Jdi na obsah Jdi na menu
 


2. SUBREGIONÁL 2013 OL3Y JN69JJ

23. 11. 2014

Tak jsme se zase dočkali. V pátek vyrážíme ze Standou kolem 13 hodiny z Roztok. Samozřejmě a tradičně po dobrém obědě u Hladkých.  (Standova XYL je výborná kuchařka) . Netradičně jsme se po chvíli vraceli pro proviant a tekutiny, které Standa zapomněl přeložit ze svého auta ke mě. Cesta po D5 poklidně ubíhá za debaty o všem možném. Až do chvíle, kdy se za Hořovicemi auto rozplavalo od jedné strany na druhou. (Předjíždím v té chvíli šňůru kamiónů, jsem v levém pruhu, jedu docela rychle a auto střečkuje jak splašená kráva). Je jasné, že rupla pneumatika - díky Pánu Bohu ta zadní! Naštěstí se mi to podaří udržet mezi svodidly na jedné a auty na druhé straně. Snažím se dostat do odstavného pruhu. To už slyším, jak jedu po ráfku, jsme totiž dost naložení. Jeden z tahačů vidí mé problémy, brzdí a pouští mě ke krajnici.  UF. Dál už je to ohraná písnička, vyložit bagáž, umístit trojúhelník.... Rezerva má tlak 1,5 a hustilka se dlouhodobým nepoužíváním stala nepoužitelnou. Na nedaleké Benzínce eliminujeme tento drobný nedostatek a cesta na Čerchov už dál ubíhá bez problémů. Cestou sledujeme, jestli nepotkáme nějaký pneuservis. NONSTOP pneuservis najdete (stejně jako my) na silnici 26 ve vsi Březí. Je to pár km před kruhákem u Draženova. Za rozjetou pneumatiku mi na disk namontovali pneu potřebných rozměrů za 350.- Kč - aspoň na dojetí. Později, ale přece dorážíme do cíle. 

Na Čerchově, který tone v mlze, jako obvykle, jsou už další zavodníkové - Dušan OK1DC, Palo OK1CRM, Pavel OK1FFW a Jarda OK1FFV. M2 (M5WL) je na stožáru s volantem. Dušanovo čtyřče už také trůní na TA19ce, tentokrát očekávaně vybavené rotátorem!! Po uvítání, vybalení sakupaků a lehké svačině přikládáme ruku k dílu a za chvíli stojí dva další systémy. 4x5 el. za věží a 4x5 el. fixně na Italy. Vytáčíme ještě kousek TA19 aby se daly změřit všechny antény. Vše je OK, v přijatelných mezích. Nahazujeme VN v PAčkách a hned se objevuje zrada. Dým a charakteristický smrad odhaluje to, že v jednom PA hoří překlenovací odpor na trafu. Nastupuje Pavel 1FFW a zahajuje resuscitaci. Bohužel přichází na to, že závada není na kopci opravitelná. (Nakonec to vypadá na zkrat na primáru . Tím pádem se na sekundár nedostalo potřebné napětí pro vybavení odpojení překlenovacího odporu). Sahám tedy do KPZ (tedy do auta) a vytahuji rezervní PA. Mezitím, než se PA trochu nažhaví, ladíme majáky a testujeme podmínky. NIC MOC! Obvyklé majákové "stálice" z OZ, PA a I nejsou slyšet. Zjišťujeme, že nechodí společný LNA před transvertorem. Jarda 1FFV slibuje, že pošle ráno po Pavlovi 1FFW náhradu. Ještě za večerního šera vynášíme s Dušanem jeho 8 kusů DL7KM. Dušan je chce vyzkoušet umístit fixně na jižní stěnu našeho "domečku".  Na kopec doráží Pavel OK1VEI - jako obvykle z autem ověšeným parabolami. Pak už jen sedíme v kuchyni, povídáme a ladíme formu na zítřek.   Mezitím se spouští silný déšť. Velimus nolimus Palo musí na střechu, (jako jediný má totiž cosi nepromokavého na sebe) zakrýt díry kolem stožárů. Jak rychle se déšť přihnal, tak taky odešel. Jen jsme ráno museli vysoušet stůl ve vysílací místnosti.  Po kabelech tam trochu zateklo.   

