Návod na Stalker Call of pripyat
Zaton
Bezpečí: dojdi do Skadovska
Zamiřte vpřed směrem, kterým ukazuje šipka a po chvíli chůze narazíte na skupinu stalkerů. Promluvte si s nimi a zeptejte se na nejbližší stalkerský tábor, doporučí Vám Skadovsk. Můžete se zovněž zeptat na havarované helikoptery a zjistíte, že jednu viděli havarovat na Jižní plošině. Není však možné se tam dostat, pomoc by mohl chlápek jménem Noe, který se usadil v jedné z lodí nedaleko odsud (úloha:dostaň se na Jižní plošinu). Zeptáte-li se na práci, doporučí Vám Vousáče ze Skadovska. Vydejte se tedy směrem za šipkou na Skadovsk. Je to bývalý ledoborec, který uvízl v močále, když oblastí přestala téct řeka. Na loď se dostanete pouze se schovanou zbraní a naleznete tam místo na spaní, dva obchodníky, technika, zdravotníka a několik dalších postav poskytujících vedlejší úkoly.
Rejnok 2
Jedná se o hlavní příběhovou linii a Vaším úkolem je vyšetřit příčiny pádu vojenských helikoptér při operaci Průplav. Rejnok 2 se nachází v Železném lese na jihozápadě Zatonu. Poblíž je elektrická anomálie s atrefakty a helikoptéru samotnou hlídá elektrický poltergeist. Pozor na jeho schopnost levitovat předměty, nezůstavejte stát na jednom místě a nebojte se k němu přiblížit. Prozkoumejte helikoptéru a dozvíte se, že havarovala, protože jí jednoduše neměl kdo pilotovat, jelikož piloti zemřeli jěště ve vzduchu. Najdete zde i mapy, o které má zájem Navigátor ze Skadovska.
Mapy oblasti: najdi někoho, kdo by mohl mít zájem
Při zkoumání Rejnoka 2 narazíte na mapy oblastí Zóny. Z rozhovorů se stalkery zjistíte, že by je mohl chtít Navigátor ze Skadovska. Když mu je předáte, zlevní přechod ze Zatonu do Jupiteru ze 3000 RU na 1000 RU.
Rejnok 5
Další část hlavního příběhu. Tentokrát stroj havaroval v Močále. Pozor dávejte nejen na chemické anomálie, ale i na gravitační. Opět se zde nachází atrefakty. Prozkoumejte helikoptéru a zjistíte, že mu vyhořela elektronika. Musíte zjist proč.
Rejnok 3
Dostaň se na plošinu: Zjisti od Noeho, jak se tam dostat
Rejnok 3 se nachází na nepřístupné plošině a poradit by mohl v tomto případě Noe. O něm se můžete dozvědět od ostaních stalkerů, nebo Vám to za 200 RU poví Hejkal. Noeho najdete v jeho lodi jižně od Skadovska. Je to podivín a při otevírání dveří na Vás dvakrát vystřelí. Promluvte si s ním o havarovaných vrtulnících a on se s Vámi přenese k Vypálenému statku, odkud se dostanete přes teleportační anomálii na Jižní plošinu. Ta se nachází nad anomálií Cirkus a nedaleko spatříte havarovaný vrtulník. Poblíž se nachází několik snorků a opět těla mrtvých vojáků. Prozkoumejte helikoptéru a zjistíte, že došlo k selhání obou motorů. Dále narazíte na informace o evakuačních pozicích B2, B205 a B28.
Evakuační pozice: Prozkoumej pozici B2
Pokračujte v hlavní příběhové linii a prozkoumejte evakuační pozici B2. Vyražte tedy na Skadovsk a vyslechněte tam Vousáče. O nezvěstných vojácích se nic nového nedozvíte a je třeba hledat dál.
Zvláštní úkaz: Najdi zdroj záře v rýpací stanici
Tento úkol Vám zadá Vousáč ze Skadovska. Ve stanici říčního rýpadla si stalkeří všimli neobvyklého jevu a on po Vás chce, abyste to prozkoumali. Varuje Vás před možností, že se setkáte se silnou radiací, a tak se na to připravte a vydejte se k rýpadlu. V okolí této lodi se nachází množství gravitačních a chemických anomálií, takže zde můžete najít nějaký ten artefakt. V každém případě se dostaňte po žebříku na zádi na palu a potom dírou dovnitř lodě. Pokračujte po schodech nahoru na můstek. Tam jzistíte, že zvláštním úkazem je kormidlo, ze kterého se vlivem radioaktivního záření stal neobvyklý artefakt. Vezměte ho s sebou, skočte do chodby vpravo a vyjděte ven. Venku narazíte na stalkera Kapra, který Vám řekne, že je jeho kamarád vážně nemocný a ten Váš artefakt nutně pořebuje.
Když mu ho dáte, namíří si to rovnou na Skadovsk, kde můžete sledovat, jak ho prodává Vousáčovi. Řekne Vám, že ste hlupák a neměl byste každému hned věřit. Mise je tím zrušena a budete-li si stěžovat Vousáčovi, nebude se chtít do toho plést. Když se rozhodnete mu artefakt nedat, po chvíli Vás se svými kumpány napadne. Zabijte je, doneste artefakt Vousáčovi a dostanete 3000 RU a souřadnice skrýše.
Artefakty na zakázku
Po misi Zvláštní úkaz Vám Vousáč nabídne možnost prodávat artefakty na zakázku. Většinou se jedná o poměrně vzácné artefakty, se kterými se můžete setkat až po delší době hraní. Odměny za tyto artefakty jsou celkem vysoké, zaleží na typu. Možnost plnit tuto misi máte téměř napořád (pokud při plnění úkolu Kompas Vousáče nezradíte). Nejvýhodnější je prodávat poue takové artefakty, které máte zrovna u sebe. Když vemete zakázku na artefakt, který u sebe nemáte, půjdou po tomto artefaktu i ostatní stalkeři a mohou Vás předehnat.
Ceny artefaktů na zakázku:
Skořápka:18000 RU
Světluška:24000 RU
Bublina: 18000 RU
Plamen: 24000 RU
Gravi:18000 RU
Oko:18000 RU
Zlatá rybka: 24000 RU
Sněhová vločka:24000 RU
Tři přátelé: Zjisti, co se stalo s Bárkou a Vtiponěm
Tuto úlohu Vám po dvou flaškách vodky zadá technik ze Skadovska, Kardan. Poví Vám o svých dvou kamarádech, Vtipoňovi a Bárkovi, se kterými se nerozešel v dobrém a teď ho to mrzí. Nabídněte se, že mu s tím pomůžete a předáte jim jeho omluvu. Musíte je najít oba to bez ukazatele. Takže Bárku najdete v pozemí kousek od anomálie Vypálený statek. Skočte dolů (pozor na pohyblivou ohnivou anomálii), sledujte bílou tečku na mapě a naleznete jeho tělo. Prohledejte ho a kromě obleku a zbraně u něj najdete i jeho PDA. Nyní se vydejte k anomálii v Dubovicích. Jihozápadně od anomálie (kde se v korunách nachází artefakt Koblížek) naleznete kostru nebohého Vtiponě a u ní plynovou masku a jeho PDA. S oběma PDA se vraťte ke Kardanovi a předejte mu je. Úkol je tímto vyřešen a za odměnu můžete považovat vybavení, kreré jste při jeho plnění získaly. Spíš to pro Kardana ale byla laskavost....
Nepřístupná skrýš: Dones schránku Pahejlovi
Ve Skadovsku je u stolku vedle vchodových dveří stalker jménem Pahejl. Dáte se s ním do řeči a poví Vám o své krabici v autě, kreré se propadlo při zemětřesení. Došel by si pro věci sám, ale číhají tam nebezpeční snorkové a ti se mu hnusí. Prosí Vás o pomoc a jako odměnu nabízí část věcí, které se tam nachází. Krabice váží 12 kg a tak počítejte s touto zátěží. Souhlaste a vydejte se směrem k Čerpací stanici. V okolí stanice se nacházá množstní hlubokých prasklin a při bližším zkoumání spatříte i hledaný vůz. Dolů můžete buď seskákat, nebo se tam dostanete skrz anomálii Pařát. Tak nebo tak, vyzvedněte z vraku skříňku, prostřílejte se ven a vraťte se na Skadovsk. V tuto chvíli máte dvě možnosti: můžete Pahejlovi říct, že jste schránku nenašli, nechat si jí otevřít od technika za 500 RU a ponechat si její celý obsah (artefakt Duše,3x antiradiační léky, 5x obvaz, 3x vědecká lékárnička, vylepšená Fora-12, vylepšený AKM-74/2U, ocelová přilba) nebo jí Pahejlovi vraťte a on se s vámi rozdělí, dá vám kromě obvazů a léků pouze jednu z věcí.
Emise: ukryj se
Tento úkol se aktualizuje jako nová mise a přebírá primární důležitost. Z centrály se ozve varování vždy dvě minuty předem a Vy musíte dojít do nejbližšího úkrytu, jehož lokace se Vám zobrazí ve Vašem PDA. Venku lze emisi přežít pouze za požití antibiotik, které utlumí činnost nervového systému na nulu. Emise odeznívají brzy po svém vrcholu a jejich příchod se dá poznat podle náhlé změny počasí.
Jídlo: Zanes Jídlo žoldákům
Západně od anomálie Cirkus leží budova - Dílny rozvodny. Tu obsadila skupina žoldáků. Promluvte si s jejich vůdcem a ten vás poprosí o malou laskavost. Jelikož jsou všichni hladoví, potřebovali by nějaké jídlo. Zaneste jim tedy šest kusů nějakého jídla (chleba, konzervy nebo klobásy) a odměnou Vám je bezpečný průchod na jejich základnu. Tam naleznete důležitý předmět a to je nářadí na jemnou práci pro Kardana v rámci jeho úlohy.
Tábor žoldáků: Seber všechny informace, na které narazíš
Tuto úlohu Vám zadá Hejkal, obchodník v prvním patře na Skadovsku. Chce po Vás, abyste se infiltrovali do žoldáckého tábora v budově Čističky a donesli mu cokoliv, co obsahuje informace o jejich plánech. Dostavte se na pozici a prozkoumejte jejich tábor: můžete se tam dostat nepozorovaně v noci potrubím, získat tak výhodu a zabíjet je přes tlumič jednoho podruhém, nebo je jednuše postřílet v otevřeném boji. Tak či tak, seberte notebook a dvě PDA (Hákovo a Hrbáčovo). S těmito se vraťte k Hejkalovi a ten Vás za to odmění. 2000 RU za notebook a po 1000 RU na každé PDA.
Nezvěstní Stalkeři: Najdi ztraceného lovce
Tetřev, stalker v přízemí na Skadovsku, Vám poví, že zmizelo několik stalkerů, aniž by si někdo něčeho všiml. Jedinou stopou je nalezené vysáté tělo jedoho z nich. Lovec Danila se vydal je hledat, ale ani ten se nevrátil a je třeba ho najít. Vydejte se na místo poblíž anomálie v Dubovicích, kde naleznete akorát mrtvého mutanta. V tu chvíli se Vám ozve Tetřev, který na Vás čeká před budovou Vysílací stanice Krug. Spolu se vydáte dovnitř komplexu, kde se údajně nachází hnízdo upírů. V přízemí vás napadne jeden upír, používá částečnou neviditelnost, tak dobře miřte. Pak se přesunete do nižšího podlaží, kde je ještě jeden. Poté, co ho zabijete, otevře Tetřev dveře od výtahové šachty a proskočíte o patro níže. Za mřížemi je mrtvé tělo, ve kterém najdete mj. i artefakt. V další místnosti narazíte na další vysátá těla, žádný z nich ale není ten, koho hledáte. Tetřev vypáčí dveře a narazíte na hnízdo spících upírů. Nepozorovaně se propližte kolem nich, dojdete do místnosti a pak skokem do tunelu směrem ven. Tetřev se s Vámi prozatím rozloučí a bude Vás kontaktovat později. Můžete mezitím dojít na Skadovsk a informovat o tom Vousáče.
Nyní můžete splnit úlohu Hnízdo upírů:získej plyn a o něco později Vás bude kontaktovat Tetřev. Na Skadovsku ale není, nechal Vám u Vousáče vzkaz, že čeká u Jeřábů v docích. Jděte na pozici a nedaleko objevíte mrtvého Danilu. Vejděte do přilehlé budovy, kde spatříte doktora, jak se sklání nad mrtvým tělěm Tětřeva. Promluvte s ním a zjistíte, že to všechno narafičil on kvůli své závislosti na lidské krvi. Poté, co se přizná k vraždám, se sám zastřelí. V jeho těle je slušná zásoba lékařského vybavení. Vraťte se na Skadovsk a povězte to Vousáčovi, jako odměnu za vyřešení záhady obdržíte ocenění Detektiv, 1000 RU a jednou za čas budete do své osobní schránky dostávat lékařské vybavení.
Hnízdo upírů: Získej plyn
Při plnění mise Nezvěstní stalkeři narazíte na hnízdo upírů. Oznamte to Vousáčovi, navrhne, že by hnízdo šlo zamořit plynem a odkáže Vás na Hejkala. Jděte za ním a za menší poplatek 2000 RU Vám prozradí, že tu kdysi projížděl vojenský konvoj. Ten se z neznámých důvodů zastavil na mostě Přeobženského a měl by se tam nacházet nervový plyn. Vydejte se tedy k mostu a s hledáním začněte dole, v samotných základech kontrukce. Naleznete tam v sejfu zříceného automobilu první klíč od schránky s plynem. Přesuňte se na most a prozkoumejte všechny džípy (od stanice rangerů- a:druhý klíč a dva interní rozkazy č.423 a č.526; b: lékárnička, granáty, obvazy, náboje; c:granáty, munice), na korbě nákladáku je AKM, náboje a schránka na dva klíče, ve které je plyn B3; v kabině u spolujezdce je znovu dokumnet (č.423). Až to tam všechno vyzbíráte, vraťte se zpět směrem k Vysílací stanici Krug a v nedaleké ventilační rozvodně namontujte kanistr s plynem k potrubí a otočte ventilem. Zanedlouho na Vás zaútočí dva upíři ve snaze bránit hnízdo, eliminujte je a zbytek upírů zahyne v hnízdě. Běžte tu dobrou zprávu oznámit Vousáčovi. Za odměnu dostanete detektor Veles a 5000 RU. Dokumenty nalezené namístě můžete prodat Hejkalovi celkem za 2400 RU nebo si je nechat.
Nájezd: Rozhodni se, co uděláš
Vůdce banditů, Sultán,Vám při rozhovoru s ním nabídne jistou spolupráci. Chce zlikvidovat skupinu Vousáčových stalkerů na lodi Shevchenko a odkáže Vás na svého asistenta Boxera. Od toho se dozvíte, že plánují v noci stakery přepadnout a potřílet. Jestli se rozhodnete spulopracovat s banditi, můžete s ním rovnou počkat do půlnoci. Přesunete se k lodi Shevchenko a stalkery napadnete. Po boji zajděte za Boxerem a odmění vás podle zásluhy. Jestli se rozhodnete spolupracovat se stalkery, po prvním rozhovoru s Boxerem varujte Vousáče. Poté se stekejte s Boxerem a řekne Vám o nočním útoku. Můžete s ním opět počkat do půlnoci a rovnou se přesunot k lodi. Při předstíraném útoku na stalkery můžete pohodlně pozabíjet bandity ze zálohy. Po boji se stavte za vůdcem stalkerů a obdržíte vodky, obvazy, antiradiační léky a lékárničky.
Transakce: Setkej se spojenci v lovecké stanici
s bandity
Po splnění úkolu Nájezd Vám Sultán zadá novou úlohu. Máte se vydat do Lovecké stanice a dohlédnout na transakci. Doražte na pozici a přidejte se ke skupině banditů. Po krátkém intru naruší obchod stalkeři a dojde k přestřelce, při které musíte zlikvidovat jak stalkery, tak i několik žoldáků. Až bude povšem, promluvte si s Boxerem, který Vám dá odměnu 5000 RU.
se stalkery
Po splnění úkolu Nájezd Vám Vousáč zadá novou úlohu s cílem překazit banditům obchodní transakci. Máte se přesunout k Lovecké stanici. U brány je skupina stalkerů, dozvíte se, že chtějí zjistit, o co tu jde. Propližte se s nimi ke kruhové budově a vyslechnete si obchod mezi bandity a Povinností. Spolu se stalkery pobijete bandity i žoldáky. Promluvte si potom s vůdcem stalkerů a dostanete 2500 RU. Vraťte se za Vousáčem a oznamte mu úspěch - dalších 3500 RU.
Morganovo PDA
Jeden ze žoldáků, Morgan, má u sebe PDA s důležitými informacemi. Můžete ho prodat Hejkalovi nebo si ho nechat. V Jupiteru je ho možné vyměnit za možnost dostat se do skladu se zbraněmi (úkol:Skladiště Povinnosti).
Nářadí: Přines Kardanovi nářadí
Pro Kardana už jste mohli plnit úlohu Tři přátelé. Při rozhovoru s ním můžete zjistit, že shání nářadí pro modifikace zbraní. Nářadí pro jemnou práci naleznete v Dílnách rozvodny. Tam se dostanete buď hrubou silou nebo lepší - po splnění úlohy Přines jídlo žoldákům (odměna 1200 RU) . Nářadí pro základní práci se nachází na Pile - v podkroví malého domku. Okolí je doslova zamořené spustou zombí (1000 RU). Nářadí na kalibraci se dá najít pouze v Pripyati a to na dvou místech. První je v podzemí Obchodního domu a druhé je ve Starém servisním středisku.
Speciální objednávka
Ve druhém patře lodi Skadovsk si můžete u stalkera Čipery objednat speciální typy zbraní a obleků, ke kterým se většinou nijak jinak dostal nelze. Vyřízení objednávky trvá cca jeden až dva dny. Nejdříve zaplatíte zálohu a až Vám dá Čipera vědět, zboži je připraveno.
Pistole: Alpine, Steppe Eagle, March - 3500 RU
Zbraňe pro uzavřené prostory: Fraiser, Eliminator, Carabineer - 10000 RU
Útočné pušky: FT-200M, GP37, Storm - 20000 RU
Odstřelovací pušky: Linx, SVUA-2, Tide - 20000 RU
Pancéřované obleky: Osobní zbroj CS-3a a Taktická helma - 30000 RU
Oblek s uzavřeným dýchacím systémem: SEVA - 40000 RU
Exoskeleton: Exoskeleton - 60000 RU
Hledání Strakáče: najdi stalkera
Ve Skadovsku narazíte na Gontu. Ten hledá jistého Strakáče, který Gontu podrazil při noční akci s chimérou. Nabídněte se, že ho najdete. Informaci o Strakáči získáte od Hejkala. Za 1000 RU Vám poradí, že stalker toho jména se pohybuje v okolí Jupiteru. Strakáče alias Pazourka odhalíte při plnění úkolů Falešné tvrzení a Odplata. Můžete to sdělit Gontovi a získat 3000 RU, nebo ho můžete udat buď Svobodě nebo Povinnosti (potom je odměna od Gonty nižší - 1000 RU).
Lov chiméry
Po přijetí úkolu Hledání Strakáče Vám Gonta řekne o lovu na chiméru. Jelikož jim chybí jeden člověk, nabídne místo Vám. Pokud budete souhlasit, domluví si s Vámi schůzku na třetí hodinu ráno. Ve tři řáno buďte připravený a přesunute se na místo poblíž Izumrudnoye. Potichu se pak přiblížíte k jevišti, kde spí chiméra. Snažte se jí zasáhnout zblízka a pokud možno do hlavy. Až jí zdoláte, promluvte si s Gontou, daruje Vám SPSA-14. V Janově Vám vyplatí Pastičkář odměnu 2000 RU.
Lákavá nabídka
Tento úkol Vám zadá Hejkal, obchodník ze Skadovska, po splnění úkolu Tábor žoldáků. Tento úkol je celkem spletitý a vyžaduje cestu do Jupiteru. Hejkal chce, abyste zanesli do vědeckého bunkru nedaleko Janova celkem tři detektory Veles. První z nich můžete získat od Vousáše jako odměnu po ukončení ůkolu Doupě upírů. Druhý lze jednoduše najít v kabině bagru kousek od domu ve vesnici Kopáči. Třetí detektor obdržíte od profesora Hermanna poté, co splníte všechny dílčí ůkoly týkající se Výzkumu anomálií. Další můžete zakoupit taktéž od prof. Hermana po dokončení úkolů Výzkum anomálií a Doměnka. Navíc lze Veles koupit i v průběhu hry od Hejkala a od Havajce . Až shromáždíte tři detektory Veles, běžte do Bunkru vědců a předejte je Novikovi. Ten Vám řekne, že na těchto detektorech udělá několik úprav a pošle je zpět Hejkalovi. Nyní musíte vyčkat zhruba jeden až dva dny (někdy to trvá i déle, můžete cestovat mezi Jupiterem a Zatonem, nebo spát) a Hejkal se vám ozve. Řekne Vám, že detektory má Vousáč. Uzavřeli spolu dohodu o podílech z prodeje artefaktů nalezených tímto vylepšeným detektorem. Vousáč se bude bránit, že drží svou část dohody, za dva detektory Hejkalovi již zaplatil, třetí nechce a dá Vám ho. Zároveň Vám dá nabídku, abyste pro něj našli artefakt Kompas (samostatný úkol, viz níže). Zajděte za Hejkalem, ten si bude stát za svým a poradí Vám, že Sultán je tou pravou osobou a že bude vědět, jak se takové dluhy vymáhají. Můžete ho buď poslechnout, nebo si od něj vyžádat podíl rovnou (čímž si ho však lehce znepřátelíte a přijdete o novou nabídku při obchodování).
Kompas
Tuto úlohu můžete přijmout po dokončení Lákavé nabídky. Vousáč má pro Vás speciální zakázku na všestranný artefakt Kompas. Tento atrefakt by měl mít stalker jménem Noe. Zajděte za Noem a ten Vám ho vydá (můžete se za ním stavit podruhé a daruje Vám jej znova, potřetí se však pomine střílí, má u sebe pda, které je možno prodat u Hejkala). Kompas můžete dát Vousáčovi, získáte 10000 RU a ocenění "Jeden z nás"(po získání tohoto ocenění se rozšiřuje nabídka věcí u Hejkala, mj. i noční optika). Můžete tak i nadále pokračovat v plnění úkolu Atrefakty na zakázku. Pokud jste šli za Sultánem, jak Vám radil Hejkal, zjistíte, že chce Sultán vyšachovat z obchodu Vousáče. Chce, abyste Kompas přinesli jemu. Pokud se tedy rozhodnete přinést artefakt Sultánovi, obdržíte taktéž 10000 RU a pokračujete úkolem Temný byznis.
