Český jazyk
Tématický plán
ČESKÝ JAZYK – 3. ročník
2014/2015
Stejně jako vloni bude každý týden v průběhu celého školního roku probíhat DÍLNA ČTENÍ a DÍLNA PSANÍ. Oboje dle metodik vydaných v Příručkách RWCT.
Pokračovat budeme s rozvojem čtenářských dovedností podle knihy „Čteme s porozuměním každý den – 2. třída“, s kterou jsme začali pracovat již v loňském roce.
Doma si děti budou číst vlastní knihy, množství přečtených stránek si budou opět zaznamenávat do notýsků. Po přečtení zaznamenají knihu do čtenářského deníku a představí ve třídě (na začátku si ukážeme, jak taková prezentace bude vypadat). Každý týden bude představena jedna kniha.
Děti budou pokračovat v pravidelných víkendových záznamech do svých deníčků, letos na ně dostanou nové sešity. Ke kontrole je budou nosit každé pondělí, navíc s nimi budeme společně pracovat vždy každé první pondělí v měsíci.
Učivo mluvnice budeme okamžitě využívat a procvičovat jak při psaní deníčků, tak v dílnách psaní. Pracovat budeme s učebnicí a pracovními sešity nakladatelství Fraus.
Září opakováni z 2. ročníku: slovo, slabika, hláska, písmeno; pravopisně tvrdé a měkké skupiny souhlásek; abeceda; psaní u, ů, ú; spodoba a ztráta znělosti
Říjen stavba slova, slova příbuzná; druhy vět; vypravování, osnova; skupiny dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
Listopad vyjmenovaná slova po b; mluvené projevy; významové vztahy ve slovní zásobě; vyjmenovaná slova po l; popis předmětu, odstavce
Prosinec vyjmenovaná slova po m; slovní druhy; souvětí; opakování
Leden vyjmenovaná slova po p; dopis; vyjmenovaná slova po s; podstatná jména (číslo, rod)
Únor vyjmenovaná slova po v; popis činnosti; podstatná jména (pád, životnost)); vyjmenovaná slova po z; e-mail
Březen opakování; slovesa (číslo, osoba); přihláška; vlastní jména
Duben slovesa (čas, infinitiv); skladební dvojice; přídavná jména; číslovky; předložky
Květen zájmena; spojky; příslovce; popis pracovního postupu; vypravování
Červen částice; citoslovce; mluvené projevy; opakování