17. zpráva
17. zpráva 18. 1.
Informace k týdnu 18. 1. - 22. 1.
Připomínám bleskový sběr papíru 20. 1.
Dětem jsem rozdala informační list o výskytu vší a jejich likvidaci. Prosím, abyste opravdu pečlivě dětem hlavu zkontrolovali. Informaci dostali rodiče z celé školy, abychom předešli neustálému opakování výskytu. Podepsaný odstřižek o kontrole hlavy Vašich dětí, prosím, pošlete po dětech.
K výuce
ČJ - Miulý týden jsme různými způsoby opakovali a procvičovali skloňování všech druhů příd. jmen a s tím spojený pravopis. Psali jsme 2 diktáty. Jeden si děti mohly předem připravit, našly jej v v učebnici. Druhý jsem dětem předem neoznačila, ale na jeho kontrolu po napsání jsem vyhradila hodně času. Přes mé neustálé vybízení k podrobné kontrole pravopisu někteří ihned práci odevzdávali s tím, že kontrolu nepotřebují, že mají vše určitě správně. Děti mají známky v ŽK. Jelikož každou hodinu ČJ věnujeme zdůvodňování a vysvětlování a málokdo využil nabídku dovysvětlení po vyuč., myslím, že ten kdo dostal horší známku, podcenil důslednou kontrolu.V pondělí píší děti týden předem ohlášenou KP z dosud probraného učiva, které jsem podrobněji popsala ve 2posledních zprávách. KP Vám také pošlu opravenou v úterý domů k nahlédnutí. V tomto týdnu budeme pokračovat v procvičování příd. jmen, ale seznámíme se i s novým učivem. Naučíme se rozlišovat slovesný přísudek a jmenný se sponou. V učebnici dojdeme na str. 71. Určitě využiji cv. 5 na str. 69 k ulovení další známky, abych konečně mohla rozhodnout tu správnou pololetní.
Ma - Minulý týden jsme hlavně procvičovali písemné dělení dvojciferným číslem. Hodně dětí již pochopilo postup, ale samozřejmě ještě časo chybují. Toto učivo klade velké nároky na umění srávného odhadu. Děti musí dobře zvládat i písemné dělení, násobení a odčítání, čísla správně psát pod sebe. Postup, který používáme je srozumitelně vysvětlen v uč. na str. 41. Toto dělení budu známkovat až po jarních prázdninách. Do té doby mohou děti postup natrénovat. S nabídkou douč. už si připadám, že spíše obtěžuji, neb jej využívá dost málo potřebných, ale nabídka stále trvá.
Desetinné zlomky jsme min. týden nestihli, tak je začneme hned v pondělí. V uč. dojdeme asi na str. 45. V PS2 dojdeme asi na str.7. Ve středu píšeme KP, kterou jsem již popsala minule. V pátek budeme pokračovat v geometrii ještě ve starém PS1, který mám u sebe. V učebnici jsme nestihli str. 95, 96, tak je musíme zvládnout tento týden. Převody jednotek délky ( uč.str. 96) budou také v KP.
Vl - dějepis Psali jsme KP z osvícenství. Známky mají děti v ŽK. KP jsem také dnes dala dětem do bílých desek. Můžete do nich nahlédnout. Pojmy, které zde měly děti vysvětlit a otázky, na které měly odpovědět, jsme si mnohokrát vysvětlovali. Tento týden probereme, jak vypadal život na vesnici a začneme probírat, jak to vypadalo ve městě v 18. stol.
Vl - zeměpis Minulý týden jsem uspořádala soutěž, kdo nejlépe zná ČR. Měli jsme skupinu děvčat a skupinu chlapců. Obě skupiny odpovídaly střídavě na různé otázky, které se týkaly všeho, co jsme si říkali o ČR. Někteří ( Vašík P.a Dan pro kluky, Andulka K., Vendy, Verča a Kája pro holky) byli opravdu pro své skupiny pokladem a hodně toho věděli. Nakonec o 1bod vyhráli kluci. Nyní se budeme zabývat Prahou.
Př -Probrali jsme mírný podnebný pás, tento týden nás čeká polární pás a život v oceánech a mořích. Některé děti občas nestihnou doplnit celý PL, který k tématu máme. Vždy si jej ale mají doplnit doma. Z hodiny na hodinu nestíhám kontrolovat jestli děti PL opravdu doplňují. Zelené desky si vyberu až v pátek před jarními prázdninami a PL zkontroluji.
27. 1. pojedeme do kina Modřany - návrat do 12.hod
28. 1. bude vyučování pouze do 11. 30hod - čtvrtou vyuč. hodinu dětem rozdám výpis pololetního vysvědčení