Informace rodičům 12.10.
12. října 2012
Milí rodiče,
úspěšně jsme zakončili kurz bruslení, děti v doprovodu trenérů dojely až k restauraci na lodi Port 62, kde na ně čekala sladká odměna za předvedené úsilí v podobě malého zmrzlinového poháru (díky patří mamince žáka ze 3.A, která vše zařídila) – přišel k chuti!. Vyzkoušely si také sjezd z kopečku u restaurace (skoro všichni ubrzdili, někteří k tomu jen místo brzdy na bruslích použili různé části těla J - viz fotogalerie na webových stránkách třídy). Bez potíží děti zvládly cestu po cyklostezce, dokázaly se vyrovnat s nerovnostmi terénu – můžete využít hezkého podzimního počasí a vyrazit na společnou vyjížďku/vycházku, děti se vám určitě mají čím pochlubit!
Gratulujeme také třem statečným, kteří se přihlásili do Logické olympiády a v konkurenci necelých sedmi tisíc dětí se rozhodně neztratili!
Co už umíme:
ČJ – zopakovali jsme si psaní párových souhlásek na konci (i uvnitř) slov, ukázali jsme si, jak jediné písmeno může rozhodnout o významu slova ( snažili jsme se proto nakreslit dvě věty „Jabloň má krásný plod.“ a „Jabloň má krásný plot.“)
- čtením nás provázel podzim; četli jsme si tři podzimní básničky, kde jsme hledali, čím nám podzim připomínají
- psali jsme, co se nám na podzimu líbí a nelíbí
M – opakovali jsme poslední typy příkladů na sčítání a odčítání do stovky, které známe z druhé třídy (problémy nám dělaly příklady 65 -20 a 60 -25 -dost se dětem pletlo, kdy jednotky ubírají a kdy naopak přidávají)
- v pátek jsme se věnovali geometrii, podle popisu jsme poznávali základní geometrické tvary a hráli si se skládankou tangram
Prv – jednu hodinu jsme věnovali podzimu (ve čtyřčlenných skupinách děti popisovaly podzim z různých hledisek – počasí, příroda, zvířata, lidé)
- v druhé hodině prvouky jsme se naučili pojmenovat hlavní i vedlejší světové strany, ukazáli si kompas i buzolu a přemýšleli, k čemu slouží, kdo je používá a jak to celé funguje
AJ – ve čtvrté lekci jsme pracovali s barvami, dobře je děti umí ukázat, pojmenovat i přečíst, nově jsme je také psali (zatím vše ještě píšeme s oporou, tzn. podle předlohy, děti by měly umět slovíčka ukázat, pojmenovat a přečíst, samostatně psát po paměti zatím ne)
- ve dvojicích děti používaly otázku What colour? a zadávaly si navzájem „cesty“ po barevných puntících (učebnice str. 11)
- zazpívali si písničku o barvách na duze (The rainbow song – poslechnout si ji můžete zde: http://www.english-time.eu/pro-ucitele/pisnicka/245-the-rainbow-song/ )
Co nás čeká příští týden:
ČJ – budeme celý týden trénovat párové souhlásky
M – začneme opakovat násobilku do pěti (
Prv – budeme určovat světové strany, budeme se zabývat mapami a plány
AJ – lekce 5 (číslovky
Další informace:
- děkuji všem za vyplněné dotazníky ohledně mimočítankové četby, jednoznačně nejdosažitelnější se ukázala být Dášeňka, v prvním pololetí tedy budeme společně ve škole číst vyprávění ze života štěněte – začneme koncem října, dám včas vědět, kdy si mají děti knížku přinést do školy
- po ukončení bruslařského kurzu již naplno najedeme na rozvrh hodin – v pondělí je vyučování vždy do 11.30
- v úterý bude první tělocvik (nezapomeňte na cvičební úbor a přezutí do tělocvičny)
- ve středu bude první letošní čtenářská dílna, budeme si navzájem představovat knížky, které jsme přečetli o prázdninách nebo které právě čteme (děti si do školy přinesou jednu knížku, kterou by chtěly ostatním ukázat, doporučit a četly ji o prázdninách nebo ji mají právě rozečtenou)