Černý obchod: začni pracovat pro Vousáče
V případě, že jste donesli Kompas Sultánovi, zadá Vám novou úlohu s cílem odříznout Vousáče od prodeje s artefakty. Vašim úkolem je sebrat Vousáčovo stalkerům nové detektory. Zajděte tedy za Vousáčem a vezměte zakázku na jakýkoliv atrefakt, který nemáte zrovna u sebe. Úkol se Vám aktualizuje, sledujte ukazatel a dožeňte stalkery. V prvním případě zle detektor vyměnit za dobrou zbraň, nebo jednoduše použít násilí. Pokud bude v tu chvíli operovat jiná stalkerská skupina, musíte je opět doběhnout, když jim pohrozíte, detektor Vám vydají bez boje. Potom se vtaťte za Sultánem a oznamte mu Váš úspěch. Pak ješte navštivte Vousáče a povězte mu, že ste ho odřízli od zdrojů a odteď bude pracovat pro Vás a Sultána. Jednou za čas se Vousáč ozve, že má pro Vás podíl. Pokud ste v předešlích misích pracovali pro Sultána (banditi), získáváte ocenění "Šéf" (po získání tohoto ocenění se rozšiřuje nabídka věcí u Hejkala, mj. i noční optika). Zárověň se však připravíte o možnost plnit Artefakty na zakázku.
Reputace, Krádež
Ve druhém patře ve Skadovsku narazíte na stalkera jménem Čipera. U něj si můžete objednat určité zboží, zbraně nebo obleky. Jedná se speciální typy, které nelze ve hře sehnat jiným způsobem. Čipera stihne vyřídit Vaši objednávku do 24 hodin. Když si u něj koupíte nějakou střelnou zbraň, zastaví Vás u východu stalker Pahejl. Bude Vám tvrdit, že zbraň, kterou ste si právě koupili, je jeho. Můžete mu buď věřit a zbraň mu dát, anebo jeho tvrzení omítnout a zbraň si nechat. Potom zajděte za Čiperou dozvíte se, že Pahejl je tak trošku grázl, ale že v poslední době to už přehání. Čipera rozhodně kradené věci neprodává a Pahejl Vás chtěl jednoduše obrat. Vraťte se k východu a zjistíte, že Pahejl zmizel. Zeptejte se na něj Vousáče a ten Vám řekne, že Pahejl říkal něco o Docích. Přejděte tedy k Jeřábům v docích, kde Vás osloví skupina banditů. Pahejl se s nimi domluvil a oni od Vás chtějí zbraně i všechny peníze. Ty jim můžete buď dát a nechají Vás odejít, nebo je můžete zlikvidovat. Velitel těchto banditů má u sebe PDA, ze kterého zjistíte, že po Pahejlovi pátrá i Sultán, bohužel nikdo neví, kde ho hledat. Tuto část v lze jedoduše vynechat a můžete se přesunout do Jupiteru, kde úkol pokračuje. V Janovské stanici narazíte na Pahejla, který popře Čiperovo tvrzení a úloha je naoko dokončená. Problém nastane ve chvíli, kdy si půjdete pro věci do své osobní skříňky v Janově. Tam právě zjistíte, že Vám je někdo všechny ukradl. Poptejte se na to lidí ve stanici a zjistíte, že si nikdo ničeho nevšiml. Jediný, kdo Vám něco řekne, je tamní doktor. Doporučí Vám promluvit si se Zulusem. Zajděte za ním do jeho věže nedaleko Janova a Zulu potvrdí, že viděl bandity poblíž Rozvodny. Přesuňte se tam a uvidíte, že banditi našli Pahejla dříve než vy. Postřelenému Pahejlovi hrozí smrt a chce od Vás lékárničku. Můžete mu jí dát, pak Vám poví, kam ukryl Vaše věci. Nebo se ho rozhodnete zabít a pak u něj najdete PDA, ze kterého taktéž zjistíte, kde Vaše věci jsou. Tím je úloha vyřešena. Teď Vám zbývá si své věci jen přenést zpět do Janova.
Jupiter
Nářadí: Přines Nitrákovi nářadí
Nitrák je technik se sídlem v Janově a podobně jako v případě Kadrana, i on shání nářadí. To na základní práci najdete ve vlaku s elektrickou anomálií jižně od nádraží. Seskočte z mostu na vlak a přejděte na druhý konec, kde se skzr okénko na střeše dostanete dovnitř. Před anomálií se můžete schovat do výklenku a nářadí se nachází na sedadle v přední části vlaku. Pak jenom vyskočíte dveřmi ven. Nářadí na jenou práci je budově v okolí továrny Jupiter. Tam se dostanete cestou okolo anomálie Betonová lázeň. Zamiřte do druhého patra budovy, kde je elektrická anomálie, tou prokličkujte a na duhém konci místnosti je skříň s nářadím. Ven se můžete dostat dveřmi vedle skříně. Nářadí na kalibraci se dá najít pouze v Pripyati a to na dvou místech. První je v podzemí Obchodního domu a druhé je ve Starém servisním středisku.
Nadji součástky pro Nitráka
V této úloze Vám Nitrák zadá sehnat součástky na zprovoznění rádia. Zároveň Vám poradí, že by se mohli nalézat v Cementárně, kde se ješte před výbuchem vyráběly. Do Cementárny se dostanete střechou. Celkem byste měli najít dvě sady těchto součástek: cívka, tranzistor, deska s plošnými spojemi a nádoba s kalafunou. Až to všechno najdete, vraťte se za Nitrákem. Dostanete u něj doživotní slevu a úloha je vyřešená.
Dluhy: Odnes peníze banditům
V Janovské stanici je stalker Váňa. Potřebuje, abyste zašli za bandity a vrátili za něj dluh, který u nich má. Dá Vám 5000 RU a pošle Vás ke Kontrolnímu stanovišti. Dostavte se na místo a promluvte si s jejich velitelem. Dozvíte se, že dluh činí i s úroky 7000 RU. V tuto chvíli máte na výběr. Můžete dluh splatit a navíc dát 2000 RU ze svého (krok k získání ocenění Diplomat), nebo bandity do jednoho postřílet a peníze si nechat.
Následujte strejdu Jara
Tento úkol odstartujete po rozhovoru se strejdou Jarem v Janovské stanici. Požádá Vás o asistenci při setkání s jeho "přáteli". Přesunete se k vesnici Kopachi. V první řadě si dávejte pozor na zombí, v této oblasti se vyskytují celkem hojně. Dojděte do podkroví domu a v dálce se objeví skupina žoldáků, která po vás ihned začne pálit. Postřílejte je a potom si promluvte se strejdou Jarem. Dozvíte se, že vyslechnul náhodou jejich rozhovor a oni po něm šli. Jednalo se o osobní věc a nechtěl do toho zatahovat Svobodu. Odměna: 6000 RU
Rukojmí
Zadavatel tohoto úkolu je stalker v Janově jménem Grizli. Jeho kamaráda Mitjaje unesli banditi poté, co jim stalkeři přestali platit podíly ze zisků. Drží ho ve Skladu kontejnerů jihozápadně od Janova. Pokud jim chcete pomoct, máte několik možností.
Můžete s bandity vyjednávat, od stalkerů dostanete artefakt Zlatou rybku. Jděte do Skladu kontejnerů a řekněte, že chcete vyjednávat. Najděte vůdce banditů s tím, že chcete Mitjaje vyměnit za onen artefakt Zlatá rybka nebo za 15000 RU. Po výměně oslovte Mitjaje a zajděte s ním na Janov. Cestu vám skříží ještě jeden bandita, pokud mu zaplatíte cca 2000 RU za přechod, nechá vás bezpečně projít. Za odměnu dostanete Zlatou rybku. Další možností je navrhnout, že vyjednávat nebudete a postaráte se o to sami. Zajděte do Skladiště kontejnerů a bandity postřílejte. Najděte Mitjaje a eliminujte vůdce banditů dřív, než střelí rukojmí do hlavy. Můžete taky říct u brány, že jdete "vyjednávat", dostanete se tak lehce k Mitjajovi, zbavíte se tří banditů a vyvedete Mitjaje přes bránu ven. Cestu vám skříží ještě jeden bandita, pokud mu zaplatíte cca 2000 RU za přechod, nechá vás bezpečně projít. Vraťte se na Janov, odměna 5000 RU. Nebo při rozhovoru s Grizlim můžete navrhnout ozbrojený útok na bandity. Setkáte se s nimi po jedné hodině ranní u Skladiště kontejnerů a bandity napadnete. Prostřílejte se až do zadní místnosti, kde je šéf banditů a míří na Mitjaje. Rychle ho eliminujte. Promluvte si s Mitjajem a vraťte se na Janov. Odměna 5000 RU.
Lov: zabij upíry v Močálech
V Janově v místnosti s Vaší osobní schránkou nejdete stalkera Pastičkáře. Zeptejte se ho na práci a zadá Vám úkol zlikvidovat upíry v Močálech. Vydejte se na místo a upíři si Vás sami najdou. Při boji je dobré je být stále v pohybu a používat brokovnici (viz. mutanti:upír). Až si s nimi pohrajete, zajděte to oznámit Pastičkáři. Odměna 3000 RU.
Lov: Zlikviduj neznámé mutanty
Další úloha od Pastičkáře. Ve výchoním tunelu spatřili stalkeři neznámého mutanta a je třeba ho zabít. Jděte tam a vejděte do budovy. Dojdete do vlakového tunelu, kde na Vás zaútočí dva Bjureři. Nejlepší je používat granáty z podvěsného granátometu, účinná je též brokonvice nebo i nůž, který Vám z ruky nevytrhnou (viz mutanti:bjurer). Pak se vraťte za Pastičkářem, odměna 5000 RU.
Noční lov: zabij Chiméru
Po splnění úkolu Zlikviduj neznámé mutanty se Vám ozve Pastičkář s dalším úkolem. V tomto případě se bude jednat o zabití chiméry. Zajděte za Pastičkářem a misi přijměte. Vydejte se v noci do Ventilačního komplexu jižně od Janova, kde na Vás zaútočí chiméra. Je to vytrvalý nepřítel, snese velké množství zásahů a při boji nebezpečně skáče (viz. mutanti:chiméra). Můžete se jednoduše schovat pod trubkami, čímž jí připravíte o výhodu. Až ji zabijete, stavte se za Pastičkářem - odměna 10000 RU a brokvnice Predator.
Smlouva s vědci: přines Garikovi Masovu kuličku a Koblížek
V Bunkru vědců sedí Garik, kterému chybí dva artefakty k dokončení smlouvy, kterou uzavřel s vědci. Jedná se o Masovou kuličku a Koblížek. Masovou kuličku najdete v chemických anomáliích, např. v Bažině, nebo v anomálii Blata. Předejte mu ji - odměna 2500 RU. Koblížek najisto naleznete v koruně anomálie v Dubovicích, nebo např. v Betonové lázni. Dejte mu ho a odměna je 3500 RU. Později se s Garikem sejdete v Pripyat a pokud jste mu pomohli dokončit jeho smlouvu s vědci, daruje Vám artefakt Bublina.
Oáza: Zjisti, zda je legenda pravdivá
Ve vědeckém bunkru si můžete promluvit s prof. Ozerskim a zeptejte se ho, zda nepotřebuje s něčím pomoct. Profesor chce, abyste se podívali na legendu o Oáze a zjistli, zda je pravdivá. Vydejte se k Ventilačnímu komplexu a vejděte do domku nedaleko železnice. Mělo by tam být několik zobmí, ty zlikvidujte a jděte dál zkrz dveře zatarasené bednami, dále po schodech dolů, zlikvidujte skupinu tarbíků, a vpravo potrubím až nahoru. Dejte se vlevo do osvícené chodby a dostanete se do místnosti se sloupy. Musíte vždy projít rovně jednou řadou sloupů a na konci místnosti do chodby, která Vás teleportuje opět na začátek místnosti. Tímto způsobem musíte projít všechny řady sloupů, čímž se aktivují jednotlivé brány. Tyto aktivované portály připomínjí vločkovitou clonu a objeví se vždy poté, co projdete správným způsobem určitou řadu sloupů. Takto musíte projít všechny řady, celkem se jedná o pět clon. Až je všechny aktivujete, projděte jimi a potom obvyklou cestou do chodby, ale tentokrát dojdete do Oázy. Uprostřed najdete artefakt Srdce oázy. V okamžiku, kdy ho seberete, na Vás zaútočí pseudopes. Toho zabte, nebo jednoduše vylezte na žebřík a odejděte. Se Srdcem oázy se vraťte za Ozerskim. Odměna 7000 RU.
Střídavé psi-záření
Pro přijetí tohoto úkolu je podmínkou vlastnit oblek, který poskytuje ochranu před psi-zářením, např. CS-3a (nebo ochranu suplovat artefakty proti psionice). Profesor Hermann v Bunkru Vám poví, že zachitil oblast vydávající velké psi-záření. Chce po Vás, abyste šel místo se skupinou stalkerů prozkoumat a přinesl mu nějaký vzorek. Promluvte si s Topolem a řekněte mu, že jste připravený. Společně se přesunete k Východnímu tunelu, opět si promluvte s Topolem a řekněte mu, že můžete vyrazit. Zamíříte se stalkery do tunelu, kde postřílíte několik zombí. Na konci tunelu vejděte do místnosti s pohyblivou eletrickou anomálií. Opatrně prokličkujte kolem a dojdete do místnosti, kde seberte artefakt Upravený izolátor. Dveřmi v místnosti se dostanete ven. Tam však zjistíte, že na stalkery zaútočil kontrolor a ovládnul jejich mysli. V tuto chvíli ho musíte zabít a to hodně rychle. Když Vám to bude trvat příliš dlouho, zaútočí na Vás i stalkeři. Až ho zabijete, vraťte se s Topolem (pokud to však přežil) do Bunkru a Hermann Vám dá odměnu 6000 RU. Pokud při útoku kontrolora přišel Topol a jeho stalkeři o život, budete muset pro pokračování misí pro vědce sehnat zkušené pracovníky jako náhradu za mrtvého Topola a jeho lidi. Ty Vám snadno poskytne Loki nebo Šulga, podle náklonnosti k jedné z frakcí (úkol Výzkumná skupina:Najmi kvalitiní pracovníky) .
Výzkum anomálií
a) Profesor Hermann Vás požádá o pomoc při výzkumu anomálií. U Novika si vyzvedněte skenery a běžte je rozmístit na souřadnice podle PDA. První lokace je na Parkovišti, druhá v anomálii Asfalt a třetí na okraji Betonové lázně. Vraťte se za Hermanem - odměna 5000 RU. Navíc se profesora můžete kdykoliv zeptat, zda se v té určité anomálii nevyskytuje artefakt.
b) Zeptejte se prof. Hermana na umístění skenerů a zadá Vám další část úkolu. Skenery si vyzvedněte od Novika a vydejte se podle souřadnic v PDA postupně k anomálii Popelište a Blata a umístěte skenery. Potom se vraťte za Hermanem a ozmante dokončení úkolu.
c) Zeptejte se prof. Hermana na svou spoluúčast na výzkumu a zadá Vám novou úlohu. Vaším úkolem je chránit stalkery, kteří budou provádět měření v oblastech anomálií. Přesuňte se s nimi na místo a během měření je braňte. Na Blatech na vás budou útočit zmutovaná zvířata (Flaksy a Kanci) a v Popelišti zombí. Po dokončení obou měření se vraťte za Hermanem pro odměnu - 7000 a detektor Veles.
Díky skenerům si po dokončení těchto úkolů můžete z mapy ve vém PDA zjistit, ve kterých anomáliích se nacházejí jaké artefakty.
Doměnka
V úloze Výzkum anomálií na Vás a stalkery během měření útočili agresivní nepřátelé, promluvte si o tom s prof. Ozerskim. Ten má teorii, že při měření anomálií došlo k rapidnímu zvýšení agresivity mutantů, kteří jsou poblíž. Nabídněte se, že jeho teorii je třeba prověřit. Běžte do anomálie Asfalt a umístěte tam speciální detekční skener. V následujících okamžicích se budou objevovat snorkové a útočit na Vás. Musíte je zabíjet a počkejte, až měření skončí. Poté seberte skener a vraťte se za Ozerskim. Jeho doměnka se potvrdila a dostanete odměnu 3000 RU.
