Zpráva 23. (29. 2. - 4. 3. 2016)
Milí rodiče,
dnes, když jsme s dětmi tento týden reflektovali, hodně dětí říkalo, že je aktivity bavily a vlastně jim přišlo, že jsme se skoro neučili. :-D Neřekla bych. Jen si to někteří ještě neuvědomují. :-)
ČESKÝ JAZYK
- dokončili jsme kapitolu Sportovně a psali jsme jako vždy na závěr kapitoly diktát, děti měly možnost se na něj doma připravit, ale i tak jsem s výsledkem nebyla příliš spokojená...protože možnost domácí přípravy stále volí méně jak polovina dětí
- pracovali jsme s významem slov a s různými tvary sloves - to už v nové kapitole, která se zabývá právě slovesným způsobem (oznamovací, rozkazovací, podmiňovací)
- spolupracovali jsme ve skupinách
- stále procvičujeme (už všechny) vzory podstatných jmen
- víme, že drahokamy nejsou rodu ženského, ale skloňují se podle vzoru HRAD, a tak na konci nepíšeme měkké i
- v pondělí jsme naposledy psali básničky na téma "Den navíc" (29. únor)
- v dílně čtení jsme se snažili o určitou formu podvojného deníku, akorát jsme měli za úkol komentovat úplně první větu v nové knize a taky tu poslední, kterou jsme v pátek stihli přečíst, myslím, že některým se komentáře dařily velmi dobře, pro jiné je to stále poměrně těžké
Příští týden: pokračujeme v kapitole Necitlivě (str. 84 a dále, v učebnici) a máme už nový pracovní sešit (PS2)
MATEMATIKA
- v pondělí všechny matematika velmi bavila, pracovali jsme totiž ve skupinách a na začátku jeden z každé skupiny donesl nějakou podivnou krabičku (všichni jsme měli zavřené oči), po důkladném ohmatání jsme snad všichni odhalili, že se jedná o čokoládu a začaly úkoly se zlomky (např. určit 1/2, 1/3 apod. dále pak určit jaká část čokolády je jeden čtvereček, nebo jsme zlomky také odečítali a snažili jsme se hledat vhodnou čokoládu pro určení určitého zlomku); největší radost ale přišla na závěr, kdy jsme si čokoládu mohli všichni sníst :-)
- také jsme si hráli na obchod a počítali jsme se desetinnými čísly, zaokrouhlovali jsme částku, kterou máme u pokladny zaplatit apod.
- zkusili jsme si napsat písemnou práci, ve které byly gradované úlohy - volili jsme si ze tří variant obtížnosti (každá byla samozřejmě jinak bodovaná); výsledky budou v pondělí, dohodli jsme se s dětmi, že pokud budou se svým výsledkem spokojeny, zapíšu jim známku do žákovské, pokud ne, nechám si ji pro sebe, ale bude to pro mě informace, kterou můžu využít při rozhodování o známce na vysvědčení
Příští týden: souřadnicový zápis bodů na mříži, konstrukční úlohy, klasifikace trojúhelníků, osová souměrnost, UČ str.61 a dále
ANGLIČTINA
- celý týden jsme probírali lekci s názvem MY HOME - to bylo také naše heslo pro tento týden
- psali jsme opakovací test na slovíčka, děti se je podle mého názoru učí málo, musíme v tomto přidat, proto budeme psát minimálně jednou týdně
- naučili jsme se, jak se řekne anglicky, že v domě mám 2 pokoje/ložnice, obývák, koupelnu, kuchyň a chodbu (předsíň)
- umíme už částečně časovat sloveso HAVE GOT, někteří si pamatují, že u he, she a it musíme použít HAS GOT
- snažili jsme se číst nahlas a se správnou a dokonalou výslovností
- četli jsme ale i potichu a zaznamenávali do plánku bytu, kde jaká místnost je
- také jsme se stali "TREASURE HUNTERS" - lovci pokladů, protože jsme prošli strašidelným hradem "HAUNTED CASTLE" /hóntid kásl/ a i přesto, že nás strašili všemožní duchové a monstra, říkali jsme, že se nebojíme "I am not scared!" a na závěr jsme uhlídali přes celou noc poklad, když to zvládli všichni, poklad jsme otevřeli a byly v něm pro každého dva vraňáci, jedna čokoládová mince (chocolate coin) a lízátko (lollipop) :-)
Příští týden: děti mají za úkol naučit se slovíčka ze 17. lekce, ale stále musí opakovat i ty předchozí; čeká nás už lekce 18.
PŘÍRODOVĚDA
- máme za sebou Dýchání živých organismů
- v pondělí jsme se zabývali tím, jak dýchají rostliny a houby (i když o rostlinách už jsme částečně věděli díky fotosyntéze), víme už také, že existuje dýchání v buňkách a že každý živý organismus musí dýchat 24 hodin denně
- ve středu jsme se na stanovištích PLÍCE, ŽÁBRY a VZDUŠNICE seznámili s těmito třemi orgány, které pomáhají živočichům dýchat
- měli jsme na ukázku i živou zástupkyni ze světa živočichů - akvarijní rybku, také mrtvého brouka a dále fotografie plazů, ptáků, savců, ale i švába apod.
Příští týden: zopakujeme krátkým testem, co už víme o příjmu potravy a dýchání a vrhneme se na rozmnožování - UČ str. 46
VLASTIVĚDA
- víme už vše potřebné o Velkomoravské říši (Velké Moravě)
- děti mají stále k dispozici dobrovolné úkoly, tudíž mají možnost případně si opravit špatnou známku - známek není z VL a PŘ tolik, proto bych doporučila využívat tuto možnost
- prosím o dodělání PL Velká Morava, někteří nestihli vše ve škole
Příští týden: opakování Sámova říše, Velkomoravská říše, pověsti; dále pak učebnice str. 16 - kapitola 7 - nová látka Český stát, Přemyslovci
14. března (pondělí) nás čeká vlastivědný výlet do Prahy, kde se dozvíme zajímavosti o Karlu IV. - informace budou v pondělí/úterý Omlouvám se, popletla jsem data! Tato akce bude až 14. dubna!
TV
Tento týden jsme se při rozcvičce pořádně protáhli a poté jsme si zkusili, jak přibližně vypadá "kruhový trénink neboli KRUHÁČ". Rozdělili jsme se na dvojice/trojice a každý začínal na jiném stanovišti. Přibližně po dvou minutách jsme se vystřídali a to jsme dělali až do té doby, dokud všichni nevyzkoušeli všechny stanoviště. Všichni se řádně zapotili a protáhli svá ztuhlá tělíčka. :-)
Potom jsme konečně hráli opravdovou přehazovanou. Všichni mají pochvalu za to, jak dodržovali pravidla a zvládli "náročné" točení se na místech. :-D
Abych nezapomněla, zásluhou holek jsme tento týden zažili tuším hned čtyři sportovní kvízy! Skvělá práce! :-) Vrána všechny čtyři moc chválí - Eliška Kř., Klárka, Míša, Luci.
Mimo to jsme v tomto týdnu navštívili Starou školu. O této návštěvě si můžete přečíst příspěvek v "Co jsme už zažili".
Pěkný víkend všem!
Bára Kocianová