Jdi na obsah Jdi na menu
 


Most na 29. kilometru D1 je ve špatném stavu

7. 12. 2014

Problém mostu ale spočívá uvnitř.  

 

„Právě zatékání s obsahem chloridu má za následek, že v kotevních oblastech jsou napadeny korozí. A samotné kotevní oblasti jsou vstupní branou do kanálku, kde jsou protažená veškerá přepínací lana a po nich proniká vlhkost do jednotlivých nosníků.“ 

 

Toto přemostění podpírají čtyři kruhové pilíře na každé straně. V nich ale problém není. „Máme problém s jednotlivými nosníky, zejména s krajními, kde vlivem zatékání, jak izolací, tak oblasti kotevní došlo k přereznutí některých těchto přepínacích kabelů,“ vysvětluje StanMost bude potřeba podepřít. To je jeden z důvodů uzavření nájezdu na 29. kilometru D1 ve směru na Brno. „Opatření bude dlouhodobé, předpokládá se v horizontu asi čtyř let, než na most dojde řada v rámci modernizace D1,“ dodává Staněk. 
A to je další důvod, proč most zpevnit. V rámci modernizace bude 60 až 80 tisíc aut denně projíždět jen po jedné jeho polovině. 
ěk. „Jsou tu mírně zúžené jízdní pruhy, je tu snížená rychlost pro osobní vozidla na 100 kilometrů v hodině a pro nákladní vozy nad šest tun na 60 kilometrů v hodině," říká Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a pokračuje: 
"Po celé mostní konstrukci je pro řidiče zákaz zastavení, který je signalizován vodorovným dopravním značením ve žluté barvě." 
Stav přemostění Drahanského potoka, které bylo postaveno v roce 1977, si vyžádal dopravní omezení, snížení rychlosti a uzavření nájezdu na dálnici D1 ve směru na Brno. 
„Když se na most podíváte běžně okem laika, tak vidíte klasickou stavbu socialistického stavebnictví opotřebovanou přiměřeně době, užívání a hlavně kvalitě provedených prací. Vidíte tu obnaženou zkorodovanou výztuž na jednotlivých nosnících. V jednotlivých spárách jsou vidět stopy po vymývání cementem, což značí, že do mostu nějakou dobu zatéká,“ popisuje přímo pod mostem Jan Staněk z ŘSD. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář