Informace rodičům 20.2.
20. února 2015
Milí rodiče,
děti si po delší době nesou zase domů na ukázku své desky s pracovními listy, abyste viděli, co také ve škole děláme. Spolu s dětmi si je prolistujte, v pondělí si je děti přinesou zpět do školy.
Co už umíme:
ČTENÍ – nově umíme přečíst písmenko R (trénovali jsme čtení slov s R na str. 28)
- Tom nám ve Slabikáři představil svého kamaráda, tak jsme společně dali dohromady, jak se k sobě kamarádi chovají, ve dvojicích jsme spojovali známé pohádkové dvojice kamarádů a každý sám si do sešitu napsal, kdo jsou jeho kamarádi
- určování hlavní postavy (a toho, co dělá) v úkolech Čteme s porozuměním nám šlo hravě, nejvíce děti zaujal text o rejnocích
- v písance se nám dařilo napojování slabik s písmenkem „m“
MATEMATIKA – řešili jsme další hady (s těmi si zatím ještě úplně všichni sami neporadí)
- seznámili jsme se s novým prostředím SCHODY, které je obdobou krokování
PRVOUKA – pracovali jsme s další kapitolou Dobrodružství v říši hmyzu, kde děti pomáhaly při broučí olympiádě – seznámili jsme se s některými známými druhy brouků, poznávali je na obrázcích (slunéčko, střevlík, zlatohlávek, chrobák, roháč, hrobařík) a po úspěšném uspořádání vlastní olympiády v tělocvičně jsme získali další přísadu do zvětšovacího lektvaru (květ lípy)
ANGLIČTINA – ke slovíčkům z minula (cat, dog, fish, zebra, monkey) jsme přidali ještě dvě TIGER a ELEPHANT
VV – prvně jsme pracovali s tuší, kreslili jsme různé brouky; obrázky se moc povedly, tuše se vylily jen tři (a naštěstí všechny na ubrus J)
TV – brouci si pro nás připravili na broučí olympiádu mnoho různých disciplín, bojovaly proti sobě týmy Střevlíků, Slunéček a Roháčů, boj byl dlouho vyrovnaný, celkové vítězství si ale nakonec vysloužili Roháči
ČTENÍ - čtení ze Slabikáře str. 44 - 47
- Čteme s porozuměním každý den: Posloupnost
PSANÍ - písanka o, O a konečně první pořádná slova J
MATEMATIKA - učebnice str. 14 – 16 (počítání do 14, autobus, schody, dělení na poloviny, stavby z kostek)
ANGLIČTINA – zvířata
Další informace:
- zeptejte se dětí, zda nepotřebují nové lepidlo v tyčince a případně dokupte – začala nějak hromadně docházet, často ani ve skupinách a s podporou mých erárních železných zásob nedáme dohromady potřebný počet a zbytečně nás to zdržuje v práci J
Markéta Pézlová