Navštívené akce

Zde naleznete návštívené akce členy

Přažské sekce - divize Žižkov

Merboltice 2021

17.7. 2021

Dnes jsme se s kamarády ne/zúčastnili Truck + veteráni srazu v Merbolticích. 4 veteráni co dojeli hodně dřív se na kraj placu ještě dostali, nás šest co dojelo sice včas už ne. Byl to blátivý terén, kamioni to ucpali, některé poodtahovala Tatra, zničilo se místní hřiště. Ani chodit se tam nedalo. Jen Věrka to vyhrála s gumákama. Takže jako sraz to nedopadlo dobře, co vyšlo, že byl čas pobavit se s lidmi, které jsem déle neviděl - Vláďu s Věrkou bez dne rok. Tak z tohoto směru paráda. Pak začlo pršet, když jsem jel domů, tak lilo jak z tří konví.

Litvínov Veteráni 2021

5.6. 2021

Sraz veteránů v Litvínově a Spanilka do Havraně. Celkem vozidel 254.

https://valda1971.rajce.idnes.cz/Litvin ... _5.6.2021/

Spanilá jízda Žalany 2021

29.5. 2021

https://valda1971.rajce.idnes.cz/Spanil ... 29.5.2021/

Vyjížďka VCC Litvínov 2021

9.5. 2021

Srazu se zúčastnil Valda 1971

Akce dnes za krásného počasí proběhla. Aut nespočítaně, snad ke 200, když to dojelo na Lesnou a udělala se fronta na oběd u okénka, tak člověka přešla chuť a jinde se ani nedalo najíst, tak to byla taková hladová rally.

https://valda1971.rajce.idnes.cz/Vyjizd ... _9.5.2021/

XIV. Kaplické setkání škodovek s motorem vepředu a ,, sovětských vozů ''2019

26.8. - 28.8. 2019

Kaplice - koupaliště

Tak jsme se s Evženkem vydali na už čtrnácté setkání veteránů v Kaplici. Sešlo se tam na nějakých 55 vozů. ,, Sovětů" z toho bylo nějakých 12 kousků, takže nic moc :-( . Cestou na sraz jsme navštívili Lipnici nad Sázavou. Odtud pochází náš Evžen. U Humpolce vyzvedli Hliníky a s nimi podnikli poznávací výlet do Třeboně. Hezké :-) . I letos se konala orientační soutěž. Zavedla nás opět do Rakouska. Taky hezké :-) . Evženek vyhrál soutěž o nejhezčí ruský vůz. Super! Cestou nazpátek jsme to vzali přes Žižku a Konopiště. Velice hezké :-D. Myslím, že se setkání v Kaplici opravdu podařilo. Celkem jsme najeli 821km!!!!

Krátký článek o návštěvě srazu od Lucky a Martina z Liberce

XII. Kaplické setkání škodovek s motorem vepředu a ,, sovětských vozů ''2017

24.8. - 25.8. 2019

Kaplice - koupaliště

Tento rok jsme navštívili s Pepínem sraz v Kaplici :-)

Čtvrtek 24 .8. 2017 ♦ Ve čtvrtek po snídani začínáme na chalupě pomalu připravovat a balit věci do naší 407čky, která se nám stane na čtyři dny naším domovem a zároveň nám zajistí zázemí na cestu. Předem jsme si vše pečlivě naplánovali a rozdělili cestu na dva dny. První den se máme přesunout do kempu u Jindřichova Hradce a druhý den na koupaliště do Kaplic. Okolo 11:00 hod. máme vše naložené a můžeme vyrazit směrem do Jižních Čech.  Jako první projíždíme město Luže a hradu Košumberk poprvé tankujeme plnou nádrž. Pokračujeme směrem na Skuteč a Hlinsko. Za Luží nás čeká první objížďka, která naštěstí není dlouhá a tak projíždíme město Skuteč a pokračujeme směrem na Hlinsko. Cesta nám zatím ubíhá bez problémů a tak s Pepínem vzpomínáme, jak jsme tu minulý rok projížděli s  Kachnou  na dovolenou. Projíždíme Hlinsko a vyrážíme směrem na Ždírec nad Doubravou. Tady poprvé zastavujme a jdeme se vyčůrat a také jako při každém zastavení kontrolujeme 407čku. Vše je v pořádku a můžeme dále pokračovat. Ujedeme pár kilometrů a čeká nás druhá objížďka přes Chotěboř směrem na Havlíčkův Brod. Tuto objížďku si ale zkracujeme přes obce Příjemky, Marieves a Střížov. Bohužel tento nápad měl i řidič, který převáží zboží do místní kafilerie, takže v tomto vedru to byl opravdový zážitek, když za tímto nákladním autem jedete cca 40 km. Společně jsme tedy projeli Havlíčkův Brod a pokračujme směrem na Humpolec.

Zde děláme druhou a větší přestávku. Čeká nás návštěva hradu Orlík. Naposledy jsme byli na tomto hradě s Velorexem a Katkou, když jsme se také vraceli z výletu z Jižních Čech někdy v roce 2005. Zastavujeme pod hradem na parkovišti a dáváme si svačinu. Po vydatné svačině stoupáme do kopce a blížíme se k bráně hradu. Brána je otevřená a jdeme tedy na prohlídku. Je to zřícenina gotického hradu, založeného ve 14 století. Hrad byl rozšiřován v 15 a 16 století a na počátku 18 století byl opuštěn. Je vidět, že od roku 2005 se tu změnilo spoustu věcí a můžeme dokonce navštívit hlavní věž a další prostory tohoto hradu (hradní kuchyně, hospodu a několik sklepení ). Zhruba po hodině a půl opouštíme brány hradu a jdeme lesem okolo studny, která je hluboká 21 metrů zpátky směrem na parkoviště.

Zde opět usedáme do našeho vozu a vyrážíme směrem na Pelhřimov, kde zastavujme na náměstí a jdeme navštívit muzeum rekordů a kuriozit. Po prohlídce muzea procházíme ještě náměstí, kde můžeme navštívit místní peklo, nebo muzeum strašidel. Okolo 17:00 hod. opět sedáme do 407čky a jedeme do našeho kempu u Jindřichova Hradce. Celou cestu nás zdraví několik řidičů a malý Pepíno, který také jede poprvé na sedačce spolujezdce, si užívá mávání a hrdě, při každém zdravení dává palec nahoru. Blíží se nám 18:00 hod. a přijíždíme do našeho zamluveného kempu u Jindřichova Hradce.

Při příjezdu na recepci způsobujme trochu rozruch, protože nejen majitel kempu neviděl dlouho takové auto. Pro nás je to samozřejmě příjemné přivítaní a tak si podle pokynů nejdříve jdeme postavit stan a potom zaplatit ubytování. Jedná se soukromý kemp a tak po zaplacení dvou osob, jedno auto a jednoho stanu můžeme používat neomezeně sprchy ( nejsou na žetony, ani na peníze ), kuchyňku, kde máme příbory, nádobí, varnou konvici, vařič, ledničku atd..  Venkovní posezení nabízí gril, opět vařič, varnou konvici, nádobí, příbory atd.. Můžu říct, že takových slušných a čistých kempů je u nás hodně málo. Je pravda, že by zde někomu moha chybět hospoda, ale nám vůbec nechyběla a ten večerní klid byl úžasný. Na ráno si ještě s Pepínem objednáváme čerstvé koblihy. Blíží se nám večer a tak pomalu odpočíváme. Pepíno fotí kemp a já zatím počítám, kolik kilometrů jsme dnes celkem ujeli. Celkem za dnešní den jsme ujeli 161 km bez jediné závady. Společně ještě procházíme kemp a po vyčištění zubů oba zalézáme do spacáku a těšíme se na další den plný zážitků.

