Peugeot 908 RC
4. 3. 2007
Peugeot 908 RC
Účelem jakéhokoliv konceptu je prozkoumat nové myšlenky a vyzkoušet je ve snaze najít ideální řešení. Know-how a vášeň ve spojení s představivostí se stávají motivací, která mění sny v realitu. Peugeot 908 RC má v sobě vášeň a
představivost, která nám dovolí snít, ale má i svoji vážnou stránku.
Za svůj název vděčí 908 RC svému motoru Peugeot V12 HDi DPFS, který bude od roku 2007 pohánět jeho závodní verzi. Zkratka RC, používaná v kontinentální Evropě pro označení ostrých sportovních Peugeotů, také odkazuje na koncepty RC a vozy RC, které se přestavily v roce 2002 a jejichž architektura sloužila jako inspirace při návrhu tohoto inovativního projektu.
Původní myšlenkou bylo vytvořit limuzínu s působivým designem, která nabídne svým čtyřem cestujícím nové zážitky z jízdy. V konečné podobě to ale je nekompromisní auto, které kombinuje jízdní dynamiku, komfort, luxus a ekologii.
Za svůj název vděčí 908 RC svému motoru Peugeot V12 HDi DPFS, který bude od roku 2007 pohánět jeho závodní verzi. Zkratka RC, používaná v kontinentální Evropě pro označení ostrých sportovních Peugeotů, také odkazuje na koncepty RC a vozy RC, které se přestavily v roce 2002 a jejichž architektura sloužila jako inspirace při návrhu tohoto inovativního projektu.
Původní myšlenkou bylo vytvořit limuzínu s působivým designem, která nabídne svým čtyřem cestujícím nové zážitky z jízdy. V konečné podobě to ale je nekompromisní auto, které kombinuje jízdní dynamiku, komfort, luxus a ekologii.
Krátce řečeno je to exkluzivní čtyřdveřový vůz, který uchvátí představivost svých cestujících i okolí.
Motor a architektura
O pohon 908 RC se stará dieselový motor V12 HDi DPFS (diesel particulate filter system – filtr pevných částic), navržený tak aby se mohl v roce 2007 účastnit závodů Le Mans. Má objem 5.5 litru a nabízí u dieselových motorů dosud nevídané výkony. Jeho maximální výkon přesahuje 700 k a točivý moment překonává neuvěřitelných 1200 Nm. Díky úhlu rozevření válců 100 stupňů je těžiště tak nízko, jak je to jenom možné. Originalita 908 RC tkví v jeho kompaktním designu s motorem umístěným napříč za kabinou. Úsporné rozměry má i šestistupňová elektronicky ovládaná sekvenční převodovka, která byla upravena tak, aby vydržela fenomenální točivý moment a je umístěna pod motorem.
Design exteriéru
Design 908 RC tvoří neobyčejně nízká
Motor a architektura
O pohon 908 RC se stará dieselový motor V12 HDi DPFS (diesel particulate filter system – filtr pevných částic), navržený tak aby se mohl v roce 2007 účastnit závodů Le Mans. Má objem 5.5 litru a nabízí u dieselových motorů dosud nevídané výkony. Jeho maximální výkon přesahuje 700 k a točivý moment překonává neuvěřitelných 1200 Nm. Díky úhlu rozevření válců 100 stupňů je těžiště tak nízko, jak je to jenom možné. Originalita 908 RC tkví v jeho kompaktním designu s motorem umístěným napříč za kabinou. Úsporné rozměry má i šestistupňová elektronicky ovládaná sekvenční převodovka, která byla upravena tak, aby vydržela fenomenální točivý moment a je umístěna pod motorem.
Design exteriéru
Design 908 RC tvoří neobyčejně nízká
karoserie s elegantní zašpičatělou přídí a dynamickými, elegantními proporcemi. Spolu s velkými dvacetipaprskovými koly (20“ vpředu, 21“ vzadu) působí celé auto dojmem velké kočky, připravené ke skoku.
V celkovém výrazu 908 RC sehrál více než kdy předtím roli i emblém značky. Vpředu vyzařuje charakter lva z každého detailu, počínaje světlomety. Světlo zajišťují diody, jejichž oslnivý vzhled je zajištěn speciálním povrchem vnitřních součástí. Zvenku světla vypadají jako krystal, zbroušený jako drahokam a vytvářející nejasný obrys oční panenky.
Zadní světlomety, zakomponované do blatníků, jsou tvořeny diodami a hliníkové ozdoby v jejich středu připomínají mocné drápy. Dynamickému profilu zádi dominuje tvar zadního difuzoru, zvýrazněný chromovanými
V celkovém výrazu 908 RC sehrál více než kdy předtím roli i emblém značky. Vpředu vyzařuje charakter lva z každého detailu, počínaje světlomety. Světlo zajišťují diody, jejichž oslnivý vzhled je zajištěn speciálním povrchem vnitřních součástí. Zvenku světla vypadají jako krystal, zbroušený jako drahokam a vytvářející nejasný obrys oční panenky.
Zadní světlomety, zakomponované do blatníků, jsou tvořeny diodami a hliníkové ozdoby v jejich středu připomínají mocné drápy. Dynamickému profilu zádi dominuje tvar zadního difuzoru, zvýrazněný chromovanými
detaily a po obou stranách vizuálně doplněný dvojitými výfuky. Metalický lak s modrými odrazy ještě vylepšuje celkový dojem prestiže, dynamiky a čistoty, ztělesněný tímto vozem.
Interiér 908 RC
Světlo a plynulé křivky interiéru ve spojení s nejnovější technologií zajišťují čistotu designu a pohodlný interiér. Například můžete ovládat všechny funkce automobilu (rádio, MP3 přehrávač, satelitní navigaci, čtyřzónovou klimatizaci atd.) prostřednictvím dotykového displeje Man/Machina Interface (MMI). MMI je k dispozici i cestujícím na zadních sedačkách, díky multimediální obrazovce, umístěné na středové konzoli, oddělující zadní sedačky.
Interiér 908 RC
Světlo a plynulé křivky interiéru ve spojení s nejnovější technologií zajišťují čistotu designu a pohodlný interiér. Například můžete ovládat všechny funkce automobilu (rádio, MP3 přehrávač, satelitní navigaci, čtyřzónovou klimatizaci atd.) prostřednictvím dotykového displeje Man/Machina Interface (MMI). MMI je k dispozici i cestujícím na zadních sedačkách, díky multimediální obrazovce, umístěné na středové konzoli, oddělující zadní sedačky.
Vysoká kvalita materiálů a zpracování vytváří v interiéru 908 RC nadčasovou a luxusní atmosféru. Prostor pro cestující je obložen tmavým dubem, čalouněn ametystově šedou kůží a doplněn leštěným hliníkem, chromovými detaily a hodinami Bell&Ross. To všechno stimuluje vaše smysly dotykem, pohledem i vůní. Nezapomnělo se ale ani na praktické aspekty. Kromě velké klimatizované schránky před spolujezdcem je tu i mnoho odkládacích prostor ve dveřích a v přední i zadní středové konzoli.
Komentáře
Komentáře
Přehled komentářů
Super!!!!! Fakt hustý fáro jo a máš to tu moc pěkný__::::-DDDD
Good
(Good, 6. 3. 2007 16:37)