interiéry a vybavení vozů
Autobusy Karosa B732 byly prvním městským typem řady 7xx, nabízeným s mechanickou převodovkou, které Karosa vyráběla. Do Prahy přišla první dodávka těchto vozů již v roce 1987 a dodávaly se až do roku 1994, kdy byly nahrazeny modelem Karosa B 732. Byly dodávány z toho důvodu, že vhodnější Karosa B 731 byly nabízeny s již v té době zastaralou automatickou převodovkou Praga. Vzhledově jsou stejné s Karosou B 732 a byly také posledním městským typem vozů s mechanickou převodovkou, které DP nakupoval.
Typy Karos :
B 732.20 - První verze Karosy B732 se sériově vyráběla v letech 1987 - 1988. Sedačky byly koženkové, kabina řidiče byla úplně uzavřená. Vozy jsou dodnes v provozu, některé prošly GO. Na konci roku 2005 v provozu 10 vozů tohoto typu, všechny po GO, a 5 vozů po GO, při které byly rekonstruovány na přepravu tělesně postižených, č. 5409, 5424, 5439, 5484 a 5493. Dále vůz 5422, který byl již jednou rekonstruován na ZTP, prochází v roce 2005 další celkovou opravou. Na přepravu tělesně postižených byly ještě rekonstruovány vozy 5211 a 5213, vyřazeny v letech 1998 a 1997. V letech 1992 až 1994 byly zařazeny vozy 5101 - 5127, což jsou původní vozy B731.00 a B731.04, které prošly celkovou opravou a rekonstrukcí na typ B732.20. Tyto vozy byly vyřazeny do roku 2000. Motor: LIAZ M 1.2 A ML 636 N, převodovka: Praga P 80.45 .
B 732. 40
Zřejmě jedinou změnou oproti vozu B732.20 je použití jiné zadní nápravy, zatímco u vozů B732.20 byla použita zadní náprava Rába 007, zde je Rába 009.Vozy 5000, 5006 - 5010 byly rekonstruovány na pohon zemním plynem, vyřazeny v roce 1996. Vozy 5809 - 5818 mají katalyzátor výfukových plynů Ecos. Na konci roku 2005 v provozu 96 vozů po generální opravě a 1 vůz (5717) rekonstruovaný na přepravu tělesně postižených.
B 732. 1654
Nová verze Karosy B732 přinesla několik kosmetických úprav, nová, tužší sedadla potáhnutá zajímavou žíhanou koženkou. Vozy mají inovovaný typ převodovky - Praga 5 P 80.50 . Zadní náprava již není Rába, ale nová Detva 11 N DKT. Vozy dodané v roce 1994 mají v zadní části pravé bočnice mřížku pro přívod vzduchu k mezichladiči plnícího vzduchu motoru.
B 732. 1658
Poslední model Karosy B732 se vyráběl v roce 1994. Základní kosmetickou změnou je použití jiného zadního čela, které bylo později použito pro vozy řady 9xx. Zásadní novinkou je také použití zpomalovacího retardéru Telma F 170. Oproti jiným typům B732 je použita jiná převodovka: Praga 5 P 115.
B 732. 1660
Jedinou změnou oproti typu B732.1658 je použití zpomalovacího retardéru Voith.