Zápis Schůze představenstva a kontrolní komise
Schůze představenstva a kontrolní komise dne 20.09.2016
===========================================================
-Úvod .
- Stav účtu Bytového družstva – SBERBANK CZ, a.s. a Encom spol. s.r.o.
Na účtu ke dni 20.09.2016 je ………..……………………………. 515 148 ,-Kč
V hotovosti na pokladně společnosti Encom je k 19.09.2016 ……. 1 829,-Kč
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Celkový stav ke dni 20.09.2016 činí …..…………………………... 516 977,-Kč
-BD uhradilo dne 16.08.2016 Brněnským vodárnám a kanalizacím částku ve výši 15 028,-Kč vodné a stočné za 07/2016, 19.08.2016 částku ve výši 5 790,-Kč za opravu vodovodní přípojky v domě a 19.09.2016 zálohu za ÚT a TUV Teplárnám Brno ve výši 26 600,-Kč. Dne 13.06.2016 jsme uhradili panu Vychopeňovi částku 10 500,-Kč za vypracování průkazu energetické náročnosti budov a dne 29.06.2016 jsme uhradili částku ve výši 22 162,-Kč České pojišťovně, a.s. za pojištění domu na období od 01.07.2016 do 30.06.2017.
Ostatní výdaje družstva souvisely s běžnou údržbou a chodem domu tj. správou domu, úklidem domu, úhradou nákladů za administrativou.
- Dle posledního výpisu z bankovního ústavu SBERBANK CZ, a.s. je výše nesplaceného úvěru k dnešnímu dni ve výši 295 443,-Kč, kdy poslední úhrada úvěru ve výši 6 040,-Kč se uskutečnila 31.08.2016
- Dne 07.09.2016 jsme na moje vyžádání obdrželi od Sberbank CZ, a.s. „Potvrzení o splácení úvěru a o skutečné výši zaplacených úroků z úvěru“, kde bylo uvedeno, že z naší strany byly do 07.09.2016 uhrazeny úroky ve výši 441 662,62 Kč bance Sberbank CZ,a.s. Za tuto službu si Sberbank CZ,a.s. účtuje poplatek ve výši 200,-Kč
-V souvislosti s výše uvedenou skutečností byl z naší strany vypsán a podepsán požadovaný formulář od Českomoravské záruční a rozvojové banky do kterého byla uvedena výše částky za uhrazené úroky ve výši 441 662,62 Kč a tento formulář byl dne 12.09.2016 zaslán do sídla zmíněné banky.
Dne 10.05.2016 se uskutečnila mimořádná schůze představenstva z důvodu poruchy vodovodní přípojky před panelovým domem na ul. Oderské č.p. 204/9. Vzhledem ke skutečnosti, že panelový dům je pojištěn u České pojišťovny, a.s. byl o vzniklých škodách informován zástupce p. Krejčí, který provedl dne 29. a 30.4. 2016 kontrolu místa a poškozených částí domu o čemž byl pořízen zápis. Celá nahlášená pojistná událost je vedena u České pojišťovny pod číslem 5720107 a vyřizuje ji likvidátor České pojišťovny p. Radkovič.
Ze strany zástupce pojišťovny jsme byli upozorněni, že na opravované části domu musí být vystaveny dodavatelské faktury ( daňové doklady), které bude zapotřebí předložit pracovníkům pojišťovny v případě uplatnění nároku na úhradu nákladů z titulu škodní události. Zápis z této mimořádné schůze byl pořízen samostatný zápis.
V souvislosti s touto skutečností jsme u BVaK objednali i opravu části vodovodní přípojky uvnitř bytového domu před vodoměrem za kterou jsme zaplatili 5 035,-Kč bez DPH a 5 790,-Kč vč. DPH.
Z důvodu poruchy vodovodní přípojky došlo k poškození částí suterénu našeho domu a proto jsme byli nuceni zahájit jednání s firmami, které nám provedou opravy poškozených částí domu.
Následně jsme objednali vymalování sklepních prostor u pana Karla Jaspara, kdy celková cena za vymalování sklepů bude činit 4 700,-Kč bez DPH a 5 405,-Kč vč. DPH a vlastní provedení nátěrů sklepů se předpokládá do konce 10/2016, ale přesný termín bude všem družstevníkům sdělen.
Dále jsme v jednání se společnostmi, které nám opraví polykarbonátovou stříšku nad vchodovými dveřmi a dále nám opraví podlahy ve sklepních prostorách a v chodbě suterénu.
Faktury za výše uvedené opravy předložíme pracovníkovi České pojišťovny a.s. panu Radkovičovi, neboť vznikly v důsledku prasklé vodovodní přípojky do našeho domu.
Následný celodenní úklid zablácené podlahy ve sklepích a na chodě v suterénu a v přízemí domu musel nad rámec svých povinností provést pan Kopečný a paní Kopečná.
Vzhledem k této mimořádné situaci a k ochotě manželů Kopečných představenstvo B družstva dnešního dne schválilo pro manžele Kopečné finanční odměnu ve výši 1 000,- Kč .
-Dne 12.08.2016 v ranních hodinách došlo k opětovné poruše vodovodní přípojky, kdy bylo poškozené těsnění mezi dvěma přírubami. Ze strany BVaK došlo k bezplatné opravě závady dne 12.08.2016 v době mezi 7,00 až 8,00 hodinou ranní..
- Počátkem měsíce června obdrželo představenstvo Bytového družstva Oderská 9 „Smlouvu o převodu družstevního podílu“ z družstevníků Lubomíra a Andrei Koumalových na Mgr. Zuzanu Došlou( vdanou Chadimovou) - bytová jednotka č. 23 v 6. NP. Rovněž z její strany došlo dne 08.06. 2016k vyplnění a podání představenstvu družstva přihláška do našeho bytového družstva. Na základě předložení všech písemností představenstvu družstva byla tato skutečnost vzata na vědomí a byl dán představenstvem pokyn zástupcům firmy Encom k vyhotovení nové „Nájemní smlouvy“.
-Ke konci 08/2016 nebyli evidováni žádní družstevníci, kteří by měli nedoplatek spojený s užíváním svého bytu.
- V měsíci září loňské roku byla provedena v našem domě odborná zkouška výtahu ( ev. č. 401216647, výr. č. 41835403) v rozsahu dle platné ČSN 27 4007. Na základě této odborné zkoušky jsme obdrželi „Protokol o odborné zkoušce“ z kterého vyplynuly závady.
Na základě nutnosti odstranění těchto závad jsme poptali 4 firmy, kdy jsme obdrželi 3 cenové nabídky. K odstranění závad byla vybrána společnost VÝTAHY BRNO s.r.o., která nám nabídla cenu po slevě ve výši 33 739,-Kč bez DPH a 38 800,-Kč vč. DPH a obdržela naši objednávku s termínem odstranění závad do 14.10.2016. O odstraňování závad budou v dostatečném předstihu všichni družstevníci informováni, neboť se předpokládá, že 3 dny bude osobní výtah v našem domě mimo provoz.
- Na základě uzavřené SoD mezi BD Oderská 9 a společností VÝTAHY – Slavík spol.s.r.o. představenstvo družstva dne 15.09.2016 zaslalo na nástupnickou společnost KONE, a.s. po společnosti VÝTAHY – Slavík spol.s.r.o. dopis ve kterém v požadovaném tříměsíčním předstihu vypovědělo smlouvu o dílo na servisní práce související s našim osobním výtahem BOV 250.
- Na provádění servisních prací osobního výtahu v našem domě byla nově uzavřena smlouva o dílo na servisní služby se společností VÝTAHY BRNO s.r.o., která vejde v platnost od 01.01.2017 a je uzavřena na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou tří měsíců. Zmíněná společnost rovněž provede proškolení pana Jaroslava Kopečného na funkci „ Dozorce výtahu“.