Pátek 25.8. 2017 ♦ V pátek ráno vstáváme okolo 8:00 hod. a jdeme si vyzvednout objednané koblihy. Pan majitel kempu nám ještě popřál šťastnou cestu a doufal, že nám po ránu chytí Moskvič. Tak říkám, že snad ano, ale já doufám, že ne plamenem :-) Než si vyčistíme zuby, dávám vodu na čaj a kafé. V kuchyňce a na záchodě začíná být rušno a tak se přesouváme ke stanu. Vyndáváme židličky, ale bohužel nemáme stůl a tak použijeme naší přepravku, na kterou jsme si dali trojúhelník, papírové ubrousky a hned máme stolek : -) Po snídani začínáme balit a máme v plánu navštívit Jindřichův Hradec. Při balení se k nám, ale přidává náš soused, který nás chvilku zdrží, ale nám to nevadí, protože nikam nespěcháme, a v Kaplici plánujme nejdříve být okolo 16:00 hod.. Vyrážíme z kempu v 10:30 hod. Nejdříve hledáme místo a po chvilce se nám podaří zaparkovat. Ještě musíme najít automat na placení a potom hurá na prohlídku města. Jako první jdeme samozřejmě do hračkárny, protože bez této prohlídky tom prostě nejde. Cestou se zastavujme v turistickém centru, kde se ptáme na prodejnu Fruko, která zde vyrábí prvotřídní Rum, který jen tak v obchodě neseženete. Nakonec nakupujeme dvě placatky určené jako dárek. Jedna je samozřejmě určena pro pořadatele v Kaplicích a třeba si na nás vzpomenou v zimě, až budou pít grog.

Z Jindřichova Hradce jedeme směrem na Třeboň, kde potřebujeme odbočit směrem na Borovany. Bohužel tato odbočka v Třeboni je uzavřená a tak pokračujeme po třetí objížďce směrem na České Budějovice. Když vyjíždíme z Třeboně říkám Pepínovi, že se koukneme do mapy a zkusíme se vyhnout Českým Budějovicím a pojedeme směrem na Vranín, Slavošovice, Ledenice a Borovany. Pepíno musím uznat skvěle celou cestu naviguje a tak úplně bez problémů přijíždíme do Borovan. Už cestou máme hlad a tak Pepíno dostane vybrat hospůdku na oběd. Nakonec Pepíno vybírá hospůdku v Borovanech. Zastavujeme na parkovišti a vysedáme z vozu, kde nás hned zastaví starší pán, co tam prodává točenou zmrzlinu. Nejdříve slušně zdravíme a potom nám pán povídá, že určitě jedeme vedle z vesnice, že tohle auto zná. Odpovídáme, že vedle z vesnice určitě nejedeme a že jedeme právě z Vysokého Mýta. To jsme ho trochu zaskočili, ale on povídá, že tu máme teda dvojníka. Hned nás napadlo, jestli ho tedy také neuvidíme v Kaplici na srazu. Nakonec nám popřál šťastnou cestu a mi mohli jít konečně na oběd. K obědu vybíráme Jihočeskou specialitu. To co následovalo, jsme opravdu nečekali, porce obrovské, takže i paní servírka říkala, že má Pepíno co dělat aby to snědl.

Po vydatném obědě nás naštěstí čeká posledních pár kilometrů na koupaliště v Kaplici. Vyrážíme tedy směr Trhové Sviny, kde podruhé dotankujme plnou nádrž, ať máme do Rakouska nějaký ten benzín. Z Trhových Svinů nás, ale čeká čtvrtá objížďka, tak pokračujeme směrem Besednice, Pořešín a Kaplice nádraží. Konečně se dostáváme na hlavní silnici do Kaplic a máme před sebou posledních 5 Km. Kaplici docela znám, protože tam jezdím často služebně, ale přesto bloudíme směrem na koupaliště. Nakonec správnou cestu nám poradí místní obyvatelé a jedeme směr koupaliště. Jedeme pomalu, protože se začínáme opět, tak trochu ztrácet, ale najednou za námi se objeví Škoda 1202 a v ním jeden z pořadatelů. Tak říkám Pepínovi, že se nemusíme bát, protože tohle auto nás doveze přímo na místo srazu.

Nakonec vjíždíme kolem 14:30 na koupaliště v Kaplici. Po zaparkování 407čky se jdeme jako první pozdravit a přivítat s pořadateli a potom s Járou, Irenkou nesmím zapomenout na Valdu, Slávka a Alenku, který také dorazil na sraz v Kaplici. Jako první jdeme stavět stan a zaparkovat naší 407čku. Když máme postaveno a tak trochu se rozkoukali, jdeme se podívat na náměstí a do galerie Krampus, byli zde vystavené čerti, kteří působili opravdu strašidelně. Když jsem chtěl vyfotit Pepína, tak se ptal čerta, jestli není živý. Byl to opravdu skvělý zážitek. Po prohlídce města se pomalu vracíme na koupaliště, kde Pepíno objevil dětské hriště a celé odpoledne jezdil nejen na lanovce. Já si konečně můžu dát v klidu první pivo a sedíme u stolu a čekáme na další účastníky srazu v Kaplicích. Ještě jdu samozřejmě zkontrolovat naší 407čku a celkem jsme ujeli 265 Km. Zatím jedeme bez jediné závady a tak se opět společně těšíme na další zajímavé zážitky. Večer se koná registrace, do orientačního závodu dostáváme mapu a házíme kostkou, abychom se dozvěděli, ve kterém městě budeme začínat. Podle hodu kostkou tedy s Pepínem začínáme v Rainbachu a čekají nás ještě další tří stanoviště v Rakousku a 4 stanoviště v České republice. Každý účastník musí objet tedy celkem 8 stanovišť a to už záleží na každém, jak si vše řádně srovnají. Takže pořadatelé se tímto způsobem postarali o průběh celého pátečního večera. Nakonec máme vše připravené a můžeme v klidu sedět a poznávat nové přátelé okolo značky Škoda. Jen ty vytrvalejší vydrží do půlnoci a jdeme spát.

Sobota 26.8. 2017 ♦  Vstávám okolo sedmé ráno a jdu se rozhlídnout, kde bych si mohl uvařit kafé a čaj pro Pepína. Nakonec jsem našel jednu zásuvku přímo u baru. Tam potkávám Valdu, který se právě probudil, ze svého karavanu :-)  Vody mám dost a tak si společně uděláme kávu. Mezitím se Pepíno probudil a tak jdeme na ranní hygienu a potom na snídani. Po snídani uklízíme věci ve stanu a také tam přihodíme věci ze 407čky, které nebudeme potřebovat při orientačním závodě. Nakonec je vše připraveno a já přejíždím ze 407čkou na předem vymezený plac, odkud budeme vyjíždět do závodu. Mezitím přijíždějí i další účastníci srazu a my čekáme, až budeme moc vyrazit do našeho prvního města Rainbach. Kolem deváté hodiny má hlavní pořadatel potvrzeno, že jsou všichni pořadatelé na svých stanovištích a postupně můžeme tedy vyrazit.

