Jdi na obsah Jdi na menu
 

Něco o MINECRAFTU

 Minecraft je vyvíjen Markusem Perssonem – Notchem přibližně od května roku 2009. Oficiální prezentaci najdete na minecraft.net.

Minecraft je sandbox hra momentálně se nacházející ve fázi beta. Notch plánuje dokončení hry na konec roku 2011, i poté však budou vycházet pravidelné aktualizace, dokud bude o hru zájem. Na začátku května 2011 bylo prodáno již více než 2 000 000 her Minecraft.

Podstatou Minecraftu je svět složený z mnoha typů kostek, tzv. bloků. Svět je náhodně generován a je tedy nekonečný. Ve hře je nejdříve potřeba vytěžit potřebné suroviny a z nich vytvořit důležité předměty. Zbytek již je zcela na vás – můžete stavět obrovské budovy nebo prozkoumávat temné jeskynní prostory.

Singleplayer je velice zábavný, ještě více si však hru užijete na online multiplayer serverech. Hráčí například vytvářejí krásná rozlehlá města spojená podzemním dopravním systémem, účastní se PvP soubojů či společně prozkoumávají úchvatnou přírodu a bojují proti monstrům.

 

 

Zkrácený překlad informací o hře z minecraft.net:

Původ Minecraftu

Začal jsem pracovat na Minecraftu po hraní hry Infiniminer s několika dalšími hráči. Uvědomil jsem si, že takto jednoduchá ale dynamická hra má obrovský potenciál změnit se v opravdu dobrou hru. Napadala mě spousta možností jak vylepšit hru a jaké funkce přidat.

Brzy jsem opustil mojí práci vývojáře her a začal se více věnovat vývoji indie her během mého volného času, a přemýšlel jsem, jakou hru vytvořit. Měl jsme několik nápadů, všechny však byly příliš časové náročné a složité. Tyto dva faktory mě přivedly k Minecraftu.

 

Vývoj Minecraftu a filozofie

Měl jsem několik plánů a vizí, hlavním cílem však bylo vytvořit zábavnou a přístupnou hru. Vytvořil jsem dva seznamy – jeden pro bugy a druhý pro plánovaná vylepšení hry. Samozřejmě jsme i sám hodně Minecraft hrál, stavěl věže a zaplavoval jeskyně. Pokud něco nebude zábavné, odstraním to. Věřím, že dokážu zkombinovat dostatek zábavy a dostupnost hry.

Také věřím, že stejně jako všechny dobré příběhy mají zápletku, všechny dobré hry říkají svůj příběh a nezáleží, jestli byl napsán předem nebo ho tvořil sám hráč. Mód volného stavění je sice zajímavý, po čase však většinu hráčů omrzí. Lze to přirovnat k hraní akční hry v god modu nebo získání neomezených surovin v strategické hře. Hra jednoduše musí být vyzývavá.

V survival módu raději nastavím příliš vysokou obtížnost než příliš jednoduchou. Také plánuji implementovat nějakou možnost výhry.

 

Budoucnost

Plánuji dále vyvíjet Minecraft dokud nebude hra dokončena, se stažitelným klientem, fullscreen modem a možná i podporou modů (již ve vývoji – pozn. redakce). Dokud budou hráči hru hrát a kupovat, bude vyvíjet rozšíření hry i po jejím finálním vydání.

Jakmile se hra přestane prodávat, zveřejním zdrojový kód Minecraftu jako druh open source.

Krátký videoklip:

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář