho konečně vrhli - VYJMENOVANÁ SLOVA jsou tu! Nejprve jsme zjišťovali, co o nich už víme a co od nich čekáme (převažovala obava z toho, že jsou obtížná). Ukázali jsme si princip jejich používání a vše hned prakticky zkoušeli a ověřovali na slově FYZIKA (odborně se nejedná o vyjmenované slovo, ale dá se na něm pěkně ukázat, jakým způsobem se s vyjmenovanými slovy pracuje). Paní učitelka nám naordinovala kouzelnou mentosovou tabletu zaručeně pomáhající v boji s vyjmenovanými slovy a většině se hned napoprvé podařilo správně doplnit všechna i/y do doplňovacího cvičení. Prvotní strach jsme tedy překonali a s chutí se začneme učit vyjmenovaná slova po B J.
Co už umíme:
ČJ – pracovali jsme se stavbou slova (vyhledávali nebo doplňovali kořen, část předponovou a příponovou), určovali slova příbuzná
- pracovali jsme se slovem „fyzika“
- četli jsme další kapitolu z Dášeňky (a žasli nad jejími atletickými výkony)
- při čtenářské dílně jsme se zaměřili na zvířata (přemýšleli jsme, jakou roli v příběhu hrají, jestli se chovají jako zvířata nebo spíše jako lidé)
M – seznámili jsme se s násobky šesti a s potěšením zjistili, že valnou část už jich vlastně známe J
- cvičili jsme také slovní úlohy na násobení a dělení, násobení i dělení jsme procvičovali na výukovém programu v počítačovně
- v geometrii zápasíme s pravítkem, rozeznáváme rovnoběžky a různoběžky
AJ – vysvětlili jsme si, kdy se používá neurčitý člen A nebo AN, procvičovali otázky (What´s your name? How old are you? Are you a boy? Are you Czech?...)
Prv– povídali jsme si o České republice (základní údaje), četli pověst o praotci Čechovi
TV – zkoušeli jsme šplhat na laně, ručičky nás ale moc neudrželi a nožičkám se zase nedařilo vytvořit tu správnou smyčku L, příště to snad půjde lépe a budou z nás Tarzani J
Co nás čeká příští týden:
ČJ – vyjmenovaná slova po B –DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ
nebudeme pracovat s řadou vyjmenovaných slov, která je uvedená v učebnici (je zkrácená o několik slov příbuzných ke slovu BÝT – jsem přesvědčená, že v tomto věku je pro děti jednodušší se slova „příbytek, nábytek, dobytek“ naučit zpaměti, než se dopídit jejich příbuznosti ke slovesu BÝT), budeme proto používat řadu, kterou si pravděpodobně pamatujete ze svých školních let J (být, bydlit, obyvatel, byt, příbytek, nábytek, dobytek, obyčej, bystrý, bylina, kobyla, býk, Přibyslav) – budeme pracovat s obrázkovými kartičkami, děti si je budou lepit do speciálního sešitu a s každou novou řadou vyjm. slov dostanou také přehled, aby mohly trénovat i doma
M –slovní úlohy na násobení a dělení, násobky sedmi, budeme pokračovat s pětiminutovkami (už včetně příkladů na násobení a dělení šesti)
Prv – Česká republika (opakování) – v pondělí bude krátký testík (není nutné znát zpaměti číselné údaje, spíše obecně – sousední státy, hlavní město, státní symboly ….)
- povíme a přečteme si něco o Praze (základní informace)
AJ – dokončíme desátou lekci a bude nás znovu čekat opáčko za lekce 5 – 10
Další informace:
- pokud jste ještě neodevzdali vyplněnou přihlášku na školu v přírodě, učiňte tak do konce týdne, ať víme, s kým máme počítat - děkuji