Speciálně pedagogická péče
Způsoby zajištění speciálně pedagogické péče
Základní škola logopedická s.r.o. poskytuje svým žákům od 1. do 9. ročníku speciálně pedagogickou péči (SPP), která vychází z jejich individuálních potřeb. Na 1. stupni převažuje individuální péče, na 2. stupni se jedná zejména o péči skupinovou. Zařazení dítěte do SPP vychází z odborného posudku vydaného Pedagogicko-psychologickou poradnou nebo Speciálně pedagogickým centrem, z doporučení odborných lékařů, školního psychologa, příp. třídního učitele žáka.
U mladších dětí probíhá SPP dle organizačních a personálních podmínek školy v rámci výuky, ale také ráno před vyučováním, příp. v odpoledních hodinách. Termín SPP je pro dítě zpravidla určen na celé pololetí či celý školní rok, změna je možná po dohodě zákonných zástupců dítěte s daným vyučujícím. Účast rodičů na hodinách SPP se nevyžaduje, mají-li však zájem, je jejich přítomnost zejména v logopedii vítána.
Individuální speciálně pedagogická péče :
- logopedie
- reedukace specifických vývojových poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie)
- oftalmopedie (oční cvičení, nácvik Braillova písma, prostorová orientace, psaní všemi deseti na PC)
- rehabilitace
Skupinová speciálně pedagogická péče:
- rozvoj komunikativních schopností
- reedukace specifických vývojových poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie)
- oftalmopedická péče
- rehabilitační cvičení
- rozvoj komunikativních schopností / reedukace SVPU - kombinovaná skupina
Vedle samostatných hodin speciálně pedagogické péče mají žáci na 1. stupni školy zařazen v rámci českého jazyka skupinový rozvoj komunikativních schopností, a to v rozsahu 1 vyučovací hodiny týdně. Kromě toho ve škole probíhají tzv. logopedické týdny (většinou na počátku či konci školního roku), průběžně potom učitelé ve výuce využívají i logopedické chvilky sloužící zejména k procvičení obratnosti mluvidel a upevnění správného dýchání.