Jdi na obsah Jdi na menu

Williams odhalil FW36,zatím bez sponzorů

23. 1. 2014

 Tžm Williams dnes na svém Twitteru odhalil nový monopost FW36,jenže bez logo nových sponzorů,prý má také nového hlavního sponzora na místo PDVSA které odešlo s Maldonadem k Lotusu představit.

Stáj také před sezonou přišla s řadou nových lidí včetně Pata Symondse,bývalého Technického ředitele Renaultu a Marussie a technický tým změnil i to že končí pod dvouz letech s Renaultem a přichází nové partnerství s Mercedesem.

Vůz je jeden z nových s ošklyvým nosem,Pat Symonds,technický ředitel Williamsu to celé komentuje takto:

"Letos je ve voze mnohem více technologie. V F1 jsme už dříve mívali turbomotory, tentokrát to je ale jiné - nejde jen o změnu motoru, ale o zcela odlišný systém. Přešli jsme od lehce hybridního, atmosférického motoru k plně integrované hybridní pohonné jednotce s novou technologií ve svém srdci,"začíná Symonds

"Celkově budou vozy letos potřebovat více chlazení. Požadavky na vodní a olejové chlazení mohou být o něco málo menší, ale ERS systém je mnohem výkonnější, a proto potřebuje více chlazení. Také musíme chladit stlačený vzduch z turbokompresoru, který vyžaduje velký mezichladič,"pokračuje

"Převodovku jsme dokončili relativně brzy. Na stolici a u Mercedesu v Brixworthu toho natestovala hodně, ale spolehlivost nemůžete považovat za zaručenou. Jde o zcela novou skříň a musí se vyrovnat s mnohem větším krouticím momentem, než loni u V8 motorů," popisuje Symonds.

"Stavba vozu šla velmi hladce, bylo to však výzvou dostat vůz na hmotnostní limit. Bylo to možné, ale nikoliv snadné, protože nové pohonné jednotky jsou těžší než končící V8. F1 bude v roce 2014 stále o aerodynamice. Dochází k určitým podstatným změnám: nos je níže než loni a přední křídlo je užší, což znamená, že jeho bočnice jsou nyní více zacloněné předními pneumatikami.

 

Zadní křídlo není tak hluboké jako loni a dolní křídlo vzadu již není povolené. Také jsme přišli o možnost využívat výfuky pro zvyšování aerodynamické výkonnosti. Věřím, že budeme blíže předním týmu z pohledu aerodynamiky, než jsme byli loni. Naší ambicí je prožít povedenou sezónu 2014."dodává Pat.

Vůz Williams FW36 s motorem Mercedes 1.6T V6 uvidíme už příští týden na testech v Jerezu,nejdříve s ním pojede Valtteri Bottas,poté to zkusí i Felipe Massa.

Foto vozu zde:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=399740706828724&set=a.250732455062884.60624.249731225163007&type=1&theater