-Koncem měsíce května jsme od pana Martina Vychopeňe obdrželi na základě zákona č. 406/2000 „ Průkaz energetické náročnosti budov ( PENB), který má platnost 10 roků. Za jeho vyhotovení jsme zaplatili 10 500,-Kč. Část zmíněného průkazu je vystavena na nástěnce ve vestibulu našeho panelového domu.
-V druhé polovině měsíce května všichni družstevníci obdrželi finanční vyúčtování za spotřeby tepla a teplé vody v jednotlivých bytech za rok 2015.
-Na minulé členské schůzi družstva byli družstevníci seznámeni se dvěma cenovými nabídka na výměnu vodoměrů a indikátorů topení. Vlastní výměna byla zatím na základě požadavku družstevníků odložena, ale obdržel jsem informaci od jednatele společnosti VUSTE MART s.r.o. Ing. Navrátila, že poslední výměna vodoměrů na studenou vodu proběhla 27.2. – 1.3.2007 a výměna vodoměrů na teplou vodu proběhla v polovině roku 2009 a vlastní indikátory tepla byly vyměněny k 31.3.2005. Vyhláška č. 285/2011, která je platná od 01.01.2012 určuje, že doba platnosti cejchovaných vodoměrů je jednotná a to 5 let. Dále jsem byl informován, že rozdíl mezi měřením hlavního vodoměru a a sumou měření bytových vodoměrů je 450 m tj. 2046 m3 vs. 2490 m3 a to je cca 22 %, což je opravdu dosti velká nepřesnost – viz. Příloha č. 1.
-V souvislosti s výše uvedenými skutečnostmi poptám opět společnosti ENBRA a.s. a VUSTE MART, aby nám zpracovaly cenové nabídky na dodávku a montáž zmíněných měřičů vody a indikátorů topení.
-Počátkem měsíce srpna představenstvo družstva obdrželo od společnosti SMART Comp a.s. „Smlouvu o umístění zařízení“. Jedná se o umístění technologie a její provozování vč. přípojek do sítě internetu a pro využívání datových, hlasových a televizních video služeb., případně dalších elektronických komunikací v rámci optické telekomunikační sítě NETBOX. Jedná se o přepojení rackové skříně, která je v současné době v objektu Oderská č.7 do objektu Oderská č.9. Umístění vlastní skříně podléhá schválení představenstva družstva.
-Vlastní program 38. členské schůze BD Oderská 9 konané dne 11.10.2016 bude dne 21.09.2016 dán do poštovních schránek všem družstevníkům a dne 22.09.2016 bude umístěn i na webové stránky BD Oderská 9.
-Následující členská schůze BD Oderská 9 se uskuteční dne 11.10.2016.
Příloha č. 1 – Informace VUSTE o výměně vodoměrů a indikátorů měř. Tepla
Zapsáno v Brně dne 20.09.2016
POZVÁNKA
na 38. členskou schůzi Bytového družstva Oderská 9, která se bude konat v úterý dne 11.10.2016 v kanceláři družstva od 18.00 hod
==================================
Žádáme všechny družstevníky „ Bytového družstva Oderská 9“, aby se zúčastnili této důležité členské schůze!
======================================================
Program schůze :
- Zahájení schůze
- Zjištění počtu přítomných členů družstva
- Schválení programu členské schůze
4. Zvolení zapisovatele a ověřovatele zápisu z 38. členské schůze
5. Přijetí nové členky družstva – Mgr. Zuzany Chadimové
- Činnosti představenstva družstva
- Stav účtu bytového družstva – příjmy a výdaje
- Výměna vodoměrů a indikátorů tepla
9. Opravy a odborné zkoušky zařízení v našem domě
10. Stav dlužníků neplatících nájemné za bytové jednotky
11. Ostatní
12. Usnesení z 38. členské schůze
13. Odsouhlasení a ověření usnesení z 38. členské schůze
14. Závěr
Upozornění:
Členské schůze se mohou zúčastnit pouze členové družstva.
Za představenstvo Bytového družstva Oderská 9 Vás co nejsrdečněji zve
…………………..
Ing. René Crha
předseda představenstva
BD Oderská 9