Sobotní dopoledne probíhalo v poklidu. Dorazil Pepa OK1AY s tradiční výtečnou dršťkovou polévkou a taškou domácích rohlíků a housek. Bonus - 3 nohavice jablkového štrůdlu od paní Buriánové rozšířily buchtu od paní Hálkové a bábovku kterou dodal náš přítel od CB. Na začátek si dáváme menší rozcvičku. Výstup na Kurzovu rozhlednu se zátěží - pomáháme Pavlovi 1VEI vytáhnout jeho železa nahoru. TA 19-ka je vybavena kotvami a stožár rozvinut do jeho plné délky. Vzhledem k tomu, že k  rotátoru přibyl asi 2 metrový stožárek, tak je střed čtyřčete asi 20m vysoko. Standa 1AGE implementuje LNA od Jardy 1FFV. Kontrolujeme RX cestu od Italských 4x5Y. Anténa šumí víc než ostatní. Nakonec je příčina nalezena v utrženém konektoru a vše je dáno do pořádku. S několika blízkými stanicemi si kontrolujeme kvalitu signálu - protistanice hlásí, že je vše OK. Dušan kompletuje 8x DL7KM. Říká tomu "malé fotbalové hřiště".  V samotném závodě jsme ji nepoužili. 4x5Y se jevilo lepší. Vzhledem k tomu, že Palo CRM nestíhá začátek závodu, zůstává "výkop" na Standovi a mé maličkosti. Rozhodujeme se, (už v pátek), že se vzhledem k rozšíření kontestového pásma, budeme snažit držet někde kolem kmitočtu 144.350. Slabou půl hodinku před začátkem závodu obsazuji kmitočet 144.348. Asi 5 minut před celou volá John G4SWX. Domlouváme se, John a CONDX vydrželi a tak je úvodní  QSO netradičně přes 850km. První hodina přináší 86 QSO a 21,5k bodů. Chodí převážně jihozápad až severozápad. Několik HB9, F a DL stanic z JO31 a 42 je toho dokladem. Nové (říkám mu "Vysoké") 4če se s rotátorem chová úžasně. Snažím se zapamatovat si "dobré směry" a výsledek je znát hned druhou hodinu. Do logu se dostalo sice "jen" 59 QSO, bodově 19,7k. Průměr se zvedl oproti první hodině o 100km a 13 QSO přišlo z východu - tam jsme točili "Vysoké". Do další dvouhodinovky nastupují Pepa 1AY a Dušan 1DC. Drží výborný průměr 50 QSO za hodinu a do logu přibývá 32,4k bodů. Lépe chodí stále jihozápad a ostatní směry jdou víceméně tak nastejno. Vrací se Palo 1CRM aby se spolu s Pavlem 1FFW zapojili do "výrobního procesu". Usedám k Internetu, abych přisypal další bodíky za QSO po domluvě na ON4KST. Najednou slyším Pala volat: "QRZ IS0 IS0?" A náš ODX je brzo na světě - tedy v deníku. IS0BSR/IS0 z JN40 1007km!! Díky Marco! Kluci drží průměr 50 QSO a zisk kolem 20k bodů. Chodí dlouzí Francouzi a Italové. Průměr je 353 a 411km na QSO! 6 hodin kontestu je za námi a 351 QSO je v deníku. Pokud to takhle posype, můžeme se dostat někam k 8 až 9 stům QSO! Nastupujeme se Standou k veslům a ždímáme z pásma co se dá. 41 a 42 QSO je maximum které přineslo 12,7 a 15,6k bodů. Další dvouhodinovka pod taktovkou Dušana a Pepy přináší ještě 33 a 32 QSO, ale po půlnoci (Z) nastává klasické zmrtvení pásma a Palo s Pavlem dolují 12 a 10 QSO převážně na cw a jihovýchodním směrem. Několik YU a něco málo přes 10k bodů v logu je toho důkazem. Nastupujeme se Standou ve 4 ráno (našeho času). Daří se 9 cw QSO. Na několikrát kompletuji QSO s Ivanem YU1LA. Po páté ráno se pásmo začíná probouzet. Děláme 16 QSO, posledních 6 už zase na SSB. Myslím, že se změna módu povedla v pravý čas. Rate se postupně zvedá, ale je pořád někde kolem 20-30 QSO za hodinu. Jen od 08-10Z se vyhoupne ke 40. Telegrafem volá G4DCN a druhý Angličan je v logu. Ze zajímavých stanic přišel ještě SP8CUR z KO10 a UT5V z KN18. Na poslední dvě hodinky nastupují Dušan s Pepou a nakonec dosáhnou kýžených 800 QSO s malou rezervou.

Balíme za svitu sluníčka a bezvětří, velmi rychle. Ještě jeden výstup na Kurzovku - něco Pavlovi VEI zase snést dolů a pak uháníme se Standou zpět ku Praze. Tentokrát je cesta domů bez komplikací. Ve třičtvrtě na 9 jsem doma.                            