Poslední vývoj
Profesor Hermann má pro Vás další práci. Chce přinést dokumenty z továrny Jupiter, které se týkají posledních výzkumů. Souřadnice dostanete po svého PDA. Dojděte na místo a dokumenty seberte. Po sebrání na Vás zaútočí skupina sedmi žoldáků a budou Vás chtít zabít. Všechny je postřílejte a u jednoho najdete Špínovo PDA. Dokumenty odneste Hermanovi a dostanete odměnu 7000 RU a lékařské vybavení. Taktéž mu můžete prodat Špínovo PDA - 2500 RU.
Anomální aktivita
Prof. Hermann Vás seznámí s vysledky měření a zadá Vám další úlohu. Na severu byla zachycena velmi neobvyklá aktivita, máte za úkol to prověřit za pomoci detektoru Svarog. Ten jste mohli získat při misi Lákavá nabídka, nebo si jej můžete od Hermanna zakoupit. Vydejte se na sever k Chladící věži, vylezte na betonovou konstrukci a vytáhněte detektor Svarog. V tu chvíli se nad Vámi objeví obrovská prostorová anomálie, ze které po chvíli vypadnou těla uvězněných vojáků Povinnosti. Prohledejte jejich těla a u genarála najdete PDA (úkol Historie Povinnosti). Jděte oznámit výsledek prof. Hermanovi a úloha je splněna. Získáte též ocenění Výzkumný pracovník (rozšiřuje nabídku u prof. Hermanna o Antibiotika).
Anomální rostlina
Prof. Ozersky Vás požádá, abyste mu přinesli zvláštní rostlinu z Jedovatého lesíka. Jděte tam a rostlinu seberte. Dávejte si pozor, oblast je velmi zamořena chemickými anomáliemi. Rostlinu zaneste Ozerskému a jako odměnu Vám dá oblek s uzavřeným dýchacím systémem pro poručíka Sokolova (součást hlavního příběhu).
Sklad Povinnosti
Při misi Transakce v Lovecké stanici jste mohli získat Morganovo PDA. Toto PDA lze prodat Šulgovi, vůdci Povinnosti, nebo Lokimu, vůdci Svobody. Cena je stejná 4000 RU. Je dobré vybrat si jednu z frakcí a té zůstat věrní. V Morganovo PDA jsou informace o skladu zbraní, o který má zájem skupina, se kterou se rozhodnete spolupracovat. Spolu s jedou z frakcí sklad dobijete a získáte zbraně a vybavení uvnitř skladu.
Historie Povinnosti
Při plnění úkolu Anomální aktivita jste našli PDA generála Tačenka. V této úloze můžete prodat toto PDA buď Povinnosti (Šulga - 4000 RU, Thunder S14, munice), nebo Svobodě (Loki - 4000 RU, SKI-5k, munice). Prodejem tohoto PDA si buď znapřátelíte nebo nakloníte tu kterou skupinu. Toto rozhodnutí jste už mohli udělat při plnění úkolu Sklad Povinnosti a bude s tím souviset úloha Pozustalí Monolitu. Jestli jste však neutrální, prodejte PDA Hejkalovi za 2500 RU.
Falešné tvrzení - Odplata
V Janově můžete zaslechnout podivné příběhy, kterými se chlubí stalker Pazourek. Ve svých historkách si připisuje Vaše zásluhy a můžete ho označit za lháře (historky ohledně úkolů Mapy oblasti a Hnízdo upírů). V souvislosti s tímto úkolem můžete v oblasti Lomu najít umírajícího stalkera Třísku. Před svou smrtí Vám řekne o členovi Svobody, se kterým šli do Lomu hledat atrefakty, ale on ho tam nechal a zmizel i s artefaktem. Slibte mu, že jeho smrt pomstíte a úkol se aktualizuje - Odplata: Pomsti Třísku. Potom uslyšíte od Pazourka příběh, jak sám nalezl artefakt v Lomu. Promluvte s ním a obviňte ho, že to byl on, kdo nechal Třísku zemřít a vzal mu artefakt. Pazourek Vám řekne, že to nemůžete nikdy dokázat a Vaše slovo proti slovu člena Svobody nic neznamená. Po tomto rozhovoru Vám začne povídat jiný příběh. Příběh o tom, jak na cestě za kořistí pomáhal jistým stalkerům v boji s chimérou. Vyslechněte jeho historku a úkol se aktualizuje. Pazourek, alias Strakáč, totiž právě odkryl svou pravou totožnost (Gonta hledá Strakáče kvůli tomu, že ukrald kořist, když ostatní bojovali s chimérou; úkol Hledání Strakáče). V tuto chvíli máte tři možnosti. Buď můžete Strakáče/Pazourka udat zadavateli ůkolu Gontovi a dostat 3000 RU jako oměnu, což je podmínka pro získání ocenění Neutrál (pokud jste prodali Hejkalovi PDA Tačenka a Morgana); nebo ho můžete za 1000 RU udat jednomu z velitelů Svobody, či Povinnosti (podle loajality v předchozích misích: Historie Povinnosti, Sklad Povinnosti, Pozustalí Monolitu), což je podmínka pro získání ocenění Přítel Svobody/Povinnosti.
Ochrana vědců
V úkole Poslední vývoj na Vás zaútočila v továrně Jupiter skupina žoldáků. Tito žoldáci původně chránili Bunkr, který je teď bez vojenské ochrany. Navrhněte prof. Hermannovi, že se pokusíte jim sehnat novou ochranku. Můžete sehnat lidi od Povinnosti nebo od Svobody, podle toho, se kterou skupinou máte lepší vztah. Dále máte možnost najmout žoldáky sídlící v Zatonu v Dílnách rozvodny, nebo Vousáčovo stalkery (pokud jste je ovšem v dřívějších misích nepodrazili). Až někoho seženete, oznamte to Hermannovi a dostanete 4000 RU a lékařské vybavení.
Pozůstalí Monolitu
Severně od Skladiště kontejnerů najdete u jezírka skupinu bývalých vojáků Monolitu. Jejich vůdce, Chodec, vás požádá o pomoc. Chtějí se dostat do Janova a od Vás potřebují, abyste tam zařídil jejich přijetí. Musíte se tedy obrátit buď na Povinnost nebo Svobodu, podle toho, jaká skupina je Vám loajální. Záleží na tom Váš postoj v úlohách Historie Povinnosti a sklad Povinnosti. Potom se jen zaručte u velitele jedné z frakcí a přesunete se k Chodcovi, kde celou jednotku přijmou do skupiny.
UAV
O této volné úloze se můžete dozvědět z rozhovorů se stalkery. Obecně se povídá o neidentifikovatelném létajícím předmětu, který byl spatřen v okolí Jupiteru. Tímto UFO je v našem případě bezpilotní letoun. Naleznete jej za anomálií Popelište. Letadlo prozkoumejte a seberte z něj paměťový modul. Ten Vám rozkóduje za 2000 RU Novik nebo Nitrák. Z výsledků se dozvíte polohy tří skrýší. Jedná se o místa, kde je ukrytá výbava Střelce, postavy z předešlých dílů S.T.A.L.K.E.R.a . První skrýš je v rýpadlu v oblati Lomu, kam se dostanete po stromě. V kabině potom najdete batoh. Druhá skrýš je nedaleko Cementárny. Běžte dolu k vodě a vejděte do kanálové výpusti. V nezamřížovaném kanálu najdete skříňku. Třetí skrýš je v okolí továrny Jupiter. V jihovýchodní části je chladící zařízení. Sestupte do jímky a v trubce naleznete třetí škryš. Tím jste odkryli Střelcovy skrýše a nalezli jste i jisté vzkazy adresované Střelcovi, které můžete buď prodat Hejkalovi, nebo samotnému Střelcovi po setkání s ním v Pripyat (ocenění Ztrážce tajemství).
Evakuační pozice: Prozkoumej pozici B205
Součást hlavního příběhu. Běžte do komplexu Volkhov AA a uvnitř horní budovy seberte dokumenty poručíka Sokolova, čímž je úloha splněná.
Můžete se také dostat do skladu. Do bezpečnostních dveří se dostanete pouze s dokumenty poručíka Sokolova. Dojdete se do haly, kde musíte zabít Bjurera. Vylezte pak po žebříku a dostanete se do skladu. Dokumenty můžete zanést Sokolovovi a dá Vám za ně armádní lékárničku.
Rejnok 1
Součást hlavního příběhu. Další havarovaný vrtulník se nachází na Heliportu. Celá oblast je však zaminovaná. Při průchodu stačí sledovat minimapku, nálože jsou na ní vidět jako šedé skvrny, těm se vyhnete a dojdete až k helikoptéře. Prozkoumejte ji a seberete černou skříňku. V tu chvíli se objeví houf mutantů mířící přes minové pole k Vám. Chvíli se můžete bavit a pak jednoduše sundejte ty, kterým se to podařilo projít. Černou skříňku Vám odblokuje Nitro za 1000 až 1800 RU a následuje úkol Cesta do Pripyati.
Rejnok 4
Součást hlavního příběhu. Poslední helikoptéra v této oblasti je v továrně Jupiter. Zadním vchodem se dostanete do hlavní budovy a celou ji prozkoumejte. V místnosti s ovládacím pultem jsou Dokumenty s poznámkami (úloha Cesta do Pripyati). Dojdete do hlavní haly., kde je havarovaná helikoptéra. Zaútočí na Vás jeden až dva psipsové. Prozkoumejte helikoptéru a zjistíte, že jí vyhořela elektronika. Nahoře v buňce můžete najít záznam směny Povinnosti.
Cesta do Pripyati
Po prozkoumání černé skříňky z Rejnoka 1 pokračuje hlavní příběh Cestou do Pripyat. Máte si promluvit s průvodcem. Průvodce Vám poradí prozkoumat administrativní část továrny Jupiter. Tam naleznete celkem tři dokumenty: Složka s příkazem, Rozpis dodávek a List ze zápisníku. Dva dokumenty můžete najít při plnění úkolu Rejnok 4: Dokument s poznámkami a Dopis ohledně dodávky předmětu 62. Další dokument najdete v budově v jihovýchodní části komplexu. V prvním poschodí na poličce je Schéma podchodu. Poslední dokument je nedaleko Rejnoka 4, v hale, kde je podzemní průchod. Jděte do řídící kabiny a seberte modré desky - Záznam směny Povinnosti. S těmito dokumenty se stavte za Nitrem. Ten Vám doporučí promluvit si ze Zulusem, sestavit tým a sehnat oblek s uzavřeným dýchacím systémem.
Pripyat 1
Nitro Vám doporučí promluvit si se Zulusem. Vypijte s ním pár vodek a Zulu se nabídne, že půjde s Vámi. Zároveň navrhne sestavit tým, čím víc lidí se Vám podaří sehnat, zvyšuje se Vaše šance na přežití. V první řadě potřebujete oblek s uzavřeným dýchacím systémem - SEVA. Ten jednoduše koupíte buď od Hejkala, Havajce, nebo na zakázku od Čipery. Dále můžete sestavit tým z lidí, kterým věříte. Zulu je připraven, dále s Vámi půjde Chodec, Váňa a Sokolov. Chodce získáte po splnění úkolu Pozustalí Monolitu. Váňa se přidá za předpokladu, že jste mu pomohli v úloza Dluh. Akorát mu chybí 5000 RU na oblek, dejte mu je a jde do toho s Vámi. Sokolov je ochotný s Vámi jít, jenže mu chybí oblek. Ten pro něj získáte po splnění úlohy Anomální rostlina. Všechny členy zaveďte k Zulusovi a tým je připraven.
Cesta do Pripyat
Cesta do Pripyatu
Se svým týmem postupujte stále vpřed. Cestou narazíte na několik snorků a tarblíků. Na konci tunelu dojdete ke dveřím, které otevřete pomocí panelu. Projděte dál skrz gravitační anomálie, sejděte po schodech dolů, otevřete další dveře a dostanete se do tunelu. Narazíte na skupinu snorků. Vydejte se na konec tunelu k dalším velkým vratům. Když je otevřete, vyskočí na vás velké množství snorků. Projdete do velké haly. Jsou tady dvoje dveře , které zatím nejdou otevřít. Musíte nejprve vylézt po žebříku nahoru na plošinu, stisknout vypínač a aktivovat tak elektický obvod. V tu chvíli na vás zaútočí vojáci Monolitu. Společně je všechny eliminujte. Běžte pak ke dveřím na konci haly, které jsou již otevřené. Vyjděte nahoru a v buňce zatáhněte za páku. Objeví se další vojáci Monolitu. Nejprve se snažte zneškodnit dva odstřelovače na plošinách vlevo a vpravo. Pak sejděte dolů a poraďte si se zbytkem. Nyní jsou otevřené i ty druhé dveře. Projděte jimi a pokračujte chodbou vpřed. Cestou potkáte snorky a tarblíky. V zadní části tunelu se prostřílejte skrz zombí-stalkery a pokračujte vlevo k žebříku a po něm ven.
Pripyat
Evakuační pozice: Prozkoumej pozici B28
Součást hlavního příběhu. Tuto úlohu splníte příchodem do Pripyat. S Vaším týmem vylezete z podchodu a narazíte na skupinu vojáků. Oznámíte jim, kdo jste a cíl Vaší mise. Zulu nechce mít s armádou nic společného a odchází. Zbytek Vašeho týmu se spolu s armádou přesune do Prádelny, kde je zřízeno vojenské stanoviště. Tam si zároveň promluvíte s pluk. Kovalským o situaci a dalším postupu.
Neznámá zbraň
Součást hlavního příběhu. Zeptejte se pluk. Kovalského na možnou příčinu havárie vrtulníků a dozvíte se o neidentifikovatelné zbrani, kterou proti armádě použili vojáci Monolitu. Vaším úkolem je připojit se k týmu a pomoct získat tuto zbraň. Oslovte kpt. Tarasova, řekněte mu, že ste připravený vyrazit a přesunete se k nemocnici. Tam zaujměte pozice a eliminujte několik vojáků na dvoře. Běžte prohledat jejich těla. Je to ale past a v zápětí na Vás zaútočí jednotky Monolitu. Stáhněte se a všechny je pobijte. Musíte zabít jejich vůdce, který je na střeše. Zlikvidujte ho a najdete u něj neznámou zbraň. Potom se vraťte zpět na základnu do Prádelny. Promluvte si Kovalským a úloha se aktualizuje. Po rozhovoru si vyslechnete hlášení a získáte úlohu Nezvěstná průzkumná jenotka. Úloha neznámá zbraň však pokračuje v Zatonu. Zajděte do přízemí a promluvte si s Garikem, který Vám poslouží jako průvodce(pokud jste mu pomohli v úkolu Kontakt s vědci, daruje Vám artefakt Bublina). Přesuňte na Skadovsk a promluvte si s Kardanem. Když však spatři zbraň, na několik hodin omdlí. Až se probere, řekne Vám, že se jedná o Předmět 62., tzv. Gaussovu pušku. Bez plánů ji ale nedokáže opravit, poradí však, kde se dají sehnat.
Nezvěstná průzkumná jenotka
Po rozhovoru s Kovalským zachytíte rádiové volání o pomoc. Dostavte se na souřadnice podle PDA a naleznete těla čtyř vojáků. S největší praděpodobností byli zabiti jednotkami Monolitu. Úloha se tímto aktualizuje.
Monolit
Po úkolu Nezvěstná průzkumná jednotka Vám pošle Kovalsky posily. Vaším úkolem je eliminovat nepřátelé v nedalekém Knihkupectví. Setkejte se s posilami a jděte tam. V budově Knihkupectví narazíte na vojáky Monolitu, jak se modlí u zvláštní vysílací věže. Budou v tranzu, čehož využijte a zlikvidujte je. Po prozkoumání antény se vraťte na základnu.
Předmět 62
Součást hlavního příběhu. Od Kardana, který kdysi pracoval v továrně v Zatonu, dostanete přístupovou kartu do podzemních laboratoří. Vchod do těchto laboratoří se nachází v malé budově jižně od spadlého vrtulníku v anomálii Železný les. Sejděte po schodech dolů a otevřte dveře pomocí Cardanovy přístupové karty. Sejděte dolů po schodech a cestu dál Vám blokuje mříž. Dejte se vpravo do chodby, kde je několik zombí-stalkerů. Na konci chodby jděte po schodech dolů a přijdete do velké haly. Tam na Vás zaútočí Pseudoobr. Je to silný a vytrvalý nepřítel. Můžete se mu postavit čelem, nebo se schovat a pálit na něj z úkrytu, kam se nedostane. Až ho zdoláte, musíte se dostat po žebřících do větrací šachty. Tou se proplazte do místnosti, kde naleznete Dokument o předmětu 62 a žlutou přístupovou kartu, označenou jako X8. Ven se dostanete mříží, která byla původně zablokovaná. Zajděte za Kardanem, který je nyní schopen Vám Gaussovu pušku opravit. Zároveň si něj u můžete koupit do opravené pušky náboje. Dokumenty o předmětu 62. můžete ukázat prof. Hermannovi a získat tak 1200 RU. Nyní se vraťte do Pripyat za Kovalskym.
Nezvěstná stráž
Po návratu do Pripyat s opravenou Gauss. puškou se Vám ozve Kovalsky, který ztratil spojení s hlídkou v Obchodním domě. Vydejte se tam a uvidíte vojáka, jak nesmyslně střílí kolem , nakonec i zastřelí sám sebe. O chvíli později se objeví Kontrolor. Toho zlikvidujte. Tím jste našli hlídku a vyšetřili, co se stalo.
Jeden výstřel
Po dokončení úkolu Předmět 62. Vám Garik poví, že do Pripyat přivedl skupinu žoldnéřů, kteří se ho následně pokusily zabít. Garik navíc slyšel, kde se mají žoldáci sejít se svým zaměstavatelem. Řekněte o tom Kovalskému s tím, že víte, o co jde (z informací z notebooku - Tábor žoldáků a od strejdy Jara - Kopáči). Navrhněte, že je potřeba to prošetřit a zabít jejich vůdce. Po rozhovoru se automaticky přesunete do místnosti s výhledem na ono setkání. Získáte odstřelovačku SVDm-2, můžete samozřejmě použít i jinou zbraň, jako např. Gaussovu pušku. Jako první se objeví žoldáci. Jejich velitel má exoskeleton. Po chvíli se dostaví parta skupina a vůdci obou skupin si spolu budou chvíli povídat. Oba je zastřelte (po prvním výstřelu začnou všichni utíkat, je nutné zastřelit oba vůdce, pokud se Vám to nebude dařit, navrhuji jeden výstřel z RPG mezi oba velitele). Pozor na nepřátelského vojáka s RPG. Po přestřelce prohledejte jejich těla a u vědce najdete červenou kartu X8. Poté se vraťte za Kovalskym.
Laboratoř X8
Součást hlavního příběhu. Laboratoře X8 se nacházejí pod budvovou Centrum služeb Yubileini. Vejděte dovnitř a postupujte přes všechna podaží nahoru, v budově se nachází velký počet nepřátel, jedná se vojáky Monolitu i o zombíí-stalkery. Ve čtvrtém patře naleznete u mrtvého Barčuka PDA, které lze prodat u Hejkala za 4000 RU. O patro výš je místnost s generátorem. Ten je potřeba nahodit a pak se vraťte do výtahu a sjeďte do laboratoře.
Dole dojdete ke dveřím a otevřete je za pomocí žluté karty. Hned napravo jsou dveře ke skladu, které můžete otevřít pouze v případě, že jste dokončili misi Jeden výstřel a máte červenou kartu X8. V komplexu se nachází celkem šest dokumentů. V první řadě doporučuji zničit Poltergeista, který by Vám jinak značně komplikoval průzkum laboratoře. Naproti vchodu jděte po schodech dolu a pak hned nahoru, obejděte zábradlí a po žebříku nahoru. V malé místnosti je Poltergeist a samopal RP-74. Nalevo od vchodu jsou dveře k místnosti s elektrickou anomálií, kde najdete Zápisník s popisem experimentu. Napravo od vchodu sejděte po schodech dolu, pak hned po schodech nahoru a dojdete do místnosti. Na stole leží Výzkumné dokumenty. Za dveřmi je Bjurer, který vydává zvuk jako malé brečící dítě. Vraťte se ke schodišti, sejděte dolů a najděte místnost s nádržemi.Dole je na pracovním stole dokument Příkaz k přesunu. Vraťte se nahoru a najděte výtahové šachty. Vlezte do druhé výtahové šachty a po žebříku se dostaňte k otevřeným dveřím do patra nad Vámi. Dojdete do místnosti, kde na Vás zaútočí tři Bjureři. Nejlepším řešením situace je Gaussova puška, nebo granáty z podvěsného granátometu. Zde naleznete na pracovním stole Hlášení o vzorcích a ve vedlejší malé místnosti Manuál pro předmět 62. Vraťte se do místnosti s nádržemi a odtud pak do místnosti částečně zatopené vodou. Sejděte dolu a v regálech leží Duhový emitér, hlavní parametry. Vraťte se ke vchodu. Pokud máte všechny dokumenty, tak tam na Vás zaútočí Kontrolor. Nyní můžete opustit laboratoře X8 a vraťte se do Prádelny.
Rádiové rušení
Součást hlavního příběhu. Od Kovalského se dozvíte, že je pořeba navázat spojení s velitelstvím. Jeho technit má však podezření, že signál se ztrácí kvůli nějaké rušičce. Jděte na pozici podle PDA a naleznete mrtvá těla vašich vojáků. Z jednoho těla si vemte výbušninu a přesuňte se ke Školce. Na dveře umístěte nálož a po výbuchu jděte dovnitř. V budově zneškodněte dva Poltergeisty a najdete rušičku. Zničte ji. Poté proskočte dírou po rušičce do místnosti pod Vámi a v ledničce najdete vojáka, promluvte si sním a poté se přesuňte zpět na základnu, kde si promluvte s Kovalským.
Neznámý signál
Vaším úkolem je prověřit neznámý signál, který zachytili vojáci pod obytným komplexem. Přesuňte se na souřadnice podle PDA a zjistíte, že se signál pohybuje v podzemí, v odpadním systému. Poté se vraťte na základnu.
Evakuace
V Prádelně si promluvte s Kovalským. Zde se objeví Střelec, ústřední postava prvního dílu S.T.A.L.K.E.R.a. Od něho se dozvíte důvod pádu helikoptér Rejnok. Některé anomálie se po silných emisích přesouvají a proto jsou armádní mapy zbytečné. V tuto chvíli se spustí emise a Vy se můžete připravit na závěrečný boj. Pokud jste vyřešili úlohu UAV a máte u sebe všechny tři Střelcovy dokumeny, můžete mu je předat a záskat tak ocenění Ztrážce tajemství (a dva artefakty). Po skončení emise si promluvte s Kovalským a řekněte mu, že jste připraven na evakuaci. Se svou skupinou postupujte k místu setkání. Po ceste vás napadnou nejprve zombí-stalkeři a potom i snorkové. U Školy vás zasáhne psionický útok a Vy musíte probrat zdravotníka. Dojdete na místo určení, které musíte bránit. Útočit na vás budou vojáci Monolitu, pozor dávejte na snajpery na okolních budovách. Až přistanou vrtulníky, můžete se rozhodnout, zda s nimi poletíte a dokončíte hru, nebo se můžete rozhodnout zůstat v Zóně a pokračovat v hraní a dokončit např. vedlejší úkoly, které jste nestihly.