Učivo na týden 6. - 10. 4.
Krásný den, milé děti,
zdravím vás v novém týdnu. Tentokrát nebudu zadávat moc učiva, protože ve čtvrtek byste měli "prázdniny" a v pátek je státní svátek. Rozložím tedy své předměty do tří dnů. Ostatní pošlu tak, jak mi předaly paní učitelky.
Příští týden bych chtěla vyzkoušet online výuku, tak snad nám to půjde. Ještě napíšu bližší informace, kdy a jak to bude probíhat. Doufám, že se nás sejde co nejvíce. Bylo by fajn, kdybychom se sešli všichni, ale nedělám si iluze. Ale budu doufat...
Matematika
- na dnešek (pondělí) jsem slíbila samostatnou práci na násobení desetinných čísel přirozeným, tak tady je. Do sešitu si nadepíšete
Samostatná práce
a) pamětné
5 . 0,7 = 9. 0,6= 4 . 2,1 =
6,2 . 6 = 0,8 . 9 = 5,2 . 5 =
b) písemné (napíšete správně pod sebe a spočítáte)
12,8 . 6 53,9 . 4 132,7 . 5
94,3 . 7 70,6 . 3 231,4 . 8
BONUS (není povinný, ale budu ráda, když spočítáte - návod jak na to - viz. páteční hodina matematiky)
56,9 . 35 86,7 . 23 154,2 . 19
- zítra (úterý) si do školního sešitu nadepíšete Slovní úlohy a spočítáte slovní úlohy z učebnice str. 32 cv. 3, 4, 6, 7 (je to ta strana, kterou jsem posílala rodičům) - zkuste i zápis (aby dával smysl), pak vypočítáte a nezapomeňte na odpověď
- myslím, že v PS Desetinná čísla nemáme ještě hotové stránky 9 a 10, tak si něco začněte např. cv. 1, 2, 3
- ve středu dokončete str. 9 a 10 v PS Desetinná čísla
- kdo posílá, muže zase poslat vše na konci týdne
Anglický jazyk
- na dnešek (pondělí) jsem slíbila věty na překlad - můžete posílat celý týden; věty doplním až v pondělí 13. 4. večer
- do sešitu English si nadepíšete Samostatná práce a přeložíte:
1 Zrcadlo je vedle skříně.
2 Lampička je na komodě
3 Je stůl před oknem? Ano, je.
4 Kde jsou knihy?
5 Jsou na poličce. (odpověď na předchozí otázku)
6 Kino je mezi poštou a supermarketem.
7 Hotel je naproti nemocnice.
8 V mém pokoji je velký stůl.
9 V našem domě jsou dvě ložnice.
10 Je ve vaší ulici sportovní centrum? Ne, není.
11 Je v tvém městě plavecký bazén? Ano, je.
12 V kuchyni jsou nové skříňky.
- záměrně jsem oddělila, v druhé části budete používat vazbu, protože věta začíná určením místa nikoliv podmětem.
- nemusíte udělat nutně hned; posílat můžete až do příštího pondělí, hlavně u toho přemýšlejte
- dnes (stále pondělí) byste měli dokončit UNIT 5C, případně si napsat slovíčka UNIT 5D - končíte slovem wrong; Culture už nepíšete
- zítra (v úterý) - všichni budou mít napsaná slovíčka UNIT 5D + zápis do sešitu English:
Revision: can/can´t
- moci, umět
- modální sloveso:
- ve všech osobách má stejný tvar
- následuje po něm infinitiv významového slovesa
- zápor - cannot/can´t
učebnice str. 58 cv. 2 - poskládáte 7 vět s různými podměty
- otázku tvoříme obrácením slovosledu
učebnice str. 58 cv. 3
Can you fly? ….
- poslechnete si cv. 1 v učebnici na str. 58, přečtete, přeložíte (poslechy pošlu)
- ve středu si v PS uděláte cv. 1 (podle obrázku poznáte, jestli to umí nebo ne), 2 (tvoříte otázky z vět ve cv. 1 a odpovídáte na ně) na str. 48 a cv. 3 (píšete o sobě, kterou z činností umíte a kterou neumíte) na str. 49
Vlastivěda
- nebudete dělat další kraj - vzhledem k tomu, že jste teď měli Jihomoravský kraj, zadávám na tento týden referát na téma Brno a okolí (byli jsme spolu několikrát v centru, tak zkuste něco hezky zpracovat) - formát nechám na vás
Český jazyk od p. uč. Jakšové
Číslovky
– zopakujte si ústně učebnice str. 122 – v žlutém rámečku, co jsou to číslovky.
– udělejte si sami zápis podle žlutého rámečku na str. 123, nemusíte opisovat celé, ale ať z vašeho zápisu vyplývá, co jsou to číslovky určité a co neurčité a ke každé skupině uveďte příklad
– učebnice 123/ 3 do sešitu – napište si číslovky určité a vyberte ze cvičení 3 příklady, pak si napište číslovky neurčité a udělejte to stejné.
– str. 124 učebnice – rozdělení číslovek – opište si, vždy si napište, jak daný druh číslovek poznáme a příklad.
Například takto: Základní – vyjadřují počet. Ptáme se: Kolik?
určité: jeden, oba
neurčité: málo, moc
Pracovní sešit: 58/3
Přírodověda od p. uč. Prokopové
Oběhová soustava
Učebnice - str. 58 téma : Neúnavné srdce" - článek si pečlivě přečtěte.
Pak shlédněte prezentaci, abyste dokázali odpovědět na otázky v pracovním listu.
Odkaz:
https://slideplayer.cz/slide/3140400/
Doplňte si úkoly v pracovním listu.
Pokuste se na svém těle nahmatat místa, kde lze měřit tep.
Už jsem psala, že můžete na jedničku vypracovat referát do Hudební výchovy.
Ještě vypíšu naše setkání v komentářích, tentokrát asi na středu stejný čas.
S dalším učivem přijdu až po Velikonocích tj. v úterý 14. 4.
Přeji všem krásný týden a pohodové Velikonoce.
Vaše paní učitelka