_________________________________________________________________________________

Takhle to celé dopadlo:

Značka     : OL3Y
Contest    : II.Subregionál 2013
Datum      : 2013/05/04
QTH        : Čerchov
WW Locator : JN69JJ
Nadm. výška: 1042 m
Pásmo      : 144 MHz
Kategorie  : Multi
LOG          : Atalanta Locator ver. 12.24b
                                                                                          Rig            :  KV TRX + TRV + 4x PA

ANT: 1x M2 (M5wl na volantu), 4x5Y (fix do Itálie), 

    4x5Y (20m vysoko), 4x5Y (za věží - směrování od I2 po PA)                                                                              


Počet QSO  : 803
------------
Platná QSO : 803

Součet bodů:  279 982


ODX        : IS0BSR/IS0 v JN40xx na 1 007 km

Počet DXCC : 20
DXCC:
400xDL(112294)   113xOK( 21834)   53xI ( 28870)     
           28xF ( 17050)    28xOM( 12153)      27x9A( 14121)     
           26xSP( 11545)   25xHB( 10574)      24xPA( 14025)     
           22xS5(  8865)    21xOE(  4704)      11xHG(  5679)     
           9xON(  5855)        6xYU(  4466)       3xSM(  2104)     
           2xG (  1726)        2xUR(  1430)      1xIS(  1007)     
           1xOZ(   647)      1xYO(   792)     

Počet WWL  : 99
WWL  : 45xJN58   33xJO31   32xJO60   32xJO50   31xJN49   28xJN59 
             26xJN69   24xJO40   23xJO70   23xJN68   22xJO51   22xJN48 
             19xJN89   18xJN75   18xJN47   17xJO80   17xJO61   15xJO62 
             15xJN79   14xJO30   14xJN99   13xJO32   13xJN88   13xJN54 
             12xJO42   12xJN76   11xJN55   10xJO41    9xJN98    8xJN97 
              8xJN95    8xJN45     8xJN39     8xJN37    7xJO53    7xJN65 
              6xJO90    6xJO43    6xJO20     6xJN86    5xJO71    5xJO52 
              5xJO33    5xJO21    5xJO10    5xJN85    5xJN77    5xJN67 
              5xJN36    4xJO23    4xJO22    4xJN57    4xJN27    3xKN09 
              3xKN05    3xJO11    3xJN78    3xJN63    3xJN38    3xJN34 
              3xJN28    3xJN15    2xKN18    2xKN08    2xJO94    2xJO82 
              2xJO73    2xJO72    2xJO65    2xJO64    2xJO54    2xJO44 
              2xJO02    2xJN87    2xJN66    2xJN64    2xJN62    2xJN53 
              2xJN44    2xJN29    2xJN18    1xKO10    1xKN19    1xKN17 
              1xKN07    1xKN04    1xJO91    1xJO81    1xJO76    1xJO55 
              1xJO34    1xJN94    1xJN52    1xJN46    1xJN40    1xJN35 
              1xJN26    1xJN24    1xJN19 


WWL map    :

ł                                    JO76           ł          
ł                          JO55 JO65                ł          
ł                JO34 JO44 JO54 JO64           JO94 ł          
ł           JO23 JO33 JO43 JO53      JO73           ł          
ł JO02      JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 JO82      ł          
ł      JO11 JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO81 JO91 ł          
ł      JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł      KO10
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄ
ł      JN19 JN29 JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł KN09 KN19
ł      JN18 JN28 JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18
ł           JN27 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł KN07 KN17
ł           JN26 JN36 JN46      JN66 JN76 JN86      ł          
ł      JN15      JN35 JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05     
ł           JN24 JN34 JN44 JN54 JN64           JN94 ł KN04     
ł                          JN53 JN63                ł          
ł                          JN52 JN62                ł          
ł                                                   ł          
ł                     JN40                          ł          
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ĹÄÄÄÄÄÄ

 Edi visualiser- přesná mapa QSO:

     ut4ukw.com/edi/edimap.html

 


QSO v QRB
----------------
      < 100  51x
  100 - 199  164x
  200 - 299  130x
  300 - 399  137x
  400 - 499  163x
  500 - 599  81x
  600 - 699  53x
  700 - 799  17x
  800 - 899  6x
  900 - 999  0x
      > 999  1x
----------------
        ALL  779

Hodina QSO   Body  Pr.  DX  Znacka      S  SV V  JV  J  JZ  Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   86  21522  250  856 G4SWX       8   8   8    2   7  26  16  11
15-16   59  19728  334  691 OM3KDX      6   2  13   2  10  10   6  10