S Pepínem sedáme do naší 407čky a vyrážíme jako druhé auto do závodu. Něž opustíme areál koupaliště dostáváme u hlavní brány koláčky a potom následuje focení auta na Pamětní list. Pomalu se rozjíždíme a jedeme směrem na Dolní Dvořiště. Cestou se těšíme na úkoly v závodě a Pepíno hlavně do Rakouska. Po několika kilometrech přijíždíme na bývalé hranice s Rakouskem, kde vzpomínám, jak jsem zde čekal fronty a vyřizoval celní papíry, abych se mohl dostat, přes hranice. Bez čekání a fronty jsme tedy hned v Rakousku a naše 407čka zdolává první Rakouský kopeček směrem na Kerschbaum, kde máme druhé stanoviště. My pokračujme směrem na Rainbach a Pepíno po pár kilometrech konstatuje, že v Rakousku je to hezčí. Cesta nám utekla velmi rychle a přijíždíme na první naše stanoviště, kde nás čekají pořadatelé a dostáváme zde 10 otázek, které máme nejen vypočítat, ale hlavně logicky opovědět. Musím přiznat, že otázky byly velmi dobře připravené, a nakonec odjíždíme ze ztrátou jednoho bodu. Další naše zastávka je ve městě Kerschbaum, kde máme za úkol napsat technické údaje o Moskviči 408 a dalších typech. Tento úkol opět zvládáme ze ztrátou jednoho bodu a pokračujeme dále směrem na Windhaag. Jedeme přes krásné malebné vesničky, takže si cestu užíváme a sem tam potkáme v protisměru automobil Škoda Spartak, nebo Octavia. Přijíždíme do Windhaagu a zastavujeme na náměstí, kde je krásný kostel. Zde máme za úkol nejdříve zjistit kolik je obličejů na soše pomníků na náměstí. Potom se přesunujeme kousek dál, kde na nás čeká další úkol v podobě spočítání zubů na setrvačníku značky Škoda. Takže se pouštím do počítání a celkem mě vyšlo 106 zubů a správná odpověď byla 105 zubů. Opět ztráta jednoho bodu a pokračujeme směrem do města Leopoldschlag. Po příjezdu máme poznat zvíře, které stojí na náměstí. Podle nás to byl Medvídek a další úkol byl přesně určený, pro malého Pepína. Dostal malý kulatý fotbálek, který je určený pro děti. Zde bylo úkolem, aby míček třikrát propadnul a bylo jedno jakou dírkou. Tento úkol zvládá malý Pepíno po malém tréninku za 31 sekund. Výsledek není zatím zcela nejhorší a tímto také pomalu opouštíme Rakousko a jedeme na druhou polovinu úkolů do České republiky. Vracíme se přes Český Heršlák, kde byla skrytá průjezdní kontrola. Přiznám, že jsme zde sice zastavili, ale bohužel skrytou kontrolu v podobě razítka jsme bohužel minuli. Za úkol bylo ještě zjistit jaké jméno má druhý Heršlák, kterým projedete cestou při závodě. Správná odpověď byla Deutsch Horschlag. Tímto po pár kilometrech přijíždíme do města Horní Dvořiště, kde následuje další úkol v podobě hodu pneumatikou na čáru. Opět jeden pokus zkušební a potom tři na ostro. Počítá se ten nejlepší. U nás začíná malý Pepíno, hází, ale pneumatika se zastavuje daleko od čáry. Druhý pokusem se snažím vše vylepšit a třetí pokus je přímo na čáru. Takže nakonec odjíždíme spokojeni bez trestného bodu směrem na Rybník. V rybníku zastavujeme na nádraží a opět tu čeká na nás jeden malý úkol v podobě pití piva na čas. Tento úkol sice vypadá velice jednoduše, ale zdání klame. Pivo je v plechu samozřejmě nealko a hodně teplé. Já se snažil co nejvíce, šlo to a celkový čas 38 sekund. Žádná sláva, protože nejlepší čas je pouhých 12 sekund. Nedokážu si představit vypít takové pivo za 12 sekund, protože i po 38 sekundách jsem myslel, že to pivo uvidím ještě jednou. Ještě chvíli hledáme odpověď na druhý úkol a potom pokračujeme na poslední stanoviště do Dolního Dvořiště, kde máme zjistit, jaké číslo popisné se nachází v podniku Haus na návsi. Od nás to bylo číslo 8, tak snad to bylo dobře. Zde nás také zastavuje starší pán a prohlíží nejen naší 407čku, ale také Škodu Felicia, která stojí před námi. Zavzpomíná na staré dobré časy a popřeje nám šťastnou cestu, když mu říkáme, že jsme přijeli z Vysokého Mýta. Tohle bylo také naše poslední stanoviště, dále míříme směrem na koupaliště v Kaplici.

Po příjezdu se dozvídáme, že jsme přijeli jako druhý, takže jsme přijeli úplně ve stejném pořadí jako, když jsme vyjížděli na orientační jízdu. Po orientační jízdě se těšíme na oběd a odpočinek na koupališti. Mezitím přijíždějí další účastnici orientačního závodu a mi mezitím také nakupujme lístky do tomboly, která se koná v odpoledních hodinách, před vyhlášením výsledků. Je pořádné horko a tak si malý Pepíno,  bere plavky a hurá do bazénu. Já si nakonec také beru plavky a jdu si zaplavat. Pomalu se nám blíží vyhlášení tomboly a tak usedáme společně se Slávkem, Jardou Čížkem a Valdou ke stolu, abychom mohli sledovat vyhlášení tomboly. Tombola byla velice zajímavá, protože cen bylo opravdu hodně. Nejvíce vyhrál u našeho stolu Jarda Čížek, který měl opravdu velké štěstí. My jsme nakonec vyhráli jedno tričko a držák na mobil, když se chodí běhat. Pepík ještě dostal čepici a tak byl nakonec spokojen a těšíme se na tombolu v příštím roce. Po skončení tomboly následovalo rozdání pamětních listů a vyhlášení výsledků orientačního závodu.

U nás Moskvičářů se na prvním místě umístil Jarda Čížek, druhé místo Slávek Lisa, třetí místo Miloš Polívka st. Vyhlášení výsledků skončilo a pořadatelé poděkovali všem účastníkům a za nás musím říct, že tento sraz se opravdu velice povedl a organizačně vše zvládnuté na jedničku. Ještě jednou děkujeme a doufám, že s námi přijede příští rok více automobilů značky Moskvič, Lada, Iž nebo Volha. Vše je tedy rozdáno orientační jízda uzavřena a my se můžeme věnovat volnému večeru z hudbou. Všichni hodnotíme celý sraz a klábosíme o všem možném a nemožném. Celkem na této orientační jízdě jsme ujeli 87 km.

V pozdějších hodinách se začíná i tancovat, takže určitě příjemné zpestření skoro před půlnocí. U okolních stolů stále někdo sedí a dokonce obsluha v jednu ráno nabízí Valdovi rezervovanou večeři ,,riziko '', ale Valda nemá chuť a tak si dává grilovanou klobásu. Obsluhu musím také pochválit, protože po celé tři dny se o nás starala do pozdních ranních hodin, kde byla schopna nabízet kompletní menu a pokud neřekl, pořadatel zavírejte, tak ochotně točila pivo + nealko. Nakonec ty nejodolnější vydrží do 03:00 hod. ráno. Já jdu spát myslím okolo 02:00 hod. a tak si raději nařizuji budíka, ať ráno stihneme snídani a odjezd domů.

Neděle 27.8. 2017 ♦  Je krásné slunečné ráno a já vstávám okolo 7:30 hod. takže nakonec nepotřebuji ani nařízeného budíka. Pepíno po sobotním večeru ještě vyspává. Mezitím balím věci o 407čky, ať po snídani můžeme zabalit jen stan a spacáky. Na koupališti to začíná pěkně ožívat, protože je na plánu společný výlet do muzea motocyklů v Českých Budějovicích. Mezitím vstává Pepíno a jdeme společně na snídani. Po snídani už pomalu všichni začínají balit věci a tak se začínáme loučit se Slávkem a Alenkou, kteří vyrážejí domů do severních Čech.  Ty co jedou na společný výlet do muzea, jsou připraveni k odjezdu, takže máváme a přejeme šťastnou cestu domů.

Na koupališti zůstáváme skoro jako poslední, tak jdeme složit stan zabalit spacáky a rozloučit se s pořadateli srazu. Pánové moc děkujeme za krásný víkend a těšíme se za rok opět ve stejný čas na stejném místě. Nakonec děkujeme i obsluze za výborný přístup po celé tři dny.  Ještě se rozloučíme s Járou, Irenkou a jako poslední s Valdou. Pak usedáme do naší 407čky a vyrážíme směr Kaplice nádraží, kde odbočujme na Trhové Sviny. Projíždíme přes Trhové Sviny směrem do Borovan, kde cestou míjíme takovou jednu malou Zoologickou zahradu, kde plánujme zastávku na příští rok. Cesta domů nám zatím ubíhá bez žádných problémů a tak projíždíme město Třeboň, kde se trochu zdržíme provozem. neděle v Třeboni je jako ve Vysokém Mýtě všední den, ale tím, že tam vede objížďka přes město je jasné proč je takový velký provoz.

První  zastávku máme před městem Jindřichův Hradec, kde jen tak opticky kontroluji po dvou hodinách jízdy 407čku a jdeme se také vyčůrat.  Mezitím okolo nás projíždí Jára a hned zastavuje a ptá se, jestli něco není potřeba, když vidí zvednutou kapotu. Já odpovídám, že jsem jí akorát zavíral, a pokračujeme přes Jindřichův Hradec. V Jindřichově Hradci projíždíme kruhový objezd a v dálce vidíme stát Járu s Ižem, při krajnici, takže hned zastavujeme a na oplátku se zeptáme, jestli je také vše v pořádku. Jára odpovídá, že ano, nastartuje Iže a jedeme směr Pelhřimov. Před Pelhřimovem tankujeme ještě malou rezervu, abychom dorazili do Vysoké Mýta bez problémů. Humpolcem projíždíme bez problémů a sledujeme odbočku na hrad Orlík, kde jsme dělali první naší přestávku směrem do Kaplice.

Druhá naše zastávka je v Havlíčkově Brodě na náměstí, kde zastavujeme na oběd. Procházíme náměstí a společně se rozhodli, že zmrzlinu po dobrém obědě si dáme ještě někde cestou. Usedáme opět do našeho vozu a míříme směr Ždírec nad Doubravou a před Ždírcem potkáváme na objížďce pána s vlekem, kde má naložený automobil značky AERO 3O Cabriolet, tak se vzájemně zdravíme a jedeme směr Hlinsko a Skuteč. Před Skutčí zastavujeme u pumpy, kde si kupujeme zmrzlinu na kterou máme velkou chuť. Po této krátké pauze projíždíme Skutčí, kde jsme byli před týdnem na soutěži veteránů v Radčicích u Skutče a skončili na druhém místě v kategorii: Automobil do roku výroby 1965. Potom následuje poslední čtvrtá objížďka směrem na Luže a jedeme směr hrad Košumberk a na vyhlídku Střemošice, kde děláme poslední fotky a koukáme směrem do jižních Čech a společně s Pepínem se těšíme na příští rok. Celkem jsme tedy ujeli 603 kilometrů, strávili opět několik hodin na cestě, ale hlavní je, že jsme dorazili všichni v pořádku domů . Tímto se s Vámi loučíme a těšíme  se  příští rok v Kaplici na koupališti.

Zdraví Pepíci Žižkovský :-)

Na fotkách od Valdy také najdete nejen fotky ze srazu, ale i také fotky z jeho idividuláních výletů po okolí :-)

Lada sraz 2017

19.5. - 21.5. 2017

Mnichovo Hradiště

Zlonín 2017

Sobota 4.2. 2017

Opět tu máme první sobotu v Únoru a tak vyrážím směr Zlonín, kde se pravidelně koná první veteránská burza. Tento rok přijíždím docela pozdě kolem 07:00 hod. Pořadatelé mě posílají, že můžu ještě zaparkovat u nádraží, které se nachází uprostřed vesničky.

Po zaparkování se vydávám oblíbeném směrem k hospůdce U Jezera . Cestou vidím několik tachometrů a světel na Moskviče různých druhů. U jednoho stánku se zastavuji a slyším rozhovor starších pánů, že se ptají na cenu jednoho zadního světla na Moskviče. Po krátké společné debatě docházíme k závěru, že pán má Moskviče 408 r.v. 1968 a dokonce před měsícem s ním byl na horách. Samozřejmě se zeptal, kterého Moskviče mám a já odpovídám 407čku r.v. 1959. Vzájemně si popřejeme, ať nám vše jezdí bez problémů a třeba se někdy ještě uvidíme na nějakém srazu. Pokračuji směrem k hospodě a vidím prvního šlapáka, který je mírně upravený a cena podle mého názoru bude také značně upravená :-). Pomalu jsem se přiblížil ke vchodu do hospůdky, kde usedám ke stolu a dávám si drškovou polévku a kafé. V hospůdce je opět vzpomínka na ty, které již nemohli tento rok přijet. Mezi nimi je u můj dlouholetý kamarád Míla Urban, který se svojí ,, Čochtou ‘‘ dojel na Aljašku v roce 1978. Po této velice příjemné přestávce opět vyrážím mezi stejně postižené kolegy :-). Před hospodou prodávají Stadiony a já mířím nakonec vesničky, kde otáčím a jdu směrem k přejezdu.

U přejezdu totiž stojí Volha 21, která je již rezervována. Mám štěstí a tak se dávám do řeči s majitelem. Volha je čerstvě přivezena z Ukrajiny. Pochází z města Černigov a majitel s ní urazil 2000 Km, po vlastní ose. Prohlížím zachovalý interiér a nakonec otevíráme motor. V motoru je vše původní a řádně mastné, takže nasávám vůni a říkám si, co všechno tohle auto prožilo v bývalém Sovětském svazu. První majitel byl totiž nějaký ruský generál. Tímto pokračuji dál do kopce a blížím se na druhý konec k ceduli Zlonín, kde jsem domluvený s pánem, který prodává poklici na 407čku. Už z dálky vidím, že poklice se nachází v krásném originálním původním stavu a tak po krátkém rozhovoru jí samozřejmě kupuji.

Cestou zpět se ještě zastavuji u stánku, kde se prodávají šlapací Moskviče. Moskviče vypadají určitě nejlépe, co jsem dnes viděl a tak cena 10 000 Kč za kus není podle mého názoru zase tak vysoká, když občas vidím torza za 15 000 Kč. Tímto se blížím opět k nádraží, kde mám zaparkované auto. Letošní burzu hodnotím opět velice kladně a těším se na setkání v příštím roce ve Zloníně 2018 :-).

Autor článku : Pepa Žižkov

Alaska - rok 1978

Veteráni Severem 2016

Sobota 20.8. 2016

Sobota 20.8.2016 ♦ Roman, Dana, Slávek a já i několik dalších kamarádů zde neznámých jsme se v sobotu zúčastnili další "severní" akce pod názvem - S veteránem severem. Do Šluknova nás dojela kolona 11 automobilů, kde bylo zahájení akce včetně dvou soutěžních otázek. Odtud jsme v 10:30 hod. vyjeli přes Jiříkov (se zastávkou) do Rumburku, tam byly další tři soutěže a také dost času na různé aktivity. Akce končila v pivovaru Kocour ve Vansdorfu, kde řidiči  dostali guláš s nápojem, pamětní pivní sedmičku a zde bylo také vyhodnocení soutěží. Roman se opět (s pomocí Danky ) pochlapil a místo loňského třetího místa měl druhé (Tak příští rok to první.... )
Počasí (trochu nám ráno kapalo cestou na akci) i akce vydařené ☺

Foto od Danky:

Hříškov u Loun 2016

Sobota 23.7. 2016

V sobotu 23.7. 2016 se uskutečnil 4. sraz veteránů v Hříškově. Celkem přijelo přes 160 vozidel a navštívil nás Zdeněk Srstka. Po Spanilé jízdě byla přislíbená TV, ale to už jsme s kamarádem jeli domů.

7. ročník Citolibského srazu

veteránů 2016

Sobota 28.5. 2016

Je sobotní ráno a navzdory předpovědi počasí je pěkné počasí (tedy kluci z Jílového cestou trošku zmokli ☻) a pět aut se na osmou hodinu sjíždí v Bílině odkud společně vyrážíme v kolonce na 7.cítolibský sraz veteránů. Na místo ještě z druhé strany přijíždí náš člen Martin "Vodis".

Zúčastnilo se přes 100 vozidel, guláš pro řidiče zajištěný organizace opět výborná včetně uzavření všech křižovatek. Spanilá jízda vedla obklikou do obce Jimlín na zámek Nový Hrad.
Mne velmi potěšila účast první Volhy 21, model mám, ale naživo jsem ji viděl tak možná jako dítě. Fiata 500 jsem měl nutkání vzít jej pod paží a odnést do kufru - toho jsem také dlouho neviděl. Moskvič jako účastník žádný nebyl, ale jako divák se tam objevil Libor se svým Alekem-Ladou motorem, tak jsme ho v klidu prolezli. Akce výborná, počasí celou dobu suprové, jen cestou domů jsme v krátkém úseku chytli pořádnou sprchu....

Lada sraz 2016

Mnichovo Hradiště

20.5. - 22.5. 2016

Ve dnech 20. - 22.5. 2016 proběhnul hlavní mezinárodní Lada sraz v Mnichovo Hradišti na letišti v Hoškovicích. Hlavním dnem celého srazu byla sobota.

Vzhledem k tomu, že je to sraz značky a ne veteránská akce, tak  jsem opět provětral mojí Prioru. Do Příhraz jsem dorazil v pátek, sebe ubytoval v prvním patře v apartmánu, a dole v přízemí auto ☺. Po zaparkování jsem si zašel na večeři, dal si pivko a vyrazil pěšky do blízkého kempu, kde je ubytovaná většina účastníků. Tam probíhalo klasické povídání, grilování, pivo z "LADA pípy". Kiosek samozřejmě fungoval také.

V sobotu přesun na plochu letiště, tam dojel také Roman se svou Ladou 2107 a překvapení pro nás bylo, že se objevil Dušan, Markétka a Lukáš z Moskvič klubu ČR. O jejich upravený Moskvič 2137 SUV byl velký zájem a Lukáš se šlapákem, také budil pozornost.
Já jsem si to s Romanem, který chtěl vyzkoušet nový motor rozdal ve sprintech na 400m, o trošku jsem mu ujel, ale můj čas 18,13 vteřin na umístění v první trojici nestačil ☺. Roman si dal párkrát jízdu zručnosti, dále byl orientační závod a co naopak letos nebylo je jízda na slepo na kterou jsme se těšili.
Dušan s rodinou se s námi rozloučili po poledni, Roman si ještě zajel Spanilou jízdu a také odpoledne jel domů. Já večer strávil střídavě v kempu a Pod kaštany kde jsme večer ukončili v neděli u country zábavy ☺

Zlonín 2016

Sobota 6.2. 2016

Opět po roce tu máme první sobotu v únoru, kdy se koná burza ve Zloníně. Přijíždím ráno kolem půl šesté a parkuji v jedné z uliček této vesničky. Po zaparkování vytahuji připravenou baterku a pomalu procházím kolem jednotlivých prodejců. Některé stánky, ale nejsou ještě vybalené. Zastavuji se u jednoho stánku u kolejí a najednou slyším jak někdo bourá stánek. Bohužel příčinou bylo zřejmě špatně zabržděný Mercedes Vito, který vjel do jednoho ze stánků. Následkem byly dva rozbité stany a několik dílů na motorky. Takže hned na začátku jedna nepříjemná situace. Pokračuji směrem k oblíbené restauraci U Jezera. V restauraci si dávám ranní kávičku na zahřátí. Pomalu se nám začíná rozednívat a opět vyrážím mezi stejně postižené nadšence :-). Když tak pomalu  procházím slyším zde mluvit někoho německy, anglicky a slovensky. Ráno jsem také viděl i několik dílů na moskviče např. poklice 412, budíky 407, cívky, rozdělovače atd. Nesmím samozřejmě zapomenout, že tady koupíte opravdu vše na motorky, mopedy a jiné starožitnosti nejen do bytu.  Nakonec kupuji jedno identické zrcátko na 407čku, znak na masku Škoda 105 l  a mističku ze zeleného malachitu, pro naší mamku. Letos hodnotím burzu ve Zloníně velmi kladně. Počasí nádherné a bylo to samozřejmě znát i na účasti návštěvníků. Závěrem dodávám, pokud se po dlouhé zimně chcete příjemně naladit na nadcházející sezónu přijeďte určitě do Zlonína :-).

Svatomartinská jízda 2015

Sobota 7.11. 2015

Ráno vyrážíme směr Lahovice, kde nás čeká Svatomartinská jízda. Přijíždíme okolo desáte hodiny. Cestou se zastavujeme u pumpy a pumpař nám povídá, že máme krásného zeleného broučka. Musím přiznat, že na tuto akci jedeme úplně v jiném autě. Jedná se tedy o Jaguar Mark II r.v. 1959, obsah motoru 2,4l s pravostranným řízením. Po příjezdu se jdeme zaregistrovat. Dostáváme upomínkové předměty a itinerář na cestu. Ještě před odjezdem plníme první úkol. Podle instrukcí pořadatelů vyjíždíme z Lahovic přesně v 10:45hod. na první etapu.

První etapa nás vede přes Vranovskou přehradu směr Měchenice, Štechovice, Choltisko a Neveklov. Zastavujeme v Neveklově na naměstí a plníme zde druhý úkol.  Po splnění úkolu vyrážíme na zámek  Vrchotovy Janovice, kde máme připravený oběd. K obědu dostáváme polévku, svíčkovou s knedlíkem a jako zákusek domací štrúdl. Oběd byl opravdu vydatný a tak volíme pomalu procházku v zámeckém parku. Odjezd ze zámku je naplánován ve 14:30 hod. Před odjezdem opět plníme další úkol od pořadatelů a jedeme směrem na Strnadice, kde se nachází Retro auto muzeum.

Na prohlídku muzea jsme rozděleny na dvě skupiny. My jdeme jako druhá skupina s průvodcem. V muzeu se nachází celkem okolo 160 exponátů + jedna tramvaj T-3. Musím přiznat, že v muzeu bychom strávili určitě více času než nám bylo vyhrazeno. A tak mě napadá, pokud bude zájem mohly bychom si tam také udělat společnou jízdu nejen s naší divizí Žižkov. Po prohlídce muzea jedeme směrem na Benešov, kde po pár kilometrech  odbočujeme na Jesenici a Břežanským údolím jedeme zpět do Lahovic, kde přijíždíme za tmy. Zde plníme další úkol a jdeme na večeři. K večeři dostáváme Svatomrtinskou husu a čekáme na vyhlášení výsledků. Večer je volná zábava, ale my odjíždíme směrem domů. Nám se tato akce velmi líbila a Katka s Pepínem se také svezli poprvé v Cadillacu z roku 1958, který řídil majitel pocházející z Californie. Tímto děkujeme pořadatelům za krásně strávený den i když ráno to vypadalo, že bude celý den pršet. Celkem se této jízdy zůčastnilo 39 posádek.

Autor článku Pepa Žižkov

Retro auto muzeum Strnadice

WWW: http://www.retroautomuzeum.com/

Jaguar Mark II

Katka a Bugatti T 37 :-)

Burza Mohelnice 2015

Sobota 24.10 2015

Tento víkend jsem byl na chalupě a tak v pátek večer jsme rozhodli, že bychom mohli navštívit burzu v Mohelnici v kempu  Morava . Mělo to, dva důvody odzkoušet naše nové červené  embéčko  a  shlédnutí,  nových chatek, které byli připraveny na výměnu za ty staré. V roce 2013 jsme totiž ­nocovali ještě ve starých chatkách, když se tam pořádal sraz Moskvičů.

Je sobota ráno a vstávám kolem šesté hodiny, teploměr ukazuje – 1,5 C° a naše  embéčko , je dokonale zamrzlé. Jdu tedy vyzkoušet start a chytá na první otočení. Nechávám prohřát motor a jdu připravovat snídani. Z chalupy společně vyrážíme kolem sedmé hodiny.  Jedeme přes Litomyšl, Moravskou Třebovou a kolem osmé hodiny zastavujeme u Motorestu -  Mohelničák . Zde máme malou bezpečnostní přestávku. Zkontrolujeme všechny kapaliny, uděláme vizuální kontrolu celého vozu a vyrážíme konečně na očekávanou burzu. Z motorestu přijíždíme na hlavní silnici a v dálce vidíme fialový Fiat 600 D. Tím pádem, je potvrzeno, že jedeme správně a burza v Mohelnici se opravdu koná. Přijíždíme do kempu  Morava, kde nás vítají pořadatelé burzy. Vstupné máme zdarma a parkujeme na vyhrazeném místě pro veterány. Tato škodovka podle mého názoru není veterán, ale spíše krásný  retro vůz. Po příjezdu budíme u některých návštěvníků pozornost, kteří rádi vzpomínají na zážitky s tímto vozem. Pomalu procházíme burzu a potkáváme kamarády nejen z okolí Vysokého Mýta. Celá atmosféra burzy se nese v klidném duchu, ale co nás nejvíce překvapuje, že jsou zde i naprosto normální ceny. Nakonec kupujeme vzduchový a olejový filtr na Škodovku, který musíme vyměnit. Vzduchový filtr měníme hned na místě.  Dále procházíme burzu a vidím převážně díly na Moskviče 2140. U jednoho stánku se zastavuji, kde mají spoustu literatury nejen na Moskviče. Mě osobně nejvíce zaujal Katalog náhradních dílů na Moskviče 410, 411, 423H, 407 vydaný v roce 1962. Nakonec procházíme ještě pár stánků a okolo jedenácté hodiny vyrážíme na oběd. Po obědě jedeme zpět Moravská Třebová a Litomyšl. Před Litomyšlí nás, ale předjíždí na dvojité plné čáře, nějaký řidič  s bílou Felícií. Tohoto vykutáleného řidiče pomalu dojedeme na křižovatce v Litomyšli. Zastavuji vedle a přemýšlím  jestli  mám ukázat, že to naše embéčko, ještě nepatří do starého železa :-). Nakonec od semaforu Felícii bez problému předjíždíme, ale řidič to bohužel nemůže přenést přes srdce a tak něco pořád ukazuje :-). Všichni se tomu společně smějeme celou cestu až na chalupu :-).

Na závěr tento den hodnotím velmi úspěšně a těšíme se na další burzu v roce 2016 :-).

Autor článku Pepa Žižkov

Mohelnice 2015

Nové chatky :-)

Škoda 105 L r.v. 1981

O pohár starosty města Dubí 2015

30.8. jsme se s Romanem, Dankou a Slávkem + dalšími Žigulíky a Moskvičem, tedy všeobecně s plno známými zúčastnili Soutěže historických vozidel "O pohár starosty města Dubí" pořádanou VCC Teplice pod záštitou porcelánky Dubí a samozřejmě města. Sjelo se k padesáti aut a nepočítal jsem motorky. Soutěž se jela po trase Dubí - Osek - Duchcov - Teplice - Dubí. Na prvním KS bylo za úkol na 4 šrouby našroubovat matice, tam jsem díky absenci brýlí ztratil asi 20vteřin=bodů ☻(nakonec mi chybělo 7 do třetí pozice ☻) - ona každá dvojice měla jiné stoupání závitu a jeden levý ☺. Na druhém KS se na čas odemykalo 5 různých zámků a na posledním motocykly najížděly na střed mezi kužely a auta couvala na hranol na špičce kuželů co nejblíže a nesměl se schodit ☺ - tam jsem si polepšil skóre 0 bodů - prostě nadoraz a neschodil ☺. Akce vydařená, jen to vedro nás trápilo......

Autor článku Valda 1971

Bystřice nad Pernštejnem 2015

Sobota 8.8. 2015

Navštívit výstavu veteránů v Bystřici nad Pernštejnem vzniklo úplnou náhodou. Malý  Pepíno byl právě na táboře, a před námi  jeden volný víkend.  V pátek odpoledne, jsme tedy  vyrazili směr  Vysoké Mýto. Po příjezdu na chalupu jsem přemístil naší 407čku a Katka zatím přeházela připravené věci do kufru např. spacáky, karimatku, celtu, židličky atd. Večer sedíme všichni  převážně venku a  jdeme spát okolo 24:00 hod.

8.8. 2015 ♦ V sobotu ráno vstáváme okolo 07:00 hod. a začínáme pomalu připravovat snídani. Po snídani konečně vyrážíme směr Bystřice nad Pernštejnem. Jedeme přes města Košumberk, zde je vyhlášená Hamzova léčebna. Dále  Svratka, kde se nachází Prvorepublikové muzeum, a pokračujeme přes Nové Město na Moravě. Okolo půl desáté přijíždíme na náměstí v Bystřici nad Pernštejnem. Hned u vjezdu dostáváme pokutu deset korun od pořadatelů. Důvod této pokuty je velmi prostý, při stání v koloně jsme měli vypnutý motor a neměli rozsvícená světla. Tuto pokutu bereme, ale všichni s humorem, protože jde hlavně o symbolický příspěvek do kasičky pořadatelů. Následuje focení na Pamětní list a konečné zaparkování vozu na náměstí. Oba vystupujeme z vozu, jdeme se zaregistrovat. Na registraci dostáváme plnou tašku upomínkových předmětů a tipů na výlety po okolí + koláček ke kávě.  Jako první si jdeme prohlídnout všechny vystavené stroje. Byly zde zastoupeny automobily, motocykly, invalidní motorové tříkolky, nákladní vozy a traktory.  Když ukončíme prohlídku strojů, jdeme se podívat také do okolních krámků. Katka si tam vybrala hned nové plavky, takže účel, byl splněn na 100%. Mezitím se přiblížila 10:00 hod, kdy měla začít na podiu módní přehlídka od paní Baxantové. První předváděné modely začínaly v 19. století a poslední modely, libovolně přecházely do 20. století. Přehlídka u nás měla velký úspěch a tak se těšíme, někdy opět na další, krásnou kolekci. Když skončila přehlídka a jdeme zpět na náměstí, vidím dva podivné Citroeny. Majitele zatím nevidím, ale určitě, pocházejí od Jaryna Hořavy. Tento člověk je totiž schopný na šasi Citroena 2CV vyrobit prostě cokoli. Důkazem je třeba tříkolka pro jednu osobu, která byla vystavena v muzeu v Bytřici nad Pernštejnem. Koukám na hodinky a pomalu se nám přiblížila hodina oběda a tak začínáme hledat restauraci.

Na náměstí bohužel není žádná otevřená. Tuhle informaci nám taky potvrzují místní obyvatelé. Nakonec vyrážíme směrem k Lidovému domu, který se nachází cca 500 metrů od náměstí .  Jídlo bylo výborné a cestou zpět , vidíme koupaliště. Začínáme vážně uvažovat o návštěvě, protože ve stínu je snad okolo 50°C. Odpoledne následuje prohlídka místního muzea a odpočinek u fontány. Odpoledne si vyzvedáváme Pamětní list a čekáme na koncert, kde vystoupí kapela Brouci Band  (Beatles). Koncert trval cca hodinu a půl + dva přídavky. Během koncertu někteří odvážní jedinci dokonce i tancovali. No prostě super atmosféra a společný zpěv publika na závěr neměl chybu. Organizátorům tímto velice děkujeme za krásně připravený program. Vyjíždíme z Bystřice okolo 18:30 hod..  Na plánu, máme spaní pod širákem.  Cestou se nejdříve zatavujme na večeři ve Svratce a začínáme vybírat místo na přespání. Nakonec přespáváme u Skutče, rozděláváme spacáky, karimatky ,celtu. Přejeme si dobrou noc a těšíme se ráno na krásný výhled CHKO Žďárské vrchy.

9.8. 2015 ♦ Jen nedělě ráno a vstáváme okolo 09:00 hod. pro nás oba nezvykle pozdě. Vůbec nám to nevadí a tak v klidu připravujeme snídani. Máme chleba s paštikou, papriku a čaj. Dnes máme na plánu návštěvu koupaliště ve Skutči. Po snídani balíme věci a vyrážíme na koupaliště. Přijíždíme včas a tak stojíme kousek od hlavní brány. Zaplatíme vstup a jdeme si dát deku někam do stínu. Po chvilce skáčeme do bazénu a oba si užíváme nádherného osvěžení po té horkovzdušné sobotě. Na poprvé uplaveme každý pět bazénů a nechce se nám vůbec z vody. Ještě několikrát tento postup opakujeme a najedenou zjistíme, že se musíme bohužel vrátit zpět na chalupu. Je neděle odpoledne a naše poslední zastávka je ve Skutči na náměstí. Zde si objednáváme jídlo a cestou zpět zastavujeme jako již tradičně na náměstí ve Vysokém Mýtě u Hejhalovi cukrárny. Objednáváme si dortík a dobrou kávičku. Celý tento výlet končíme výhledem na největší čtvercové náměstí v České republice. Tak snad příští rok ve stejnou dobu na jiném místě.

Zmíněný podvozek - Citroen 2CV

Kapela Brouci Band

Katka a 407čka :-))

Děčín 2015

16.5.2015 je krásný jarní den a my se s Romanem, Dankou, Vláďou a Věrkou sjíždíme na domluveném místě v Děčíně odkud se přesouváme na Masarykovo náměstí kde je začátek akce VCC Teplice "Jízda na pohodu". Registrace, výstava a následně start na orientační závod. Já si vzal s sebou jako navigátory Jirku s Maruškou, ale jsme všichni domluveni, že na sebe počkáme a pojedeme "minispanilku" ☺. Ještě se k nám přidaly dvě Jawy (na motorce študovat za jízdy itinerář moc nejde ☺). Na prvním KS ještě vše v pohodě, další měl být v obci, ovšem nikdo z nás jej neviděl, tak na konci obce stop a "bojová" porada. Znovu do obce vyjela motospojka a mezitím nás dojížděli další účastníci, tak jsme se tam pěkně seštosovali a po nenalezení KS nás celá kolona vyrazila dál - ještě že na dalším KS bylo dost místa na parkování ☺. Mimo jiné jsme se dozvěděli, že toto je místo 3. ono druhé KS. (o něčem se zmínili při rozpravě). Po splnění úkolů jsme celá kolona vyrazili dál, ale ostatní netušili, že máme v plánu oběd a tak vzniknul trochu chaos u navštíveného penzionu ☺. Prostě z toho celého vznikla dobrá sranda, bylo veselo a tak to má být ☺☺☺. Ono se to moc popsat nedá.... Ukončení soutěže bylo opět na Masarykově náměstí, výstava a následně vyhodnocení. Začal jsem fotit předávání cen a najednou na druhé pozici mé jméno.... Velmi milé překvapení ☺
Celá akce potvrdila svůj název, byl to opravdu krásný a POHODOVÝ den ☺☺

1. májová jízda VCC Teplice + Retro máj Hředle

1.5.2015. Ještě ráno po noci pršelo a díky tomu se odkládala tato akce VCC Teplice, nakonec s vyjasňováním a telefonováním se s hodinovým zpožděním vydala z Teplic kolona přes Bílinu, kde jsem se za jízdy (po domluvě s Romanem) vřadil do skupiny a stejným způsobem jsme před Louny nabrali do party Moskviče 2137. Cíl byl za Louny zámek Nové Hrady - tam výstava vozidel, prohlídks zámku, oběd. To již bylo celou dobu nádherné počasí ☺. Tato akce na zámku díky další končila v 13:00h a co s načatým dnem...☺ Věděl jsem že v 20km vzdálených Hředlích začíná od 14:00h další akce - Retro Máj, tak jsem tam část aut vytáhnul. Při odjezdu z Hředlí na Spanilku nám začlo pršet, a dost, ale v cílové Nesuchyni již bylo po dešti, takže v pohodě prohlídka, focení a za retro ceny občerstvení (10,-Kč jednotná cena, my zvolili párek). K domovu jsme vyrazili v pozdním odpoledni a s Romanem a Dankou jsme se zastavili kousek za Bílinou v oblíbeném motorestu na večeři. (Zas to jídlo ☺☺☺)

Lobezský Tydýt 2015

Sobota 3.1. 2015

Závod mopedů a fichtlů do vrchu

Březová - Lobzy

"Tak tu máme nový rok 2015, chtělo by to nějakou akci." řekl Miloš junior Milošovi seniorovi. V zápětí přiběhl se zářícíma očima křičíc: "Vždyť 3.1.2015 se koná Lobezský tydýt!" (což je závod do čtyřkilometrového stoupání určený pro moto do 50ccm) A bylo rozhodnuto.
V sobotu ráno jsme nastartovali naše Pionýry a vyrazili směr Březová u Sokolova s jasným cílem - dojet závod. Polívka senior, poučen z minulého ročníku letos zvolil silnější stroj Jawa 21 (loni se Stadionem šlapal jako o život a síly mu došli kousek za polovinou trasy).

Po desáté hodině jsme dorazili na místo konání závodu, sice prokřehlí, ale spokojení, že jsme v depu, kde to bzučelo jako v úlu. Každý ladil a vychytával své stroje, jen my jsme je odstavili, vyřídili formality a šli jsme okukovat konkurenci. Po prohlídce nám spadl hřebínek, některé stroje byly opravdu nadupané. Nás to ale nezastrašilo. Proslýchalo se, že je na trati ve vyšších polohách samý led, o čemž jsme se po startu sami přesvědčili. Na některých strojích byly dokonce k vidění i řetězy (nebyly určené k zamčení nadupaného stroje) - byly to sněhové řetězy.
Najednou se ozval hlas pořadatele - "Stroje na startovní čáru!" Všech 34 strojů se začalo řadit na zledovatělou cestu a závodníkům se začal zrychlovat tep. V 11 hodin vše ztichlo a čekalo se na povel startéra. Po odstartování se běželo zruba 25 metrů ke strojům a kdo jak dobíhal, staroval a vyrážel (pokud motor naskočil) vstříc ledovému dobrodružství. Věřte, že doběhnout ke strojům na ledu a ještě k tomu do kopce byl pěknej mazec! Motůrky naskočili na první šlápnutí a 3,5 koně vyrazilo rychlostí namydleného blesku kupředu. Odstartovali jsme někde uprostřed a na plný plyn jsme se prodíraly stále vpřed a za námi jsme nechali chumel kouřících strojů. Po 800 metrech začalo ledové stoupání, led byl jak zrcadlo, stroje klouzaly zleva doprava, jezdci vyvažovali, vyrovnávali smyky nohama. Někteří skončili v příkopu nebo se váleli na cestě. Mezi nimi se proplétali šťastnější (nebo šikovnější) jezdci, kteří bravůrně ovládali své nadupané stroje. Zkrátka drsnej závod, ale pěknej zážitek! Asi po 10 minutách jsme viděli cílový prapor, který nám mával na pozdrav.

Po dojetí všech jezdců se pomalým tempem sjelo zpět do Březové. V bowlingovém centru na každého čekal vynikající gulášek a další občerstvení. Pořadatelé zpracovávali výsledky, aby následně vyhlásili ty nejlepší. My jsme nebyli ti nejlepší, ale těšilo nás, že jsme dojeli do cíle. Po vyhlášení výsledků jsme nasedli na naše Pionýry a vyrazili k domovu.
Velký dík paří březovským za pěknou sobotní akci a už se těšíme na další!

Autoři článku: Miloš a Miloš

Foto z akce:

Posádky:

Miloš Polívka st. - Jawa 50/21 Pionýr r.v. 1968

Miloš Polívka ml. - Jawa 50/20 Pionýr r.v. 1969

Burza Chotusice 2015

Byla sobota ráno, za oknem krásné počasí, a tak volba padla na mojí 412cku. Cíl mé cesty byla první jarní burza v Chotusicích u Čáslavi. Parkoviště před burzou bylo plné lidí, ale mně to nevadilo, protože když přijedete Moskvičem, nebo jiným veteránem můžete nejen parkovat hned u vchodu, ale navíc nemusíte platit žádné vstupné. Po zaparkování svého vozu jsem se pustil do nakupování, nebo spíše hledání dílů a to nejen na Moskviče. Po třech hodinách pomalé chůze mezi prodávajícími bylo mé snažení korunováno úspěchem v podobě třech filtrů oleje na 407, třech nových krytů zadních světel na 412 a olejového chladiče na 408. Také jsem koupil jeden hrníček na kávu s obrázkem Moskviče 412 a ještě pár maličkostí do naší domácnosti. Já osobně jsem byl velmi spokojen, ale kamarádi z naší divize Žižkov, které jsem potkal Slávek, Kauly a Valda 1971 už tak úspěšní na burze nebyli. Přesto všechno klobása chutnala nám všem a Moskvič 412, také sklidil obdiv přihlížejících. Byla to opravdu krásná sobota. Počasí bylo nádherné a cestou domů jsem se ještě ,,kochal" a užíval si jízdu na maximum.

Autor článku: Pepa

Setkání značek Lada,

Moskvič, Velorex

23.8. 2014

V sobotu ráno se v Berouně a jeho okolí konalo setkání automobilových a motocyklových veteránů a účastníků letošního ročníku Velorexčundru. Sešli jsme se kolem 10. hodiny dopolední před vlakovým nádražím v Berouně. Mimo zmiňovaných Velorexů (včetně jednoho čtyřkolového) dorazilo několik motocyklů, Lady 2101, 2121 a 2107, raritní Záporožec ZAZ 969A, Škoda 120 GLS a jako zlatý hřeb letos čerstvě zrenovovaná Tatra 97 z roku 1938. Pod vedením Velorexů a asistencí Jawy Veřejné bezpečnosti jsme projeli kus Berouna, abychom se pak vrátili nedaleko do berounského pivovaru. Po obědě jsme se kolem Karlštejna vydali do Mníšku pod Brdy, kde jsme navštívili neskutečné muzeum užitkové techniky nabité velkým počtem zajímavých exponátů od mlátiček, přes traktory, nákladní vozy, až po funkční lokomobilu http://www.muzeum-mnisek.cz/ . Poté jsme vyjeli přes Nový Knín, kde byla zastávka k focení na náměstí, do Zdic. Kolem šesté večer jsme tam dorazili do prostor bývalého lokomotivního depa ČD, kde je dnes muzeum železniční a silniční techniky. http://www.saxi.cz/ Strávili jsme tak příjemně sobotu za krásného srpnového počasí.

Autor článku: Martin Laun

Zlonín 2014

Vstávám kolem 06:00 hod. a jako každý rok první sobotu v únoru, vyrážím na burzu do Zlonína. Po příjezdu zaplatím vstupné a pomalu začínám procházet celou vesnicí. Někteří si, ale už nesou zpět zakoupené díly. Zde není, totiž určena otevírací doba a tak hodně lidí jede na burzu velmi častně ráno. Když se nacházím v polovině vesnice začíná se rozednívat a těším se na ranní kávu a drškovou polívku v místní hospůdce. Tady se totiž můžete, alepoň na chvilku ohřát a potom opět vyrazit k prodejcům. Každý rok se zde najde i několik zajímavých věcí. Letos to bylo např. kompletní motokolo značky Diamant r.v. 1937, motor Sachs 98cm. - před renovací. Zastoupení šlapacích Moskvičů jsem viděl pouze jeden kus a to ještě jen závodní. Cestou zpět potkávám také několik kamarádů, kteří renovují veterány. Většinou se známe ze srazů. Závěrem hodnotím burzu ve Zloníně, opět jako velmi vydařenou a těším se na příští rok.

Autor článku: Pepa Žižkov

Šlapací Moskvič - závodní :-)