Anglický jazyk
Tematický plán
ANGLICKÝ JAZYK – 3. ročník
2014/2015
Při výuce angličtiny budeme pracovat s učebnicí a pracovním sešitem nakladatelství SPN, autorka M. Zahálková. Využívat budeme pracovní listy, flashcards, interaktivní tabuli, písničky, pohádky, didaktické hry. Stejně jako ve 2. třídě budeme klást důraz na aktivní znalost jazyka a správnou výslovnost.
Od začátku školního roku budeme věnovat pozornost psanému jazyku a přepisu výslovnosti, v pololetí si zavedeme slovníček, do kterého začneme zapisovat probraná slovíčka.
Výstupy ŠVP pro 3. ročník:
Ø rozumí pokynům vysloveným pomalu a s pečlivou výslovností a adekvátně na ně reaguje
Ø rozumí otázkám vysloveným pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně verbálně i neverbálně
Ø opakuje slova a slovní spojení podle zadání učitele
Ø s vizuální oporou prokáže porozumění jednoduchému krátkému psanému textu
Ø s vizuální oporou prokáže porozumění pomalu a zřetelně pronášenému mluvenému popisu
Ø přiřadí mluvenou a psanou podobu slova k jeho vizuální podobě
Ø napíše slova a krátké věty na základě předlohy
Učivo ŠVP pro 3. ročník:
Ø classroom language, předložky in, on, under
Ø otázky What time is it? How old are you? How many…? Have you got…? Do you like…? Are you wearing
Tématické okruhy ŠVP pro 3. ročník:
Ø pozdravy, školní potřeby a třída, barvy, čísla 1-12, hodiny, rodina, hračky, oblečení, lidské tělo, dny v týdnu, sport, jídlo a nápoje, ovoce, zelenina, domácí mazlíčci, slovesa pohybu, dům a byt, abeceda, otázky se slovesem to be, základní protiklady, oznamovací věty kladné i záporné se slovesy to be, have, can, pravidelné tvoření množného čísla
Tematický plán:
Září psaná podoba slova, seznámení s přepisem výslovnosti; pozdravy, představení, rozloučení; reakce na pokyny učitele; části dne; prosba a poděkování; školní potřeby – otázka What is it? What’s this?
Říjen barvy předmětů – otázka What colour (is it)?; počítání do dvanácti – otázka How many?; předměty ve třídě – otázka Where is?; věk – otázka How old are you?
Listopad Halloween; čas – otázka What time is it?; rodina a kamarádi – otázka Who is this?
Prosinec vyjádření velikosti a délky; tvoření množného čísla u podstatných jmen koncovkou -s; přání k vánocům a Novému roku
Leden hračky – otázka How many“ a Where is?, předložky in, on; popis oblečení – otázka Are you wearing?
Únor zavedení slovníčku; popis hlavy a dalších částí těla – věta I have got; oblečení – věty v množném čísle – These are.
Březen dny v týdnu a sportovní hry – I play; nakupování – I (don’t) like; ovoce; postup při přípravě jídla
Duben zelenina; dotaz na možnost pomocí spojky or; jídelníček; domácí mazlíčci – využití probraných otázek a odpovědí; seznámení s průběhovým časem u právě probíhajících činností pomocí -ing
Květen popis domova; právě probíhající činnosti; popis školy; abeceda; hláskování – poslech i psaní
Červen opakování