Informace rodičům 7.11.
7. listopadu 2015
Milí rodiče,
pondělní Halloweenské dopoledne se vydařilo. První hodinu jsme dlabali dýně (děkujeme Vašíkovi a Noemi, kteří je přinesli) a zdobili třídu. Další hodinu nás společně čekala lekce angličtiny a po velké přestávce již děti putovaly mezi zbylými třídami na našem patře, v každé se věnovaly jiné činnosti. S paní učitelkou Brixiovou si povídaly o původu svátku, tradicích s ním spojených a ve skupinkách vymýšlely strašidelné historky. S paní učitelkou Štrosovou „uvařily“ krásného pavouka z krekrů. Děkuji také rodičům za úžasné strašidelné svačinky, dortíky a koláčky (někteří napekli úplně pro všechny) a pomoc dětem s přípravou strašidelných kostýmů (najdete ve fotogalerii).
Co jsme zvládli tento týden:
ČESKÝ JAZYK – umíme použít pojem slabika, umíme slovo na slabiky rozdělit a s pomocí vytleskání spočítat, kolik slabik slovo má
- vysvětlili jsme si, že nám to pomůže při psaní, když se slovo nevejde na řádek, a prakticky si to vyzkoušeli (to už se nedařilo úplně všem)
- s velkým jásotem jsme otevřeli 5. díl písanky a naučili se psát „g“
- v úkolech Čteme s porozuměním jsme trénovali čtenářskou dovednost: Posloupnost
MATEMATIKA – ve skupinách jsme hravě vyřešili součtové trojúhelníky (najdete ve fotogalerii), společně jsme se věnovali „sousedům“ (úlohy, kde se doplňují čísla tak, aby součet každých tří sousedních čísel byl např. 10), obzvlášť jedna úloha nás potrápila a nakonec jsme zjistili, že nemá řešení (ale nasazení, s jakým vytrvalci hledali nové a nové možnosti řešení, vzájemně se opravovali a argumentovali i přes přestávku bylo obdivuhodné)
- samostatně děti řešily úlohy z prostředí Cyklostezky, Výstaviště a Zvířátka dědy Lesoně – zádrhelem se ukázalo přesné čtení zadání (mnozí úlohu sice vyřešili, ale nemohli dostat jedničku, protože nesplnili některou z podmínek v zadání a jejich řešení tedy nebylo úplné nebo správné) – zaměříme se na to v následujících týdnech
PRVOUKA – za práci v prvouce musím děti tentokrát moc pochválit, pracovali jsme poprvé metodou V-CH-D (je to jedna z metod Kritického myšlení, kde na začátku děti zapisují, co o daném tématu již vědí a chtěly by se dozvědět, pak následuje práce s jakýmkoliv zdrojem informací, např. text, videoukázka, obrázek… a na závěr doplní, co nového se dozvěděly, tedy V= Vím, CH = Chci vědět, D= Dozvěděl jsem se); naším tématem byly houby, všichni si bez problémů vzpomněli na nějakou vstupní informaci, co o houbách už vědí, ve sloupečku CH se objevily zajímavé otázky (Co je uvnitř houby? Proč tento rok houby nerostly? Jak houby rostou? Jaké mají kořínky? Chci vědět, jestli se mochomůrky mohou jíst. Kde všude mohou houby růst? Jak se ty houby schovávaj (Když jsem šel na houby šel jsem po cestě a když jsem šel zpátky, na jednu jsem šlápl)? Jak se na světě objevily? Kolik je na světě druhů hub? Proč rostou hříbky na mechu?)
- následovalo čtení dalšího příběhu o Ostružinkovi (náhodou o houbách ), práce s obrázkovými kartičkami (dělení na jedlé a nejedlé, pojmenování známých druhů, vyhledávání informací v atlasu hub, popis částí těla houby), takže měli všichni dost podkladů pro to napsat, co nového se dozvěděli
ANGLIČTINA – naučili jsme se pojmenovat některé halloweenské kostýmy, s pohybovým doprovodem jsme si zazpívali písničku Knock, knock, trick or treat
VV a PČ – na středeční lampiónový průvod si děti ozdobily lampiónky ze sklenic
TV – hodně jsme běhali, nacvičili jsme nízký i vysoký start
Co nás čeká příští týden:
ČESKÝ JAZYK – samohlásky krátké a dlouhé (učebnice do str. 33)
– psaní G, f
- diktát slov (str. 34/6 – prvních 7 slov)
MATEMATIKA – sčítání a odčítání do 30, zvířátka dědy Lesoně, sousedi (učebnice do str. 32)
ANGLIČTINA – domácí mazlíčci (pets)
PRVOUKA – hvězdy a souhvězdí
Další informace:
- připomínám, že do pátku 13.11. je nutné uhradit platbu za kurz plavání (1000 Kč na účet školy: GE Capital 163034109/0600) a poslat po dětech podepsané Potvrzení o zdravotní způsobilosti
- 11., 12., 13. a 18. 11. probíhají konzultace ve složení učitel – rodič(e)
- děti si na víkend nesly domů sešity na český jazyk a desky s pracovními listy z ČJ, abyste mohli před konzultacemi nahlédnout, jak se jim práce daří, v čem chybují…
Markéta Pézlová