14. týden 1. 12. 2013
-
Ve sběru kaštanů a žaludů se naše třída umístila na 3. místě. Nejlepší sběratel na škole je Verunka Blažková z naší třídy. Moc děkuji všem , co se sběru zúčastnili a hlavně Verče, ta přinesla opravdu velké množství. Děti dostanou menší odměnu a Verča osobní. Dalším úspěchem je vítězství našeho Sama Ditricha, který vyhrál v soutěži o logo místní knihovny. Samův návrh byl nejúspěšnější a knihovna ve Vraném jej bude používat.
-
Tento týden nás čekají tyto akce: středa 4. 12. - Divadelní představení v divadle Minor : Můj první atlas - o různých kulturách v různých zemích světa. Pojedeme tentokrát opravdu vlakem. Sraz je na nádraží již v 7. 25 hod, cena je 170kč ( představení, cesta vlakem, příplatek za samostatný vagon ) Návrat: Po 13 hod. Děti odvedu na oběd. V pátek k nám přijde čert a Mikuláš. Budeme se ale normálně učit.
-
ČJ - Procvičovali jsme psaní i, y po B. Seznámili jsme se s vyjmenovanými slovy po L.
Vysvětlovali jsme si význam jednotlivých vyjm. slov a vymýšleli jsme slova příbuzná. Děti by měly mít stále při psaní bílé desky nebo učebnici a hledat si správný pravopis, zdůvodňovat si. Tento týden budeme v učivu pokračovat. Učivo na stránkách 47 - 53. Diktát str. 48 ( asi ve čtvrtek ) Budeme se hodně zabývat rozlišení významu slov lyska - líska, lyže - líže, lýčí - líčí, blýská - blízká atd. Nesmíme zapomenout na záludné slovo mlít. Při čtení jsme se hodně zabývali texty, které děti seznamovaly podrobněji se slovy lyska, lýkožrout, pelyňěk, lýko. Opět většina dětí dokázala, že dovede samostatně velmi přesně odpovědět na dané otázky k textu. Někomu však ještě přesné pojmy dělají trochu potíže, považují např. za stejná slova kořen a koření nebo si špatně přečtou otázku a odpovídají na něco jiného.
-
Ma - Hodně trénujeme násobilku a dělení. Nyní již všechny příklady 0 - 9. Prosím, Procvičujte pamětné dělení a násobení s dětmi i doma. Je nutné, aby se počítání zrychlilo. Důležité jsou i příklady, kdy má žák rychle říci příklady na dělení k danému násobku. Až do Vánoc nebudeme probírat žádné nové početní výkony, ale budeme zdokonalovat, co jsme dosud probrali: sčítání a odčítání - probrané typy, celá násobilka a dělení, závorky, př. s předností dělení a násobení, slovní úlohy s postupy, které již známe. Jelikož to bude všechno opakování, budu práce hodnotit známkou. Děti vědí, že pokud něčemu nerozumějí, i když už to dlouho procvičujeme, mohou za mnou po vyučování přijít a já jim látku opět ráda vysvětlím. Každé opakování hlásím dopředu. Všichni mají na práci vždy dost času. Ke kontrole děti nabádám neustále. Nabízím často pomoc i doučování, ale děti musí přijít samy. G - v geometrii probíráme polopřímky. Platí, že pravidelně každý pátek máme geometrii.
-
Prv - Tento týden jsme probírali orientaci v přírodě a na mapě, dle světových stran. Co vyčteme z mapy. Ještě toto učivo prohloubíme a v pátek zopakujeme na známku: Témata - voda v krajině, orientace v krajině, světové strany.
PROSÍM : Připomeňte dětem, že již 2 měsíce máme v pondělí čtení a v úterý prvouku. Každé pondělí máte v notýsku a na internetu novou zprávu, počítám s tím, že ji čtete. Každý čtvrtek máme dílnu čtení, děti musí mít svoji knížku.( Tento týden 7 dětí knihu nemělo, což byl pro naši práci problém.) Každé dítě by mělo mít denně v penálu i 2 fixy na tabulku, gumu , nůžky, lepidlo, 2 ořezané tužky a základní tenké pastelky na podtrhávání.