5.týden
-
týden 29. 9. 2013
ČJ – Tento týden jsme opakovali psaní párových souhlásek na konci slov, nově jsme přibrali psaní párových souhlásek uvnitř slov, to je trochu náročnější. Je nutné, aby si děti psaní správného písmene zdůvodňovaly a nepsaly jej náhodně. Psali jsme diktát. Každý diktát předem dětem oznámím, mohou se na něj připravit. Někdy si předem zdůvodníme pravopis nebo si jej mohou zkontrolovat podle učebnice. Posílám sešit domů ke kontrole a opravě.Oprava se provádí takto : chyby – háčky, tečky, čárky, napíše se slovo znovu správně. Chyby v psaní i,y nebo velké písmeno,chybně napsaná párová souhláska , slovo se napíše správně a psaní se musí zdůvodnit. Tento týden budeme psát diktát z učebnice na str. Letos máme krásnou novou chytrou učebnici ČJ, tak s ní pracujeme častěji než v minulých ročnících. Mám k ní program na interaktivní tabuli, který hojně využíváme, což je pro děti jistě zábavnější a atraktivnější. Také při čtení často interakt.tabuli používáme. Znovu připomínám, že děti by měly pravidelně trénovat čtení nahlas se správnou intonací a přednesem. Někteří čtou výborně, rychle a plynule. Pár dětí ještě plynule nečte. Hlavně u složitějších slov se zadrhávají a stále se vracejí na začátek slova. Při domácím trénování je třeba se zaměřit hlavně na tyto slova.
Ma – Trénovali jsme hlavně odčítání a slovní úlohy. Mezi výkony jednotlivých dětí jsou veliké rozdíly. Někteří velmi rychle a správně vyřeší základní zadaný úkol, mohu jim předložit něco složitějšího. Mnozí vypracují v určeném čase různé typy náročnějších příkladů. Zatím se věnuji těm, kteří potřebují něco vysvětlit. Pár dětí musím k práci dosti pobízet i když jí rozumějí. Pokud vidím, že někdo nemá hotovo, protože nedává pozor nebo zbytečně otálí, musí látku doplnit doma. Dávám většinou jeden krátký úkol denně. Pokud má žák několik úkolů na druhý den, je to většinou právě proto, že nestihl/a to, co měl/a dělat ve škole.
Domácí úkoly vždy přesně vysvětlím, zapíši na tabuli a vyzvu děti k zapsání do úkolníčku. Ve třetí třídě již nekontroluji, jestli si to jednotlivci zapsali.
Musím říci, že děti jsou hodné, nemáme ve třídě zatím žádného drzouna ani agresora. V tak velkém množství dětí je však potřeba, aby někteří rychleji reagovali hned a ne až na třetí výzvu. Také se samostatností mají někteří trochu problém. Děti vědí, že musíme určité věci v hodině stihnout, pokud nestíháme kvůli čekání z různých důvodů na někoho, pak se to musí zbytečně dodělávat doma.
Prvouka – probíráme bezpečnost provozu u chodců a cyklistů.
Změna rozvrhu – v pondělí bude čtení místo prvouky, prvouka bude v úterý místo čtení.
Prosím kontrolujte dětěm hlavy , ve třídě jsou vši.
9.10. jedeme do divadla Minor na Perníkovou chaloupku , není to klasické zpracování, ale horor.
Pojedeme vlakem – cena 150 kč . Peníze zatím neposílejte, až příští týden. Také pošlu přesnější informace.
Posílám domů k nahlédnutí kontrolní sešity ČJ a M , prosím podepište je .