16-17   60  17098  284  753 I0FHZ           6   7   4   2   5  13  16   7
17-18   40  15487  387  725 ON4WY        5   4   4   2   2   3  14   6

18-19   55  19420  353 1007 IS0BSR/IS0  7   5   3   2   5   3  16  14
19-20   51  20974  411  817 F1GGS          7   4   1   3   1   6   9  20

20-21   41  12789  311  645 I5GZP           1   5   8   2   6   2  10   7
21-22   42  15627  372  794 TM4M            2   3   3   7   4   7   6  10

22-23   32   9817  306  592 IK4ADE          2   1   8   1   3   3   4  10
23-24   33  11955  362  805 YU7ACO        4   2   9   9   1   2   3   3

00-01   12   4778  398  733 YU1EF            -   1   4   2   1   3   1   -
01-02   10   4921  492  735 YT1S              -   1    2   5   -    -   2   -

02-03    9   4482  498  779 YU1LA             -   -   4   3   -   -   -   2
03-04   16   5558  347  616 OM0AST          2   3   4   1   1   2   2   1

04-05   18   7551  419  690 YU7W             -   2   4   4   2   1   3   2
05-06   19   7360  387  701 ON4MFX          2   1   4   -   5   -   3   4

06-07   24   9259  385  792 YO5KAW         4   4   6   1   2   2   2   3
07-08   27   9207  341  870 G4CDN          11   2   2   -   1   3   6   2

08-09   37  13368  361  832 F5XU             8   3   1   2   3   5   5  10
09-10   38  12807  337  681 SP8CUR        8   3   6   -   2   1   4  14
10-11   22   7274  330  699 UT5DV            -   2   3   1   2   4   2   8
11-12   21   7775  370  663 OM0AB           1   -   2   4   1   5   5   3

12-13   22   9610  436  646 IZ1ANU           1   -   1   1   2   1   5  11
13-14   29  11374  392  770 TM3KOP         1   1   1   3   6   4   7   6

-------------------------------------------------------------------------
All  803 280000 348 1007 IS0BSR/IS0  86 64 105 59 72 106 147 164


TOP 10
--------------------------------
 1. IS0BSR/IS0   JN40xx   1007 km
 2. G4CDN          JO02xx     870 km
 3. G4SWX         JO02xx   856 km
 4. F1NZC           JN15xx      837 km
 5. F5XU             JN15xx      832 km
 6. F1GGS          JN15xx      817 km
 7. YU7ACO        KN05xx     805 km
 8. TM4M            JN24xx    794 km
 9. YO5KAW       KN17xx    792 km
10. YU1LA          KN04xx   779 km

Takhle nás spotovali během závodu:


ON6SX    144352.3   OL3Y   JN69                            1259z  2013-May-05

I1RJP      144352.4   OL3Y                                       1028z  2013-May-05

F0GRC   144352.5   OL3Y  thx for patience 73         0807z  2013-May-05  

G4CDN   144352.0  OL3Y JO02SS:TR:JN59JJ  agn 0800z  2013-May-05  

DL8NBD  144329.3   OL3Y                                       0438z  2013-May-05  

I1RJP       144330.8   OL3Y                                      2258z  2013-May-04  

PA1T        144330.9    OL3Y                                      2128z  2013-May-04  

PE1OPK   144330.9    OL3Y                                      2128z  2013-May-04  

DL5BCQ   144330.8    OL3Y                                      2121z  2013-May-04  

I1RJP       144330.6    OL3Y                                       2022z  2013-May-04  

F5RHY      144331.0   OL3Y  FR CONTEST QSO. 73 1937z  2013-May-04  

S53WW   144331.0    OL3Y   sri - right call                1810z  2013-May-04  

ON7KZ   144348    OL3Y  JO10MV:TR:JN69JJ 714km1749z  2013-May-04  

F6IPR     144348.0     OL3Y   jn27ld // jn69jj               1548z  2013-May-04  

IK5RWX  144349.0    OL3Y     QSO                            1450z  2013-May-04  

DJ1AA    144348.5     OL3Y   JN69JJ                          1411z  2013-May-04  

G4SWX   144348.0    OL3Y  JN69:tr:JO02 57 856Km  1402z 2013-May-04

___________________________________________________________________________

Tak takhle to letos bylo. Skvělý výsledek, dobrá parta a počasí suprové.

Děkujeme všem, kdo zavolali a těšíme se na slyšenou o Polňáku.

Za celou partu Jirka OK1DQT

73+GL!!!!

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář